Auteur Topic: Nicolas Liébart [Kandidaat - BE]  (gelezen 34135 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Nicolas Liébart [Kandidaat - BE]
« Reactie #80 Gepost op: 22-10-2011, 12:20:24 »
Vergeet ik nog ff te melden dat het beter zou zijn als er bij elke eilandraad eerst door een onafhankelijke jury de sterkste en Robinsonwaardigste kandidaat van dat moment imuum wordt verklaard. Dan krijg je n.l. op een EERLIJKE en VERDIENDE manier die titel!  ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::
en waarop zou je de titel 'de sterkste' moeten baseren?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nicolas Liébart [Kandidaat - BE]
« Reactie #81 Gepost op: 22-10-2011, 15:07:12 »
Vergeet ik nog ff te melden dat het beter zou zijn als er bij elke eilandraad eerst door een onafhankelijke jury de sterkste en Robinsonwaardigste kandidaat van dat moment imuum wordt verklaard. Dan krijg je n.l. op een EERLIJKE en VERDIENDE manier die titel!  ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::
En hoe gigantisch saai zou dat zijn? Kun je net zo goed naar een bodybuilder wedstrijd gaan kijken. Sommige mensen zijn heel sterk op sociaal of psychisch vlak. Een gespierd lichaam wil niet altijd iets zeggen, dat heeft Freddie wel bewezen..
There's no show like a reality show ;)

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nicolas Liébart [Kandidaat - BE]
« Reactie #82 Gepost op: 22-10-2011, 15:58:30 »
Vergeet ik nog ff te melden dat het beter zou zijn als er bij elke eilandraad eerst door een onafhankelijke jury de sterkste en Robinsonwaardigste kandidaat van dat moment imuum wordt verklaard. Dan krijg je n.l. op een EERLIJKE en VERDIENDE manier die titel!  ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::

Maar daar heb je toch juist de immuniteitsproeven voor  :P

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Nicolas Liébart [Kandidaat - BE]
« Reactie #83 Gepost op: 22-10-2011, 15:59:38 »
Vergeet ik nog ff te melden dat het beter zou zijn als er bij elke eilandraad eerst door een onafhankelijke jury de sterkste en Robinsonwaardigste kandidaat van dat moment imuum wordt verklaard. Dan krijg je n.l. op een EERLIJKE en VERDIENDE manier die titel!  ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::

ik vind dit kansloos. Dan begrijp je gewoon niet dat dit spel ook andere facetten kent.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Nicolas Liébart [Kandidaat - BE]
« Reactie #84 Gepost op: 22-10-2011, 16:59:30 »
Je moet gewoon iets meer hebben dan alleen je fysieke kwaliteiten, ik zou het ook irritant vinden als iemand mij de hele dag zou lopen te commanderen en net zo goed op hem of haar stemmen.

Natuurlijk is het ook totaal niet goed dat Lauretta en Patrick helemaal niks doen, maar ook daar zullen zij ter zijner tijd op afgerekend worden denk ik ;).
You'll never walk alone

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nicolas Liébart [Kandidaat - BE]
« Reactie #85 Gepost op: 22-10-2011, 21:37:21 »
Vergeet ik nog ff te melden dat het beter zou zijn als er bij elke eilandraad eerst door een onafhankelijke jury de sterkste en Robinsonwaardigste kandidaat van dat moment imuum wordt verklaard. Dan krijg je n.l. op een EERLIJKE en VERDIENDE manier die titel!  ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::

Schei toch uit met je onzin.

I-love-paars

  • Gast
Re: Nicolas Liébart [Kandidaat - BE]
« Reactie #86 Gepost op: 24-10-2011, 23:11:09 »
Vind het zo erg dat hij eruit ligt he!
Ik kon Patrick en Lauretta al een tijdje niet meer uitstaan. Ze zijn gewoon jaloers op Nicolas, ze zijn bang van hem..
Maar inderdaad niet slim om op Lauretta te stemmen. Ok hij voelde zich niet bedreigd. Maar tis toch sowieso beter om de meerderheid te volgen: anne kreeg al 3 stemmen...

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Nicolas Liébart [Kandidaat - BE]
« Reactie #87 Gepost op: 24-10-2011, 23:19:52 »
Ontzettend jammer dat Nicolas eruit ligt,hij was echt mijn favoriete kandidaat en veel losers zitten er jammer genoeg nog in  Lauretta, Patrick, Anne.... Echt sneu  ::ohno::

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Nicolas Liébart [Kandidaat - BE]
« Reactie #88 Gepost op: 24-10-2011, 23:20:59 »
Ik ben eigenlijk blij dat Nicolas eruit ligt. Ik mocht hem wel, maar als hij er langer in had gezeten had hij de "sterkeren die verdienen om in het spel te blijven" (waaronder hij, natuurlijk, zichzelf rekent  ::)) was de expeditie bijzonder saai en voorspelbaar geworden.

Het is voor een groter goed, mensen. ^__^

HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Drack

  • Forumlid
Re: Nicolas Liébart [Kandidaat - BE]
« Reactie #89 Gepost op: 25-10-2011, 11:06:22 »
OK. Lauretta en Patrick hebben een domme actie gedaan.
Ik kan het verstaan dat je je irriteert aan iemand (je zit ten slotte 24u per dag bij elkaar).
Maar als je heel de tijd zit te zagen dat je honger hebt en je gooit de persoon eruit die het meeste voor het eten zorgt, doe je gewoon dom.

En wat zijn zij aan het zagen op Nicolas? Ok, hij is een beetje actief.
Maar, zij liggen allebei heel de dag op hun lui gat en zijn heel de tijd moe, hebben pijn, hebben geen fut, ...
Nicolas was heel de tijd bezig, was nog zo fit als wat,  amuseerde zich ten minste en deed vanalles om het verblijf aangenaam te maken.
TREK JE CONCLUSIES DAN EENS.

Voor de mensen die het nog niet door hebben: Ik heb het niet zo voor die 2.  ::trots::

Veel respect voor Nicolas!!! Hij had echt van mij mogen winnen.
Hij was ten minste een echte robinson.
GO NICOLAS!!!
« Laatst bewerkt op: 25-10-2011, 11:14:42 door Drack »

Offline Brown

  • Forumlid
Re: Nicolas Liébart [Kandidaat - BE]
« Reactie #90 Gepost op: 25-10-2011, 16:37:02 »
@Drack

Helemaal mee eens!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nicolas Liébart [Kandidaat - BE]
« Reactie #91 Gepost op: 25-10-2011, 17:50:51 »
Ik kan me ergens vinden in de motivatie dat Patrick gaf voor zijn stem. De rust op het eiland is voor een mens even belangrijk dan actieve bezigheden.

Door steeds actief bezig te zijn zonderde hij zich meer en meer af van de groep. 

Akkoord hij heeft een goede werkethiek maar als je tussen de regels leest wat Esther zei op het winnaarseiland is het niet enkel te doen om het actief bezig zijn maar ook zijn mening nogal fel opdringen en daar mensen zich aan irriteren en dat is nou net wat je niet moet doen in dit spel.

Aan de andere kant vind ik dit weer een inkopper van de productie om de "zwakkere" erin te houden. 
Enkel de sterkere personen hoefden een samensmeltingsproef te doen door een dubieuze al dan onduidelijke uiteenzetting van de stemming.

En nu met de afzondering met het winnaarseiland denk ik dat er vaak iemand dat mee mag naar het winnaarseiland, ook weggestemd zal worden

Een spannender gegeven zou zijn dat diegene immuniteit haalt tevens 1 persoon mag beschermen met immuniteit.


Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nicolas Liébart [Kandidaat - BE]
« Reactie #92 Gepost op: 25-10-2011, 20:29:41 »
Ik vind het echt jammer en vooral ook onterecht dat Nicolas eruit is. :( :( :( Hij heeft het natuurlijk inderdaad ook aan zichzelf te danken door dat met die stokjes te doen. Dat was echt dom, inderdaad. :P Snap ook nog steeds niet goed waarom hij dat heeft gedaan... ???

Maar verder echt jammer dat de anderen er iemand uitstemmen die zoveel doet. :(
Ik ben nu echt eens benieuwd wie van diegene die weinig tot niets doen in actie gaan schieten want anders gaan ze nu toch helemaal niet veel meer te eten hebben en ze klagen nu al zo... :P
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline ikke en niemand

  • Forumlid
Re: Nicolas Liébart [Kandidaat - kamp noord]
« Reactie #93 Gepost op: 25-10-2011, 22:00:19 »
Ik heb het vermoeden dat Nicolas vrij intelligent is in vergelijking met de meeste deelnemers.
::ok:: ::ok::

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nicolas Liébart [Kandidaat - BE]
« Reactie #94 Gepost op: 25-10-2011, 22:14:39 »
Ik vind het jammer dat Nicolas eruit ligt, vond 'm wel sympathiek. Altijd in de weer en actief, maar hij had niet door hoe hij daarmee anderen irriteerde. Hij had er gewoon plezier in actief te zijn, en had geen wrevel dat anderen minder deden.  Niko is op zijn manier ook wel actief, maar verwacht ook activiteit van de groep terug. Die harde houding van 'individuele vissen' zou hem nog wel eens op kunnen breken.. Ik had liever Niko eruit zien gaan dan Nicolas..

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Nicolas Liébart [Kandidaat - BE]
« Reactie #95 Gepost op: 25-10-2011, 22:58:50 »
Dat Nicolas eruit ligt is zowel terecht als een goede zaak voor dit programma.

Als hij erin was gebleven had hij de "sterksten" meegenomen naar het einde, en dat is misschien het meest voorspelbare (en daardoor ook het meest oninteressante) scenario. Persoonlijk vind ik het wel sneu hoe het gegaan is... hij had zijn dominante trekjes, maar is in wezen wel een goed mens.

Nu.... dat wat de "goede zaak" betreft... Maar Nicolas' exit was bovendien ook TERECHT! En voordat iedereen me om de nek vliegt in consternatie en woede, sta me toe om deze stelling toe te lichten.

Ten eerste: als je erin slaagt DRIE mensen alsdusdanig te irriteren dat ze je willen wegstemmen... je permanent UIT the de expeditie willen zetten... ONDANKS het feit dat je al hun voedsel vangt en je dagelijks uit naad werkt... welja, dan je heb je eigenlijk best wel wat schuld aan je eigen eliminatie, want dat wil toch wel zeggen dat iets VERSCHRIKKELIJK verkeerd hebt gedaan om dat lot te KUNNEN ondergaan. Vergeet niet, de meeste stemmen tegen Nicolas waren PERSOONLIJKE stemmen tegen hem, geen tactische.

Bovendien heeft Nicolas een groot aantal fouten gemaakt tijdens de vorige aflevering, zowel op strategisch als op sociaal vlak (vooral dat laatste), fouten die hem eigenlijk impromptu uit het spel gekegelde hebben. Zijn dominante houding en overijverigheid irriteerden Jochem/Pet/Lau zo hard dat ze hem wegwilden over Anne, die een doelwit zo groot as Brazilië op haar rug had. Als Nicolas de tijd had genomen om een band met die drie te smeden, hadden ze hem NOOIT weggestemd, of tenminste nu nog niet en ZEKER niet over Anne. Dit ligt vooral aan Nicolas zelf omdat hij zo hard aan het werken was, dat hij er nooit tijd voor de anderen gecreëerd heeft... en ondertussen smeden die anderen vriendschappen terwijl hij in zijn eentje aan het vissen is.

En wat had je anders kunnen verwachten? De meeste stemmingen hebben een sociale grondslag, deze was geen uitzondering. Van de vier stemmen die Nicolas kreeg was er maar ÉÉN puur omdat een bedreiging was: en dat was Anne's stem (en Anne zou nooit om hem gestemd hebben als J/L/P dat niet gedaan hadden). By the wa, van alle spelers heeft ANNE de meest juiste beslissing genomen, en zichzelf gered, zoals een ECHTE Robinson dat zou moeten. Robinsonwaardigheid uit zich in het willen winnen, beseffen wat je daar werkelijk voor moet doen, en dit daadwerkelijk tot uitvoering brengen, en dat heeft Anne met glans gedaan tijdens de laatste eilandraad.

Maar  goed, terug naar Nicolas en zijn stemmen. De andere drie stemmen die hij kreeg, kreeg hij van DRIE mensen die hem niet konden luchten vanwege het gebrek aan social contact en het constante geharrewar dat Nicolas ZELF veroorzaakte. Nu, je kunt zeggen dat Nicolas het niet had kunnen weten dat de anderen op hem gingen stemmen... en dat complete, klinklare ONZIN. Al wat Nicolas had moeten doen is gewoon eventjes (als is het maar een halfuurtje per dag) de tijd moeten nemen om de anderen 'ns te leren kennen... en zelf dan nog had hij moeten inzien dat sommigen hem irritant genoeg vonden om op hem te stemmen. Vergeet niet, Petrick heeft op Nicolas gestemd op de voorgaande eilandraad! Nicolas wist dus dat hij stemmen kon verwachten. Hij heeft er niets aan gedaan om ze te voorkomen, en dat is volledig zijn fout en verantwoordelijkheid. Expeditie Robinson is na de samensmelting een individueel spel. Je moet voor jezelf uitkijken en ervoor zorgen dat je elke eilandraad weet te overleven, want het kan je laatste zijn. Nicolas heeft hierin gefaald en dat is, zoals ik al zei, volledig aan hem te wijten.

HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Nicolas Liébart [Kandidaat - BE]
« Reactie #96 Gepost op: 25-10-2011, 22:59:19 »
Verder had hij ook zichzelf strategisch kunnen redden, dat klopt. Op sociaal vlak had hij wat mij betreft kunnen flatteren zo hard hij wilde, als hij tactisch stemt, kan hij zichzelf ALTIJD redden. Daar wringt het schoentje, en dat leidt ons tot de tweede reden waarom dat hij zijn eliminatie verdiende.

Hij weigerde tactisch/strategisch te stemmen, want dat is "niet eerlijk". Mij best, ik ben het daar helemaal niet mee eens, maar goed, hij heeft het niet willen doen, mij een zorg. Zijn keuze. Probleem is, dat had hem juist kunnen redden. Als hij, Niko en Tanja op Petrick of op Anne hadden gestemd was Nicolas SAFE geweest! Meer nog, als het drietal op Anne had gestemd had Nicolas er alleen nog kunnen uitliggen als al de zes anderen tegelijk en als een blok om hem hadden gestemd, wat gewoon nooit gebeurd zou zijn, omdat hij close genoeg was met Esther en Sascha om zijn eigen veiligheid te garanderen in dat scenario. Hij heeft echter strootje getrokken over wie hij zou wegstemmen (wat ik enorm verontwaardigend vind, want eilandraden zijn DE belangrijkste ogenblikken in het spel!), en bovendien stemde hij op het allerslechtste mogelijke doelwit (Lauretta). Petrick of Anne, en Nicolas is VEILIG, met 100% zekerheid. Hij heeft de stemming onnodig stompzinnig aangepakt, en oké, het was zijn keuze... maar wel een keuze die DIRECT tot zijn verlies heeft bijgedragen.

Dus ik denk, vrienden, dat de conclusie duidelijk genoef is: HET IS NICOLAS' ZIJN EIGEN SCHULD DAT HIJ UIT DE EXPEDITIE LIGT.

Dus alsjeblieft, geen onzin meer in de trand van "zijn exit was onterecht boe-hoe-hoe". Hij had het allemaal gemakkelijk kunnen voorkomen, en heeft niet alleen daarin gefaald, hij heeft effectief geweigerd om te doen wat hij MOEST doen om in het spel te blijven. Als dat geen terechte exit is, weet ik het niet meer.

Sorry voor het essay, ik kon het niet in één post krijgen  :P
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Nicolas Liébart [Kandidaat - BE]
« Reactie #97 Gepost op: 25-10-2011, 23:02:36 »
Geen probleem met de lengte van je post. Ik kan me wel vinden in je gedachten gang ::ok:: Wel wil ik je verzoeken om overmatig hoofdlettergebruik en vetgedrukte woorden te vermijden. Het komt nogal schreeuwerig over :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Nicolas Liébart [Kandidaat - BE]
« Reactie #98 Gepost op: 25-10-2011, 23:10:47 »
Ben het helemaal met je eens hoor Lexxan ;).
Daarbij wil ik toevoegen dat Nicolas zodanig irritant bleek te zijn, voor de mensen op het eiland niet voor ons thuis hea ::), dat zelfs Esther zich irriteerde aan Nicolas. Als er zoveel mensen jouw irritant vinden, dan doe je iets verkeerd :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nicolas Liébart [Kandidaat - BE]
« Reactie #99 Gepost op: 25-10-2011, 23:45:56 »
Ik denk inderdaad dat zijn naïviteit zijn zwakte was. Hij had gewoon op Anne moeten stemmen en niet met die stokjes moeten aankomen..
Daarin verschilt hij van bijv. een Kobe, onze kwade genius, die wel weer een plan getrokken zou hebben.. ;)
« Laatst bewerkt op: 26-10-2011, 05:31:13 door tarzanneke »