Auteur Topic: [Kandidaat Nl] Saar  (gelezen 178390 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #260 Gepost op: 29-10-2010, 12:11:46 »
Wat mij ook aan haar opvalt, is dat ze na 3 weken expeditie relatief weinig lijkt te zijn afgevallen in tegenstelling tot meerdere andere kandidaten. Enkel bij Zsofi heb ik ook het idee dat ze nog niet al te veel is afgevallen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #261 Gepost op: 29-10-2010, 13:53:26 »
Wat mij ook aan haar opvalt, is dat ze na 3 weken expeditie relatief weinig lijkt te zijn afgevallen in tegenstelling tot meerdere andere kandidaten. Enkel bij Zsofi heb ik ook het idee dat ze nog niet al te veel is afgevallen...
dit komt waarschijnlijk omdat zij al klein en dun was voor de expeditie en niet veel voedingsstoffen nodig heeft.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #262 Gepost op: 29-10-2010, 16:08:27 »
dit komt waarschijnlijk omdat zij al klein en dun was voor de expeditie en niet veel voedingsstoffen nodig heeft.


Wat een gelul. Echt.

Offline Pingu89

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #263 Gepost op: 29-10-2010, 16:14:38 »
Wat een gelul. Echt.

Is toch echt zo, klein, dun, weinig spieren en je kan 100x beter tegen weinig voedsel.

Die hangproef is daarom eigenlijk ook niet echt eerlijk tegenover de mannen, ze zijn zwaarder en hem gem. gezien meer spieren. Maar daardoor takelen ze ook veel harder af. Iwein was daar gewoon doomed to loose

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #264 Gepost op: 29-10-2010, 16:19:14 »
Het is bekend dat Saar 5 kg is afgevallen en Regina bv 9 kilo. Iwein ook 9, terwijl hij er maar 2 weken in heeft gezeten. Het lijkt er dus sterk op, dat hoe zwaarder je bent, hoe meer je afvalt.

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #265 Gepost op: 29-10-2010, 16:22:52 »
Is toch echt zo, klein, dun, weinig spieren en je kan 100x beter tegen weinig voedsel.

Die hangproef is daarom eigenlijk ook niet echt eerlijk tegenover de mannen, ze zijn zwaarder en hem gem. gezien meer spieren. Maar daardoor takelen ze ook veel harder af. Iwein was daar gewoon doomed to loose
Daat lijkt me echt onzin, die mannen hebben toch ook gewoon meer gewicht en spieren. Toen ze moesten gaan hangen, zag je dat Saar in een soort slowmotion naar beneden ging. Het kostte haar dus logiserwijs meer moeite omdat ze als het ware naar boven werd getrokken. Zsofi en Tatjana zijn ook niet super zichtbaar afgevallen, die drie dames zijn al slank, en hebben dus ook wat minder nodig.
Daar is niks oneerlijks aan. Mensen die meer gewicht en/of kracht hebben, hebben weer op andere momenten voordeel.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #266 Gepost op: 29-10-2010, 16:25:40 »
Het is bekend dat Saar 5 kg is afgevallen en Regina bv 9 kilo. Iwein ook 9, terwijl hij er maar 2 weken in heeft gezeten. Het lijkt er dus sterk op, dat hoe zwaarder je bent, hoe meer je afvalt.
Als ik vragen mag: waar heb jij dat vandaan?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pingu89

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #267 Gepost op: 29-10-2010, 16:29:54 »
Wat is onzin? Die hangproef of dat kleine lichtere mensen met minder spieren minder voeding nodig hebben.

Dat laatste is echt een feit, zo niet duik je je biologie boek maar weer in

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #268 Gepost op: 29-10-2010, 16:31:48 »
Is toch echt zo, klein, dun, weinig spieren en je kan 100x beter tegen weinig voedsel.

Die hangproef is daarom eigenlijk ook niet echt eerlijk tegenover de mannen, ze zijn zwaarder en hem gem. gezien meer spieren. Maar daardoor takelen ze ook veel harder af. Iwein was daar gewoon doomed to loose


Je hebt wel een punt dat spieren sneller verzuren bij mannen zonder voedsel maar alles draait niet rond de spieren hoor...

Vetreserve in proportie is ook niet onbelangrijk, als we kijken vanuit een gemiddeld en gezond BMI tussen de mannen en vrouwen, hebben de vrouwen uit nature meer reserve dan mannen.

Iwein's verhouding tussen spieren en vetreserve was dan ook niet volgens proportie. 

 

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #269 Gepost op: 29-10-2010, 16:37:22 »
Als ik vragen mag: waar heb jij dat vandaan?
Over Saar en Regina : uit de Grazia van deze week, over Iwein, heeft hij in een interview gezegd, weet niet meer welke.

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #270 Gepost op: 29-10-2010, 16:40:08 »
Wat is onzin? Die hangproef of dat kleine lichtere mensen met minder spieren minder voeding nodig hebben.

Dat laatste is echt een feit, zo niet duik je je biologie boek maar weer in
Ik vind het onzin dat de mannen bij de hangproef in het nadeel zijn. Dat de 2 mannen die meedoen als eerste afvallen, zegt iets over hun doorzettingsvermogen mi.
En ik zeg net zelf dat de lichtere dames minder nodig hebben. Daar hoef ik geen biologieboek voor open te doen. Ze hebben gewoon minder calorieen nodig.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #271 Gepost op: 29-10-2010, 16:42:51 »
Het is bekend dat Saar 5 kg is afgevallen en Regina bv 9 kilo. Iwein ook 9, terwijl hij er maar 2 weken in heeft gezeten. Het lijkt er dus sterk op, dat hoe zwaarder je bent, hoe meer je afvalt.

Het lijkt erop maar het is geen gegeven feit.


Het hangt af van  verschillende dingen

oa welk soort metabolisme je hebt.
 
&

Mensen die veel sporten zijn gepermitteerd meer koolhydraten te eten als brandstof omdat er bijna geen vetten te verbranden zijn terwijl er bij iemand die een groter vetreserve heeft de koolhydraten ervoor gaan zorgen dat het vet niet verbrand wordt.

&

Je heb dan ook zoiets als je dagelijks verbruik aan calorieën, eet je meer calorieën dan je verbrand per dag kom je bij, is dat in evenwicht dan blijf je hetzelfde of ga je langzaam aan naar je bestemd gewicht, eet je beduidend minder calorieën dan je dagelijks verbrand dan val je af...

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #272 Gepost op: 29-10-2010, 16:50:24 »
Ik vind het onzin dat de mannen bij de hangproef in het nadeel zijn. Dat de 2 mannen die meedoen als eerste afvallen, zegt iets over hun doorzettingsvermogen mi.

Heb je vorig jaar de Hang-proef niet gezien die Rita gewonnen heeft...

Verzuring is pijnlijk en bijzonder moeilijk overheen te zetten en ook als dat gebeurd is het niet altijd gezond om je lichaam voorbij z'n limiet te laten gaan.
 
Een bijkomend gegeven is dan ook zo dat vrouwen een hogere pijngrens hebben.

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #273 Gepost op: 29-10-2010, 17:02:09 »
Het onderwerp interesseert me niet zodanig dat ik echt diep wil ingaan op metabolismen etc. We zullen aan het eind wel horen hoe dat bij iedereen is gegaan.
Ja Rita won die proef, maar er zijn toch talloze proeven waar verzuring een rol speelt, en waar mannen wel hebben gewonnen?

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #274 Gepost op: 29-10-2010, 17:23:08 »
Het onderwerp interesseert me niet zodanig dat ik echt diep wil ingaan op metabolismen etc. We zullen aan het eind wel horen hoe dat bij iedereen is gegaan.
Ja Rita won die proef, maar er zijn toch talloze proeven waar verzuring een rol speelt, en waar mannen wel hebben gewonnen?

Dan zullen we beiden op een hele andere manier naar die proeven kijken...


In 2008 kan ik me het individueel parcours van Hans en Yin wel herinneren waar Yin op dat gebied 2 proeven won en Hans enkel 1

Over heel de lijn gezien waren het vooral dames die wonnen als het ging om e proeven die met verzuring gepaard gingen... Lenny en Vinnie waren hier een uitzonderingen op (vinnie moest ook afhaken bij de paalhangproef)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #275 Gepost op: 29-10-2010, 19:34:08 »
Wat een gelul. Echt.
Het is nou éénmaal zo.
Als Saar net zoveel zou afvallen als Iwein dan zou er geen Saar meer overblijven.
Een kleiner lichaam heeft minder voedingstoffen nodig omdat je een kleiner oppervlak hebt.
Zo kunnen slanke vrouwen een hele dag leven op een joghurtje, maar als een grote stevige man dit zou doen, dan zou dat niet goed komen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #276 Gepost op: 29-10-2010, 22:38:46 »
Volgens mij is het vooral zinvol om een vetlaagje te kweken voordat je meedoet aan de expeditie. Dunne mensen gebruiken minder, maar hebben ook geen reserves, kunnen dus nergens op teren qua energie. Stevige mensen verbranden hun eigen vet en kunnen het dus in principe langer volhouden.
Voor gespierde mensen is de Expeditie funest. Spieren vragen heel veel calorieën om onderhouden te worden.
Keep calm and eat chocolates!

Offline pepim

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #277 Gepost op: 29-10-2010, 22:58:51 »
Zo kunnen slanke vrouwen een hele dag leven op een joghurtje, maar als een grote stevige man dit zou doen, dan zou dat niet goed komen.

Nou ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt, maar ik kan toch echt geen 2 weken alleen maar op een joghurtje per dag leven. Dan val ik giga af en ik weeg 54 kilo.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #278 Gepost op: 29-10-2010, 23:06:55 »
Nou ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt, maar ik kan toch echt geen 2 weken alleen maar op een joghurtje per dag leven. Dan val ik giga af en ik weeg 54 kilo.
bij wijze van spreken.
Ik probeer alleen te zeggen dat slanke mensen minder verbruiken en dus minder nodig hebben.
Ik weeg zelf ook 60 kilo, en ik eet ook best wel veel hoor.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline pepim

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Saar
« Reactie #279 Gepost op: 30-10-2010, 00:22:11 »
bij wijze van spreken.
Ik probeer alleen te zeggen dat slanke mensen minder verbruiken en dus minder nodig hebben.
Ik weeg zelf ook 60 kilo, en ik eet ook best wel veel hoor.
Ook? Wie nog meer dan? just kiddingh  ::tandpastasmiley::


Maar hier zeg je dat je best wel veel eet, dan zou jij toch ook niet alleen met een joghurt of kwark weet ik het per dag, kunnen volstaan?