Poll

Wie zie jij het liefst vertrekken?

Regina
Saar
Sebastiaan
Tatiana

Auteur Topic: Wie zie je het liefst vertrekken?  (gelezen 56708 keer)

Offline New Flame

  • Forumlid
Re: Wie zie je het liefst vertrekken?
« Reactie #160 Gepost op: 17-11-2010, 21:29:52 »

Misschien zie ik het verkeerd of denk ik er anders over, maar eilandraden zijn niet per definitie de vertegenwoording/spiegel van hoe mensen over elkaar denken toch? Je kiest op een bepaald moment voor een bepaalde kandidaat en dat hoeft niets met sympathie of geen sympathie te maken te hebben. Kan puur strategisch zijn. Daarbij dat ze nog geen stemmen heeft gehad, zegt mij ook niets over hoe goed ze in de groep zou liggen, behalve dan, dat ze tot nu toe nog geen bedreiging voor iemand vormt.


Dat Sebastiaan graag met Zsofi naar de finale zou gaan en ja ik heb gehoord, dat hij dat gezegd heeft, zegt mij niets over dat Zsofi zo goed in de groep zou liggen? Wat Sebastiaan betreft; naar mijn mening zat hij gewoon wat sociaal te doen naar Zsofi, en meende dat naar mijn mening niet oprecht.

Ik heb het gevoel dat er de laatste weken inderdaad niet wordt gestemd op basis van sympathie, maar op basis van sterkte. Zo zijn Sugar en Martine althans eruit gestemd geweest en dat verklaart waarom Tatiana zoveel stemmen krijgt, hoewel hierover de meningen verdeeld kunnen zijn. Waarom Anthony zoveel stemmen krijgt is mij een raadsel. Ik vermoed dat men op Saar stemt omdat ze haar als minder sterk zien in de proeven, opnieuw kan hierover gediscussieerd worden. Goed in de groep liggen heeft niet alleen met sympathie te maken, maar ook als sterk beschouwd worden en tot nu toe lijkt het alsof Sebastiaan, Regina en Zsofi als de sterken worden beschouwd in de uitzendingen en Anthony, Saar en Tatiana als de minder sterken (vandaar dat deze 3 laatsten stemmen krijgen). Zo zie ik het tenminste. Ik beschouw Anthony echter ook als een van de sterkere, dus dan heb ik te kiezen tussen Saar en Tatiana. Dan mag Saar van mij vertrekken, puur omdat Tatiana mij meer boeit met haar gekke uitspraken. Ik beschouw Saar als een van de zwakkere omdat ze toen zo onsportief reageerde omdat ze 3 stemmen kreeg. Dat is niet leuk, maar dat kan nu eenmaal gebeuren.

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Wie zie je het liefst vertrekken?
« Reactie #161 Gepost op: 17-11-2010, 22:13:30 »
Ik heb het gevoel dat er de laatste weken inderdaad niet wordt gestemd op basis van sympathie, maar op basis van sterkte. Zo zijn Sugar en Martine althans eruit gestemd geweest en dat verklaart waarom Tatiana zoveel stemmen krijgt, hoewel hierover de meningen verdeeld kunnen zijn. Waarom Anthony zoveel stemmen krijgt is mij een raadsel. Ik vermoed dat men op Saar stemt omdat ze haar als minder sterk zien in de proeven, opnieuw kan hierover gediscussieerd worden. Goed in de groep liggen heeft niet alleen met sympathie te maken, maar ook als sterk beschouwd worden en tot nu toe lijkt het alsof Sebastiaan, Regina en Zsofi als de sterken worden beschouwd in de uitzendingen en Anthony, Saar en Tatiana als de minder sterken (vandaar dat deze 3 laatsten stemmen krijgen). Zo zie ik het tenminste. Ik beschouw Anthony echter ook als een van de sterkere, dus dan heb ik te kiezen tussen Saar en Tatiana. Dan mag Saar van mij vertrekken, puur omdat Tatiana mij meer boeit met haar gekke uitspraken. Ik beschouw Saar als een van de zwakkere omdat ze toen zo onsportief reageerde omdat ze 3 stemmen kreeg. Dat is niet leuk, maar dat kan nu eenmaal gebeuren.

Sugar vond ik jammer, Martine niet. Maar waar haal je uit dat het lijkt alsof Sebastiaan, Regina en Zsofi als de sterken worden beschouwd? Alleen op basis van het stemmen? Ik denk daar dan anders over. Ik vind Zsofi overigens zelf niet sterk overkomen, gehaaid wel. Sebastiaan is in mijn optiek teveel bezig met iedereen te vriend te houden, die vind ik ook niet meer sterk overkomen(als hij dat überhaupt al was, ik vind hem best kleurloos, sorry).

Tatiana vind ik wel sterker overkomen, ik was echt geen fan van haar, maar ik heb haar de laatste afleveringen leren waarderen en ze hoeft van mij zeker nog niet weg!
Och Saar onsportief omdat ze 3 stemmen tegen kreeg en daarover mopperde? Heb jij vleugeltjes achterop, ik in ieder geval niet ik mopper ook weleens, dat maakt je een mens, toch?  ;)

Regina vind ik sterk, Saar heeft overigens mijn voorkeur, ook al vind ik Regina sterker. Maar Saar heeft voor mij gewoon meer kleur, that's all.

Verder vind ik het overigens het saaiste deel van ER ooit, mensenlief.  ::niet-ok::

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zie je het liefst vertrekken?
« Reactie #162 Gepost op: 18-11-2010, 13:25:56 »
Verder vind ik het overigens het saaiste deel van ER ooit, mensenlief.  ::niet-ok::
mee eens.
Al die jaren werd ik altijd helemaal enthousiast en benieuwd wat er allemaal ging gebeuren als ik de begintune hoorde, en nu

 ::gaap:: ::gaap:: ::gaap:: ::slaap:: ::slaap:: ::slaap::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zie je het liefst vertrekken?
« Reactie #163 Gepost op: 18-11-2010, 21:35:44 »
De uitslag:

Zsofi  20 (54.1%)
Saar  6 (16.2%)
Tatiana  5 (13.5%)
Antony  5 (13.5%)
Sebastiaan  1 (2.7%)
Regina  0 (0%)
 
Toch nog aan aantal mensen hebben hun zin gekregen.
Maar nu loopt de minst geliefde persoon ook de kans te moeten vertrekken.
Stand gaan op 0, stemmen gaat weer.
There's no show like a reality show ;)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Wie zie je het liefst vertrekken?
« Reactie #164 Gepost op: 18-11-2010, 21:39:22 »
Zsofi moet vertrekken maar ben bang dat zij dat duel wint volgende week.

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Wie zie je het liefst vertrekken?
« Reactie #165 Gepost op: 18-11-2010, 21:40:34 »
Zsofi moet vertrekken maar ben bang dat zij dat duel wint volgende week.

O nee hè, ik hoop niet dat je gelijk krijgt.  :(

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie zie je het liefst vertrekken?
« Reactie #166 Gepost op: 18-11-2010, 21:42:53 »
Zsofi moet zeker weg..... hoewel ik verwacht dat tatiana weg gaat.
Ze heeft mentaal echt wel een deukje opgelopen en ik weet niet hoe lang ze het nog volhoud.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Wie zie je het liefst vertrekken?
« Reactie #167 Gepost op: 18-11-2010, 22:08:51 »
Regina: ik vind haar nietszeggend en haar rol in de Expeditie is tot nu toe zeer bescheiden. Ik heb het gevoel dat ik haar het minste ken van de overgebleven kandidaten, afgezien van haar prestatie bij de vorige immuniteitsproef heeft ze op mij geen indruk gemaakt. En als kijker heb ik nog liever dat een kandidaat een negatieve indruk maakt dan totaal geen indruk.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Wie zie je het liefst vertrekken?
« Reactie #168 Gepost op: 18-11-2010, 22:17:22 »
Regina: ik vind haar nietszeggend en haar rol in de Expeditie is tot nu toe zeer bescheiden. Ik heb het gevoel dat ik haar het minste ken van de overgebleven kandidaten, afgezien van haar prestatie bij de vorige immuniteitsproef heeft ze op mij geen indruk gemaakt. En als kijker heb ik nog liever dat een kandidaat een negatieve indruk maakt dan totaal geen indruk.

Om deze reden wilde ik ook op Regina stemmen, maar mijn muis ging al automatisch naar Zsofi
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie zie je het liefst vertrekken?
« Reactie #169 Gepost op: 18-11-2010, 22:30:44 »
Om deze reden wilde ik ook op Regina stemmen, maar mijn muis ging al automatisch naar Zsofi
::rofl:: Zsofi is gewoon ten dode opgeschreven :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zie je het liefst vertrekken?
« Reactie #170 Gepost op: 18-11-2010, 23:26:45 »
Zsofi

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie zie je het liefst vertrekken?
« Reactie #171 Gepost op: 18-11-2010, 23:41:52 »
Ik blijf nog steeds bij Tatiana, die ik nog steeds irritant blijf vinden. Mocht Zsofi eruit vliegen, zou mij dat overigens ook blij maken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zie je het liefst vertrekken?
« Reactie #172 Gepost op: 19-11-2010, 00:04:01 »
Van mij mag Saar op dit moment vertrekken. Wat een kind!

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zie je het liefst vertrekken?
« Reactie #173 Gepost op: 19-11-2010, 02:18:13 »
Van mij mag Saar op dit moment vertrekken. Wat een kind!
Hoezo 'wat een kind!' ?
There's no show like a reality show ;)

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zie je het liefst vertrekken?
« Reactie #174 Gepost op: 19-11-2010, 10:21:05 »
Regina: ik vind haar nietszeggend en haar rol in de Expeditie is tot nu toe zeer bescheiden. Ik heb het gevoel dat ik haar het minste ken van de overgebleven kandidaten, afgezien van haar prestatie bij de vorige immuniteitsproef heeft ze op mij geen indruk gemaakt. En als kijker heb ik nog liever dat een kandidaat een negatieve indruk maakt dan totaal geen indruk.

Ik vind Regina een stille kracht. Iemand die zich niet inlaat met gekonkel en altijd bij zichzelf blijft. En ondertussen wel heel slim is en dingen doorziet, maar zich daar niet gek door laat maken. Nietszeggend? Als Sebastiaan aangeeft wie hij in het spel als de sterksten beschouwt en haar om haar mening vraagt (zij hoort bij die zogenaamde 'sterken'), praat ze niet met hem mee maar geeft aan dat grote onzin te vinden. Waardig vind ik een woord dat in de allereerste plaats bij haar past.

Op mij maakt ze dus wel indruk en ik ben ook kijker ;)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zie je het liefst vertrekken?
« Reactie #175 Gepost op: 19-11-2010, 10:51:42 »
Starry night: je haalt me de woorden uit de mond!
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Wie zie je het liefst vertrekken?
« Reactie #176 Gepost op: 19-11-2010, 11:29:28 »
Ik vind Regina een stille kracht. Iemand die zich niet inlaat met gekonkel en altijd bij zichzelf blijft. En ondertussen wel heel slim is en dingen doorziet, maar zich daar niet gek door laat maken. Nietszeggend? Als Sebastiaan aangeeft wie hij in het spel als de sterksten beschouwt en haar om haar mening vraagt (zij hoort bij die zogenaamde 'sterken'), praat ze niet met hem mee maar geeft aan dat grote onzin te vinden. Waardig vind ik een woord dat in de allereerste plaats bij haar past.

Ik herken de zaken die jij beschrijft juist helemaal niet in haar. Ze heeft zich het grootste gedeelte van de Expeditie op de vlakte gehouden. Een prima strategie om ver te komen maar erg saai om naar te kijken. Het voorbeeld dat je aanhaalt is amper een uitzondering te noemen. In de bewuste scène zegt ze tegen Sebastiaan namelijk alleen maar “ik vind het onterecht”. Direct daarna wordt er overgeschakeld naar een privé-interview met Regina, misschien heeft ze nog meer gezegd tegen Sebastiaan maar dat hebben wij in ieder geval niet te zien gekregen. Bovendien was het niet echt een schokkende onthulling: het was overduidelijk dat ze Saar ook als een van de sterkere kandidaten beschouwde en dat bijna iedereen een andere mening was toegedaan over de sterkeren.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zie je het liefst vertrekken?
« Reactie #177 Gepost op: 19-11-2010, 11:50:36 »
Ik vind het eerlijk gezegd zalig. Iemand die beknopt en ondubbelzinnig haar mening geeft (die altijd eerlijk is en nooit berekenend) en vervolgens geen neiging voelt de ander te gaan bekeren en van haar gelijk te overtuigen. Sebastiaan mag van haar van vinden wat hij vindt, zij vindt wat anders. Ze respecteert m.a.w. de mening van anderen.

Ik heb daar met name respect voor omdat ik anders ben ;D Niet dat ik de mening van anderen niet respecteer, maar ik kan wel eindeloos gaan doorzagen om mijn gelijk te krijgen. Ik heb daar gewoon bewondering voor, iemand die dat totaal niet heeft.

Ik ben trouwens wel met je eens dat dat saaier is voor de kijker dan iemand die constant de confrontatie opzoekt, maar dat is voor mij geen reden om haar nietszeggend te vinden, laat staan een ongeschikte Robinson. Ongeschikte Robinsons zitten er trouwens sowieso niet meer bij.
« Laatst bewerkt op: 19-11-2010, 14:45:47 door Starry Night »

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Wie zie je het liefst vertrekken?
« Reactie #178 Gepost op: 19-11-2010, 11:56:46 »
Ik ben trouwens wel met je eens dat dat saaier is voor de kijker dan iemand die constant de confrontatie opzoekt, maar dat is voor mij geen reden om haar nietszeggend te vinden, laat staan een ongeschikte Robinson.

Wellicht heb ik me niet helemaal duidelijk uitgedrukt: ik vind haar als kandidaat nietszeggend, hoe ze als persoon is zou ik niet durven zeggen (juist omdat we zo weinig van haar gezien hebben).
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zie je het liefst vertrekken?
« Reactie #179 Gepost op: 19-11-2010, 12:19:30 »
Je moet inderdaad niet alleen maar Regina's hebben rondlopen, want dan wordt het saai. Maar ik vind het erg prettig om naar haar te kijken, als een soort rolmodel.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?