Auteur Topic: Memorabele ER momenten uit de geschiedenis van ER  (gelezen 34297 keer)

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Memorabele ER momenten uit de geschiedenis van ER
« Reactie #60 Gepost op: 7-12-2009, 13:56:46 »
Poeh er zijn zoveel memorabele momenten, al ben ik zelf begonnen met kijken bij 2002 dus daar begin ik maar:

2001
de overwinning van Richard een van de beste robinsons ooit,
meer kan ik me niet echt herinneren.

2002
Derek en zijn bed, heb zo hard gelachen en hij was gewoon een terechte winnaar. Derek en zijn omschrijving van zichzelf en zijn recept.

2003
Dieptepunt: jutta en judge in de finale, al zat ik daar wel vlak achter,want was aanwezig bij die finale uitzending. Zat naast Richard en Derek, af en toe even mee gekletst vond ze heel aardig.
Hoogtepunt: Robin met zijn zorro pakje, het bananen incident, Robin en Gio die van de balk af vallen was dan weer een dieptepunt.
Judge die zat te zeuren om zijn kip nuggets.

2004
Indiaan Frank die overduidelijk de ultieme robinson in mijn ogen is ( zelfs na mensen als vinni, Marcel, Richard ) Frank heeft alles van een goeie robinson.
Mick, klaar en ernestine in de mangrove.

2005
zoveel momenten : Meredith die schreeuwt als een gek bij die duwproef, Esther die weggepest word door John en Carl. Het vertrek van Max, de humor van douwe, de kracht van fleur, hoe een kleurloos persoon als emma die de hele expeditie amper iets hoefde te toen toch de fnale hield, dankzij Marnix.
de vlottoch van douwe, marnix en esther. Carl die achter Chico aanrent op goal. de meiden die al hun stemmen op Carl inzetten om wraak te nemen. Douwe die vlechtjes in zijn haar heeft en een hekel heet aan carl. Elbert met zijn wisselende gedrag.



2006
Playmate Olga die wint van kampioen in proeven lenny, die zijn graf groef door maatje ignaciu weg te sturen.
Koen met zijn lange haar en komische karakter, Matthijs en zijn gitaar.

Strijd der titanen
Het naar huis  sturen van Ilona, de eliminatie van Pieter, de arme haan die karin probeerde te vermoorden, maar het uiteindelijk overliet aan Riachard.De winst van Ryan, die het super goed deed met Lydia op Miniloc.
Mick die flipt om niks tegen karin. Mick die de geheugenproef heel knap wint.

2007
100 deelnemers op een eiland, het spuugincident van tim en lotus. Bruno die flipt om de keuken, Frans die samen met Nelleke naar Gual gaat. Bart en de balkproef zijn me lang bijgebleven. Vinni die bijna kan tippen aan lenny in het winnen van proeven. Het vertek van frans.

2008
Het pardon moment en de kracht van Hiukwan.

2009
dieptepunt: jeroens verlies van de  finaleproef, de winst van marcel.
Hoogtepunt: de overwinning van rita op de 3 mannen met de proef. Jeroen de blokkenkoning.
« Laatst bewerkt op: 7-12-2009, 13:59:24 door Rogue »
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Marcelleke

  • winnaar ER 2009
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Memorabele ER momenten uit de geschiedenis van ER
« Reactie #61 Gepost op: 7-12-2009, 20:43:12 »
Wij kennen mekaar toch niet Rogue of toch? Of misschien ben je een beetje veel anti Belgisch en ik geloof je ook niet gezien te hebben in Maleisie , of vergis ik me echt? grapje jongen , ik kan er goed mee leven dat Jeroen je grote favoriet was, maar het spel is gespeeld en rarara wie heeft gewonnen.......

Offline sander123

  • Forumlid
Re: Memorabele ER momenten uit de geschiedenis van ER
« Reactie #62 Gepost op: 7-12-2009, 21:30:01 »
Poeh er zijn zoveel memorabele momenten, al ben ik zelf begonnen met kijken bij 2002 dus daar begin ik maar:

2001
de overwinning van Richard een van de beste robinsons ooit,
meer kan ik me niet echt herinneren.

2002
Derek en zijn bed, heb zo hard gelachen en hij was gewoon een terechte winnaar. Derek en zijn omschrijving van zichzelf en zijn recept.

2003
Dieptepunt: jutta en judge in de finale, al zat ik daar wel vlak achter,want was aanwezig bij die finale uitzending. Zat naast Richard en Derek, af en toe even mee gekletst vond ze heel aardig.
Hoogtepunt: Robin met zijn zorro pakje, het bananen incident, Robin en Gio die van de balk af vallen was dan weer een dieptepunt.
Judge die zat te zeuren om zijn kip nuggets.

2004
Indiaan Frank die overduidelijk de ultieme robinson in mijn ogen is ( zelfs na mensen als vinni, Marcel, Richard ) Frank heeft alles van een goeie robinson.
Mick, klaar en ernestine in de mangrove.

2005
zoveel momenten : Meredith die schreeuwt als een gek bij die duwproef, Esther die weggepest word door John en Carl. Het vertrek van Max, de humor van douwe, de kracht van fleur, hoe een kleurloos persoon als emma die de hele expeditie amper iets hoefde te toen toch de fnale hield, dankzij Marnix.
de vlottoch van douwe, marnix en esther. Carl die achter Chico aanrent op goal. de meiden die al hun stemmen op Carl inzetten om wraak te nemen. Douwe die vlechtjes in zijn haar heeft en een hekel heet aan carl. Elbert met zijn wisselende gedrag.



2006
Playmate Olga die wint van kampioen in proeven lenny, die zijn graf groef door maatje ignaciu weg te sturen.
Koen met zijn lange haar en komische karakter, Matthijs en zijn gitaar.

Strijd der titanen
Het naar huis  sturen van Ilona, de eliminatie van Pieter, de arme haan die karin probeerde te vermoorden, maar het uiteindelijk overliet aan Riachard.De winst van Ryan, die het super goed deed met Lydia op Miniloc.
Mick die flipt om niks tegen karin. Mick die de geheugenproef heel knap wint.

2007
100 deelnemers op een eiland, het spuugincident van tim en lotus. Bruno die flipt om de keuken, Frans die samen met Nelleke naar Gual gaat. Bart en de balkproef zijn me lang bijgebleven. Vinni die bijna kan tippen aan lenny in het winnen van proeven. Het vertek van frans.

2008
Het pardon moment en de kracht van Hiukwan.

2009
dieptepunt: jeroens verlies van de  finaleproef, de winst van marcel.
Hoogtepunt: de overwinning van rita op de 3 mannen met de proef. Jeroen de blokkenkoning.



dat jij dat nog allemaal kan herinneren .. ik heb ook bijna alle seizoenen gezien en kan me maar nauwelijks iets herinneren van de oudere seizoenen  ::schaam::

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Memorabele ER momenten uit de geschiedenis van ER
« Reactie #63 Gepost op: 8-12-2009, 08:58:36 »
Wij kennen mekaar toch niet Rogue of toch? Of misschien ben je een beetje veel anti Belgisch en ik geloof je ook niet gezien te hebben in Maleisie , of vergis ik me echt? grapje jongen , ik kan er goed mee leven dat Jeroen je grote favoriet was, maar het spel is gespeeld en rarara wie heeft gewonnen.......

Nee marcel ik ken jou niet voor zover ik weet. Heb de finale nog eens terug gekeken en ja je hebt gewonnen en dat vind ik prima gefeliciteerd, nee je was niet mijn favoriet maar ik vind wel dat je het spel slim gespeeld hebt. Had vanaf het begin al gezegt dat jij in de finale zou komen en hem waarschijnlijk ook zou winnen.
Ik heb niks tegen belgen, Frank is mijn grote favoriet ( een belg ) net als Vinni ( ook een belg )Maxime, Meredith, Richard. Vind de belgen vaak net zo leuk als de nederlanders. Maar serieus : marcel gefeliciteerd met je overwinning, het is je gegunt.  :)
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline sander123

  • Forumlid
Re: Memorabele ER momenten uit de geschiedenis van ER
« Reactie #64 Gepost op: 12-12-2009, 01:37:27 »
mijn meest memorabele moment van alle expeditie robinson seizoenen was in strijd der titanen:

douwe die zijn zwemproef niet mag meedoen waar hij zo naar heeft uitgekeken en zijn middelvinger uitstak :D

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Memorabele ER momenten uit de geschiedenis van ER
« Reactie #65 Gepost op: 17-10-2010, 12:27:40 »
Hier was vorig jaar ook een topic over en ik vond het heel leuk om te lezen, dus bij dezen weer een topic.

Ik heb alle seizoenen behalve 2000 en 2002 gekeken (van 2000 alleen de laatste 3 afleveringen), dus hier zijn dan mijn hoogtepunten van de overize seizoenen:

2000
-Melvin die het Surinaams volkslied zingt
-De balkproef

2001
-Jan die huilde omdat Eric weg was terwijl hij op Eric stemde
-Richard die op zijn vriend Gwann stemde
-Koenraad die Richard steeds irriteerde

2003
-Robin die Ilona probeert te laten overgeven bij de eetproef
-Björn vs. Esther
-Steek een karakolleke in ge holleke
-Bananen-incident

2004
-Mohamed die Ronald steeds Roland noemt
-De moerasketiers

2005
-John's eliminatie
-Elbert die dan wel weer opgeeft, dan weer niet, dan wel weer
-Douwe

Strijd de Titanen
-Richard: "Er zijn maar twee dikke vetzakken en dat zijn Frans en ik."
-

2006
-Olga die alle afvallers op het afvallerseiland uitfoetert
-Ignace die Lenny smeekt om niet op hem te stemmen
-Vergeet je gitaar niet

2007
-Frans en de parang
-Muriel die bijna flauwvalt als Frans een proef bijna wint

2008
-Het Geert-Pardon moment
-Hans en Yin hun uitdrukking bij Geerts eliminatie
-Geert halfoor die een parang jat en zo na zijn eliminatie iedereen nog boos krijgt

2009
Niet echt een memorabel moment

2010
-Sergio

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Memorabele ER momenten uit de geschiedenis van ER
« Reactie #66 Gepost op: 18-10-2010, 15:43:14 »
2010
-Sergio
En wat dan van hem, want veek memorabels kan ik me niet van hem bedenken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Memorabele ER momenten uit de geschiedenis van ER
« Reactie #67 Gepost op: 18-10-2010, 19:37:38 »
2009: Rita die te vroeg sloeg en toch won.
(En de 11 pagina's discussie daarover: ::tandpastasmiley::)
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Memorabele ER momenten uit de geschiedenis van ER
« Reactie #68 Gepost op: 18-10-2010, 19:47:24 »
2009 - Het kokos-incident: Igor die zijn zelfbeheersing verliest tegen Dennis, gevolgd door de berisping Esmeralda die hem verbiedde te vloeken (terwijl ze het constant zelf deed ::hypocriet:: ) Waarop Igor haar netjes vraagt om ff lekker te gaan zitten omdat hij met Dennis bezig is...   ;D

« Laatst bewerkt op: 19-10-2010, 01:45:29 door reaver »

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: Memorabele ER momenten uit de geschiedenis van ER
« Reactie #69 Gepost op: 18-10-2010, 20:17:25 »
Even een kleine aanvulling:

2009: Marcel die tegen Jeroen zegt: 'Het is nog niet verloren, ik wil met jou nog even praten' En dan met name de persiflage van Jeroen is echt geweldig:
http://www.youtube.com/watch?v=P_s71Zs85I0


Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Memorabele ER momenten uit de geschiedenis van ER
« Reactie #70 Gepost op: 18-10-2010, 20:51:36 »
Dit is en blijft toch wel het meest memorabele moment ooit: http://www.youtube.com/watch?v=_AsDpaJlj8w&feature=related

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Memorabele ER momenten uit de geschiedenis van ER
« Reactie #71 Gepost op: 18-10-2010, 21:40:30 »
Dit is en blijft toch wel het meest memorabele moment ooit: http://www.youtube.com/watch?v=_AsDpaJlj8w&feature=related
mooier wordt het inderdaad niet.
En wat een geweldig eindgesprek weer van EP!!!!!!
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Memorabele ER momenten uit de geschiedenis van ER
« Reactie #72 Gepost op: 18-10-2010, 22:25:59 »
echt geweldig ja ::rofl::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Memorabele ER momenten uit de geschiedenis van ER
« Reactie #73 Gepost op: 18-10-2010, 23:14:15 »
Dit is en blijft toch wel het meest memorabele moment ooit: http://www.youtube.com/watch?v=_AsDpaJlj8w&feature=related

Fantastische TV inderdaad.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Memorabele ER momenten uit de geschiedenis van ER
« Reactie #74 Gepost op: 19-10-2010, 00:23:05 »
Kan iemand uitleggen wat er zo leuk aan is? Dat ie 2 keer moet vragen om afscheid te nemen? Want k heb de serie niet gezien dus ik snap het niet echt. :(
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Memorabele ER momenten uit de geschiedenis van ER
« Reactie #75 Gepost op: 19-10-2010, 00:57:08 »
Met alle plezier  ::trots::

Hans en Yin, Geert en Sharon hadden een complot om alle anderen er één voor één uit te stemmen en dat liep zeer voorspoedig. Hiukwan was de enige die nog over was. Alleen had zij geen zin om zich als een lam naar de slachtbank te laten brengen. Daarom ging ze naar Sharon. Sharon en Hiukwan wisten dat Sharon de volgende zou zijn: Geert, Hans en Sharon hadden afgesproken met zijn 3-en naar de finale te gaan. Daarom wilde Sharon best met Hiukwan samen werken.

De dames wisten dat Geert niet op Hiukwan zou stemmen, omdat hij in het verleden had beloofd nooit op zijn toenmalige kampgenoten te zullen stemmen. Maar iedereen wisst dat dit geen gevolgen voor de uitslag zou hebben. 3 stemmen voor Hiukwan is immers exit Hiukwan.

Tot het geheime plannetje van Hiukwan en Sharon dan. Samen spraken ze af op Geert te stemmen, wetende dat hij bij eerdere eilandraden al meer stemmen had gekregen.

Dit tegencomplot kwam zo onverwacht voor de drie die al overtuigd waren van de finale, dat ze gewoon niet konden geloven wat er gebeurde.

Het grappigste/meest ergelijke is, dat ze constant zelf gecomplot hadden, waarmee ze anderen kansloos maakten, maar hevig verontwaardigd waren toen Hiukwan met een tegenactie kwam.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Memorabele ER momenten uit de geschiedenis van ER
« Reactie #76 Gepost op: 19-10-2010, 10:53:51 »
Dit was werkelijk memorabele tv, bijna oscar-waardig! Het was toen werkelijk de bedrieger bedrogen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Memorabele ER momenten uit de geschiedenis van ER
« Reactie #77 Gepost op: 19-10-2010, 19:55:24 »
Met alle plezier  ::trots::

Hans en Yin, Geert en Sharon hadden een complot om alle anderen er één voor één uit te stemmen en dat liep zeer voorspoedig. Hiukwan was de enige die nog over was. Alleen had zij geen zin om zich als een lam naar de slachtbank te laten brengen. Daarom ging ze naar Sharon. Sharon en Hiukwan wisten dat Sharon de volgende zou zijn: Geert, Hans en Sharon hadden afgesproken met zijn 3-en naar de finale te gaan. Daarom wilde Sharon best met Hiukwan samen werken.

Dat is natuurlijk geschiedvervalsing, de oorspronkelijke alliantie bestond uit Hans, Yin, Geert en Hiukwan. Sharon stond juist buiten die alliantie. De positie van Hiukwan kwam aan het einde van de Expeditie in gevaar omdat ze een blunder maakte waardoor Hans en Yin haar opeens weg wilden hebben (ze kreeg een of andere woordenwisseling met Yin). Geert wilde echter niet op Hiukwan stemmen omdat hij dat ooit beloofd had. Ten einde raad keerde Hiukwan zich tot Sharon, die de aflevering daarvoor nog door het oog van de naald gekropen was en er eigenlijk nog steeds helemaal alleen voorstond. Sharon besloot toen om samen te gaan werken met Hiukwan omdat ze er alleen maar beter van kon worden, het was een hele berekende keuze. Ze had namelijk heel goed door dat Hiukwan het hoofddoelwit van Hans en Yin zou blijven nadat Geert uit de weg was geruimd. Daarin kreeg ze gelijk maar omdat Hiukwan vervolgens immuniteit wist te winnen werd ze alsnog weggestemd.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Memorabele ER momenten uit de geschiedenis van ER
« Reactie #78 Gepost op: 19-10-2010, 19:58:29 »
Wie heeft die serie gewonnen?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Memorabele ER momenten uit de geschiedenis van ER
« Reactie #79 Gepost op: 19-10-2010, 19:59:45 »
Wie heeft die serie gewonnen?

Yin.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."