Auteur Topic: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5  (gelezen 37212 keer)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #80 Gepost op: 6-09-2011, 13:29:28 »
Zeg hillo ik wist niet dat jij ook zo'n fan was van survivor :P. Afgezien van het feit dat ze meer geld hebben voor proeven waardoor die vaak leuker zijn is het spel ook interessanter. want er is altijd wel 1 persoon die de swing vote is en die het spel overhoop kan halen. Over een paar weken begint dat ook weer :).

Terug naar ER, ik vind het persoonlijk jammer dat sipke eruit gestemd is (lang leve 'de hel') maar het lijkt mij een strategische zet van de belgen. Misschien hadden ze beter lauretta eruit kunnen stemmen want die is denk ik zwakker in fysieke proeven (puur omdat ze vrouw is, jah wat erg dat ik dat zeg :P).

Ik snap daarbij niet helemaal waarom what's her face zei dat ze allemaal op lauretta gingen stemmen, het was niet alsof sipkes stem bepalend zou zijn. En ik denk ook niet dat ze zo ver hebben gedacht dat het handig was voor het geval er ooit eens een gelijkspel kwam.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #81 Gepost op: 6-09-2011, 13:48:38 »
Als de Belgen in het gewone leven ook zo eensgezind zouden stemmen als ze altijd in ER doen dan zou er nog wat terecht komen van dat land.  ::rofl::

Ik ben niet zo van dat Belgie vs. NL gezeur op dit forum.... maar deze opmerking vind ik toch wel erg geinig ::rofl::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #82 Gepost op: 6-09-2011, 13:53:54 »
Even compleet off-topic, maar op welke zender(s) wordt normaal gesproken survivor uitgezonden?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #83 Gepost op: 6-09-2011, 14:01:55 »
Even compleet off-topic, maar op welke zender(s) wordt normaal gesproken survivor uitgezonden?

Volgens mij helemaal niet in Nl... (anders zou ik het wel volgen) iedereen kijkt ergens op het internet...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #84 Gepost op: 6-09-2011, 15:25:32 »
Even compleet off-topic, maar op welke zender(s) wordt normaal gesproken survivor uitgezonden?

Survivor is een programma van de Amerikaanse zender CBS. Kijk hiervoor even op RealityWorld, het onderdeel van de site voor buitenlandse Realityseries. :)
The sun came up and reality set in.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #85 Gepost op: 6-09-2011, 16:56:31 »
Zeg hillo ik wist niet dat jij ook zo'n fan was van survivor :P. Afgezien van het feit dat ze meer geld hebben voor proeven waardoor die vaak leuker zijn is het spel ook interessanter. want er is altijd wel 1 persoon die de swing vote is en die het spel overhoop kan halen. Over een paar weken begint dat ook weer :).

Survivor, Big Brother, The Amazing Race, alles volg ik in m'n vrije uurtjes ;D Heerlijk en inderdaad zoveel interessanter dan hier. Zelfs Big Brother, wat hier na 1 goed seizoen toch behoorlijk dood was, is in Amerika al 13 seizoenen een interessant spel vind ik. Alleen TAR vind ik minder boeiend dan Peking Express hier was, omdat de magie van PE toch wel de culturen van alle landen was en het liften + overnachten bij de locals. TAR is wat dat betreft heel anders, maar heeft ook weer z'n charmes.

Even compleet off-topic, maar op welke zender(s) wordt normaal gesproken survivor uitgezonden?

Je kan alles op youtube bekijken in vrij goede kwaliteit, of gewoon downloaden. Volgende week begint het 23e seizoen :)
Nieky grab a life vest!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #86 Gepost op: 6-09-2011, 16:59:07 »
Survivor, Big Brother, The Amazing Race, alles volg ik in m'n vrije uurtjes ;D Heerlijk en inderdaad zoveel interessanter dan hier. Zelfs Big Brother, wat hier na 1 goed seizoen toch behoorlijk dood was, is in Amerika al 13 seizoenen een interessant spel vind ik. Alleen TAR vind ik minder boeiend dan Peking Express hier was, omdat de magie van PE toch wel de culturen van alle landen was en het liften + overnachten bij de locals. TAR is wat dat betreft heel anders, maar heeft ook weer z'n charmes.

Je kan alles op youtube bekijken in vrij goede kwaliteit, of gewoon downloaden. Volgende week begint het 23e seizoen :)
Ja TAR en PE zijn moeilijk te vergelijken, omdat het liften vs zelf rijden/ taxi heel anders is.
Ik heb nooit de nederlandse big brothers gezien en kan ook geen download vinden, maar ik heb laatst big brother 1 gekeken en dat was behoorlijk saai. Het tweede seizoen (waar ik nu mee bezig ben) is al veel leuker omdat toen HOH werd geintroduceerd.

Offline Martschout

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #87 Gepost op: 6-09-2011, 23:32:39 »
Waarin generaliseer ik? Ik zeg niet dat alle Belgische kandidaten slecht zijn, wat mij betreft mag Tanja winnen. Ik zie alleen liever een show met enkel Nederlandse kandidaten op basis van deze aflevering.

Jaa ! Tanya moet winnen :D

Offline ttiimm

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #88 Gepost op: 7-09-2011, 01:41:15 »
Wie kan mij uitleggen waarom Niko de schuld in de schoenen krijgt geschoven? Omdat Sipke Jan dat denkt? Volgens mij is dit niet duidelijk geworden tijdens de eerste aflevering. Niko deed wel vaag maar dat zegt verder niet heel erg veel. Misschien waren de belgische dames wel bang om stemmen te krijgen en hebben ze afgesproken om op Sipke Jan te stemmen en zijn Kobe, freddy en Niko daar wel in mee gegaan om zelf voorlopig ook safe te zitten.

Ik vind het trouwens wel vreemd dat er 2 dagen helemaal niets is gefilmd. Ze hadden de 2 kampen zelf ook een cameratje kunnen geven. Dat had Dennis vorig jaar ook alleen op zijn eiland. Of zijn ze 2 dagen van het eiland gehaald omdat de veiligheid van de deelnemers niet meer kon worden gewaarborgd
« Laatst bewerkt op: 7-09-2011, 01:44:42 door ttiimm »

Offline ttiimm

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #89 Gepost op: 7-09-2011, 03:50:24 »
Uit de eerste aflevering heb ik  volgems mij kunnen opmaken wat de kandidaten tijdens de eerste proef hebben verzameld.

Kamp Noord

Nicolas    alleen visgerij
Sylvia     helemaal niets
Patrick    helemaal niets
Do         munten ?, rijst, visgerij
Jochem     munten ?, rijst, bloem
Tanja      munten ?, rijst, visgerij
Sascha     munten ?, rijst, bloem?, mes
Esther     munten ?, bloem, gereedschap?

Kamp Zuid

Freddy     alleen een machete
Lauretta   munten 3(2 verloren)rijst, bloem, bijl
Sipke Jan  munten ?, rijst, bloem, gereedschap?
Deborah    munten ?, rijst, bloem, gereedschap?
Niko       munten ?, rijst, bloem, machete
Katerine   munten ?, rijst, bloem, machete
Kobe       munten ?, rijst, bloem, machete
Anne       munten ?, rijst, bloem, gereedschap?

Correcties of aanvullingen worden zeer gewaardeerd!

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #90 Gepost op: 7-09-2011, 12:56:34 »
Wie kan mij uitleggen waarom Niko de schuld in de schoenen krijgt geschoven? Omdat Sipke Jan dat denkt? Volgens mij is dit niet duidelijk geworden tijdens de eerste aflevering. Niko deed wel vaag maar dat zegt verder niet heel erg veel. Misschien waren de belgische dames wel bang om stemmen te krijgen en hebben ze afgesproken om op Sipke Jan te stemmen en zijn Kobe, freddy en Niko daar wel in mee gegaan om zelf voorlopig ook safe te zitten.

Hoe vond je de houding van Niko en Kobe t.o.v. Sipje Jan tijdens het gereed maken van het net, met dat fluiten en negeren en die sarcastische opmerking dat hij niet ver genoeg in zee stond (er broedt iets zei SJ en dat was voor mij althans ook duidelijk waarneembaar)

Daarnaast sprak de uitdrukking op het gezicht van Niko toen Sipke Jan hem beschuldigde ook boekdelen, ik denk ook niet dat je zoiets zo stellig beweert als je niet zeker weet dat het zo is.

Citaat
Ik vind het trouwens wel vreemd dat er 2 dagen helemaal niets is gefilmd. Ze hadden de 2 kampen zelf ook een cameratje kunnen geven. Dat had Dennis vorig jaar ook alleen op zijn eiland. Of zijn ze 2 dagen van het eiland gehaald omdat de veiligheid van de deelnemers niet meer kon worden gewaarborgd

Dat is idd jammer, ik denk dat ze zelf ook een beetje overvallen waren door die tycoon, er stond immers een eilandraad gepland nog voor diezelfde avond, die werd pas op het laatste moment afgezet en dat werd niet gedaan door iemand vd BE/NL crew dus ik vermoed dat ze daar helemaal geen gelegenheid meer toe hebben gehad om cameraatjes te geven.

Nee ze zijn uiteraard niet van het eiland gehaald, of denk jij dat iedereen die we achteraf hebben horen/zien vertellen hoe vreselijk die dagen en nachten aldaar zijn geweest een toneelstukje op hebben zien voeren?

(Overigens heeft Sipke Jan vd week bij RTL Boulevard verteld dat hij het hen heeft horen zeggen :  http://on-msn.com/nNnQVr )

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #91 Gepost op: 7-09-2011, 21:22:19 »
waarom zegt Eddy in de voice-over dat ze in kamp noord een hut gaan bouwen voordat ze een meter van het eiland hebben gezien? zou dit eiland ook nog verrassingen herbergen?
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #92 Gepost op: 8-09-2011, 07:21:20 »
Het zou natuurlijk lachen zijn als blijkt dat die aan de andere kant van het eiland ook gewoon een paar hutten hadden staan ;)

Maar dat ze daar niet op gerekend hadden en maar direct aan het bouwen van een hut zijn begonnen :D
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #93 Gepost op: 8-09-2011, 16:41:54 »
Hele mooie aflevering en mooie wendingen heb vandaag pas de 1e aflevering gekeken omdat ik gister terug ben gekomen van Curacao, ik vind Kobe en Niko nu al heel erg irritant zijn per definitie al niet me favourieten ik vind Nicolas Do en Sylvia tot nu toe erg super en Patrick Martens ook! ::jaja::

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #94 Gepost op: 8-09-2011, 17:24:08 »
waarom zegt Eddy in de voice-over dat ze in kamp noord een hut gaan bouwen voordat ze een meter van het eiland hebben gezien? zou dit eiland ook nog verrassingen herbergen?
dat viel me ook op, hij zei het echt zo expliciet! Zou ik wel super vinden en beter ook. Om zo met hutten één eiland te bevoordelen vind ik een flauwe twist.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #95 Gepost op: 8-09-2011, 19:13:43 »
Het kan natuurlijk ook zijn dat er ergens nog een paar levensgevaarlijke roofdieren rondlopen ofzo  >:D
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #96 Gepost op: 8-09-2011, 19:16:47 »
of menseneters ::hug::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #97 Gepost op: 8-09-2011, 20:00:26 »
of menseneters ::hug::

OM maar even een spannende wending te noemen :P
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #98 Gepost op: 8-09-2011, 20:03:58 »
Misschien zit het andere kamp wel op hetzelfde eiland, maar dan aan de andere kant.  :P

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Donderdag 1 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #99 Gepost op: 8-09-2011, 22:04:34 »
Dat zou ik grappig vinden! Kunnen ze leuk bij elkaar gaan stelen enzo  ::tandpastasmiley::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?