Auteur Topic: [Kandidaat BE] Sergio  (gelezen 136497 keer)

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #20 Gepost op: 4-09-2010, 14:50:29 »
Ik krijg meer de indruk dat hij meedoet voor een paar daagjes, en dan heel blij is als hij weg mag.

Het geluidje dat ze onder hem neerzetten zegt wat dat betreft eigenlijk genoeg.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #21 Gepost op: 4-09-2010, 15:05:51 »
Wat een figuur... Lekker niks doen omdat hij voorlopig toch niet kan worden weggestemd. Heel snugger, dat langetermijndenken. Want als hij met zo'n instelling blijft doorgaan vliegt hij er de eerste aflevering dat hij zijn immuniteit verliest uit.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #22 Gepost op: 4-09-2010, 15:19:39 »
Wat een figuur... Lekker niks doen omdat hij voorlopig toch niet kan worden weggestemd. Heel snugger, dat langetermijndenken. Want als hij met zo'n instelling blijft doorgaan vliegt hij er de eerste aflevering dat hij zijn immuniteit verliest uit.

Ik moet nog wachten tot maandag om de aflevering te kunnen zien maar heeft hij dat werkelijk gezegd over die immuniteit?


Offline Forsythia

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #23 Gepost op: 4-09-2010, 15:36:08 »
Ik moet nog wachten tot maandag om de aflevering te kunnen zien maar heeft hij dat werkelijk gezegd over die immuniteit?



Yep, hij zegt het letterlijk. Behoorlijk triest eigenlijk om zo'n instelling te hebben bij Robinson.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #24 Gepost op: 5-09-2010, 03:25:15 »
Yep, hij zegt het letterlijk. Behoorlijk triest eigenlijk om zo'n instelling te hebben bij Robinson.

Als observator/leider even de mensen laten doen om te zien wat ze in hun mars hebben is imo geen slechte tactiek. Maar zelf echt geen zak uitvoeren is om tegenwind vragen.
Als we kijken naar de geschiedenis van ER en Survivor valt het toch op dat weinig mensen hun stempel drukken op het survivalaspect in het begin van de reeks (hoogstwaarschijnlijk door de casting)
Het ook een gegeven feit dat men veel dingen kan leren na 2 a 3 weken op een eiland gezeten te hebben met en door mensen die er wel verstand van hebben, maar meestal worden deze mensen bedankt voor bewezen diensten in het verder verloop van het spel. 

Sergio zit met redelijk fanatieke Nederlandse vrouwtjes in zijn kamp en voelt misschien de bui al hangen indien hij geen immuniteit meer heeft hij uiteindelijk toch een makkelijk target zal zijn...
« Laatst bewerkt op: 5-09-2010, 23:34:22 door reaver »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #25 Gepost op: 6-09-2010, 15:52:45 »
Sergio zit met redelijk fanatieke Nederlandse vrouwtjes in zijn kamp en voelt misschien de bui al hangen indien hij geen immuniteit meer heeft hij uiteindelijk toch een makkelijk target zal zijn...
En daarom zou hij juist zijn goede wil moeten tonen en mee moeten werken! Zo kan hij in ieder geval goodwill kweken, wat hem nog van pas kan komen indien hij niet meer onschendbaar is...
Ich bin ein Bärliner!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #26 Gepost op: 6-09-2010, 20:17:30 »
En daarom zou hij juist zijn goede wil moeten tonen en mee moeten werken! Zo kan hij in ieder geval goodwill kweken, wat hem nog van pas kan komen indien hij niet meer onschendbaar is...

Mja wat nu op de moment het meest logische en voor de hand zou liggen, is daarom niet daadwerkelijk van toepassing daar. 

Mensen met immuniteit, of het nu gegeven is of gewonnen met een proef, zijn vaak de sleutelfiguren tot een verder verloop voor mensen die het niet hebben.   Bij een gelijke stand met een stemming bestaat er altijd een kans dat de leider of diegene met immuniteit de knoop moeten doorhakken wie er kan gaan.  Als het team van Sergio verliest is de kans groot dat er een Nederlandse vrouw vertrekt...
 
« Laatst bewerkt op: 6-09-2010, 20:31:27 door reaver »

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #27 Gepost op: 6-09-2010, 22:03:46 »
Klopt Reaver hier vrees ik ook een beetje voor.. Maar ik verwacht dat één van de andere eilandbewoners het niet erg lang meer volhoudt, zoals Iwein bijv.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #28 Gepost op: 7-09-2010, 16:01:59 »
Daar heb je natuurlijk gelijk in, Reaver, want (op Sugar na) lijken de Nederlandse dame's me stuk voor stuk gevaarlijk voor de Belgische mannen. En Sergio heeft in Iwein natuurlijk een stevig maatje gevonden; hopelijk gaat dit niet ten koste van de Nederlandse vrouwen in zijn kamp.
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #29 Gepost op: 7-09-2010, 18:32:40 »
Zal hij dan niet bedenken dat ze de vrouwen nog nodig hebben?
Zonder hun is er niemand die iets doet op dat eiland.
En anders moeten de nederlandse vrouwen sugar of anthony overhalen iemand anders weg te stemmen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #30 Gepost op: 7-09-2010, 18:52:30 »
Hard werken is geen zekerheid om het ver te schoppen in het spel.  ::vergroot:: 

Tactisch zou het beter zijn voor de mannen om een vrouw weg te stemmen. 4 fanatieke vrouwen de macht van de meerderheid geven is gewoonweg dom  ::jaja::

Begrijp ook niet waarom een onderdak bouwen perse "mannenwerk" moet zijn.  In verschillende primitieve culturen doen de vrouwen niets anders en de mannen houden zich enkel bezig met jagen en vissen.

Echter...heel de dag op je pens in de branding liggen kan frustraties opwekken.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #31 Gepost op: 7-09-2010, 18:57:25 »
Hard werken is geen zekerheid om het ver te schoppen in het spel.  ::vergroot:: 

Tactisch zou het beter zijn voor de mannen om een vrouw weg te stemmen. 4 fanatieke vrouwen de macht van de meerderheid geven is gewoonweg dom  ::jaja::

Begrijp ook niet waarom een onderdak bouwen perse "mannenwerk" moet zijn.  In verschillende primitieve culturen doen de vrouwen niets anders en de mannen houden zich enkel bezig met jagen en vissen.

Echter...heel de dag op je pens in de branding liggen kan frustraties opwekken.

Haha maar alsnog, ik heb sergio ook nog geen eten zien halen :O.
Het is tactisch wel slim omdat ze er toch nog 3 hebben.XD
Wat dat betreft hebben de nl vrouwen echt pech.
hopelijk gaan ze voor nienke ( als eerste), maar die heeft ook de immuniteitmunt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #32 Gepost op: 7-09-2010, 19:00:14 »
hopelijk gaan ze voor nienke ( als eerste), maar die heeft ook de immuniteitmunt.

 ::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot::
Hoe weet jij dat?
« Laatst bewerkt op: 7-09-2010, 19:12:32 door reaver »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #33 Gepost op: 7-09-2010, 19:29:25 »
::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot::
Hoe weet jij dat?
Ik dacht dat te zien. ( weetnunietmeerzeker)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #34 Gepost op: 8-09-2010, 17:18:22 »
Ik vond Sergio bij de introductie wel grappig, maar inmiddels al niet meer. Met zijn uitspraken dat hij "iedereen kan vertellen wat ze moeten doen" en zelf als een walvis in zee liggen scoort hij niet bij mij. Hij denkt dat hij het met zijn charmes gaat redden, maar als ik een van de belgische mannen was zou ik me van hem distancieren en de Nederlandse meisjes helpen. Sorry reaver, maar de culturen waar de vrouwen al het werk doen lijken me niet echt vergelijkbaar met Nederland en Belgie.
En idd die immuniteit houdt ooit op, en dan heeft hij denk ik als hij zo door gaat wel een paar vijanden gemaakt. Ik geniet van de mentaliteit van de dutch bitches from hell. Sergio is een clown.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #35 Gepost op: 8-09-2010, 18:06:29 »
Ik vond Sergio bij de introductie wel grappig, maar inmiddels al niet meer. Met zijn uitspraken dat hij "iedereen kan vertellen wat ze moeten doen" en zelf als een walvis in zee liggen scoort hij niet bij mij. Hij denkt dat hij het met zijn charmes gaat redden, maar als ik een van de belgische mannen was zou ik me van hem distancieren en de Nederlandse meisjes helpen. Sorry reaver, maar de culturen waar de vrouwen al het werk doen lijken me niet echt vergelijkbaar met Nederland en Belgie.
En idd die immuniteit houdt ooit op, en dan heeft hij denk ik als hij zo door gaat wel een paar vijanden gemaakt. Ik geniet van de mentaliteit van de dutch bitches from hell. Sergio is een clown.

Nu alleen nog hopen dat de belgische mannen niet eerst alle dutch bitches wegstemmen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #36 Gepost op: 8-09-2010, 18:37:05 »
Sorry reaver, maar de culturen waar de vrouwen al het werk doen lijken me niet echt vergelijkbaar met Nederland en Belgie.

Waarom sorry?? Ieder heeft zijn mening en motivatie erachter ;)

Misschien heb ik me beetje ongelukkig uitgedrukt dat de mannen zich enkel zich bezig houden met jagen en vissen, deze zijn redelijk energie-rovende bezigheden en is het voor mij enigszins logisch dat de vrouwen meer taken overnemen die in onze westerse beschaving getypeerd worden aan 'mannenwerk'. 

De volkeren die ik bedoel is survival en bushcraft een levenswijze en geen hobby of interesse zoals het in België en Nederland wordt beoefend.  Als je aan een spel meedoet in het kader waar praktisch geen sprake is van technologische ontwikkeling is het toch enigszins de bedoeling om je in te leven in de spirit ervan.  Als men zich dan verdiept in het 'waarom' er bij die volkeren zo'n taakverdeling is... 

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #37 Gepost op: 9-09-2010, 21:48:42 »
Heb wel moeten lachen om hem!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #38 Gepost op: 9-09-2010, 21:54:42 »
Iemand had hem moeten duidelijk maken dat het uit de doeken doen van je strategie niet echt strategisch is :P
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #39 Gepost op: 9-09-2010, 21:57:05 »
Iemand had hem moeten duidelijk maken dat het uit de doeken doen van je strategie niet echt strategisch is :P
dat vond ik ook behoorlijk dom. Maar ik heb het idee dat hij denkt dat hij overal mee weg kan komen. Zo te zien aan de gezichten van dames vergist hij zich daarin, denk ik.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”