Auteur Topic: Aflevering 4 - donderdag 23 september  (gelezen 26619 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 4 - donderdag 23 september
« Reactie #40 Gepost op: 24-09-2010, 12:58:05 »
Die elkaar WEL kennen, bedoel je?
Ja, dat is wel een serieus nadeel. Regina en Dennis kenden elkaar dus ook al goed. Martine en Sergio ook.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - donderdag 23 september
« Reactie #41 Gepost op: 24-09-2010, 13:54:04 »
Ik vind de promo voor volgende week niet een leuke/spannende indruk opwekken, jammer. Lijtk meer op een rustige gewone aflevering...

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - donderdag 23 september
« Reactie #42 Gepost op: 24-09-2010, 14:47:53 »
Er wordt de volgende aflevering wel gejankt, werd ook wel eens tijd na zoveel afleveringen.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - donderdag 23 september
« Reactie #43 Gepost op: 24-09-2010, 15:33:16 »
Er wordt de volgende aflevering wel gejankt, werd ook wel eens tijd na zoveel afleveringen.

Bij tijd en wijlen zie ik inderdaad ook wel waarheid in de uitdrukking het mooiste vermaak is leedvermaak :P
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - donderdag 23 september
« Reactie #44 Gepost op: 24-09-2010, 18:22:22 »
ik vraag me af of het wel zo'n slimme proef was. Stond het door deze proef eigenlijk niet 'bij voorbaat' vast dat er een fysiek sterk en zwak kamp zou zijn?
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 4 - donderdag 23 september
« Reactie #45 Gepost op: 24-09-2010, 18:29:37 »
Het had niet gehoeven.
Een andere mogelijkheid was geweest dat de sterke mensen uit beide kampen bij elkaar waren gebleven en dat zei de buitenbeentjes van het andere kamp erbij hadden gekregen. Of dat er een Nederland- en een België-kamp waren ontstaan (gezien Antony's vrees dat hij en Sugar nu door de Nederlanders zullen worden weggestemd, hadden ze ook samen kunnen blijven met Iwein en Sergio).
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline plotiemoos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - donderdag 23 september
« Reactie #46 Gepost op: 24-09-2010, 22:05:52 »
Ik kijk dus wel uit naar de aflevering van volgende week...

Veel regen, hoe snel knakken mensen... Hoe snel lopen irritaties op...

Lollige mensen die wat sfeer willenbrengen, kunnen irritaties opwekken bij de anderen.
De mensen die knakken die kunnen heel zeikerig worden

Geweldig, ik kijk er echt naar uit.

En wat dan weer een belangrijke basisbeoefte is, is een droog onderkomen...
En als ik zo heb gekeken naar een dak van 1 van de kampen, is dat niet het geval, waardoor de slaapzakken nat kunnen worden, waardoor je slecht slaapt, waardoor je je steeds sneller sip gaat voelen....

Fietsen is gezond. Eet meer fiets.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - donderdag 23 september
« Reactie #47 Gepost op: 25-09-2010, 20:27:29 »
Het had niet gehoeven.
Een andere mogelijkheid was geweest dat de sterke mensen uit beide kampen bij elkaar waren gebleven en dat zei de buitenbeentjes van het andere kamp erbij hadden gekregen. Of dat er een Nederland- en een België-kamp waren ontstaan (gezien Antony's vrees dat hij en Sugar nu door de Nederlanders zullen worden weggestemd, hadden ze ook samen kunnen blijven met Iwein en Sergio).

Dat was inderdaad wel een mogelijkheid geweest maar niettemin zeer moeilijk uit te voeren in de praktijk daar men om dat te bewerkstelligen een manier moest vinden om op heldere wijze te kunnen communiceren met leden uit het andere kamp. In de chaos die volgde nadat de proef eenmaal van start ging was dat natuurlijk erg lastig. Bovendien denk ik dat veel kandidaten de uitdaging teveel als een individuele proef zagen en gewoon zo snel mogelijk een plekje wilden veroveren in een nieuw kamp. Neem nu John, die was aan het graven als een bezetene en had weinig oog voor alles wat om hem heen aan het gebeuren was.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline mosdiertje

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - donderdag 23 september
« Reactie #48 Gepost op: 28-09-2010, 09:25:00 »
Wat een onwetendheid over die kogelvissen. Niemand beseft welk gevaar ze lopen. Potentieel dodelijk giftig, en er bestaat geen tegengif. Onbegrijpelijk ::oink:: Ze hebben ontzettend veel geluk dat het een ongevaarlijke soort was. Het maakt het voor mij wel spannend.

Offline mosdiertje

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - donderdag 23 september
« Reactie #49 Gepost op: 28-09-2010, 09:35:33 »
Japanse koks moeten een langdurige, heel strenge opleiding volgen om kogelvis klaar te maken. Ze moeten alle soorten kunnen herkennen, wat zeer moeilijk is. Dan weten ze welke soort giftig is en welke niet. Bij de giftige soorten zit het gif bij elke soort op een andere plaats. Zo weten ze welk orgaan ze niet mogen opensnijden om te vermijden dat het gif in de vis vrijkomt. Jaarlijks gebeuren een aantal dodelijke ongelukken omdat de kok zich vergist heeft. Een kok zonder "kogelvisdiploma" mag geen kogelvis serveren.
Kogelvisgif wordt ook wel zombiegif genoemd. Er is geen tegengif. De spieren van het slachtoffer verlammen en uiteindelijk stopt ook de ademhaling. Zonder kunstmatig onderhoud van de vitale levensfuncties gaat het slachtoffer gewoon dood.
Aangezien de deelnemers het eten van kogelvis overleefd hebben, betrof het toevallig een niet-giftige soort. En dat is GENE ZEVER.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - donderdag 23 september
« Reactie #50 Gepost op: 28-09-2010, 12:13:40 »
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Aflevering 4 - donderdag 23 september
« Reactie #51 Gepost op: 29-09-2010, 20:00:59 »
Ben benieuwd of er morgen nog iets spannends gaat gebeuren.. of dat het echt zo'n tussenaflevering wordt..
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~