Auteur Topic: Expeditie Robinson 2011  (gelezen 154880 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #200 Gepost op: 21-10-2011, 22:41:28 »
Jochem was volgens mij de enige in het snelste kamp, die uit alle kistjes iets had gepakt. Dus ook de munten. Dat staat mij tenminste bij.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #201 Gepost op: 21-10-2011, 22:45:36 »
Ik dacht Jochem in de eerste afl. gewoon door was gerend zonder munten te pakken?

Hadden Syl en Deborah trouwens nog munten op het end, dan zullen ze die toch aan Tanja hebben gegeven?
Sylvia had sowieso geen munten gepakt in de proef ;). Die heeft helemaal niets gepakt omdat ze de snelste wou zijn :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #202 Gepost op: 24-10-2011, 08:14:45 »
Ik hoop echt dat er een luxueus hotel in het verschiet ligt voor sommige kandidaten, want ' winnaars-eiland ' vind ik een beetje mager.. ;)

Ik bedoel eigenlijk een luxe overnachting, zoals verleden jaar..  Heb al een mooi resort gezien in de buurt..  ;D

Offline NerdiePC

  • Forumlid
Expeditie Center Parcs
« Reactie #203 Gepost op: 28-10-2011, 09:54:26 »
Robinson is niet meer het programma waar ik ooit zo graag naar keek. Sinds de komst van de BN-ers als kandidaten is de uitdaging vele malen minder slopend dan daarvoor. De kandidaten verblijven in vakantiehuisjes, krijgen regelmatig een snack en worden veel meer gepamperd dan in vorige seizoenen. Je merkt duidelijk dat we met acteurs en presentators van doen hebben: alles voor de camera! De borsten en billen worden in beeld gebracht als nooit tevoren.
Na de test in aflevering 9 gingen 4 ! kandidaten samen chillen op het luxe strand met een bed, met brood en met hun koffers! Zitten ze daar lekker te gamen, film te kijken, te shampoën, tandjes poetsen... Ze hadden ook nog een visnet, maar dat hadden ze niet meer nodig...
 >:(

I-love-paars

  • Gast
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #204 Gepost op: 1-11-2011, 19:12:27 »
Ik las daarjuist even de inhoud van aflevering 9 na.
Er staan toch enkele schrijffouten in het stukje. In deze 2 opeenvolgende zinnen vind ik er al 2:

Anne verklaard dat ze nog niet naar huis wil en dat ze ook niet wist van de vier stemmen die er op Nicolas ingezet waren. Anne: ‘Het had net zo goed Lauretta, ik of Nicolas kunnen zijn’ Tanja, vertrouwd Anne niet meer.’

Ik maak uiteraard ook nog schrijffouten. Maar teksten die op een site zoals deze verschijnen, zouden toch geen fouten mogen bevatten. Of toch zo min mogelijk.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #205 Gepost op: 1-11-2011, 19:16:49 »
Deze site -hoewel ongelooflijk compleet en uitgebreid- wordt gemaakt door vrijwilligers en heeft geen binding met een omroep of wat dan ook.

Ik vind het erg prettig dat je de site hoog acht(een site zoals deze) en wij hopen dat we daar aan kunnen blijven voldoen. Wij doen ons best om taalfouten te voorkomen.  Bedankt voor de reminder ::ok::
« Laatst bewerkt op: 1-11-2011, 19:42:20 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #206 Gepost op: 1-11-2011, 19:19:36 »
Ik las daarjuist even de inhoud van aflevering 9 na.
Er staan toch enkele schrijffouten in het stukje. In deze 2 opeenvolgende zinnen vind ik er al 2:

Anne verklaard dat ze nog niet naar huis wil en dat ze ook niet wist van de vier stemmen die er op Nicolas ingezet waren. Anne: ‘Het had net zo goed Lauretta, ik of Nicolas kunnen zijn’ Tanja, vertrouwd Anne niet meer.’

Ik maak uiteraard ook nog schrijffouten. Maar teksten die op een site zoals deze verschijnen, zouden toch geen fouten mogen bevatten. Of toch zo min mogelijk.

Ik schrijf de teksten ook maar tussen het leren van tentamens door.. Het kan dus zijn dat er hier en daar wat foutjes in zitten. Ik doe mijn best en ik heb meer te doen dan alleen maar ER verslagen schrijven ;)

Edit: Ik heb m nog een keer doorgelezen en ik heb niet zo snel nogmeer spelfouten gevonden (wel nog een paar typefoutjes ;)). Ik heb ze verbeterd!
« Laatst bewerkt op: 1-11-2011, 19:27:04 door -ELISE- »
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

I-love-paars

  • Gast
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #207 Gepost op: 1-11-2011, 19:43:28 »
Ik schrijf de teksten ook maar tussen het leren van tentamens door.. Het kan dus zijn dat er hier en daar wat foutjes in zitten. Ik doe mijn best en ik heb meer te doen dan alleen maar ER verslagen schrijven ;)

Edit: Ik heb m nog een keer doorgelezen en ik heb niet zo snel nogmeer spelfouten gevonden (wel nog een paar typefoutjes ;)). Ik heb ze verbeterd!

Heb verder ook niet echt fouten gevonden hoor. Maar dat waren er 2 die me opvielen.
Maar zoals ik zei maak ik ook nog schrijffouten hoor;) en zeker typfouten. Als het rap moet gaan of berichtjes op msn, facebook, forum, ... daar mogen van mij gerust fouten instaan.
In ieder geval veel succes met je tentamens!

I-love-paars

  • Gast
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #208 Gepost op: 1-11-2011, 19:46:49 »
Deze site -hoewel ongelooflijk compleet en uitgebreid- wordt gemaakt door vrijwilligers en heeft geen binding met een omroep of wat dan ook.

Ik vind het erg prettig dat je de site hoog acht(een site zoals deze) en wij hopen dat we daar aan kunnen blijven voldoen. Wij doen ons best om taalfouten te voorkomen.  Bedankt voor de reminder ::ok::

Ja de site zit toch goed ineen.
Voorstelling van kandidaten, samenvattingen van afleveringen, een pool, ...

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #209 Gepost op: 1-11-2011, 23:44:04 »
Ik las daarjuist even de inhoud van aflevering 9 na.
Er staan toch enkele schrijffouten in het stukje. In deze 2 opeenvolgende zinnen vind ik er al 2:

Anne verklaard dat ze nog niet naar huis wil en dat ze ook niet wist van de vier stemmen die er op Nicolas ingezet waren. Anne: ‘Het had net zo goed Lauretta, ik of Nicolas kunnen zijn’ Tanja, vertrouwd Anne niet meer.’

Ik maak uiteraard ook nog schrijffouten. Maar teksten die op een site zoals deze verschijnen, zouden toch geen fouten mogen bevatten. Of toch zo min mogelijk.
doe niet zo moeilijk zeg......

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #210 Gepost op: 1-11-2011, 23:44:36 »
We gaan weer praten over de Expeditie hier :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #211 Gepost op: 3-11-2011, 22:07:04 »
Ik vind het wel erg jammer dat ze niet zo'n proef hebben voor de twee met de laagste stemmen zoals de balkenproef van vorig jaar en de jenga-proef van 2 jaar geleden. Waarom eigenlijk niet?
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #212 Gepost op: 3-11-2011, 22:08:17 »
Die vraag moet je bij Eddy of de productie neerleggen ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jeroen72

  • Forumlid
Een kritisch geluid...
« Reactie #213 Gepost op: 11-11-2011, 09:01:57 »
Hallo  allemaal  ::tandpastasmiley::,

Ik ben vanaf het allereerste begin een trouw kijker van ER maar nu vraag ik mij af waar ik wekelijks naar zit te kijken...

Namelijk:

3e rangs beroemdheden die niet gemotiveerd zijn en overduidelijk niet bereid zijn tot het uiterste te gaan, de tegenstander
helpen bij een proef?? Ehmmmm...ok...

Waardeloze proeven: een proef worst snijden?? Waar gaat het over?? Daarnaast is er te veel beloning voor de winnaars en
worden de verliezers te zwaar gestraft, namelijk de zwarte stemmen 

Vroeger waren er twee proeven: eentje voor eten en eentje voor immuniteit.

Ieder jaar lijkt er meer luxe te komen. Fatsoenlijk slapen, eten, NOG meer eten, winkelen en immuniteit, het gaat echt nergens over. Zat ik een paar afleveringen terug werkelijk te kijken naar een modeshow op een strand en iemand die met een koptelefoon op zat te gamen??

Vroeger ging ER nog om survival.

Dit is het slechtste seizoen OOIT en wat mij betreft mogen ze er zo mee stoppen. Jammer dat een leuk programma op deze manier
om zeep wordt gebracht.

Dit wilde ik even kwijt  ::tandpastasmiley::


Gr.
« Laatst bewerkt op: 11-11-2011, 10:55:01 door Jeroen72 »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Een kritisch geluid...
« Reactie #214 Gepost op: 11-11-2011, 10:17:06 »
Veel van wat je opnoemt is hier al beschreven in de andere topics, maar ik ben het helemaal met je eens :

ER MOET BACK TO BASIC!  ::jaja::

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Een kritisch geluid...
« Reactie #215 Gepost op: 11-11-2011, 10:19:31 »
Daarom went [ook mij]dit dus nog niet echt?  ::)
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #216 Gepost op: 14-11-2011, 23:56:43 »
Aflevering elf al, zoals altijd heb ik ook deze reeks met argusogen gevolgd, en er moet me eindelijk iets van het hart. Eerst en vooral stoor ik me enorm aan de dag van uitzending (maandag in BE). Vooral dan omdat ik graag actief het forum van dichtbij had meegevolgd. Ook al volg ik het meestal via torrent, toch heb ik al die weken vaak niet de mogelijkheid gehad om iets te posten, vaak door tijdsgebrek. Wat zou het toch zoveel fijner zijn moesten ze de Belgisch-Nederlandse samenwerking ook in die lijn doortrekken om de afleveringen op eenzelfde dag te tonen, niet een halve week later. Zou fijn zijn om dit forum niet eens met een grote boog te vermijden.

Ook ben ik van mening zoals enkele forum'ers al aanhaalden, dat het de kandidaten een beetje te makkelijk wordt gemaakt.  Ik denk met nostalgie terug aan de gebruikelijke twee proeven in één aflevering, een expeditie zonder winnaarseiland waar het halve peloton zich zonder enige gêne mag gaan volvreten zoals Evi het zo mooi verwoordde op de vorige eilandraad. Bij momenten lijkt het voor de kijker alsof de kandidaten zich al drie weken bevinden op expeditie winnaarseiland. Vroeger was er ook geen plek voor extra's als immuniteitsmunten (al bewijzen die wel enigzins hun tactische waarde) en kreeg je niet zomaar eventjes 'out of the blue' twee zwarte stemmen krijgen omdat je spijtig genoeg laatst eindigt in ook nog eens de enige proef van de aflevering, alsof dat trouwens nog niet genoeg imagoproblemen oplevert om je weg willen. Die zwarte stemmen kunnen ze beter afvoeren, is in geen enkel geval fair te noemen.

Wat mij wel opvalt dit jaar is de zwaar tactische benadering van het spel. Dat vind ik dan weer een welgekomen afwisseling, dat maakt het in deze fase van het spel wel wat spannender. Lauretta's eliminatie was om je vingers van af te likken al had ik haar wel al getipt om eruit te gaan. Verder waren er tactische spelers als Anne, Kobe - Niko - Deborah, uitschakeling Nicolas, en nu weer Esther die er zomaar ineens uitligt. Meestal zie ik het niet graag gebeuren, al die complotjes, en ben ik het allesbehalve eens met de bedenkers, maar heb een tijd geleden een van de Amerikaanse reeksen gezien en ik kan wel zeggen, dan gaan je ogen echt wel open hoe sommige kandidaten het spel in een bedreigende situatie kunnen omdraaien. Zo'n dingen hebben we in onze versie nog niet vaak gezien, maar dit jaar wordt het echt hard gespeeld.

Ik moet zeggen, tot hiertoe heb ik Expeditie Robinson al met veel plezier gevolgd. Het is en blijft een van mijn favoriete programma's maar ze moeten het format dringend herzien. Iets doen aan de opgevers, aan de proeven en de vreemde keuzes die de productie soms maakt. Soms lijkt het alsof de regels 'à la minute' worden aangepast. De casting, daar is op zich niks mis mee. Het zijn al bij al wel interessante kandidaten maar ze moeten op voorhand beseffen aan welk programma ze meedoen, een betere motivatie hebben om te starten. Dan krijgen we op zijn minst geen Do bis (van Katerine, Freddy, Sylvia, Deborah kan je tot op zekere hoogte hetzelfde zeggen en dan spreken we nog niet over de verveelfase waar Patrick/Lauretta doorgingen). Losjes gezien is dat ongeveer de helft van alle kandidaten die tot op zekere hoogte te kampen had met ernstige motivatieproblemen.

Toch kijk ik met plezier verder, en hoop dat de juiste Robinson de strijd wint. Ik laat het in het midden wie dat is. Over elk overgebleven expeditielid is iets positiefs/negatiefs te zeggen. En zo moet het natuurlijk ook, om het tot het eind spannend te houden. Benieuwd wat de juryleden straks gaan oordelen want heb opgevangen dat de nieuwe Robinson weer zoals vroeger op het eiland wordt verkozen. Kijk, toch iéts wat terug is van weggeweest. Niks zo goed als een spannende finale eilandraad, misschien wel met een finale tactische twist, ergens verwacht ik dat wel dit seizoen.

(*) Pardon voor de lange post, maar na 10 weken hoopt zich dat natuurlijk op en is zoiets redelijk onvermijdelijk. Robinson-execs, doe er wat aan! Volgend jaar graag dezelfde dag van uitzending!
« Laatst bewerkt op: 15-11-2011, 00:27:35 door feniks »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #217 Gepost op: 15-11-2011, 00:15:57 »
Ik ben het geloof ik met heel de bovenstaande post eens. De bekende mensen zijn niet het probleem, maar de luxe
You'll never walk alone

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #218 Gepost op: 15-11-2011, 09:16:15 »
Ik denk nochthans dat het wel verband met elkaar houd, the "Celebrities" (lol) en de overdadige luxe van dit seizoen. Je moet niet vergeten dat de meeste van die "Celebrities" gecontacteerd worden door de makers van het programma, en dus nooit in eigen houtje zich kandidaat zouden stellen.

Ik bedoel, het zegt al genoeg dat de meeste "Celebs" tot de D-list of erger behoren. (Tanja is bij mijn weten de enige A-lister in de hele cast omdat ze HEEL bekend (en populair) is in België. De enige andere Belgen die *echt* bekend zijn, waren Anne en Nicolas (en ik betwijfel dat er veel mensen waren die om Nicolas gaven voordat de expeditie begon), en mischien Deborah/Freddy voor de wat... ehm... "oudere" mensen.). En dat is alleen al wat de Belgische kant betreft.

Nu... persoonlijk stoort ik mezelf niet zo hard aan de weldadige luxe. Ik kijk meer vanwege de drama en persoonlijke interacties tussen de kandidaten, dan om het overlevingsaspect zelf (en daarbij, het overlevingsaspect komt voor in ELK seizoen op haast altijd dezelfde wijze, dus dat heb ik allemaal al gezien b.w.v.s.)... maar dat wil niet zeggen dat de luxe mij niet soort.

Weet je, de betere locatie voor het zwakkere kamp Zuid, was voor mij o.k. Zuid zou toch VEEL proeven verloren hebben zonder Esther/Jochem, dus alles wat hun verblijf aangenamer zou maken is welkom, en compenseert het voordeel dat Noord heeft/had in proeven. Dat is op zich fair, totdat je de kampen gaat mengen, en ze zelfs van Eiland doet wisselen. O_O Dat ze de hele balans tussen de twee kampen op de helling, en daar stoor ik me aan. Twists/Spelwendingen zijn goed en zelfs welkom, en sommige zijn ook daadwerkelijk een zegen (zoals de immuniteitsmunten, die mensen er toe aanzetten om na de denken over elke stemming).... maar de meesten, zoals de switch in afleveringen drie en vijf zijn enorm storend omdat ze het spel naar mijn mening verbrodden. Niet zo erg als de twists in de vorige seizoenen (Zoals Iwein, John en Dennis die de samensmelting halen maar alsnog moet vertrekken , i.p.v. een logische samensmelting van elf, een laatste twee en een jury van negen te installeren)

En dan is er ook nog "Winnaarseiland", wat naar mijn mening de slechtste "twist" van het seizoen is. Aan een kant vind ik het niet zo erg, zeker in vergelijking met andere "twists" zoals the Vijf Mannen in ER11 of De Samensmelting van Acht in ER12, maar toch is het niet goed. Zoals ik al zei, de luxe stoort me niet zo erg, ookal is het duidelijk overdaad, en deze overdaad schaadt de geloofwaardigheid van het programma en dat vind ik wel erg.

Bovendien is nog en andere reden waarom Winnaarseiland echt een slechte twist is. Mensen die op Winnaarseiland verblijven blijven daar tot de Eilandraad, wat betekent dat alle strategie de kiem in gesmoord wordt, want je kan alleen maar overleggen met de groep waarmee je gestrand werd (het zij in het basiskamp, hetzij op Winnaarseiland). Waarom niet twee proeven, of één proef waarbij je de laaste uren doorbrengt in het basiskamp met de anderen. Bovendien zorgt het voor complotvorming. Persoonlijk zie ik geen graten in complotten, maar elke stemming totnogtoe eindigde in een stemming waarbij minstens één van de twee kampen als een blok stemden. Lauretta's exit lijkt een uitzondering, maar zonder Niko's "gewetenswroeging" (*ew*) zouden de vrouwen + Niko/Jochem Sascha weggestemd hebben. En dat is vooral onfair ten opzichte van het slachtoffer, omdat deze zich amper kan verweren en redden

En natuurlijk, de sociale interacties worden alsdusdanig beperkt omdat je de groep in defacto twee kampen opsplitst, and that sucks too.

Persoonlijk vind ik dit seizoen, ondanks haar tekortkomingen, verruit een van de betere seizoenen sinds Strijd Der Titanen. Het is eigenlijk nooit echt saai of langdradig, iets waar de mindere seizoenen vaak mee te kampen hadden, voornamelijk al diegenen tussen SDT en nu.  Ik zou het niet erg vinden om, binnen een jaar of twee, dit seizoen te herbekijken, iets wat ik NOOIT zou willen doen met ondingen als ER2007 of ER2008.
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #219 Gepost op: 15-11-2011, 10:52:39 »
*Even wat anders Lexxan, het is heel irritant om zo'n bewegende avatar te hebben naast zo'n interessant stuk tekst*

Moest er even uit....