Auteur Topic: verslag van ouddeelnemer Frans  (gelezen 26938 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: verslag van ouddeelnemer Frans
« Reactie #20 Gepost op: 30-10-2008, 11:37:41 »
Ja, dat klopt, maar doordat ze die tickets zelf betaald hadden, werden ze ervan weerhouden op het vliegveld direct al op te geven. Daardoor dachten ze: "Verdomme, wat een tegenvaller. Maar goed, laat ik maar even zien of het echt zo erg is."
En dan gaven ze weliswaar na een paar dagen op, maar dan zaten ze wel lekker in Maleisië; konden ze in ieder geval hun vakantie daar nog vervolgen. ::vergroot::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: verslag van ouddeelnemer Frans
« Reactie #21 Gepost op: 1-11-2008, 16:09:50 »
Hoi Frans, nog een vraagje:  ;)

Voor wie had je het meeste sympathie van de final 10 van uw editie en waarom?

Mijn favorieten van de final 10 stonden beiden niet in de finale, Marcel en Saskia waren voor mij de twee finalisten geweest, en dan ga ik puur af op mijn persoonlijke indrukken van beiden hoe ze waren vanaf dag 1 tot en tot met de samenstelling van de laatste 10. Hoe beiden waren, hun vaardigheden maar zeker ook hum manier van "overleven" zoals ik gezien heb. Willem had van de beide finalisten vond ik nog de meeste "Robinson" skills en vaardigheden, terwijl Vinnie meer een sociaal Kampmens was. Maar goed Vinnie en Willem zijn door het spel en het stemgedrag van de laatste 10 in de finale gekomen.
Mij idee van ER is nog steeds dat overleven prio is en dat tactische spelletjes, complotten en allerlei gedraaikont eigenlijk niet hier thuis hoort. Daarom denk ik ook dat het tijd wordt dat de formule zoals die nu is op de schop moet en dat er weer meer terug moet worden gegaan naar het overleven en "vechten" voor je plekkie en iedere hap, inplaats van complotten verzinnen en mekaar proberen door liegen en bedriegen een oor aan te naaien.
Schijnbaar is er ook dit jaar weer voedsel en luxe genoeg om je bezig te houden met roddel en achterklap, complotten en mekaar opstoken en gek maken. Maar goed dat soort zaken leverd nu eenmaal leuke beelden op en dat is wat de programmamakers ook wel zoeken.
Ik ben wel beniuwd hoe het dit jaar zal eindigen, want er liggen nog diverse bommetjes te wacht op ontploffen en volgens mij gaat de eerste 1000 ponder (vakterm) morgen tegen Hans af.

Ik ben benieuwd  ;D
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: verslag van ouddeelnemer Frans
« Reactie #22 Gepost op: 24-11-2008, 13:17:28 »
Hé Frans,
met veel plezier jouw story gelezen, en 't werd hier al meer gezegd,'t kwam me bekend voor.
Wat me verbaasd is dat je een jaar na dato (nog langer) kennelijk nog steeds niet weet wat de ingrediënten zijn van dit soort programma's (PE hoort daar ook bij!)Ook ik heb me regelmatig gestoord aan al die spelletjes die tussen het grote spel doorspelen, maar, ze horen erbij in dit concept. Geloof me alleen survival zou vervelen, nog meer bedoel ik dan! Nou is het dit jaar nog weer erger dan in jullie aflevering.
Verder hebben je ze neergezet als een "oude knorrepot" en ook dat wist je van te voren, toch?
doeg rinck

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: verslag van ouddeelnemer Frans
« Reactie #23 Gepost op: 26-11-2008, 19:30:53 »
Hé Frans,
met veel plezier jouw story gelezen, en 't werd hier al meer gezegd,'t kwam me bekend voor.
Wat me verbaasd is dat je een jaar na dato (nog langer) kennelijk nog steeds niet weet wat de ingrediënten zijn van dit soort programma's (PE hoort daar ook bij!)Ook ik heb me regelmatig gestoord aan al die spelletjes die tussen het grote spel doorspelen, maar, ze horen erbij in dit concept. Geloof me alleen survival zou vervelen, nog meer bedoel ik dan! Nou is het dit jaar nog weer erger dan in jullie aflevering.
Verder hebben je ze neergezet als een "oude knorrepot" en ook dat wist je van te voren, toch?
doeg rinck

Natuurlijk weet ik wel hoe het programma in elkander steekt, en niet alleen Robinson maar ook andere programma's. Alleen gaf ik aan hoe ik graag zou zien hoe Robinson eruit moest zien.
Meer ala Peking express, iedere aflevering keihard aan de bak en door middel van een proef bepalen wat er gewonnen kan worden (extra eten, uitjes, gereedschap, enz) en gewoon iedere aflevering een afvaller die middels een proef (als laatste) gewoon moet vertrekken (toedeledoki), dus geen geneuzel meer met een eilandraad, stemmen, complotten e.d. Het is dan niet alleen survival, maar ook gewoon (kei)hard werken aan proeven om je leef omstandigheden maar ook je plekje in het spel te houden en verbeteren. Dan vallen bepaalde types snel af, en krijg je volgens mij geen echte opgevers meer, en dan ga je inderdaad steeds verder met de sterksten (Hans zijn grootste wens toch ::rofl::).
En dan krijgt zelfs zo'n oude knorrepot als ik het gewoon moeilijk en moet ook ik aan de bak. ::tandpastasmiley:: . Of een programma als dit op deze manier haalbaar is weet ik niet maar het lijkt me zeker een poging waard, en of de kijker het leuk zal vinden zal dan blijken.
Tot die tijd hoop ik wel dat er wederom volgend jaar een serie ER zal zijn, en dan maakt de opzet me niet zo veel uit, alhoewel ik mijn opzet graag eens zou meemaken.
Oja, normaal knor ik echt niet zoveel. ::ohno::
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Aikaturbo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: verslag van ouddeelnemer Frans
« Reactie #24 Gepost op: 26-11-2008, 21:14:54 »
Ik heb het verslag niet gelezen, dat komt vast nog wel een keer, maar wel het filmpje gezien met de highlights van Frans.

Mooiste moment was op die balk met die zakken elkaar wegslaan: "Ik spring niet, dat zijn zenuwen  ;D" Geniaal, die opmerking.

Verder vond ik dat Frans niet extreem geflipt was toen hij met de parang weg liep, wat vele mensen toch wel een negatief 'eindplaatje' van Frans heeft gegeven. En als je gewoon even nadenkt dat als je zo lang zonder een beetje eten op zo'n dood eiland zit, en dan komt er iemand vertellen dat ze oh-zo-lekker heeft gegeten, dan zou ik ook pisneidig worden.

Bij deze wou ik dus toch nog een wat respect tonen voor Frans:). Het was best een mooie expeditie, al had Willem moeten winnen, Haha.
New England? How do you call your foot? New Hand?

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: verslag van ouddeelnemer Frans
« Reactie #25 Gepost op: 27-11-2008, 09:04:13 »
Alleen gaf ik aan hoe ik graag zou zien hoe Robinson eruit moest zien.
Meer ala Peking express, iedere aflevering keihard aan de bak en door middel van een proef bepalen wat er gewonnen kan worden (extra eten, uitjes, gereedschap, enz) en gewoon iedere aflevering een afvaller die middels een proef (als laatste) gewoon moet vertrekken (toedeledoki), dus geen geneuzel meer met een eilandraad, stemmen, complotten e.d. Het is dan niet alleen survival, maar ook gewoon (kei)hard werken aan proeven om je leef omstandigheden maar ook je plekje in het spel te houden en verbeteren. Dan vallen bepaalde types snel af, en krijg je volgens mij geen echte opgevers meer, en dan ga je inderdaad steeds verder met de sterksten (Hans zijn grootste wens toch ::rofl::).
En dan krijgt zelfs zo'n oude knorrepot als ik het gewoon moeilijk en moet ook ik aan de bak. ::tandpastasmiley:: . Of een programma als dit op deze manier haalbaar is weet ik niet maar het lijkt me zeker een poging waard, en of de kijker het leuk zal vinden zal dan blijken.
Tot die tijd hoop ik wel dat er wederom volgend jaar een serie ER zal zijn, en dan maakt de opzet me niet zo veel uit, alhoewel ik mijn opzet graag eens zou meemaken.


Of dat concept in ER door te trekken is, betwijfel ik eigenlijk een beetje, al denk ik dat het wel een bepaalde meerwaarde zou kunnen hebben. 
Maar als je dan per ongeluk pech hebt dat je als allereerste eruit moet dan vreet je je kas ook wel op :o 
Er zouden iig wel bepaalde zaken extra ingevoerd kunnen worden in het huidige format om gekonkel en complotten moeilijker te maken...

Offline semadima

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • kritiek krijgen doet beter leven
Re: verslag van ouddeelnemer Frans
« Reactie #26 Gepost op: 30-10-2009, 20:50:43 »
kan wel een stukje afzeuren, heb ik dat over het hoofd gezien toen ??