Auteur Topic: Ergerlijke momenten  (gelezen 106996 keer)

Offline Anjasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #20 Gepost op: 11-09-2010, 22:23:08 »
Ja, en dan zitten Sergio en Iwein dus wel erg in de weg.
Volgens mij zit vooral hun buik in de weg!
Van mij mag Sergio er ook uit, voor mij is hij een ergerlijke constante.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #21 Gepost op: 12-09-2010, 20:53:47 »
Verder snap ik eigenlijk niet zo goed waarom mensen zich ergeren aan mensen die er voor kiezen om geen werk te verzetten in het kamp. Het is niet verplicht of zo namelijk. Als de Vlaamse heren nu zouden zeggen: onze alliance is safe obv de regels dus we gaan helemaal niks meer doen en daarmee de vrouwen irriteren dan kan dat juist interessante TV opleveren.
Ik irriteer me eraan omdat ze profiteurs zijn.
Gebruiken de vrouwen voor het werk, maar worden er daarna net zo hard uitgestemd.
Dat is net als in het gewone leven, dan voel je je erg verneukt.
Daarom heb ik liever een kamp als kamp noord.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #22 Gepost op: 12-09-2010, 21:37:59 »
Ik irriteer me eraan omdat ze profiteurs zijn.
Gebruiken de vrouwen voor het werk, maar worden er daarna net zo hard uitgestemd.
Dat is net als in het gewone leven, dan voel je je erg verneukt.


In de geschiedenis van ER werden vaker de mannen bedankt voor bewezen diensten. 

In het dagelijkse leven zijn er idd ook profiteurs maar in ER krijgen de kandidaten degelijk wel kansen om deze af te straffen...  Indien ze die kansen onbenut laten en er zelf uitvliegen is het in de meeste gevallen hun eigen fout. 

Er is ook nog de factor geluk die meespeelt (sorry Hatch  ;) ) en dat kan je zoals respect en kansen niet afdwingen, enkel benutten  ::jaja::

« Laatst bewerkt op: 12-09-2010, 21:41:31 door reaver »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #23 Gepost op: 12-09-2010, 22:04:10 »
Overigens is Sergio zeker niet per definitie een zwakke deelnemer. Hij is fysiek niet sterk maar dat is slechts 1 aspect en zeker niet het belangrijkste.

Inderdaad, wat je fysiek mist kun je grotendeels compenseren met je sociale vaardigheiden. Maar ik heb tot nu toe het idee dat Sergio zelf de enige is die Sergio echt een buitengewoon innemende persoon vindt.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #24 Gepost op: 12-09-2010, 22:31:55 »
Ik irriteer me eraan omdat ze profiteurs zijn.
Gebruiken de vrouwen voor het werk, maar worden er daarna net zo hard uitgestemd.
Dat is net als in het gewone leven, dan voel je je erg verneukt.
Daarom heb ik liever een kamp als kamp noord.


Dat is precies de denkfout die je maakt. ER is een spel en dus niet het gewone leven. Zelfde verhaal als met Yin & Hans twee jaar terug. Die twee hebben het fantastisch gespeeld maar kregen bijna alleen maar negatieve reacties. Met als historisch dieptepunt Hiukwan die besloot met de rest van de jury om een gelijkspel te forceren omdat ze zo'n slechte verliezer was dat ze het beide finalisten niet gunde om te winnen. Dat vond ik nou ergerlijk.

Als de Vlaamsche mannen door gebruik te maken van de Nederlandse vrouwen het voor elkaar krijgen om heel ver te geraken dan kan ik dat alleen maar bewonderen. 

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #25 Gepost op: 12-09-2010, 22:34:12 »
Inderdaad, wat je fysiek mist kun je grotendeels compenseren met je sociale vaardigheiden. Maar ik heb tot nu toe het idee dat Sergio zelf de enige is die Sergio echt een buitengewoon innemende persoon vindt.

Tsja, mijn vriend zou het ook niet worden hoor, maar vergeet niet dat hij ook een edit krijgt waarbij zijn opmerkelijke karaktertrekken zoveel mogelijk uitvergroot worden. Dat levert namelijk de beste TV op.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #26 Gepost op: 13-09-2010, 12:50:32 »
Als de Vlaamsche mannen door gebruik te maken van de Nederlandse vrouwen het voor elkaar krijgen om heel ver te geraken dan kan ik dat alleen maar bewonderen. 
ER is zeker een spel, maar je kunt ook te ver gaan... Je mag best anderen voor je laten werken, maar je mag ook best wat zelf doen. De enige rede waarom Sergio niks doet is vanwege zijn vrijstelling... Hij vindt het wel lekker dat Iwein met het voorstel kwam om een vrouw weg te stemmen... Ik blijf er echter bij dat het een irritant mannetje is tot nu toe. Ik ben echt benieuwd wat Anthony en Sugar van Sergio en Iwein in werkelijkheid vinden, want ik kreeg niet echt het idee dat deze twee er voor de volle honderd procent achter stonden om nu al te gaan samenspannen tegen de sterke Nederlandse vrouwen! Ik denk ook, dat zolang Sergio vrijgesteld is van executie, de dame's zich alleen kunnen redden als ze of Anthony of Sugar aan hun kant zouden kunnen krijgen.

Waar ik trouwens benieuwd over ben, is hoe de mannen zich zouden kunnen redden als ze de vrouwen allemaal zouden hebben weggestemd, of als de vrouwen zouden gaan staken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #27 Gepost op: 13-09-2010, 17:46:41 »
ER is zeker een spel, maar je kunt ook te ver gaan... Je mag best anderen voor je laten werken, maar je mag ook best wat zelf doen. De enige rede waarom Sergio niks doet is vanwege zijn vrijstelling...

Mja... waar ligt die grens van 'te ver'?  Ik heb de indruk van Sergio dat hij dit bewust doet om de anderen uit te tent te lokken. Er zul immers verschillende reden zijn waarom hij dit privilege heeft gekregen...

Als hij door deze actie het relativeringsvermogen van de dames kan doen afzwakken dan is hij imo goed bezig.  Weliswaar met een ergerlijke strategie, maar tevens ook een doeltreffende.



Ik ben echt benieuwd wat Anthony en Sugar van Sergio en Iwein in werkelijkheid vinden, want ik kreeg niet echt het idee dat deze twee er voor de volle honderd procent achter stonden om nu al te gaan samenspannen tegen de sterke Nederlandse vrouwen!


Sterke individuen in een spel als dit zijn niets waard tegen een meerderheid in een alliantie van 'losers' en dat is wel iets wat dat je in het dagelijkse leven terug kan vinden...

Het is al eerder bewezen dat mensen in een alliantie daarom niet noodzakelijk de beste vrienden hoeven te zijn, maar wie je verder in het spel kan brengen om ze vervolgens te bedanken voor bewezen diensten en dan is het beter om tegen een proevenwatje te staan den tegenover een fanatieke bitch from hell.
 
Als een alliantie te close met elkaar is, gaan er naar het einde toe uiteindelijk toch 'slachtoffers' vallen, en dan is het meestal uit protest dat men niet op iemand van die alliantie gaat stemmen. 
« Laatst bewerkt op: 13-09-2010, 18:25:17 door reaver »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #28 Gepost op: 13-09-2010, 21:31:03 »
Dat is precies de denkfout die je maakt. ER is een spel en dus niet het gewone leven. Zelfde verhaal als met Yin & Hans twee jaar terug. Die twee hebben het fantastisch gespeeld maar kregen bijna alleen maar negatieve reacties. Met als historisch dieptepunt Hiukwan die besloot met de rest van de jury om een gelijkspel te forceren omdat ze zo'n slechte verliezer was dat ze het beide finalisten niet gunde om te winnen. Dat vond ik nou ergerlijk.

Als de Vlaamsche mannen door gebruik te maken van de Nederlandse vrouwen het voor elkaar krijgen om heel ver te geraken dan kan ik dat alleen maar bewonderen. 
Maar dan kan ik me daaraan best irriteren.
Wat Hans en Yin deden was slim, maar alles behalve interessant.
We wisten van te voren wie eruit zou gaan.
Ik zie liever iemand winnen die het heeft verdient, dan iemand die andere mensen heeft gebruikt.
Jij vond Hiu Kwan ergelijk, ik vond haar juist geniaal,
maarja dat zal wel een meningsverschil zijn.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #29 Gepost op: 13-09-2010, 21:50:16 »
Van mij mogen mensen andere mensen wel gebruiken, maar de manier waarom Yin en Hans dat toen deden vond ik niet leuk. Ik gun ze het wel omdat ze het spel goed gespeeld hebben, anders waren ze niet tot daar gekomen. Maar ik vond hun keuze van het spel spelen niet leuk. Ik vind iedereen die wint heeft het eigenlijk verdient, of je het nu leuk vind of niet. Ze hebben allemaal blijkbaar een goed spel gespeeld.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #30 Gepost op: 13-09-2010, 21:55:24 »
Wat Hans en Yin deden was slim, maar alles behalve interessant.
We wisten van te voren wie eruit zou gaan.

Dat was het werk van de montage  ::jaja::

Ik zie liever iemand winnen die het heeft verdient, dan iemand die andere mensen heeft gebruikt.

Dan ga je zelden iemand verdiend zien winnen, want bijna elke winnaar heeft wel zijn/haar aandeel gehad als het gaat om 'gebruiken van mensen'

ik vond haar juist geniaal,

HiuKwan heeft haar pluimen verdient door zich niet als een mak lam te laten slachten en heeft een eigen alliantie-partner/kampgenoot opgeofferd om het 'zelf' verder te brengen in het spel. 

De mogelijkheid om een ex aequo af te dwingen op de finale is volgens mij ofwel een blunder van de productie door even aantal kandidaten laten te stemmen voor de eindoverwinning ofwel een opzet naar een reünie-finale waar de ex-kandidaten konden stemmen. 
HiuKwan was op dat moment wel de spreker van de groep afvallers maar ik geloof niet dat zij voor die gelijkstand grotendeels verantwoordelijk was.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #31 Gepost op: 13-09-2010, 22:39:33 »
Ik zie liever iemand winnen die het heeft verdient, dan iemand die andere mensen heeft gebruikt.

Dat is wederom een denkfout. Waarom zou iemand die gebruik heeft gemaakt van andere mensen niet verdienen om te winnen?

Stel dat niemand dat zou doen, dan kijk je dus 3 maanden lang naar een programma over een groep mensen die in volledige harmonie samenleven op een of ander eiland en dat elk jaar weer. Dat is pas saai.  ::jaja::

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #32 Gepost op: 13-09-2010, 23:23:20 »
Dat is wederom een denkfout.

Hoe kan dat nou een denkfout zijn, D*N zegt duidelijk "ik zie liever" en geeft dus zijn of haar mening. Als jij het er niet mee eens bent betekent niet dat D*N een denkfout maakt.
« Laatst bewerkt op: 13-09-2010, 23:27:02 door BramSko »

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #33 Gepost op: 13-09-2010, 23:44:16 »
Hoe kan dat nou een denkfout zijn, D*N zegt duidelijk "ik zie liever" en geeft dus zijn of haar mening. Als jij het er niet mee eens bent betekent niet dat D*N een denkfout maakt.

De denkfout zit hem in het feit dat andere mensen gebruiken niet een negatief aspect is in een spel als ER en derhalve geen reden kan zijn om iemand die dit doet een overwinning te misgunnen.

Sowieso vind ik het persoonlijk jammer dat mensen zich altijd maar voornamelijk focussen op datgene wat zij als slecht zien.

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #34 Gepost op: 14-09-2010, 12:21:32 »
Ik vind dit ook geen negatief aspect van het spel, maar misschien vinden anderen dit wel...

Over Hans & Yin, zij hebben redelijk slim gespeeld, Hans was openlijk iets te arrogant als je het mij vraagt en hier ergerden de andere kandidaten zich ook wel aan. Ook werd het hun wel erg gemakkelijk gemaakt door de anderen...

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #35 Gepost op: 14-09-2010, 12:28:59 »
Ergerlijk? Dat stemmetje van Kim... Daar kan ze zelf natuurlijk helemaal niks aan doen, maar... Jeezes!
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #36 Gepost op: 14-09-2010, 12:57:51 »
Dat is wederom een denkfout. Waarom zou iemand die gebruik heeft gemaakt van andere mensen niet verdienen om te winnen?

Stel dat niemand dat zou doen, dan kijk je dus 3 maanden lang naar een programma over een groep mensen die in volledige harmonie samenleven op een of ander eiland en dat elk jaar weer. Dat is pas saai.  ::jaja::

Ik bedoelde niet het niet gebruik maken van mensen....
Ik bedoel dat deze 4 mannen tegen 4 vrouwen strijden die veel sterker zijn,
Maar dat als er een gelijke stand is, dan winnen de mannen omdat Sergio toevallig tot teamleider is bekroond.
Dan heb ik het gevoel dat de vrouwen geen kans hebben.
Het is leuk als het een gelijke stand is.
Zoals dus met Hiu Kwan.
Ze wist dat ze eruit zou gaan.
Hans en Yin waren overheersend.
En zij bedenkt een plan om zelf in leven te blijven.
Dat vond ik geniaal.
Dat brak de traditie van Hans en Yin.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #37 Gepost op: 14-09-2010, 14:32:30 »
Ik bedoelde niet het niet gebruik maken van mensen....
Ik bedoel dat deze 4 mannen tegen 4 vrouwen strijden die veel sterker zijn,

Ik vind de mannen van Kamp Zuid tot dusverre sterker spelen.
 
Citaat
Maar dat als er een gelijke stand is, dan winnen de mannen omdat Sergio toevallig tot teamleider is bekroond.

Tsja, dat is ook een regel waar ik geen fan van ben. Wat mij betreft is een vuurproef nog altijd de beste tiebreaker.

Citaat
Dan heb ik het gevoel dat de vrouwen geen kans hebben.

In deze situatie niet nee, maar het feit dat de mannen op de vrouwen stemmen is het gevolg van een scheiding tussen beide groepen waar zowel de mannen als de vrouwen debet aan zijn.

Citaat
Het is leuk als het een gelijke stand is.
Zoals dus met Hiu Kwan.
Ze wist dat ze eruit zou gaan.
Hans en Yin waren overheersend.
En zij bedenkt een plan om zelf in leven te blijven.
Dat vond ik geniaal.
Dat brak de traditie van Hans en Yin.

Welk plan bedoel je precies?

Ik vond Hiukwan een goede kandidate tijdens de expeditie. Na afloop viel ze voor mij volledig door de mand omdat ze zich een erg slechte verliezer toonde.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #38 Gepost op: 14-09-2010, 14:57:10 »
Ik vind de mannen van Kamp Zuid tot dusverre sterker spelen.
In welk opzicht? Qua manipulatie en qua 'spel' zijn ze op dit moment inderdaad beter, maar qua 'Robinson' zijn toch echt de vrouwen veel sterker!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #39 Gepost op: 14-09-2010, 16:01:18 »
In welk opzicht? Qua manipulatie en qua 'spel' zijn ze op dit moment inderdaad beter, maar qua 'Robinson' zijn toch echt de vrouwen veel sterker!

Leg eens uit.