Auteur Topic: [kandidaat] Dennis  (gelezen 112690 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Dennis
« Reactie #240 Gepost op: 6-11-2009, 17:14:25 »
Als ik mensen dingen hoor zeggen als "Ik ben een gevoelsmens", gaat het bij mij echt jeuken trouwens.

Idd, ER is niet voor watjes  ;D

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat] Dennis
« Reactie #241 Gepost op: 6-11-2009, 17:29:56 »
Als ik mensen dingen hoor zeggen als "Ik ben een gevoelsmens", gaat het bij mij echt jeuken trouwens.

Waarom dat dan?

Offline semadima

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • kritiek krijgen doet beter leven
Re: [kandidaat] Dennis
« Reactie #242 Gepost op: 6-11-2009, 19:04:59 »
zegt wel heel veel, ik en ik en ik heb dit gedaan en wij (ik +es) hebben...... was wel ontroerend met de brief :\'(, ben ik blij voor iedereen die hem zou gekregen hebben,
maar dennis is geniepig en heeft altijd iemand anders nodig om tegen te kunnen klagen over anderen, manier van tactiek ???? ik denk dat hij zo is, toch wel achterbaks

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Dennis
« Reactie #243 Gepost op: 6-11-2009, 19:21:14 »
Waarom dat dan?

Omdat ik een tikje te elitair ben en ik "gevoelsmens" een tenenkrommend SBS-woord vind. Bovendien doen zulke lui alsof het überhaupt iets bijzonders is, wat ze uniek maakt of zo.

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Dennis
« Reactie #244 Gepost op: 6-11-2009, 20:31:15 »
Dennis is niet mijn favoriet, maar laten we zijn woordkeuze een beetje proberen te begrijpen. Dat hij emotioneel is, dat zien we toch op tv? Hij krijgt, zoals anderen al stelde, geen stemmen, dat zegt toch wel iets. Ik krijg toch het idee dat we een heel beperkte kant van Dennis te zien krijgen. Ik geen hem nog even het voordeel van de twijfel.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline TomB

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Dennis
« Reactie #245 Gepost op: 6-11-2009, 21:18:20 »
Ik ben het helemaal met je eens.
Dennis valt mij op omdat ie juist heel erg meelevend en idd sociaal is.
Hij is de enige die naar Rita toegaat als ze hebben moeten rennen voor de vlaggen.
Hij is de eerste die naar de boot toegaat om mensen te onthalen die hebben gestreden.
Hij is de enige die naar Kurt toegaat die het moeilijk heeft met de brieven.
Hij slaag gelijk een arm om Marcel heen bij de brieven!

Vind het jammer dat mensen zo hard oordelen.

Hoop dat ie er nog lang in blijft!

Heel sterk om meelevend te zijn met een brief op zak   ::hypocriet::

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Dennis
« Reactie #246 Gepost op: 6-11-2009, 22:00:12 »

Vind het jammer dat mensen zo hard oordelen.

Hoop dat ie er nog lang in blijft!

Bedoel je niet: Ik vind het jammer dat Dennis anderen beoordeeld?
Het lijkt er nu op dat anderen hem hard oordelen, is dat zo / bedoel je dat?

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Dennis
« Reactie #247 Gepost op: 6-11-2009, 22:36:41 »
Onvoorstelbaar dat Dennis geen enkele stem krijgt....wat zenden ze niet uit?????
Van wat ze uitzenden erger ik me namelijk echt rot aan hem. Hij moet gewoon altijd iemand hebben om over te zeuren. Hoe hij ook zei toen Kurt en Marjolein terugkwamen, dat het ook eerlijker is als degene met de meeste stemmen weg moet....tsja, dat is nu eenmaal niet meer het systeem. Ben benieuwd of hij er ook zo over zou denken als hij zelf in dat schuitje zat. En dan zo schijnheilig tegen Marjolein zeggen: Goed gedaan, om dan vervvolgens haar weer achter haar rug om te bekletsen. Bah!
En als hij echt zo'n gevoelsmens was, dan had hij Igor ook wel met wat meer gevoel mogen benaderen.
Hoop echt dat hij er snel uitligt, maar ik ben er toch bang voor....

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Dennis
« Reactie #248 Gepost op: 7-11-2009, 16:43:35 »
Onvoorstelbaar dat Dennis geen enkele stem krijgt....wat zenden ze niet uit?????
Van wat ze uitzenden erger ik me namelijk echt rot aan hem. Hij moet gewoon altijd iemand hebben om over te zeuren. Hoe hij ook zei toen Kurt en Marjolein terugkwamen, dat het ook eerlijker is als degene met de meeste stemmen weg moet....tsja, dat is nu eenmaal niet meer het systeem. Ben benieuwd of hij er ook zo over zou denken als hij zelf in dat schuitje zat. En dan zo schijnheilig tegen Marjolein zeggen: Goed gedaan, om dan vervvolgens haar weer achter haar rug om te bekletsen. Bah!
En als hij echt zo'n gevoelsmens was, dan had hij Igor ook wel met wat meer gevoel mogen benaderen.
Hoop echt dat hij er snel uitligt, maar ik ben er toch bang voor....

Dat dacht ik ook, hij zegt zelf dat hij een gevoelsmens is maar ondertussen maakt hij andere kandidaten zwart zonder dat de betreffende kandidaat daar wat van weet.
Als iemand daar achter komt( wat ze natuurlijk zeker komen nu het uitgezonden is) zal diegene toch ook wel gekwetst zijn.
Dat vind ik dan ook niet echt mee de leven tonen.
jah naar sommige personen zoals Rita doet hij dat wel, maar als hij iets goeds doet, doet hij ook iets slechts ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline patjesomers

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Dennis
« Reactie #249 Gepost op: 8-11-2009, 01:38:30 »
Ik kan echt niet meer op zijn kop kijken, bij het minste dat die zegt of doet gaat mijn bloeddruk stijgen. Hij flikt het altijd op dezelfde way. Eerst laat hij de groep samenkomen, bv tijdens het eten en dan kiest hij zijn slachtoffer uit, waar hij zeker van weet dat die slecht in de groep ligt. Dan komt die met dat irritant stemmetje en zegt: '' Mr/Mevr. X, heb jij ...?"
Voor Igor: Hey Igor, heb je nog wat van die kokosmelk
           Hey Igor, heb je die kokos...
Voor Marjolein: Hey Marjolein, je kon wel snel rennen blablabla, je was toch zwakjes blablabla.
Komaan zeg, als de groep hem nog steeds doorheeft dan komt die zo in de finale.
En dan vraagt het productiehuis waarom het kijkcijfer en Belgie zo laag is. Wat wil je vorig jaar met die 2 in de finale, niemand gunde het ze. Dit jaar Dennis misschien met Esmeralda.
In tegenstelling tot Hans van vorig jaar, was dat een geboren strateeg en manipulator. Of je hem graag had of haatte, een ding was zeker over die persoon. Het was een geboren winnaar en meester strateeg. Dennis is (en ik let goed op mijn woorden) een zielige, hypocriete, achterbakse, jankerd. Een kruidje-roer-me-niet.



Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Dennis
« Reactie #250 Gepost op: 8-11-2009, 01:41:09 »
Dennis is (en ik let goed op mijn woorden) (...)

Ja dat je het niet voor Dennis hebt is duidelijk. Maar toch speelt hij het spel beter dan Igor, want die ligt er al uit.
::jaja::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Dennis
« Reactie #251 Gepost op: 8-11-2009, 16:22:23 »
Omdat ik een tikje te elitair ben en ik "gevoelsmens" een tenenkrommend SBS-woord vind. Bovendien doen zulke lui alsof het überhaupt iets bijzonders is, wat ze uniek maakt of zo.

Grappig, wanneer ik dat woord hoor rijst ook altijd meteen de vraag of er dan soms mensen bestaan zonder gevoel. Ik heb er in ieder geval nog nooit een ontmoet. We spreken natuurlijk wel eens over een gevoelloos persoon maar dat is vaak een overdrijving. Wellicht bestaan ze wel, maar dat betreft dan zeer uitzonderlijke situaties zoals gevallen ten gevolge van hersenbeschadiging. Ik denk overigens dat Dennis gewoon bedoelde dat hij zijn emoties moeilijk onder controle kan houden en al snel last heeft van huilbuien. Dat wordt vaak verkort tot gevoelsmens omdat het nu eenmaal beter klinkt en de indruk wekt dat de persoon in kwestie ontzettend liefdevol en integer is.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Dennis
« Reactie #252 Gepost op: 8-11-2009, 17:28:21 »
Grappig, wanneer ik dat woord hoor rijst ook altijd meteen de vraag of er dan soms mensen bestaan zonder gevoel. Ik heb er in ieder geval nog nooit een ontmoet. We spreken natuurlijk wel eens over een gevoelloos persoon maar dat is vaak een overdrijving. Wellicht bestaan ze wel, maar dat betreft dan zeer uitzonderlijke situaties zoals gevallen ten gevolge van hersenbeschadiging. Ik denk overigens dat Dennis gewoon bedoelde dat hij zijn emoties moeilijk onder controle kan houden en al snel last heeft van huilbuien. Dat wordt vaak verkort tot gevoelsmens omdat het nu eenmaal beter klinkt en de indruk wekt dat de persoon in kwestie ontzettend liefdevol en integer is.

Dus  eigenlijk is hij gewoon een huilebalk bedoelt ie  ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat] Dennis
« Reactie #253 Gepost op: 8-11-2009, 18:38:33 »
Ik vind dat er weer ontzettend gedenigreerd wordt om niks. Ik zelf studeer geen Psychologie, maar vele mensen die bij mij op de faculteit rondlopen (ik studeer zelf Politicologie, net even iets anders ;)) doen dit wel waardoor ik er dus ook het enige van af weet. Een 'gevoelsmens' is echt wel even iets anders dan hierboven gekletst wordt. Om het toch maar even simpel te houden zal ik me beperken tot de populair-psychologische vier dichotomieën van Jung (uitgewerkt door Myers en Briggs). Één van die vier dichotomieën is Thinking/Feeling, welke slaat op hoe een persoon zijn beslissingen neemt en zijn gedrag laat beïnvloeden: een Thinker doet dit door middel van zijn hoofd (logica, etc.) terwijl een Feeler dit doet door zijn gevoel (emoties, normen en waarden, etc.). Wat Dennis in dezen bedoelt met gevoelsmens, is waarschijnlijk dat tweede: zijn persoonlijkheid wordt overheerst door emoties en gevoelens, en die overwinnen het dus van logica. Dit hoeft helemaal niet arrogant, elitair of per sé liefdevol en integer, te zijn.

Ik weet niet of jullie mijn definitie 'aanvaarden', maar ik durf te beweren dat ik ook een gevoelsmens ben.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Dennis
« Reactie #254 Gepost op: 8-11-2009, 19:28:08 »
Ik vind dat er weer ontzettend gedenigreerd wordt om niks. Ik zelf studeer geen Psychologie, maar vele mensen die bij mij op de faculteit rondlopen (ik studeer zelf Politicologie, net even iets anders ;)) doen dit wel waardoor ik er dus ook het enige van af weet. Een 'gevoelsmens' is echt wel even iets anders dan hierboven gekletst wordt. Om het toch maar even simpel te houden zal ik me beperken tot de populair-psychologische vier dichotomieën van Jung (uitgewerkt door Myers en Briggs). Één van die vier dichotomieën is Thinking/Feeling, welke slaat op hoe een persoon zijn beslissingen neemt en zijn gedrag laat beïnvloeden: een Thinker doet dit door middel van zijn hoofd (logica, etc.) terwijl een Feeler dit doet door zijn gevoel (emoties, normen en waarden, etc.). Wat Dennis in dezen bedoelt met gevoelsmens, is waarschijnlijk dat tweede: zijn persoonlijkheid wordt overheerst door emoties en gevoelens, en die overwinnen het dus van logica. Dit hoeft helemaal niet arrogant, elitair of per sé liefdevol en integer, te zijn.

Ik weet niet of jullie mijn definitie 'aanvaarden', maar ik durf te beweren dat ik ook een gevoelsmens ben.

Het ging in deze niet om de definitie van een gevoelsmens (iemand bij wie het gevoel de overhand heeft) maar om het gebruik van het woord in zijn algemeenheid en in het bijzonder door Dennis. Het is een populistisch woord geworden dat mensen vaak gebruiken nadat ze een huilbui hebben gehad. Het is net alsof ze denken dat ze zich moeten verantwoorden (wat mijns inziens totaal overbodig is) en daarvoor gebruiken ze het woord gevoelsmens dat op de een of andere manier een positieve connotatie heeft voor veel mensen. Bijna niemand gebruikt het woord om te reflecteren op zijn/haar wijze van besluitvorming.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Dennis
« Reactie #255 Gepost op: 8-11-2009, 20:16:58 »
Het ging in deze niet om de definitie van een gevoelsmens (iemand bij wie het gevoel de overhand heeft) maar om het gebruik van het woord in zijn algemeenheid en in het bijzonder door Dennis. Het is een populistisch woord geworden dat mensen vaak gebruiken nadat ze een huilbui hebben gehad. Het is net alsof ze denken dat ze zich moeten verantwoorden (wat mijns inziens totaal overbodig is) en daarvoor gebruiken ze het woord gevoelsmens dat op de een of andere manier een positieve connotatie heeft voor veel mensen. Bijna niemand gebruikt het woord om te reflecteren op zijn/haar wijze van besluitvorming.

Hear hear.

Je slaat de plank mis, Willemson.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat] Dennis
« Reactie #256 Gepost op: 8-11-2009, 21:50:48 »
Shit, dacht ik ook even wat 'academische' kennis paraat te hebben ;D

Mja goed, ik ben het alsnog niet met jullie eens dat het verschrikkelijk is dat Dennis zichzelf een gevoelsmens noemt.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Dennis
« Reactie #257 Gepost op: 8-11-2009, 21:58:53 »
Shit, dacht ik ook even wat 'academische' kennis paraat te hebben ;D

Mja goed, ik ben het alsnog niet met jullie eens dat het verschrikkelijk is dat Dennis zichzelf een gevoelsmens noemt.

Dat zeg ik ook niet (en Goyathlay al helemaal niet), ik zeg alleen dat ik jeuk krijg als ik dat woord hoor. Niks meer en niks minder.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat] Dennis
« Reactie #258 Gepost op: 8-11-2009, 22:07:59 »
Dat zeg ik ook niet (en Goyathlay al helemaal niet), ik zeg alleen dat ik jeuk krijg als ik dat woord hoor. Niks meer en niks minder.

Goed, dan heb ik maar één oplossing. Kijk maar op 0:56


Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [kandidaat] Dennis
« Reactie #259 Gepost op: 8-11-2009, 23:07:43 »
Grappig, wanneer ik dat woord hoor rijst ook altijd meteen de vraag of er dan soms mensen bestaan zonder gevoel.

Natuurlijk vindt Dennis zichzelf een gevoelsmens... Hij vergelijkt zich immers met Esmeralda! ;D
Die twee vullen elkaar op dat vlak perfect aan; ze zijn ying en yang. ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.