Auteur Topic: [Kandidaat Nl] Saar  (gelezen 178037 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #140 Gepost op: 21-09-2010, 19:13:10 »
::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic::
Wat ik me afvroeg: zou Saar een beetje intelligent zijn?  ::)
 :-X ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #141 Gepost op: 21-09-2010, 19:17:32 »
::rofl:: - zucht -
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #142 Gepost op: 21-09-2010, 19:21:57 »
Dat is dus niet zo. Een IQ-test meet je intelligentie, niet hoeveel je hebt geleerd. Iedereen kan in korte tijd de antwoorden op een IQ test uit zijn hoofd leren en vervolgens toepassen om zo hoog te scoren maar dat wil niet zeggen dat je dan opeens een hogere intelligentie hebt. En dit gebeurt in principe ook omdat het huidige onderwijs steeds meer toegespitst is op het type vragen dat bij een IQ-test gesteld wordt. Daarom is een IQ-test inhoudelijk ook dynamisch en worden met enige regelmatig de vragen en zelfs de type vragen veranderd.

Van hard leren wordt je dus niet intelligenter, net als je van weinig leren niet minder intelligent wordt. Je vergaart er alleen meer of minder kennis door. En kennis vergaren, dat is wel een prestatie, maar het meten van kennis is geen functie van de IQ-test.
never mind, weer geen discussie mogelijk.
Ik denk dat mensen zich hier aan irriteren ::hypocriet::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #143 Gepost op: 21-09-2010, 19:25:49 »
never mind, weer geen discussie mogelijk.
Ik denk dat mensen zich hier aan irriteren ::hypocriet::.


Tsja, wat je stelt is nou eenmaal onjuist. Dat heb ik niet bedacht, het is gewoon zo. Dat je je daar aan irriteert is jammer.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #144 Gepost op: 21-09-2010, 19:26:48 »
wat zou saar van dit hanengevecht vinden?
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #145 Gepost op: 21-09-2010, 19:30:51 »
Tsja, wat je stelt is nou eenmaal onjuist. Dat heb ik niet bedacht, het is gewoon zo. Dat je je daar aan irriteert is jammer.
laat ik dit beatwoorden met: zucht ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #146 Gepost op: 21-09-2010, 19:31:16 »
wat zou saar van dit hanengevecht vinden?
Ze zou het met me eens zijn, omdat ik voor haar ben ::hypocriet::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #147 Gepost op: 21-09-2010, 19:40:57 »
Voor de duidelijkheid D*N, je kunt wel 'van mening zijn' dat hoog scoren op een IQ-test een prestatie is maar je houdt jezelf voor de gek. Het is net zoiets als vinden dat water kookt bij bij 60 graden. Het is gewoon onjuist. Ik probeer niet lullig tegen je te doen maar ik wil je gewoon laten zien dat er sprake is van een verkeerd beeld van wat een IQ-test eigenlijk inhoudt. Intelligentie is iets waarmee je geboren wordt. Het is een potentieel. Dat potentieel kan verzilverd worden met behulp van andere aspecten. Zoals opvoeding, educatie, gezonde voeding, doorzettingsvermogen om veel kennis te willen vergaren, etc. Een IQ-test meet echter alleen die intelligentie en tracht juist bewust om de invloed van al die andere aspecten tot een minimum te beperken in de eindscore.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #148 Gepost op: 21-09-2010, 19:55:25 »
Eigenlijk wil ik me er niet mee bemoeien, maar in vergelijking met een "echte" IQ-test is die op tv heel anders, voor zover ik weet tenminste. Aangezien je daar per vraag maar een x aantal seconden krijgt om het juiste antwoord te geven, kun je het meer zien als een soort quiz, in plaats van een meting van je intelligentie. Als gevolg daarvan is het niet heel vreemd om het een knappe prestatie te vinden als iemand daar goed presteert. Maar goed, dat terzijde. Wat het überhaupt uitmaakt wat iemand een prestatie vindt en wat niet, dat ontgaat me een beetje.

Dat continue "nu weer on-topic graag" kan ook best irritant zijn, trouwens. Niks mis met een discussie als die gewoon op een nette manier gevoerd wordt, zelfs als het eigenlijk nergens over gaat en mensen langs elkaar heen lullen, zoals hier.  ::)

Maar goed, on topic: Ik vind dat er over Saar nog niet zoveel te zeggen is. Het is best lastig om hoogte van haar te krijgen. Het enige wat je van haar weet is dat ze tegen complotten lijkt omdat ze dat oneerlijk vindt. Voor de rest laat ze nog weinig van zichzelf zien, vind ik.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #149 Gepost op: 21-09-2010, 20:04:58 »

Ik vind haar eerder hot  :-X

Helemaal mee eens!!!  ::love::

Cool & Hot!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #150 Gepost op: 21-09-2010, 20:15:02 »
Eigenlijk wil ik me er niet mee bemoeien, maar in vergelijking met een "echte" IQ-test is die op tv heel anders, voor zover ik weet tenminste. Aangezien je daar per vraag maar een x aantal seconden krijgt om het juiste antwoord te geven, kun je het meer zien als een soort quiz, in plaats van een meting van je intelligentie. Als gevolg daarvan is het niet heel vreemd om het een knappe prestatie te vinden als iemand daar goed presteert. Maar goed, dat terzijde. Wat het überhaupt uitmaakt wat iemand een prestatie vindt en wat niet, dat ontgaat me een beetje.

Dat continue "nu weer on-topic graag" kan ook best irritant zijn, trouwens. Niks mis met een discussie als die gewoon op een nette manier gevoerd wordt, zelfs als het eigenlijk nergens over gaat en mensen langs elkaar heen lullen, zoals hier.  ::)

Maar goed, on topic: Ik vind dat er over Saar nog niet zoveel te zeggen is. Het is best lastig om hoogte van haar te krijgen. Het enige wat je van haar weet is dat ze tegen complotten lijkt omdat ze dat oneerlijk vindt. Voor de rest laat ze nog weinig van zichzelf zien, vind ik.
Dat zeg ik  ::tandpastasmiley::.
Ik hoef ook geen discussie te voeren.
Ik was al gestopt maar Hatch moet weer er weer op verder gaan.
Het is een mening zoals je zegt.
En het is niet belangrijk, het boeit niemand iets hier.

Saar komt wel al vaker in beeld dan bijv. de belgische dames dus ze heeft wel meer dingen gezegt.
Maar verder probeert ze het save te spelen op dit moment.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #151 Gepost op: 21-09-2010, 20:23:47 »
Dat zeg ik  ::tandpastasmiley::.

Nee, dat zegt Narya, niet jij.

Als je nou als argument had aangevoerd dan het niet om een IQ-test ging maar om een quiz met een tijdsfactor waarin vragen worden gesteld die uit een IQ-test komen dan hadden we een iets andere discussie gehad.

Overigens vraag ik me af waarom dat programma Nationale IQ-test wordt genoemd als er geen IQ-tests worden afgenomen maar het gewoon een quiz is, maar dat terzijde.

Citaat
Ik hoef ook geen discussie te voeren.
Ik was al gestopt maar Hatch moet weer er weer op verder gaan.

Tsja, als jij willens en wetens een onjuiste voorstelling van zaken blijft doordrijven dan ben ik niet te beroerd om dat te weerleggen.

Citaat
Het is een mening zoals je zegt.

Dus niet in de discussie die wij hebben gevoerd. Een echte IQ-Test meet intelligentie, een hoge intelligentie hebben is geen prestatie tov een lage intelligentie. Dat is en blijft onzin.

Dat nu blijkt dat het om een quiz gaat was mij verder niet duidelijk.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #152 Gepost op: 21-09-2010, 20:26:23 »
Nee, dat zegt Narya, niet jij.

Als je nou als argument had aangevoerd dan het niet om een IQ-test ging maar om een quiz met een tijdsfactor waarin vragen worden gesteld die uit een IQ-test komen dan hadden we een iets andere discussie gehad.

Overigens vraag ik me af waarom dat programma Nationale IQ-test wordt genoemd als er geen IQ-tests worden afgenomen maar het gewoon een quiz is, maar dat terzijde.

Tsja, als jij willens en wetens een onjuiste voorstelling van zaken blijft doordrijven dan ben ik niet te beroerd om dat te weerleggen.

Dus niet in de discussie die wij hebben gevoerd. Een echte IQ-Test meet intelligentie, een hoge intelligentie hebben is geen prestatie tov een lage intelligentie. Dat is en blijft onzin.

Dat nu blijkt dat het om een quiz gaat was mij verder niet duidelijk.
tja, als je niet eerst uitzoekt wat zo'n progamma inhoud dan ga je fout argumenteren.
Not my problem.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #153 Gepost op: 21-09-2010, 20:33:46 »
tja, als je niet eerst uitzoekt wat zo'n progamma inhoud dan ga je fout argumenteren.
Not my problem.


Als een programma Nationale IQ test wordt genoemd dan mag ik er toch redelijkerwijze van uitgaan dat er IQ-tests worden afgenomen tijdens dat programma, nietwaar?

Verder, het was na mijn eerste post al duidelijk dat ik het had over IQ-tests en niet over een quiz. Je had me dus op dat moment al kunnen informeren.

Maar ik vermoed dat je het zelf ook niet wist en dacht dat het gewoon om IQ-tests ging.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #154 Gepost op: 21-09-2010, 20:42:04 »
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #155 Gepost op: 21-09-2010, 20:43:16 »

Van hard leren wordt je dus niet intelligenter, net als je van weinig leren niet minder intelligent wordt. Je vergaart er alleen meer of minder kennis door. En kennis vergaren, dat is wel een prestatie, maar het meten van kennis is geen functie van de IQ-test.

Wat een onzin, intelligentie is voor een deel aangeboren (onderzoek wijst uit ongeveer 55%), het is een talent. De omgeving, je opvoeding, de cultuur waarin je opgroeit en de hoeveelheid scholing kunnen je wel degelijk intelligenter maken. Je gaat hierdoor o.a. sneller verbanden leggen etc. Zoek dit nog meer eens goed op Hatch.

Ontopic: Ik vind Saar ook een tof mens, en niet omdat ik uit de TMF-generatie afstam ;), maar daarentegen kan ik ook wel genieten van Sergio, lekker irritant en bij tijden best grappig. Ik ben benieuwd naar de ontwikkeling bij de herindeling :D

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #156 Gepost op: 21-09-2010, 21:07:41 »
Wat een onzin, intelligentie is voor een deel aangeboren (onderzoek wijst uit ongeveer 55%), het is een talent. De omgeving, je opvoeding, de cultuur waarin je opgroeit en de hoeveelheid scholing kunnen je wel degelijk intelligenter maken. Je gaat hierdoor o.a. sneller verbanden leggen etc. Zoek dit nog meer eens goed op Hatch.

Een echte IQ-test meet je potentieel en niet hoever je ontwikkeld bent of je crystallized intelligence zoals men dat noemt. Het is een nature/nurture verhaal. Wat je zegt is niet onjuist maar irrelevant voor een IQ-test. Het nurture verhaal kan bijvoorbeeld afgelezen worden aan andere tests maar ook aan diploma's e.d.

Het onderscheid is zeer relevant. Iemand kan bijvoorbeeld een erg laag IQ hebben en dus verstandelijk beperkt zijn en op grond daarvan bepaalde hulp nodig hebben. Echter kan het zo zijn dat deze persoon wegens een zeer degelijke nurture overkomt als iemand die niet verstandelijk beperkt is. Als bij zo'n persoon alleen naar ontwikkeling wordt gekeken en niet naar potentieel dan zou men kunnen vaststellen dat deze persoon de eerdergenoemde hulp niet nodig heeft (en derhalve deze dus ook niet krijgt, of niet de financiële steun ervoor, etc.) en dat zou uiteindelijk een probleem kunnen opleveren.

Als tegenovergesteld voorbeeld kan iemand wegens een zeer degelijke ontwikkeling in aanmerking komen voor een topfunctie met veel verantwoordelijkheden. Blijkt echter het potentieel van deze persoon toch aan de lage kant te zijn dan zou er bijvoorbeeld een probleem kunnen ontstaan wanneer de functie een nieuwe invulling krijgt waar deze persoon nog niet in is ontwikkeld en er uiteindelijk moeite heeft omdat zijn potentieel te laag is.

Het zijn natuurlijk extreme voorbeelden maar het komt vaker voor dan je denkt. Niet voor niets veranderen de vragen binnen IQ-tests met regelmaat zodat ze niet voorspeld kunnen worden en men zich er 'met opzet' naar toe kan ontwikkelen.

Er zijn dus inderdaad verschillende definities van intelligentie te geven. Voor een IQ-test echter, is de vraag welk potentieel iemand heeft op dit gebied, degene die van belang is.

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #157 Gepost op: 21-09-2010, 21:11:26 »
Sorry mensen, ik was degene die de Nationale IQ test ( 1 x per jaar show van BNN) te berde bracht. Daar heb ik inmiddels al behoorlijk spijt van ....
Hatch natuurlijk is een hoog IQ geen prestatie. Maar het ging mij om de deelname van Saar aan dit programma. Dat getuigt van durf. Maar jij weet overduidelijk niet over welk programma ik het heb, maar duikt wel direct vol in de tegenaanval. Ik ben het met anderen op dit forum eens dat dat vermoeiend is, waarom zit je uberhaupt op topic Saar? Om waar je maar kan negatief te zijn? Dat vind ik dan wel weer interessant om te weten.Verras ons eens met iets positiefs. ;)
Maar verder wil ik ook graag weer on topic. Donderdag nieuwe input, Leuk! En sorry iedereen, voor het triggeren van een niet interessante discussie over intelligentie.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #158 Gepost op: 21-09-2010, 21:17:16 »
Sorry mensen, ik was degene die de Nationale IQ test ( 1 x per jaar show van BNN) te berde bracht. Daar heb ik inmiddels al behoorlijk spijt van ....
Hatch natuurlijk is een hoog IQ geen prestatie. Maar het ging mij om de deelname van Saar aan dit programma. Dat getuigt van durf. Maar jij weet overduidelijk niet over welk programma ik het heb, maar duikt wel direct vol in de tegenaanval. Ik ben het met anderen op dit forum eens dat dat vermoeiend is, waarom zit je uberhaupt op topic Saar? Om waar je maar kan negatief te zijn? Dat vind ik dan wel weer interessant om te weten.Verras ons eens met iets positiefs. ;)
Maar verder wil ik ook graag weer on topic. Donderdag nieuwe input, Leuk! En sorry iedereen, voor het triggeren van een niet interessante discussie over intelligentie.

Hoezo getuigt het eigenlijk van durf om aan een quiz mee te doen?

Ik reageer overigens in elk topic waarin ik iets te melden heb. Genoeg positieve dingen te vinden naast de negatieve dingen. Dat je negatief commentaar vermoeiend vindt is vervelend voor je, maar wellicht moet je je dan afvragen wat je op een discussieforum
doet.  ???

En dat je de discussie niet interessant vindt, tsja, persoonlijke voorkeur lijkt me. Ik vind ook genoeg discussies hier niet interessant en daar bemoei ik me dan ook niet mee.

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #159 Gepost op: 21-09-2010, 21:25:56 »
Een echte IQ-test meet je potentieel en niet hoever je ontwikkeld bent of je crystallized intelligence zoals men dat noemt. Het is een nature/nurture verhaal. Wat je zegt is niet onjuist maar irrelevant voor een IQ-test
Ooh ik begreep je verkeerd denk ik, voor een IQ-test meet je inderdaad je potentie ofwel je talent.

Ik dacht dat je doelde op het feit dat je niet intelligenter kunt worden, want dat is zeker wel zo, je talent (m.b.t. intelligentie) kun je niet verbeteren, alleen door te leren en andere factoren kun je meer uit je talent halen waardoor je wel degelijk intelligenter wordt.  

Wat een discussie zeg hehe, overigens ben je geen beter mens als je intelligenter bent dan een ander, dit ben ik zeker met je eens.

En ik erger me helemaal niet aan Hatch zoals iemand hiervoor melde, hij gaat discussies aan heeft ook goede punten.