Auteur Topic: Vragen aan kandidaten Expeditie Robinson 2009  (gelezen 6788 keer)

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Vragen aan kandidaten Expeditie Robinson 2009
« Gepost op: 4-12-2009, 12:41:39 »
Misschien is het wel handig als we al onze vragen aan ex-deelnemer in één topic posten, in plaats van overal tussendoor...
::hyper::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Vragen aan kandidaten Expeditie Robinson 2009
« Reactie #1 Gepost op: 4-12-2009, 13:01:41 »
Ik heb alvast volgende vragen aan Rita:
- Heb je blijvende lichamelijke schade opgelopen?
- Mag je iets zeggen over de proef met de kaars? Hoe is die gelopen?
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen aan kandidaten Expeditie Robinson 2009
« Reactie #2 Gepost op: 4-12-2009, 13:12:03 »
Zoals eerder gemeld ben ik dus nieuwsgierig hoe het na de expeditie gegaan is met Rita. We hoorden Dennis al klagen over maag- en buikpijn na opeens weer normaal gegeten te hebben en zeker Rita die al buikklachten heeft gehad tijdens de expeditie, moet er na dan toch ook wel last gehad hebben?

En ik vind het jammer om na zoveel tijd niets meer van de kandidaten zelf te horen/zien. Normaal duurde het een tijd voor er gestemd kon worden en zag je de kandidaten maanden later in de studio, wat altijd een enorme verrassing was qua uiterlijk :) En dan hoorde je hoe het ze vergaan was. Nu ontbreekt dat toch... Zeker ook omdat de laatste Eilandraad wel érg kort was!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen aan kandidaten Expeditie Robinson 2009
« Reactie #3 Gepost op: 5-12-2009, 12:22:19 »
Ik heb alvast volgende vragen aan Rita:
- Heb je blijvende lichamelijke schade opgelopen?
- Mag je iets zeggen over de proef met de kaars? Hoe is die gelopen?

Hierbij het stuk uit de regionale krant BN/De Stem


BREDA – Rita Berger uit Breda heeft gisteravond de finale van Expeditie Robinson net niet gewonnen. "Het is al helemaal super dat ik de finale heb gehaald", zegt de psycholoog.


De uitzending op RTL5 bekeek ze met onwetende familie en vriendinnen thuis op de bank.

De 32-jarige Bredase psychologe en moeder van twee kinderen is niet teleurgesteld. Uiteindelijk zagen de kijkers dat Marcel de meeste stemmen kreeg van de overige 18 eerder afgevallen deelnemers. En dat hij de 50.000 euro won. Geheimhouding over de winnaar was schriftelijk vastgelegd.

"Ik heb zo veel mooie, unieke dingen meegemaakt. Dat neemt niemand me meer af", zegt de Bredase. Berger beleefde vorige week haar mooiste moment toen ze voor het eerst een fysieke proef won. "Ik kon het langst aan een stok blijven hangen. Daarna mocht ik strijden om een plek in de finale. Ook die won ik. Het was een concentratieproef, waarbij je zo snel mogelijk je hand op een steen moest leggen als een kaars uitging", vertelt ze. Zo werd ze de tweede finaliste, naast Marina, en won ze een overnachting in een junglelodge. "Dat was geweldig. Zeker ook omdat we de volgende dag op zoek gingen naar olifanten. Een fantastische ervaring", aldus Rita.

Als ze had gewonnen zou ze met haar man en kinderen een reis terug naar Maleisië hebben geboekt, want daar waren de opnames. "Die reis gaat we nu wat later boeken", lacht ze. Dat uitstel geldt nog meer voor het tweede plan dat ze had, namelijk het halen van een motorrijbewijs.

Eerder vertelde Rita dat honger de expeditie, waarbij deelnemers barre omstandigheden en kwalificatieproeven trotseren, veel zwaarder maakte dan de lichamelijke beproevingen. De Bredase kampte tijdens de expeditie met onder meer infecties, hallucinaties, obstipatie, koorts en haaruitval. Na terugkomst besmette ze haar man en kinderen met een infectie.

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen aan kandidaten Expeditie Robinson 2009
« Reactie #4 Gepost op: 5-12-2009, 14:13:55 »
(...) De Bredase kampte tijdens de expeditie met onder meer infecties, hallucinaties, obstipatie, koorts en haaruitval. Na terugkomst besmette ze haar man en kinderen met een infectie.

- Moesten de deelnemers zich inenten tegen mogelijke infecties?
- Zijn er nog anderen mensen die betrokken waren bij ER geïnfecteerd geraakt ter plaatse of bij thuiskomst?

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Vragen aan kandidaten Expeditie Robinson 2009
« Reactie #5 Gepost op: 5-12-2009, 14:50:38 »
Simone: In het topic wat over jou gaat zeg je dat dingen heel anders in beeld zijn gebracht dan dat ze werkelijk waren. Kan je hier een voorbeeld (of meerdere) van geven?

Offline Rita2009

  • deelnemer ER 2009
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen aan kandidaten Expeditie Robinson 2009
« Reactie #6 Gepost op: 9-12-2009, 20:52:15 »
- Moesten de deelnemers zich inenten tegen mogelijke infecties?
- Zijn er nog anderen mensen die betrokken waren bij ER geïnfecteerd geraakt ter plaatse of bij thuiskomst?

Vooraf kan je je laten inenten bij de GGD volgens de normale richtlijnen (dus net als wanneer je op vakantie zou gaan). Zelf was/ben ik op zich best goed gevaccineert omdat ik tot begin 2008 militair was (en dan wordt je lekgeprikt tegen ongeveer alles wat je zou kunnen oplopen ter wereld, haha!)