Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 33249 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #60 Gepost op: 3-09-2008, 08:08:42 »
Ik was boos op mijn man, dat hij te lang op een andere zender was blijven hangen, en dat ik nu het begin had gemist. Nu begrijp ik dat ik helemaal niets heb gemist, ik heb ze nog op dat vlot zien liggen  ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #61 Gepost op: 3-09-2008, 15:40:34 »
Heb net de uitzending bekeken en vond hem eigenlijk helemaal niet zo slecht. Ik had iets ergers verwacht na de reacties hier, maar het kon zeker beter.
Een introductie was leuk geweest, nu heb ik geen idee wie op team noord zitten behalve Geert en het meisje met de lekkere kont. Van team zuid ken ik ook alleen maar Marleen, Hiukwam en Prince (en dat alleen maar vanwege de Mol). De rest van de kandidaten is niet of nauwelijks in beeld geweest.
Die dagboekmomenten hadden ook niet gehoeven, ze kwamen nogal "voorgelezen" en dus nep over.
Jammer dat er niet wat meer uitleg werd gegeven rond de stemmingen. Waarom Marleen is weggestemd is duidelijk, maar waarom kregen Hiukwam en drie anderen stemmen?

Al met al wel een leuke aflevering, ben blij dat het weer terug is.  ::jaja::

Vind het trouwens wel heel leuk dat ze proberen om dingen te veranderen, al is het niet altijd een succes. ::ok::
Nog even niks.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #62 Gepost op: 3-09-2008, 15:45:34 »
De eerste aflevering van het Amerikaanse The Amazing Race en Survivor verlopen altijd volgens hetzelfde stramien. Deze programma's lopen respectievelijk 13 en 17 seizoenen. Ook Wie is de mol is sinds seizoen 2 qua montage en vertelstijl (op details en verfijningen na -> om het wat moderner te maken) niet heel veel meer veranderd.

Survivor vind ik juist wel heel erg veranderd. De eerste series gingen veel om het overleven, tegenwoordig gaat het alleen maar over de stemming. Heel nu en dan zie je iets gebeuren rond het overleven, maar dat wordt steeds weer gekoppeld aan de stemming (ooooh, X heeft een haai gevangen, die kunnen we nu niet wegstemmen / ooooh, X kan geen vuur maken maar dat maakt niet uit want ze zit in mijn complot en dus stem ik haar niet weg / etc). En het spel verandert voortdurend met nieuwe twists als Hidden Immunity Idols, Exile Islands, Fake Merges, Final 3, etc.
Bij TAR imo ook: in het begin waren de afleveringen een stuk rustiger, nu wordt zoveel mogelijk informatie, gekke muziekjes, vreemde confessionals, etc. in drie kwartier gestopt.
Nog even niks.

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #63 Gepost op: 3-09-2008, 18:32:09 »
Ik vind ook dat het merendeel zich wel erg negatief uitlaat. Het kon beter, maar zo slecht was het nu ook weer niet. Er is ieder jaar wel iets te zeuren hier. Ik ergerde me het meest aan het feit dat er vier mensen veel in beeld kwamen en de rest veel minder, verder maakte het me allemaal niet veel uit en heb ik genoten.

Leuke mensen vind ik tot nu toe Sharon en Prince (ja, ik ben bevooroordeeld, maar hij was wel zo snugger om te zeggen dat ze ook gewoon een eilandraad konden doen! ::hypocriet::). Hiukwan vond ik na een tijdje ergerlijk doordat ze zo veel in beeld gebracht werd. Het was een beetje overdosis van haar stem, maar zoals gezegd is, daar kan zij ook niets aan doen. Geert is duidelijk een typetje dat voor vuurwerk gaat zorgen. Waarschijnlijk iemand die ik graag niet mag, om het zo maar te zeggen.

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #64 Gepost op: 4-09-2008, 11:26:39 »
Ach ja , er is altijd wel iets aan te merken op iemand , typisch hollands lijkt me . ::niet-ok::
Ik vind het alleen al leuk om eindelijk weer eens iets te zien waar geen  BN-ers aan mee doen , want daar word je mee plat gegooid op de buis .
Dus weer lekker ouderwets naar het doorsnee Hollands en Belgisch volkje kijken ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 5-09-2008, 11:17:35 door m@ri@nne »
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline xj900s

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #65 Gepost op: 4-09-2008, 11:57:03 »
Dat is toch al weer een paar jaar dat we naar geen BN-ers kijken bij ER.

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #66 Gepost op: 4-09-2008, 12:03:20 »
Dat is toch al weer een paar jaar dat we naar geen BN-ers kijken bij ER.

Ja ,maar ik bedoel eigenlijk dat er gewoon teveel programma's zijn waar ze in spelen.
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline Sleeve

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #67 Gepost op: 5-09-2008, 00:18:00 »
Vanmiddag heb ik de aflevering op internet bekeken.

Ik vond het net zoals de meesten hier jammer dat de kandidaten niet 'voorgesteld' werden en dat je eigenlijk niets/weinig te zien kreeg van de aankomst op het eiland.

Van mijn eigen ervaring weet ik dat 'de aankomst' eigenlijk één van de meest bijzondere momenten is.. je hebt geen idee wat je te wachten staat, je hebt je er al vanalles van voorgesteld... voor de kandidaten zelf is het een spannend moment, maar als kijker is het gewoon ook leuk om de reacties van de kandidaten te zien.

Verder hoeven de verhaaltjes van de kandidaten van mij ook niet zo. Leuk af en toe, maar de hele tijd... het werkte mij een beetje op mijn zenuwen. Ik vind het wel leuk als de kandidaten iets voor de camera vertellen..

Eigenlijk begrijp ik ook niet zo goed waarom dat ze er voor gekozen hebben om de kandidaten niet voor te stellen in het begin. Vorig jaar was dat met 100 mensen natuurlijk gewoon niet mogelijk. Toen hoorde je van de meeste kijkers dat ze het jammer vonden dat ze geen 'band' met de kandidaten kregen omdat ze eigenlijk niet zo goed wisten wie wie was.. Dan zou je dus verwachten dat ze daar van geleerd hebben, maar helaas. Ik ga waarschijnlijk zondag wel kijken, maar verheug me er nog niet echt op zoals voorgaande jaren omdat ik nu eerlijk gezegd al niet meer weet wie wie is en wie ik leuk vond en wie niet....

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #68 Gepost op: 5-09-2008, 05:39:41 »
Dat is toch al weer een paar jaar dat we naar geen BN-ers kijken bij ER.

En dat mag nog een paar jaartjes doorgaan zowel geen BN-ers als BV's.

De puurheid mag blijven, ik vond het al jammer dat men bij 71° Noord het 'bekende' format heeft gezet. :-\\ 

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #69 Gepost op: 5-09-2008, 14:51:55 »
Klagende mensen, zijn kritische mensen en deze kritiek op zich suggereerd een bepaalde betrokkenheid bij dit programma of je het nou goed of slecht vind!

Dus ja, ik vond het een slechte start van het seizoen maar nee,ik ga daardoor niet niet meer kijken!!

by the way:Ik vind bepaalde seizoenen veel beter dan andere maar dat lag meer aan de kandidaten,dan aan een of ander concept bedacht door produktie.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 1
« Reactie #70 Gepost op: 7-09-2008, 17:30:24 »
Ik vond de eerste aflevering wel leuk maar niet spectaculair als voorgaande jaren, vond het begin wel een beetje vaag, met dat vastgeketende maar, toch heeft het weer wat anders als andere keren Robinson, ik had niet verwacht dat Hicham mocht blijven, vind haar niet echt slim terwijl ze meer kan denk ik dan dat ze gewend is. :)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #71 Gepost op: 7-09-2008, 17:34:15 »
Ik vond de eerste aflevering wel leuk maar niet spectaculair als voorgaande jaren, vond het begin wel een beetje vaag, met dat vastgeketende maar, toch heeft het weer wat anders als andere keren Robinson, ik had niet verwacht dat Hicham mocht blijven, vind haar niet echt slim terwijl ze meer kan denk ik dan dat ze gewend is. :)

Hiukwan denk ik dat je bedoelt...
Hicham is de donkerharige jongen met bril ;)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 1
« Reactie #72 Gepost op: 7-09-2008, 17:37:32 »
Hiukwan denk ik dat je bedoelt...
Hicham is de donkerharige jongen met bril ;)

Ja die bedoel ik, moeilijke namen dit jaar vind je niet?  ;)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #73 Gepost op: 7-09-2008, 19:29:58 »
ja een paar inderdaadwel ja :P.
Maar erg grappig dat je jongens en meiden namen door elkaar haalt :P (Niet dat ik het zo had kunnen zeggen hoor ;) )

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #74 Gepost op: 6-10-2008, 18:02:20 »
Even wat oude koeien uit de sloot halen: is het ergens bekend wie op wie stemde tijdens de eerste eilandsraad (of tijdens de derde)? RTL5 zet de uitslagen van de stemmingen helaas niet meer op de website. :(
Nog even niks.

Offline Peanut

  • Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #75 Gepost op: 6-10-2008, 21:33:39 »
Even wat oude koeien uit de sloot halen: is het ergens bekend wie op wie stemde tijdens de eerste eilandsraad (of tijdens de derde)? RTL5 zet de uitslagen van de stemmingen helaas niet meer op de website. :(

De eerste echte eilandraad, of de eilandraad waar Marleen eruit ging? In het tweede geval weet ik het wel:
1e onofficiele eilandraad n.a.v. verliezen van de touwtrekproef:
-Hicham stemt op HiuKwan
-Sarah stemt op Marleen
-Marleen stemt op Wim
-Geert T stemt op Marleen
-Wim stemt op Marleen
-Prince stemt op HiuKwan
-Claudia stemt op Claudia
-HiuKwan stemt op Hicham

(corrigeer me als ik fout zit, ik doe het uit mn hoofd nu.. )

De stemmen van de allereerste echte eilandraad naar aanleiding van de kat-en-muisspel weet ik niet precies, dat was nl in kamp noord..

De andere eilandraad rondes van kamp Zuid hou je nog even tegoed van mij, ik zal dan wel ff gaan spitten in mijn dagboek..

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 1
« Reactie #76 Gepost op: 6-10-2008, 21:36:42 »
Stemde Claudia op zichzelf?! :o
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #77 Gepost op: 7-10-2008, 10:59:44 »
De eerste echte eilandraad, of de eilandraad waar Marleen eruit ging? In het tweede geval weet ik het wel:
1e onofficiele eilandraad n.a.v. verliezen van de touwtrekproef:
-Hicham stemt op HiuKwan
-Sarah stemt op Marleen
-Marleen stemt op Wim
-Geert T stemt op Marleen
-Wim stemt op Marleen
-Prince stemt op HiuKwan
-Claudia stemt op Claudia
-HiuKwan stemt op Hicham

(corrigeer me als ik fout zit, ik doe het uit mn hoofd nu.. )

De stemmen van de allereerste echte eilandraad naar aanleiding van de kat-en-muisspel weet ik niet precies, dat was nl in kamp noord..

De andere eilandraad rondes van kamp Zuid hou je nog even tegoed van mij, ik zal dan wel ff gaan spitten in mijn dagboek..


Helemaal geweldig.  ::bravo::
Ik mis alleen eilandsraad 3 nog, waar Claudia moest vertrekken. Volgens mij stemden Claudia & Geert T op Hicham en Hicham & jij op Claudia? De uitslagen van de eilandraden van kamp noord heb ik wel, omdat daar de stemmingen iets eengezinder gingen. :D
Dan zijn de statistieken weer compleet. :D
Nog even niks.