Poll

Welke 3 mensen gaan niet op tijd vuur krijgen?

Dennis
10 (9%)
Esmeralda
2 (1.8%)
Eva
26 (23.4%)
Igor
9 (8.1%)
Jeroen
0 (0%)
Jill
12 (10.8%)
Kurt
4 (3.6%)
Marcel
5 (4.5%)
Marjolein
9 (8.1%)
Rita
13 (11.7%)
Simone
7 (6.3%)
Yolanda
14 (12.6%)

Totaal aantal stemmen: 38

Poll gesloten: 22-10-2009, 18:02:16

Auteur Topic: Welke 3 mensen gaan niet op tijd vuur krijgen?  (gelezen 14441 keer)

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Welke 3 mensen gaan niet op tijd vuur krijgen?
« Reactie #20 Gepost op: 18-10-2009, 17:53:17 »
Nou ja pech. Ik vind het niet zo'n pech als je als 'belangrijkste man van je kamp' geen vuurtje kan aanmaken.
Als je geen vuur kan maken, ben je niet de 'belangrijkste man van je kamp'.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Welke 3 mensen gaan niet op tijd vuur krijgen?
« Reactie #21 Gepost op: 18-10-2009, 21:55:54 »
Als je geen vuur kan maken, ben je niet de 'belangrijkste man van je kamp'.
dat is niet per definitie waar.
Als jij al het eten verzorgt ben je ook belangrijk.
en daarbij gaat het erom wie het het snelste doet, in het kamp mag je er ook een minuut langer over doen.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Welke 3 mensen gaan niet op tijd vuur krijgen?
« Reactie #22 Gepost op: 18-10-2009, 22:02:40 »
Ben bang dat het Yolanda en Eva word degene die ik heel leuk vind maarja denk wel dat ze afvallen en de verzwakte Rita. ::jaja::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Welke 3 mensen gaan niet op tijd vuur krijgen?
« Reactie #23 Gepost op: 19-10-2009, 09:34:44 »
Hoewel ik Eva een leuke meid vind, denk ik dat zij er samen met Rita en Simone uitgaat... Al is het wat mij betrefd koffiedik kijken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Welke 3 mensen gaan niet op tijd vuur krijgen?
« Reactie #24 Gepost op: 19-10-2009, 16:32:21 »
Als je geen vuur kan maken, ben je niet de 'belangrijkste man van je kamp'.
Dat bedoel ik dus ook. Ik vind hem niet de belangrijkste man maar hij vind zichzelf dat klaarblijkelijk wel. Vandaar ook de aanhalingstekens.

Offline ingrid39

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke 3 mensen gaan niet op tijd vuur krijgen?
« Reactie #25 Gepost op: 20-10-2009, 20:24:49 »
ik zag Yolanda in een voorstukje rennen dus het is haar gelukt om vuur te maken
blijkbaar hoort het rennen er ook nog bij...welke eerste 10 de berg opgerend zijn

ik denk dat het Eva niet lukt om vuur te maken op tijd en Marjolein niet en de 3e wist ik echt niet moeilijk te zeggen

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Welke 3 mensen gaan niet op tijd vuur krijgen?
« Reactie #26 Gepost op: 20-10-2009, 23:37:01 »
Als je na -tig seizoenen niet weet dat vuur maken met een magnesiumstick wel enorm mega-belangrijk is, en je ja daar niet SUF op hebt geoefend ben je een oen.
Ugh. Ik heb gesproken.
::jaja::

If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Welke 3 mensen gaan niet op tijd vuur krijgen?
« Reactie #27 Gepost op: 21-10-2009, 13:02:52 »
Dat zal neem ik aan echt wel iedereen hebben geoefend. Echter je kunt nooit en te nimmer in de juiste omstandigheden hebben geoefend. Thuis ben je totaal niet nerveus, je hebt waarschijnlijk het juiste hout, en als het niet lukt ga je door. Op het eiland heersen echter totaal verschillende omstandigheden. Ik neem aan dat het er zeer warm en klam is. Je wordt voor het blok gegooid, dus aangezien je er uit kunt vliegen zal er bij iedereen iets van nervositeit ontstaan. En nu moet je het ook nog eens zo snel mogelijk doen... ik kan me heel goed voorstellen als dat bij lang niet iedereen goed gaat...
Ich bin ein Bärliner!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Welke 3 mensen gaan niet op tijd vuur krijgen?
« Reactie #28 Gepost op: 21-10-2009, 13:32:11 »
Dat zal neem ik aan echt wel iedereen hebben geoefend. Echter je kunt nooit en te nimmer in de juiste omstandigheden hebben geoefend. Thuis ben je totaal niet nerveus, je hebt waarschijnlijk het juiste hout, en als het niet lukt ga je door. Op het eiland heersen echter totaal verschillende omstandigheden. Ik neem aan dat het er zeer warm en klam is. Je wordt voor het blok gegooid, dus aangezien je er uit kunt vliegen zal er bij iedereen iets van nervositeit ontstaan. En nu moet je het ook nog eens zo snel mogelijk doen... ik kan me heel goed voorstellen als dat bij lang niet iedereen goed gaat...


::vergroot::  Als het met een magnesiumstick op droge kokosfroezel al niet wil lukken stel ik me echt wel vragen of ze geoefend hebben.
Aan de techniek te zien bij de allereerste proef hebben ze dat niet gedaan

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Welke 3 mensen gaan niet op tijd vuur krijgen?
« Reactie #29 Gepost op: 21-10-2009, 13:38:35 »
maar in het kamp hebben ze waarschijnlijk wel allemaal geoefend. Zou ik iig wel doen, maar ik zou denk ik ook al van te voren goed oefenen. Het is toch een goede binnenkomer als je direct vuur kan maken voor je kamp.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Welke 3 mensen gaan niet op tijd vuur krijgen?
« Reactie #30 Gepost op: 21-10-2009, 14:04:14 »
maar in het kamp hebben ze waarschijnlijk wel allemaal geoefend. Zou ik iig wel doen, maar ik zou denk ik ook al van te voren goed oefenen. Het is toch een goede binnenkomer als je direct vuur kan maken voor je kamp.

::megafoon:: Je MOET inderdaad gewoon vuur kunnen maken met een stick voor je op dat vliegtuig stapt.
::jaja::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Welke 3 mensen gaan niet op tijd vuur krijgen?
« Reactie #31 Gepost op: 21-10-2009, 16:45:35 »
::megafoon:: Je MOET inderdaad gewoon vuur kunnen maken met een stick voor je op dat vliegtuig stapt.
::jaja::


Op andere manieren is ook  ::ok:: , er mag best een expeditie komen waar ze geen magnesium stick krijgen  ;D

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Welke 3 mensen gaan niet op tijd vuur krijgen?
« Reactie #32 Gepost op: 21-10-2009, 17:01:12 »
Op andere manieren is ook  ::ok:: , er mag best een expeditie komen waar ze geen magnesium stick krijgen  ;D

Zou wel een uitdaging zijn ::jaja::
Wat zouden ze dan moeten doen? Houtjes over elkaar bewegen? Vuurstenen zoeken? Wachten op bliksem?

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Welke 3 mensen gaan niet op tijd vuur krijgen?
« Reactie #33 Gepost op: 21-10-2009, 17:04:24 »
Op andere manieren is ook  ::ok:: , er mag best een expeditie komen waar ze geen magnesium stick krijgen  ;D

Er zijn er al geweest zonder stick hoor (die met Richard?) maar tegen het einde kwam de stick er toch weer bij.
Het komt elk jaar terug, dus je moet het gewoon kunnen, of anders moet je niet de ambitie hebben om ver te geraken.
::zwaai::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Sarah70

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke 3 mensen gaan niet op tijd vuur krijgen?
« Reactie #34 Gepost op: 21-10-2009, 17:40:24 »
Op andere manieren is ook  ::ok:: , er mag best een expeditie komen waar ze geen magnesium stick krijgen  ;D
Tja dat zou de echte expeditie Robinson zijn, althans ik neem aan dat als je strandt op een eiland dat daar ook geen doosje ligt met een magensium stick, of dat je er net toevallig  ::rofl:: eentje bij je hebt.

Ik neem aan dat iedereen in het kamp wel eens vuur heeft gemaakt tijdens de expeditie, anders ben je natuurlijk niet slim bezig, die vuurproeven zitten er altijd in.  8)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Welke 3 mensen gaan niet op tijd vuur krijgen?
« Reactie #35 Gepost op: 21-10-2009, 21:24:08 »
Er zijn er al geweest zonder stick hoor (die met Richard?) maar tegen het einde kwam de stick er toch weer bij.

In de Strijd der Titanen kregen ze er ook geen mee, Ilona en Maxime hebben toen vuur verkregen dmv van de handboor-techniek. Iets later kon Ilona alsnog vertrekken, dus vuur kunnen maken is geen garantie om ver te komen in de expeditie  ::vergroot:: want in op dat moment was 'pussy-power'* blijkbaar een grotere aanwinst voor de groep. 

*
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Welke 3 mensen gaan niet op tijd vuur krijgen?
« Reactie #36 Gepost op: 21-10-2009, 21:40:47 »
Meen me het gebruik van een vuurboog, een gedemonteerde verrekijker en nou niet bepaald ervoor geschikte stenen te herinneren. Zijn volgens mij meerdere seizoenen geweest die begonnen zonder magnesiumstick en dat die later in proeven gewonnen kon worden..

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Welke 3 mensen gaan niet op tijd vuur krijgen?
« Reactie #37 Gepost op: 21-10-2009, 22:28:35 »
Meen me het gebruik van een vuurboog, een gedemonteerde verrekijker en nou niet bepaald ervoor geschikte stenen te herinneren. Zijn volgens mij meerdere seizoenen geweest die begonnen zonder magnesiumstick en dat die later in proeven gewonnen kon worden..

Ik vind dat beter.
::jaja::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke 3 mensen gaan niet op tijd vuur krijgen?
« Reactie #38 Gepost op: 22-10-2009, 07:22:23 »
Volgens mij werden er de eerste 2 of 3 expedities geen magnesiumsticks gebruikt. Dat is pas later gekomen.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Welke 3 mensen gaan niet op tijd vuur krijgen?
« Reactie #39 Gepost op: 22-10-2009, 13:03:44 »
Eva, Jill en Yolanda.