Auteur Topic: Pandora  (gelezen 798 keer)

Offline Maarten20

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Pandora
« Reactie #20 Gepost op: 4-01-2026, 19:18:38 »
Denk dat dat wel meevalt. Toevallig wonnen deze keer drie vrouwen de proef en zaten er al twee vrouwen in de Doos die expliciet gevraagd hadden om eruit gehaald te worden. Best logisch om daar gehoor aan te geven als je verder geen reden hebt om diegene te wantrouwen, en dus bleven er deze keer vooral mannen over om in de Doos te belanden. Had andersom net zo goed kunnen gebeuren, en gebeurt ook vaak zat in dit soort programma's, maar dan is het meestal ook geen 'ding'.

Vond het ook heel begrijpelijk dat Tanja voor Morad ging omdat die haar en de rest wél reden tot wantrouwen heeft gegeven, en zijn reactie bevestigt dat alleen maar.

Mark was de enige die ik het als een man-vrouw ding hoorde benoemen en die is nu weg ::ok:: Verder hebben we in de eerste aflevering al meerdere bondjes gezien waarbij soms mannen met mannen werken, soms vrouwen met vrouwen en soms mannen met vrouwen. Dus ik verwacht niet meteen een battle of the sexes :P

Toen Tanja en Kira mochten bepalen wie er vervloekt gingen worden kon ik al voorspellen dat ze 2 mannen zouden kiezen en zo geschiedde. Mark had ook al zo'n voorgevoel. Andersom vind ik het ook een ding dus dat klopt niet. Ik vind het gewoon jammer in dit soort programma's dat de kandidaten zelf de grootste invloed hebben op wie er in blijft en wie niet. Bij Wie is de Mol en No Way Back gaat het veel eerlijker bijvoorbeeld. Maar goed het blijft een spel dus ik moet er niet te moeilijk over doen maar het maakt het wel minder leuk en minder verrassend.
When life knocks you down, fight back!

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #21 Gepost op: 4-01-2026, 19:39:41 »
Toen Tanja en Kira mochten bepalen wie er vervloekt gingen worden kon ik al voorspellen dat ze 2 mannen zouden kiezen en zo geschiedde.
Uiteraard, want maar liefst zes mannen waren vanuit spelopzicht een optie deze week tegenover één vrouw ::rofl:: Ze kiezen natuurlijk niet hun groepje van de proef dus Kira kon überhaupt alleen maar Tatum of een van de zes mannen kiezen en had vanaf het begin een pact met Marijn, Devran en Giel. Tanja had vervolgens ook een heel logische reden om Morad te kiezen, dat hij een man is was daarbij niet relevant.

Andersom vind ik het ook een ding dus dat klopt niet.
Ik had het niet over jou hoor, gewoon hoe het vaak wordt neergezet in programma's ;) Als een aantal vrouwen met elkaar samenwerkt en/of een man eruit werkt wordt het al snel een girl power verhaallijn, terwijl die focus op gender er andersom vaak minder is in de montage.

Ik vind het gewoon jammer in dit soort programma's dat de kandidaten zelf de grootste invloed hebben op wie er in blijft en wie niet. Bij Wie is de Mol en No Way Back gaat het veel eerlijker bijvoorbeeld. Maar goed het blijft een spel dus ik moet er niet te moeilijk over doen maar het maakt het wel minder leuk en minder verrassend.
Ja verschillende programma's hebben natuurlijk verschillende eliminatieprocessen. Zelf vind ik het sociaal-strategische vaak juist interessanter en minder voorspelbaar dan 'de sterkste wint', mits er een goed gebalanceerde groep is samengesteld natuurlijk. Wel mee eens dat er tegenwoordig wel heel veel van dit soort programma's zijn die het niet altijd even goed uitvoeren ::jaja:: Gelukkig voor jou komt No Way Back bijna terug! ;)

En natuurlijk Bestemming X ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 4-01-2026, 19:58:08 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #22 Gepost op: 5-01-2026, 09:46:26 »
Overtuigingskracht is sowieso heel moeilijk, en Morad stond hier vele malen sterker in dan Mark

Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #23 Gepost op: 5-01-2026, 09:50:35 »
maar goed, voor een eerste aflevering vind ik het al wel leuk, sowieso had ik het goed qua de opdrachten dat die gebaseerd zouden zijn op de goden en mythen

wat zou die vloek zijn denken we? en sowieso een vloek uit pandora's doos kon destijds werkelijk van alles zijn, had ook meestal te maken met een van de zeven zonden overigens
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #24 Gepost op: Gisteren om 21:28:11 »
Daarnaast als we de Griekse Mythologie erbij pakken is de onderwereld waar Mark naar toe is verbannen, niet eens direct het einde.
Er zijn meerderen uit de onderwereld ontsnapt.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?