Auteur Topic: Back to basic!  (gelezen 12989 keer)

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Back to basic!
« Gepost op: 21-08-2008, 12:56:26 »
De tiende editie ‘Expeditie Robinson’ gaat back to basic. De eerste aflevering van het avontuurlijke RTL 5-programma gaat zondag 31 augustus meteen heftig van start. De kandidaten van de twee teams zijn met hun linkerenkel aan elkaar vastgeketend, waardoor ze alles, maar dan ook alles, samen en in aanwezigheid van elkaar moeten doen. Privacy is totaal niet aan de orde. De vraag is hoe lang ze deze onhandige situatie zonder problemen volhouden. Presentatoren Ernst-Paul Hasselbach en Evi Hanssen zijn terug met dertien splinternieuwe afleveringen van ‘Expeditie Robinson’. Het gevestigde thema bij deze afvalrace staat ook dit keer als een huis: Wat gebeurt er met zestien doodgewone mensen als zij uit hun vertrouwde omgeving gehaald worden en met elkaar op een onbewoond eiland verblijven?

Twee teams van acht kandidaten nemen het tegen elkaar op, zonder de mensen van het andere team te kennen. Door hun innige verbondenheid met de enkels leren ze elkaar in elk geval sneller en beter kennen dan ooit. Niemand kan zich de eerste dagen anders voordoen dan hij of zij is en dat zorgt gelijk voor een enorme teamspirit. Maar voor hoe lang heerst deze spirit en kun je daarmee bergen verzetten? Zodra de kettingen eraf zijn en de magen gewend raken aan het weinige voedsel, volgen de intriges en leugens elkaar al snel op. Afspraken worden geschonden, vrienden bedrogen en vijanden gemanipuleerd. De overwinning wordt aan niemand gegund. Hoe verder de expeditie vordert hoe verrassender de eilandraden. Niets is wat het lijkt. Voor de hand liggende underdogs blijven langer in het spel dan iedereen vermoedt, typische winnaars vliegen er onverwacht uit.

Het nieuwe seizoen biedt echter meer dan intriges alleen. Voor het eerst lukt het de kandidaten om met een zelfgemaakte val een varaan te vangen. En de kandidaten moeten zelfs van eiland verhuizen omdat de idyllische archipel in Maleisië wordt overspoeld door een enorme hoeveelheid ruwe olie, waardoor er geen voedsel meer uit zee gehaald kan worden.
Uiteindelijk kan maar één kandidaat de ultieme Robinson zijn. De winnaar van deze ‘Expeditie Robinson’ moet in elk geval beschikken over een flinke dosis wilskracht, uithoudingsvermogen en teamspirit.


Bron: RTL Nederland
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Back to basic!
« Reactie #1 Gepost op: 26-08-2008, 13:55:53 »
Zodra de kettingen eraf zijn en de magen gewend raken aan het weinige voedsel, volgen de intriges en leugens elkaar al snel op. Afspraken worden geschonden, vrienden bedrogen en vijanden gemanipuleerd. De overwinning wordt aan niemand gegund. Hoe verder de expeditie vordert hoe verrassender de eilandraden. Niets is wat het lijkt. Voor de hand liggende underdogs blijven langer in het spel dan iedereen vermoedt, typische winnaars vliegen er onverwacht uit.

Heerlijk, ik verheug me er al op, dat klinkt als lekkere roddel en achterklap, niemand iets gunnen en niemand vertrouwen. Dat wordt smullen! En dat worden vast lekkere discussies hier  ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Back to basic!
« Reactie #2 Gepost op: 26-08-2008, 14:15:47 »
Betekent 'Back to Basic' ook dat de winnaar ter plekke - en dus niet door de kijker - bepaald wordt? ??? ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Back to basic!
« Reactie #3 Gepost op: 26-08-2008, 14:16:44 »
Ik hoop het. Dat was vorig jaar gelukkig wel weer het geval, en dat is me veel beter bevallen dan die schijnvertoning met Olga en Lenny in 2006  ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Back to basic!
« Reactie #4 Gepost op: 26-08-2008, 17:37:15 »
Ik vermoed van wel. Vorig jaar was het immers ook zonder stemming van de kijkers. Gelukkig maar, want die stomme sms-shows vind ik zo'n onzin.

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Back to basic!
« Reactie #5 Gepost op: 26-08-2008, 23:26:25 »
Al hoop ik wel dat de uiteindelijke bekendmaking wel in een live-uitzending kan gaan plaatsvinden. Als ze dit seizoen de Amerikaanse versie achteraan willen gaan, zoals Evi deels in het interview aangeeft, dan hoop ik dat ze dat element juist tot uitvoering kunnen brengen.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Back to basic!
« Reactie #6 Gepost op: 27-08-2008, 16:38:17 »
Als ze dit seizoen de Amerikaanse versie achteraan willen gaan, zoals Evi deels in het interview aangeeft, dan hoop ik dat ze dat element juist tot uitvoering kunnen brengen.

Dat, wat ze zegt over iedere aflevering één kandidaat centraal stellen, spreekt me ook wel aan. Minder voice-over en meer beleving-vanuit-de-kandidaat :D En hopelijk blijven de 'watjes' die na 3 dagen naar huis willen ook vastgeketend aan de rest ;D
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Back to basic!
« Reactie #7 Gepost op: 27-08-2008, 17:40:51 »
En hopelijk blijven de 'watjes' die na 3 dagen naar huis willen ook vastgeketend aan de rest ;D

Oh, ja, zeker  ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Back to basic!
« Reactie #8 Gepost op: 27-08-2008, 21:19:59 »
iedere aflevering één kandidaat centraal stellen

Lijkt een beetje op Lost dan!
The sun came up and reality set in.

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Back to basic!
« Reactie #9 Gepost op: 28-08-2008, 16:28:09 »
Lijkt een beetje op Lost dan!
Ja dat zou wat zijn, bovennatuurlijke krachten op het eiland, ijsberen, haaien in de zee met het ER symbool op hun zij, een monster bestaande uit rook, ontvoeringen door vijandige kampen(en niet zo lullig een beetje rijst pakken),verborgen bunkers in de jungle, op iedere plek waar maar kan de getallen 4-8-15-16-23-42 zetten, een computer  waar deze code ingevoerd moet worden anders ontploft het eiland, geen afvallers maar enkel overlevers,familie van kandidaten worden ingevlogen om zich drie sec te laten zien en dan weer terug naar huis kunnen(''huh zag ik nou.....?!?''), lsd in de kokosnoten stoppen om kandidaten helemaal dol temaken,  EP en Evi die alles via verborgen camera's in de gaten houden en het na een  tijd zo dol hebben gemaakt met al hun ideeen dat ze geen flauw idee hebben hoe ze in godsnaam een einde kunnen maken aan alle gekkigheid die ze hebben bedacht en tenslotte uit pure armoede het eiland laten.... jawel... verdwijnen!!!

Uhh... ik draaf beetje door en bovenstaande is wel erg of-topic ::schaam::

Ik verheug me op de eerste aflevering zodat ik weer iets zinnigs te zeggen heb....alhoewel

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Back to basic!
« Reactie #10 Gepost op: 28-08-2008, 18:19:05 »
familie van kandidaten worden ingevlogen om zich drie sec te laten zien en dan weer terug naar huis kunnen(''huh zag ik nou.....?!?''),

Dit lijkt me anders een geweldig idee. En dan niet dat ze wéten dat het de familie is. Maar gewoon, dat de familieleden langsvaren ofzo, in de kleur van de tegenstander. En dan maar kijken hoe lang het duurt voor ze iets doorhebben.  ;D

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Back to basic!
« Reactie #11 Gepost op: 28-08-2008, 20:14:39 »
Ik wens de kandidaten veel succes en sterkte toe, ze zullen het zeker nodig hebben zo met z'n tweeen aan elkaar. Hadden wij dit vorig jaar gehad dan had het pas echt een zootje geworden. ::rofl::
Maar goed laten we eerst maar eens kijken wat de eerste aflevering ons gaat brengen, en hoe dat onze koppels zich door alle problemen heen slaan.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Back to basic!
« Reactie #12 Gepost op: 28-08-2008, 20:19:08 »

Hadden wij dit vorig jaar gehad dan had het pas echt een zootje geworden. ::rofl::


Dan hadden ze 50 sloten nodig gehad.....veel te duur.. ::rofl:: ::rofl::

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Back to basic!
« Reactie #13 Gepost op: 28-08-2008, 21:42:12 »
Ik wens de kandidaten veel succes en sterkte toe, ze zullen het zeker nodig hebben zo met z'n tweeen aan elkaar.

met twee aan elkaar ??? ik dacht met acht :D ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Back to basic!
« Reactie #14 Gepost op: 29-08-2008, 10:57:09 »
met twee aan elkaar ??? ik dacht met acht :D ::)

Inderdaad, maar toe had ik de promo nog niet gezien, en ik ging er van uit dat ze paars gewijs waren geketend. Zo zie je maar ER blijft verrassen.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Back to basic!
« Reactie #15 Gepost op: 29-08-2008, 10:58:39 »
Inderdaad, maar toe had ik de promo nog niet gezien, en ik ging er van uit dat ze paars gewijs waren geketend. Zo zie je maar ER blijft verrassen.

Wat zou jij een vervelendere verrassing vinden, ontdekken dat je met 100 bent of aan 7 anderen vastgeketend zitten?
Keep calm and eat chocolates!

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Back to basic!
« Reactie #16 Gepost op: 29-08-2008, 12:27:28 »
Wat zou jij een vervelendere verrassing vinden, ontdekken dat je met 100 bent of aan 7 anderen vastgeketend zitten?

Ondanks dat ik nog niet weet wat er deze serie allemaal gaat komen had ik als ik de keuze had gehad liever met z´n zeven-achten aan elkaar gezeten dan met z´n 100en op een eiland.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ondanks alle ellende/ruzies/tegenslag/ja zelfs honger een fijne expeditie gehad, en zou als ik de kans kreeg zo weer gaan. Maar mijn voorkeur is toch het 16/18 personen concept en dan maakt het me niet uit of we aan elkaar vastzitten of niet, een kleine ploeg spreekt me gewoon meer aan.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Freek90

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Back to basic!
« Reactie #17 Gepost op: 29-08-2008, 22:59:06 »
Ik ben bang dat dit aan elkaar geketend zijn maar één groot lokkertje is. Het leuke is het plannen en strategieën maken, niet het schreeuwen van het eindeloos op elkaars lip zitten.

Offline Peanut

  • Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Back to basic!
« Reactie #18 Gepost op: 29-08-2008, 23:07:43 »
Ik heb geen idee hoe het echt andere jaren was, maar ik vond geketend aan elkaar zitten echt wel iets nieuws hoor.. maar goed, dat ketenen is maar een klein detail van de hele expeditie..

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Back to basic!
« Reactie #19 Gepost op: 30-08-2008, 00:17:29 »
Ik ben bang dat dit aan elkaar geketend zijn maar één groot lokkertje is.

Ik denk dat dit inderdaad ook maar voor een of twee afleveringen gaat zijn. Het zou me niets verbazen wanneer in de proeven ook sleutels te verdienen zijn. Wellicht wordt iedereen wel één voor één ontkoppeld.
Wat me trouwens opviel in de promo is dat er ook nachtopnamen gemaakt zijn. Is dit niet nieuw? In het Amerikaanse 'Survivor' schieten ze ook zo'n beetje heel de nacht door. Ik kan me het van de vorige Nederlandse seizoenen in ieder geval niet herinneren.