Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 19734 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #20 Gepost op: 29-09-2008, 13:28:44 »
Zuid geen enkele vis in 17 dagen, Noord 3 grote op 1 dag!

Wat zouden jullie gedaan hebben, allemaal dezelfde dag opeten, of 1 bewaren tot de volgende dag? Ik vond dat bewaren geen slecht idee eigenlijk.


Alles opeten. Eten is al niet zo makkelijk bij te houden en vis dat al klaargemaakt is de dag erna als een leren lap. Wat je achter de kiezen hebt geslagen nemen ze je ook niet meer af.

Ergens vond ik het een beetje hypocriet van Yin, zij heeft enkele dagen terug met Hans zich goed kunnen volproppen met kip, frietjes en de nodige groenten en dranken...
« Laatst bewerkt op: 1-10-2008, 03:06:30 door reaver »

Offline Peanut

  • Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #21 Gepost op: 29-09-2008, 16:29:34 »
haha.. kamp zuid had wel iets van vis gevangen hoor.. kleine visjes, die we gegrild hebben om een steenbarbeque.. :P maar geen haaien tot nu toe.. snif..

Noord heeft echt mazzel met die vangnet die ze gewonnen hadden.. !

Trouwens.. vis kan je niet een dag bewaren, met die hitte gaat het kapot en wordt het zuur.. tis gewoon per dag leven..

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #22 Gepost op: 29-09-2008, 16:43:13 »
Hoe moeilijk ook, zou ik toch proberen er eentje te bewaren voor de volgende dag.

Das geen goe plan Ocampa, met een gemiddelde temperatuur van 20-25 minimaal dag en nacht is je visje de volgende dag weer tot leven aan het komen, :o en als je pech hebt loopt ie dan vanzelf weg.  ::rofl::
Zelfs gedroogd of gerookt zou ik het niet aandurven, dus very easy opeten die hap en genieten van dat moment van voedsel.  ;D
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline anatje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #23 Gepost op: 29-09-2008, 16:55:01 »
Ik had er denk ik nieteens over nagedacht.
Vreten met die hap,ha,ha.
Goh,Frans.
Ff dit...leuk dat je hier nog steeds post en ik vond jou af en toe very irritating maarrrrrrr je hebt wel voor veel kijkplezier gezorgt in ons huis!!! ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Vind jou erg funny.

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #24 Gepost op: 29-09-2008, 17:46:38 »
Goh,Frans.
Ff dit...leuk dat je hier nog steeds post en ik vond jou af en toe very irritating maarrrrrrr je hebt wel voor veel kijkplezier gezorgt in ons huis!!! ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Vind jou erg funny.


Gracias, gracias ;D , ik was daar toevallig toch dus waarom dan maar niet wat leven in de brouwerij maken.  >:D
« Laatst bewerkt op: 29-09-2008, 17:48:22 door fraba »
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #25 Gepost op: 29-09-2008, 19:18:58 »
Ik vond die piano tune de hele tijd super irritant. Dik dramatische muziek, 100x herhaald.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Ocampa

  • Gast
Re: Aflevering 5
« Reactie #26 Gepost op: 29-09-2008, 20:09:02 »
Das geen goe plan Ocampa, met een gemiddelde temperatuur van 20-25 minimaal dag en nacht is je visje de volgende dag weer tot leven aan het komen, :o en als je pech hebt loopt ie dan vanzelf weg.  ::rofl::
Zelfs gedroogd of gerookt zou ik het niet aandurven, dus very easy opeten die hap en genieten van dat moment van voedsel.  ;D

Okee, slecht plan dus.  :)

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #27 Gepost op: 29-09-2008, 22:12:15 »
Trouwens.. vis kan je niet een dag bewaren, met die hitte gaat het kapot en wordt het zuur.. tis gewoon per dag leven..

Kun je zo'n vis niet alvast klaarmaken en dan ingepakt begraven om het koel te houden?  ???
Nog even niks.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #28 Gepost op: 29-09-2008, 23:00:49 »
Hoi Willemson
Kom net pas thuis dus vandaar deze late reactie

http://www.youtube.com/watch?v=WZGNT543LYM&feature=related

Rowwen Heze - Blieve Loepe


ge zit ze nog zat in ow leave
ze zitte allien niemand kiekt nar ze um
ze griepe d'r altied net neave
ze vroage zich tien kier per dag af wurrum 
wurrum giet ut noeit zoals ik ut wil
ze werke te hard hebbe noeit genne cent
en als ze wat zegge dan wuurd alles stil
ze doon wat ze doon op 't verkierde moment 
ge komt ze nog duk zat teage
altied goj zin maake zich noeit echt druk
noeit um 'n grapje verleage
ze hebbe van alles en altied geluk 
ze proate te hard en ze lache te veul
en met probleme zien ze zoe kloar
wat ze neet snappe dat is flauwekul
en wat ze neet wiete is miestal neet woar
d'n iene di rent veur zien leave
d'n andere wandelt hiel rustig vurbeej
heej zuj d'r alles vur geave
en heej zet ze moge ut hebbe van meej
woar ge ok loept en wat ge ok bint
niemand de zeat ow wat good is of slecht
niemand de wet wie verluust of wie wint
ge komt op ut end beej ow zelf terecht

Mooi he!

Offline schumie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #29 Gepost op: 30-09-2008, 00:24:26 »
Na ongeveer 30 minuten hoor je een melodie gespeeld op een piano denk ik

mijn vraag is of iemand weet waarvan deze melodie is ik dacht zelf van een film maar ik kan niet meer thuis brengen waarvan het is.

Alvast bedankt 


Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #30 Gepost op: 30-09-2008, 00:53:08 »
Bij het schoonmaken van de haaien kon je zien dat het heft van de machete kapot was.  Een gevolg van er met een steen op te rammen bij het kokkels verzamelen?  Hans en Yin?

Eerst de bijl weg nu de machete kapot  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 30-09-2008, 02:02:09 door reaver »

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #31 Gepost op: 30-09-2008, 01:09:10 »
Na ongeveer 30 minuten hoor je een melodie gespeeld op een piano denk ik

mijn vraag is of iemand weet waarvan deze melodie is ik dacht zelf van een film maar ik kan niet meer thuis brengen waarvan het is.

Alvast bedankt 


heb ff teruggekeken, maar nee, ik herken de muziek totaal niet.
Staat ook niet bij de aftiteling.

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #32 Gepost op: 30-09-2008, 08:01:17 »
Bij het schoonmaken van de haaien kon je zien dat het heft van de machete kapot was.  Een gevolg van er met een steen op te rammen bij het kokkels verzamelen?  Hans en Yin?

Eerst de bijl weg nu de machete kapot  ::ohno::

De parangs zijn niet echt van een denderende kwaliteit, het handvat zit meteen soort hars/kit vast aan het blad en het duurt vaak niet lang voordat het heft los gaat/scheurt.
Het blad zelf stelt ook niet veel voor (niet gehard o.i.d), alles wat je kapt wat "harder" is als een pakje boter leverd meteen een beschadiging op. Ook wij hadden last van kapotte parangs, en op Gual lukte het zowaar om van de productie een nieuwe parang te krijgen en mochten we zelfs de oude houden (met een gescheurd handvat). Ik vermoed ook dat het een lokaal stukje huisvlijt is. Als sierobject en souvenir hangt ie nu overigens mooi bij me aan de wand thuis, en ondanks alles was het toch wel mijn favoriete werktuig.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 30-09-2008, 09:15:17 door fraba »
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #33 Gepost op: 30-09-2008, 15:23:08 »
De parangs zijn niet echt van een denderende kwaliteit, het handvat zit meteen soort hars/kit vast aan het blad en het duurt vaak niet lang voordat het heft los gaat/scheurt.
Het blad zelf stelt ook niet veel voor (niet gehard o.i.d), alles wat je kapt wat "harder" is als een pakje boter leverd meteen een beschadiging op. Ook wij hadden last van kapotte parangs, en op Gual lukte het zowaar om van de productie een nieuwe parang te krijgen en mochten we zelfs de oude houden (met een gescheurd handvat). Ik vermoed ook dat het een lokaal stukje huisvlijt is. Als sierobject en souvenir hangt ie nu overigens mooi bij me aan de wand thuis, en ondanks alles was het toch wel mijn favoriete werktuig.  ::rofl::

De laatste worp ging ook lekker  ;) is dat in 1 take gelukt?

« Laatst bewerkt op: 30-09-2008, 15:52:04 door reaver »

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #34 Gepost op: 30-09-2008, 16:01:01 »
De laatste worp ging ook lekker  ;) is dat in 1 take gelukt?



Dat was een vloeiende actie/beweging en hoefde inderdaad niet over van de productie.  ::rofl::
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 5
« Reactie #35 Gepost op: 30-09-2008, 19:39:24 »
heb ff teruggekeken, maar nee, ik herken de muziek totaal niet.
Staat ook niet bij de aftiteling.

Op een piano? Ik zal zo even luisteren of het klopt, maar volgens mij was er wel zo'n pianostuk uit Amélie te horen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 5
« Reactie #36 Gepost op: 30-09-2008, 19:43:52 »
Tussen 29.35 en 30.01 is inderdaad Amélie, als ik me niet heel erg vergis.

Edit: Maar waarschijnlijk vergis ik me wel, want ik kan het niet vinden. :(
« Laatst bewerkt op: 30-09-2008, 20:12:35 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #37 Gepost op: 1-10-2008, 02:18:25 »
Wanneer de kandidaten iets aan het bouwen zijn, zo een tune van the A-team of MacGyver. 
::zingen:: Taa Ta Ta Taaaa ... ::zingen::   
::boogie:: ::boogie:: ::boogie:: ::boogie:: ::boogie::
« Laatst bewerkt op: 1-10-2008, 02:20:42 door reaver »

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 5
« Reactie #38 Gepost op: 1-10-2008, 14:39:03 »
Man, ik begin die Geert D echt steeds meer te haten! Als iemand niet sterk is, kan ie geen Robinson worden en kan ie opflikkeren en terug naar huis  :-\\

Nog altijd Prince m'n favo  ::ok::

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #39 Gepost op: 1-10-2008, 15:49:18 »
Wow super aflevering, het spel begint op gang te komen ::bravo:: en de kandidaten beginnen steeds meer het spel te spelen.een goede proef waarbij vooral samenwerken/denken heel belangrijk was


Kyra en Sharon(sterker dan dat ze tot nu toe in beeld zijn gebracht) die even duidelijk maken aan Yin dat ook met hun rekening moet worden gehouden. Hans die het spel goed doorziet en beseft dat hij nog afhankelijk is van de groepen hier ook naar handelt( vraag me af hoe het met val ging). Yin die merkt dat haar dominante houding steeds meer tegen haar begint te werken en hier niet echt naar kan handelen( aard van het beestje)En Geert dat komt wel goed...

Het andere eiland met ook weer een heel sterke geert, een zeer ambitieuse prince die het spel van het begin af al speelt,Sarah die haar dipje overwint(KIJK MANNEN,ZO KAN HET OOK)wat ik heel sterk vond en Hui Kwan die mentaal heel sterk is

En dan Wim is niet veel in beeld geweest maar voelde zich af gewezen door Hui Kwan ??? wat ik niet echt begreep en vond het wel goed dat hij nog even zei dat hij normaal heeeel vrolijk is want dat kon ik niet uit de beelden halen ::ohno::

En wat de muziek betreft, ik was vroeger fan van Rowwen Heze en vind sommige nummers heel mooi maar weet niet of ik zenou zo geschikt vind voor een programma als dit maar als ze dan toch deze muziek blijven gebruiken dan hoop ik dat ze "'bestel mar"' bij hey samensmeltings feest gebruiken en dat ook nog de live versie van'de peel in brand' langskomt wat dat is een heel mooi nummer

En nu de samensmelting ik kan niet wachten