Auteur Topic: [kandidaat] Esmeralda  (gelezen 104210 keer)

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #180 Gepost op: 6-11-2009, 01:01:43 »
Ben het alweer met je eens. Natuurlijk koos ze Dennis en ik had eigenlijk medelijden met Jeroen en Kurt die zogenaamd nog een kans hadden om hun brief te lezen, NOT.
Wow ik doe t goed vandaag he.

Offline pepim

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #181 Gepost op: 6-11-2009, 01:03:57 »
Absoluut  ::rofl:: ::hug::

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #182 Gepost op: 6-11-2009, 02:24:34 »
heb het ook al eens in een ander topic aangekaart,

Zonder Marcel en Marjolein had ze die proef ook niet gewonnen, ze zit te zeuren over groepsgevoel maar op die proef ben je toch een groep... 
Dus Marcel en Marjolein hadden eerlijkheidshalve evenveel recht op die brieven, en laat hen alsnog de keuze of ze deze al dan niet opofferen om aan een ander te schenken... Esmeralda was eerste dus die krijg immuniteit dat is al een mooie bonus op zich...

Esmeralda had iets te veel macht en zou er mogelijk op afgerekend kunnen worden door de anderen als ze volgende keer geen immuniteit wint...

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #183 Gepost op: 6-11-2009, 03:46:26 »
Ik vond haar best oké deze aflevering, alleen wat ze met die brieven flikte was vrij laag (of het moest zijn ingefluisterd door de productie) of dom. Het was voor heel de wereld duidelijk dat ze Dennis zou kiezen. Het feit dat Dennis en Marina de twee eerstgenoemden waren had in haar voordeel kunnen werken. Gewoon twee keer ja zeggen en dan ben je er vanaf, zonder dat de rest ergens aanstoot aan kan nemen. Je maakt dan namelijk alleen positieve keuzes. Zij draaide het zo dat ze ook negatieve keuzes kon maken. Nu komt het toch zo over alsof ze een aantal mensen even heel bewust wil kwetsen (wat ongetwijfeld niet het geval zal zijn, maar ik zeg alleen hoe het overkomt).

Offline Expediteur

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #184 Gepost op: 6-11-2009, 08:57:55 »
Ik vond haar best oké deze aflevering, alleen wat ze met die brieven flikte was vrij laag (of het moest zijn ingefluisterd door de productie) of dom. Het was voor heel de wereld duidelijk dat ze Dennis zou kiezen. Het feit dat Dennis en Marina de twee eerstgenoemden waren had in haar voordeel kunnen werken. Gewoon twee keer ja zeggen en dan ben je er vanaf, zonder dat de rest ergens aanstoot aan kan nemen. Je maakt dan namelijk alleen positieve keuzes. Zij draaide het zo dat ze ook negatieve keuzes kon maken. Nu komt het toch zo over alsof ze een aantal mensen even heel bewust wil kwetsen (wat ongetwijfeld niet het geval zal zijn, maar ik zeg alleen hoe het overkomt).

Wat is ze lekker fanatiek..........

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #185 Gepost op: 6-11-2009, 09:25:27 »
Citaat
Onvoorstelbaar wat een geneuzel hier allemaal op dit Forum word geplaatst. Er worden meningen gegeven over mensen die wij totaal niet kennen. Mensen die enkele weken in de meest onbarmelijke omstandigheden hebben moeten leven (waar ze natuurlijk zelf voor hebben gekozen). Het blijkt maar weer eens dat de beste stuurlui aan wal staan. Wat kunnen jullie (computerhero's) toch commentaar en meningen hebben over mensen. Het valt me op dat de kandidaten die het meest voor hun mening uit durven te komen de meeste kritiek van jullie krijgen, de kandidaten die zich op de achtergrond houden en niet voor hun mening uitkomen worden de hemel ingeprezen. Misschien dat ze volgend jaar in plaats van vrouwen een paar volgzame schaapjes kunnen neerzetten, wat een spannende tv zal dat worden .
Dus ik zou zeggen, mocht je het allemaal beter weten en wat vooral belangrijk is, nog beter doen als al deze kandidaten, geef je vooral op en zie eerst maar eens van de 5000 aanmeldingen door de selectie te komen. Ik neem mijn petje af voor iedere kandidaat die mee doet of heeft gedaan. Want ik denk dat je echt " ballen" nodig hebt om aan Robinson mee te kunnen doen. En wat is het toch makkelijk om van achter je computertje mensen af te zeiken, chapeau hiervoor.

Dit stukje las ik vanmorgen, en er moet me toch ff wat van het hart beste forummers, maar vooral beste dun duiker.

Wel ik ben dan niet een van die stuurlui die aan wal staan, maar daadwerkelijk heb meegedaan. En ja ik zit ook op dit forum en geef ook mijn mening over wat ik op TV zie. En als dat dan meningen of kritieken zijn die ik op iemand geef dan is dat zoals ik er tegen aan kijk. Goed of fout, het is mijn mening, en dat kan en mag ik gelukkig. Als je het niet eens bent met wat er op dit forum geschreven wordt, ach er zit op iedere pc een uitknop, kijken en lezen is niet verplicht.
Oja, ken je deze nog: Pot verwijt de ketel dat ie zwart is?
Want afzeiken zelfs op dit forum, dat kun je zelf als de beste.
« Laatst bewerkt op: 6-11-2009, 09:36:44 door Swifty, Reden: Quote gerepareerd »
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #186 Gepost op: 6-11-2009, 09:30:00 »
Ehhh heb ik wat gemist? Dat is het doel van een forum? Elkaars mening geven en over dingen speculeren?
En je zegt zelf ook dat je je mening geeft? Een ieder ander doetdat op zijn of haar manier toch ook (wat voor de 1 zeikerig is, is voor de andere gewoon enkel een mening).. en ja, mensen reageren op de beelden die ze zien en vormen daar zijn of haar beeld van..


Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #187 Gepost op: 6-11-2009, 09:35:15 »
Ah nu zie ik het, dat stukje van onvoorspelbaar... is niet van Frans,
Beetje onduidelijk, zet dat even in een quote....

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #188 Gepost op: 6-11-2009, 09:50:06 »
Eseralda heeft in deze aflevering twee kanten van zichzelf laten zien. Het eerste wat me opviel (en de anderen ook) was dat ze Marjolein apart nam, wat heel erg netjes van haar is; je mag ervanuit gaan dat Dennis het keihard in de groep zou hebben gegooid. Minder, zeg maar gerust irritant was haar gedrag bij de brieven. Waarom had ze gewoon niet in het begin gezegd, dat Evi de brieven van Marina en Dennis eruit mocht zoeken, zodat ze niet dat schijnheilige gedoe met het even achterhouden van de brieven kon beginnen... (eigenlijk had Evi moeten zeggen dat dat niet mocht). Ik vond het ronduit beschamend hoe haar 'nee' bij Marjolein en Rita uit haar mond kwam...

Het is overigens dat Dennis niet op meisjes valt, want anders had je haast iets van Esmeralda mogen denken...  ::love:: ::rofl::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #189 Gepost op: 6-11-2009, 17:39:51 »
Mijn beeld over Esmeralda is wel wat positiever gevonden na haar gesprek met Marjolein. Alhoewel ze wel weer een beetje 'moederlijk' deed (wat ik niet zo kon waarderen), geeft ze Marjolein tenminste wel een kans om iets uit te leggen. Dit in tegenstelling tot onze eilandbitch Dennis die alleen maar op anderen zeikt zonder met ze te praten.

Offline semadima

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • kritiek krijgen doet beter leven
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #190 Gepost op: 6-11-2009, 19:25:36 »
vind ik een sterke dame, soms wel hard maar ze gaat er gewoon voor en dat hoor je, vond ik erg mooi dat ze een brief meenam voor marina en direct "ja" daarop geantwoord, ze moet alleen Dennis laten vallen, maar verder één van de sterkste vrouwelijke kandidaten, blijven doorgaan zou ik zeggen

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #191 Gepost op: 6-11-2009, 20:20:08 »
vind ik een sterke dame, soms wel hard maar ze gaat er gewoon voor en dat hoor je, vond ik erg mooi dat ze een brief meenam voor marina en direct "ja" daarop geantwoord, ze moet alleen Dennis laten vallen, maar verder één van de sterkste vrouwelijke kandidaten, blijven doorgaan zou ik zeggen

Dat samenklitten kan ze uiteindelijk opbreken als iedereen dat zat is. Ik zie dat Jeroen het al heeft gehad. Ik denk dat Marjolein zal volgen (als ze er in blijft). Wie weet dat het valse hoop geven met de brieven, kan natuurlijk ook fataal zijn. Ben benieuwd wat er gebeurt als Marcel zijn tactiek aan Kurt verklapt. Of die gaan samenwerken of juist niet.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #192 Gepost op: 6-11-2009, 22:32:48 »
Ze heeft de proef wel verdiend gewonnen, jee wat is zij sterk zeg! Hoe ze aan dat touw ging hangen!!!  ::ok::
Ben geen fan van haar, maar dit deed ze goed.
Jammer dan weer hoe ze de brieven verdeeld en vooral de manier waarop. Vooral bij Marjolein en Rita  ::niet-ok::. Nee dan van Igor zeggen dat hij niet sociaal is, maar dit ging mij ook wat te ver.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #193 Gepost op: 7-11-2009, 01:53:21 »
één van de sterkste vrouwelijke kandidaten, blijven doorgaan zou ik zeggen

Beetje zelfde verhaal als yin vorig jaar, ruim de concurrentie weg en dan ben je idd de sterske vrouw die er overblijft. ;) 
Op zich een prima strategie maar een beetje bescheidenheid bij het winnen van een proef is best wel op z'n plaats als je de anderen niet tegen de borst wil stoten.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #194 Gepost op: 7-11-2009, 11:22:48 »
Zijn er vrouwen afgevallen die sterker dan Esmeralda waren? Misschien Simone, maar daar blijft het wel bij.
Nog even niks.

Offline CubaLibre

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #195 Gepost op: 7-11-2009, 13:59:27 »
Dat brieven verdelen deed ze wel heel hard..

..maar ik vond het sympathiek hoe ze haar gedachten kon veranderen mbt Marjolijn. Wel raar dat een zuster niet weet wat de kracht van adrenaline kan zijn in zon situatie.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #196 Gepost op: 7-11-2009, 14:46:02 »
Zijn er vrouwen afgevallen die sterker dan Esmeralda waren? Misschien Simone, maar daar blijft het wel bij.

Ze heeft zich wel serieus kunnen aansterken bij het kamp met het visnet.
Ik denk wel in een krachtmeting dat Simone sterker was.   

Ze sprong er bij de proef ook uit tegenover de 2 zwakste van diegene die de proef mochten spelen.  Aan dat touw hangen kan iedereen die zijn eigen gewicht kan optrekken en haar voordeel is dat ze waarschijnlijk de zwaarste was van het 3tal...   

Offline Kokosnoot007

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #197 Gepost op: 7-11-2009, 16:16:51 »
Ze blijft gewoon eng. Niemand gezien hoe raar ze deed toen ze die proef had gewonnen. Ze keek er bij alsof ze iemand op ging vreten, scary... Ik vond heel die actie met die brieven ook niet echt ok van haar. Je kunt ook nee, sorry zeggen en iemand aankijken als zijn/haar brief de fik inging. En iedereen wist inderdaad dat ze Dennis gewoon een brief ging geven, waarom anderen dan hoop geven. Beetje manipuleren vindt zij wel leuk volgens mij....

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #198 Gepost op: 7-11-2009, 16:32:25 »
Ik vind dat ze toch wel een goede kant van zichzelf heeft laten zien door met Marjolein te gaan praten.
Nu moet ze alleen Dennis nog dumpen  >:D
Die praat met iedereen behalve de persoon waar het over gaat, echt vuil.
Ik zie dat Esmeralda de meeste heeft om het spel te winnen ( volgens mij)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Esmeralda
« Reactie #199 Gepost op: 7-11-2009, 18:03:03 »
Ik vind dat ze toch wel een goede kant van zichzelf heeft laten zien door met Marjolein te gaan praten.
Nu moet ze alleen Dennis nog dumpen  >:D
Die praat met iedereen behalve de persoon waar het over gaat, echt vuil.
Ik zie dat Esmeralda de meeste heeft om het spel te winnen ( volgens mij)

Ik geef Esmeralda ook wel een kans om te winnen idd, maar dan zal ze minder naar Dennis moeten luisteren  ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!