Auteur Topic: Aflevering 3 donderdag 16 september 20.30  (gelezen 27554 keer)

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 donderdag 16 september 20.30
« Reactie #40 Gepost op: 22-09-2010, 15:18:47 »
Ik gunde Olivier de overwinning trouwens ook meer dan Derek. Ik had bij Derek constant het gevoel dat hij aan het acteren was zodra er een camera in de buurt kwam.

"Dikke vingeeuwr"
Nog even niks.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 donderdag 16 september 20.30
« Reactie #41 Gepost op: 23-09-2010, 01:29:06 »
Wat ik me afvraag: is het mogelijk voor een groepje om zich min of meer af te splitsen? Ik bedoel het zo. De Nederlandse dames vonden dat ze al het werk deden. Konden ze dan niet gewoon de slakken die ze verzameld hadden enzo voor zichzelf houden. Dus niet voor de mannen koken. En dat ze bijvoorbeeld maar de helft van het dak waterdicht maken of zelfs een ander plekje zouden zoeken.

Je zit natuurlijk wel met het punt van de gezamenlijke eigendommen en dat Sergio als leider daar misschien de baas over is, maar als ik één van de dames was, zou  ik dit toch serieus in overweging nemen.
"Wie niet werkt, die zal niet eten!" Ofzoiets.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 3 donderdag 16 september 20.30
« Reactie #42 Gepost op: 23-09-2010, 07:44:56 »
Wat ik me afvraag: is het mogelijk voor een groepje om zich min of meer af te splitsen? Ik bedoel het zo. De Nederlandse dames vonden dat ze al het werk deden. Konden ze dan niet gewoon de slakken die ze verzameld hadden enzo voor zichzelf houden. Dus niet voor de mannen koken. En dat ze bijvoorbeeld maar de helft van het dak waterdicht maken of zelfs een ander plekje zouden zoeken.

Je zit natuurlijk wel met het punt van de gezamenlijke eigendommen en dat Sergio als leider daar misschien de baas over is, maar als ik één van de dames was, zou  ik dit toch serieus in overweging nemen.
"Wie niet werkt, die zal niet eten!" Ofzoiets.
Daar zat ik ook aan te denken.
Maar ik denk dat de dames op dat moment juist problemen wouden voorkomen zodat ze nog een kans hadden op overleven.
Ze wisten natuurlijk niet hoe snel de herindeling eraan zou komen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 donderdag 16 september 20.30
« Reactie #43 Gepost op: 23-09-2010, 10:11:14 »
Dat zou wel heel erg cru zijn. je ziet wel vaker dat er een paar figuren zijn die niks doen, maar meestal zijn dat vrouwen. Nu is het toevallig eens andersom. Toch kregen die vrouwen in het verleden ook eten. Zou nogal erg zijn als zij niks zouden krijgen. Als je als (deel)groepje vindt dat er iemand is die niks doet maak dan een afpsraak en stem hem/haar weg. Uithongeren lijkt me niet de manier.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Aflevering 3 donderdag 16 september 20.30
« Reactie #44 Gepost op: 23-09-2010, 10:49:36 »
Ik had gezegd dat ik niet ging kijken als het BN & BV gedoe er ging aankomen, maar ik kom daarop terug dank zij El Toro Sergio! Werkelijk lachen, ook met de hysterische reacties op hem. Als ze niet oppassen gaan de dames overstressed naar huis.
;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 3 donderdag 16 september 20.30
« Reactie #45 Gepost op: 23-09-2010, 11:43:41 »
Dat zou wel heel erg cru zijn. je ziet wel vaker dat er een paar figuren zijn die niks doen, maar meestal zijn dat vrouwen. Nu is het toevallig eens andersom. Toch kregen die vrouwen in het verleden ook eten. Zou nogal erg zijn als zij niks zouden krijgen. Als je als (deel)groepje vindt dat er iemand is die niks doet maak dan een afpsraak en stem hem/haar weg. Uithongeren lijkt me niet de manier.
Dat is dan hun eigen keus toch.
Lijkt mij een goed principe: Wie niets doet, krijgt niets eten.
Het is en blijft overleven op een eiland.
En mensen zijn heus niet verplicht te delen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 donderdag 16 september 20.30
« Reactie #46 Gepost op: 23-09-2010, 12:20:05 »
Dat is dan hun eigen keus toch.
Lijkt mij een goed principe: Wie niets doet, krijgt niets eten.
Het is en blijft overleven op een eiland.
En mensen zijn heus niet verplicht te delen.

Beetje jammer dat ze het inderdaad niet op die manier hebben aangepakt.
Ik had wel willen zien wat de reactie van de mannen daarop was geweest!  ;D
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 donderdag 16 september 20.30
« Reactie #47 Gepost op: 23-09-2010, 13:12:30 »
Dat is dan hun eigen keus toch.
Lijkt mij een goed principe: Wie niets doet, krijgt niets eten.
Het is en blijft overleven op een eiland.
En mensen zijn heus niet verplicht te delen.

Dan gaan de mannen opzettelijk de proeven verliezen en de vrouwen omstebeurt wegstemmen, oog om oog... :P
Nog even niks.

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 donderdag 16 september 20.30
« Reactie #48 Gepost op: 23-09-2010, 13:32:50 »
In dit geval gaat dat niet op omdat de mannen niet presteren in de proeven en vervolgens de vrouwen eruit stemmen.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 donderdag 16 september 20.30
« Reactie #49 Gepost op: 23-09-2010, 13:40:57 »
Het team heeft toch een proef gewonnen. Hadden de vrouwen eerder geweigerd de mannen eten te geven dan hadden Kim en waarschijnlijk Nienke er al uitgelegen.
Nog even niks.

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 donderdag 16 september 20.30
« Reactie #50 Gepost op: 23-09-2010, 13:54:36 »
Dat kwam veelal doordat Stephanie die "ziek" werd, en de Nederlandse vrouwen die hun onderdelen wonnen. Niet door de Belgische mannen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 3 donderdag 16 september 20.30
« Reactie #51 Gepost op: 23-09-2010, 14:05:21 »
Dan gaan de mannen opzettelijk de proeven verliezen en de vrouwen omstebeurt wegstemmen, oog om oog... :P
Dat had niets uitgemaakt omdat de mannen met de proeven ook nog bijna niets hebben gedaan.
Die met het vlot werd bedacht door Kim en er werd gezwommen door Regina en Nienke.
Bij de eetproef hebben Nienke, Kim en Sugar een punt gehaald, de rest faalde.
Dus of dat nou heel veel verschil had gemaakt,....nee
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 donderdag 16 september 20.30
« Reactie #52 Gepost op: 23-09-2010, 21:03:31 »
Die met het vlot werd bedacht door Kim en er werd gezwommen door Regina en Nienke.

Sergio moest ook meedoen. Als hij koppig op het strand had blijven zitten en had geweigerd op om het vlot te stappen hadden ze verloren.
Nog even niks.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 3 donderdag 16 september 20.30
« Reactie #53 Gepost op: 23-09-2010, 22:27:15 »
Sergio moest ook meedoen. Als hij koppig op het strand had blijven zitten en had geweigerd op om het vlot te stappen hadden ze verloren.
haha , meedoen een beetje zitten op een vlot.
en hij zei zelf, de vrouwen zijn veel en veel slimmer dan hun.
Hier zouden hun nooit opkomen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 3 donderdag 16 september 20.30
« Reactie #54 Gepost op: 25-09-2010, 13:17:59 »
Sergio moest ook meedoen. Als hij koppig op het strand had blijven zitten en had geweigerd op om het vlot te stappen hadden ze verloren.
sterker nog hij genoot ervan om door de dames die hem niet mochten te worden voortgeduwd.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 donderdag 16 september 20.30
« Reactie #55 Gepost op: 28-09-2010, 16:27:20 »
Leuk om te zien dat mijn suggestie wat losmaakt  ::tandpastasmiley::

Dat ze hiermee de mannen tegen zich in het harnas zouden jagen en er daarom 1 voor 1 uitgestemd zouden worden, lijkt me niet valide, want na de eerste stemronde waar bij Kim er niet uithoefde, was het toch al duidelijk wat het plan van de mannen was.
Dat de mannen wel eens expres de proeven zouden kunnen verliezen, was nog niet in me opgekomen  ::oink:: en zou inderdaad heel vervelend hebben kunnen uitpakken.

Maar eigenlijk denk ik dat als de vrouwen er alleen al mee gedreigd hadden, dat er wat los gekomen was in het kamp en misschien hadden sommigen dan wel eieren voor hun geld gekozen. Elke poging om verandering in de status quo aan te brengen, was de moeite waard lijkt me zo.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?