Auteur Topic: Sipke Jan Bousema [gedwongen opgave]  (gelezen 46579 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #40 Gepost op: 2-09-2011, 18:16:50 »
Wat maakt dat nou uit? Bovendien is het zijn eigen schuld, dan had hij maar socialer moeten zijn. Ze stemmen hem echt niet weg omdat hij of te gevaarlijk is of te zwak is.
Tja, als hij tijdens het nettenmaken contact zoekt en de Belgen niet erop reageren? Kijk, dat is nou in mijn ogen a-sociaal...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Yarrow

  • Forumlid
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #41 Gepost op: 2-09-2011, 20:26:45 »
^ Zo zou ik ook denken.. Ze waren wel al bezig mensen buiten de sluiten, en aangezien de Nederlanders in de minderheid zijn, zijn ze al gauw de pineut. Beetje zwak, als je het mij vraagt, volgens mij wisten ze allang dat Sipke even sterker was dan Lauretta, dus het was in hun ogen tactischer om Sipke eerst weg te stemmen. Vind het nogal zwak van de Belgen om meteen een kliek te vormen met hun landgenoten, terwijl ze nog niet de kans hebben gehad om zichzelf te bewijzen. Naja, als ze volgende proef verliezen, is de Lauretta de volgende..
Het was echt duidelijk dat er een complot was, ik zou ook pissig zijn geweest, dus Sipke deed niks fout met z'n reactie.. Geloof mij maar, dit krijg nog wel een staartje.. Ze komen er niet zo makkelijk vanaf. Die Gamer vind ik nu al niks :P

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #42 Gepost op: 2-09-2011, 23:21:45 »
Bah wat een engnekken die Belgen (Op Nicolas en Tanja na). Vooral die Anne en Nico zijn achterbaks dat merk ik nu al. Leuk voor de meeste kijkers maar ik vond het erg lullig. Sipke Jan deed zijn best om contact te maken, had lang ervoor getraind en dan op zo'n lullige manier eruit. Eens dus met Yarrow. Maar wie weet komt ie later nog terug in het spel via de grot.
When life knocks you down, fight back!

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat NL]
« Reactie #43 Gepost op: 3-09-2011, 01:07:33 »
Op zich prima dat ze dat doen, alleen een beetje laf om daar dan geen verantwoordelijkheid voor te nemen. Dan staan ze allemaal naar hun tenen te staren.

Onzin. Je gaat toch geen verantwoordelijkheid nemen voordat het spel afgelopen is? Dan gooi je je eigen glazen in.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #44 Gepost op: 3-09-2011, 08:06:45 »
Onzin. Je gaat toch geen verantwoordelijkheid nemen voordat het spel afgelopen is? Dan gooi je je eigen glazen in.
Alleen moet je dan niet overduidelijk in beeld je gezicht dusdanig trekken dat je het tegendeel voor de camera al bewijst...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat NL]
« Reactie #45 Gepost op: 3-09-2011, 11:45:25 »
Onzin. Je gaat toch geen verantwoordelijkheid nemen voordat het spel afgelopen is? Dan gooi je je eigen glazen in.

Je verdient er meer respect meer dan door het roodaangelopen en stotterend te ontkennen.
Nog even niks.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #46 Gepost op: 3-09-2011, 13:27:59 »
Eens, heb dan de ballen om het toe te geven. Je staat helemaal voor paal als je dan nog gaat ontkennen ook.
En die dodende blikken van Sipke jan heb ik niet gezien hoor, heb nog eens gekeken naar de aflevering maar vond niks mis met zijn non verbale communicatie. En natuurlijk was het een complot, alle belgen stemmen massaal op je, dan is het een complot.
De schuldige blik van Niko zei alles. En het feit dat Anna vooraf al zei dat er dus een afspraak was gemaakt om op Lauretta te stemmen.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #47 Gepost op: 3-09-2011, 22:00:42 »
Het kwam op mij ook over alsof Sipke Jan het slachtoffer was geworden van iets waar hij zelf weinig aan kon doen. Hij voelde het ook goed aan dat er iets sluimerde en dat de sfeer ten aanzien van hem veranderd was. Ik had niet de indruk dat hij zich afzonderde of sowieso al buiten de groep viel. Hij leek tenminste wel z'n best te doen om aansluiting te vinden.

Maar so be it, het hoort er allemaal bij. Ik vind het wel jammer dat hij naar de grot is, want ik denk dat het leukere tv op zou leveren met hem nog in de groep dan met bijvoorbeeld Anne of Katerine. SJ lijkt me toch een wat uitgesprokener kandidaat.

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #48 Gepost op: 4-09-2011, 00:24:28 »
Sipke Jan lijkt me sowieso geen slachtoffer en ik moet me sterk vergissen, maar we gaan vast nog van hem horen. Ik hoop het iig wel  ::ok::

Offline popcorn

  • Forumlid
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat NL]
« Reactie #49 Gepost op: 4-09-2011, 11:34:37 »
leuke kandidaat lijkt me  ;)

Inderdaad, valt mij alleen tegen dat we, net als vorig jaar, weer een strijd krijgen tussen de Belgen en de Nederlanders. Dit maakt het niet alleen minder spannend, maar ook erg oneerlijk. Het is duidelijk dat er  iemand als eerste de grot in moet, maar geef diegene eerst een kans en kijk niet naar zijn afkomst. Stomme Belgen!  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 4-09-2011, 11:38:22 door Lukie4, Reden: quote gerepareerd »

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #50 Gepost op: 4-09-2011, 16:06:09 »
Als Nederlander moet ik hier even partij voor de Belgen kiezen.....

Wat ons thuis erg opviel tijdens het verblijf op het eiland waren de blikken die sipke Jan had naar andere deelnemers, of als anderen wat zeiden. Ook non verbaal kun je veel communiceren. Hij keek in onze ogen anderen bijna dood. Mede daardoor heeft hij e.e.a. over zichzelf afgeroepen.

Ik geloof niet dat er direct al zo'n groot complot is ontstaan, Er worden wel vaker sterk lijkende kandidaten weggestemd en er worden wel vaker kandidaten die sociaal gezien niet in de groep passen weggestemd.

Sipke Jan heeft het denk ik gedeeltelijk aan zichzelf te wijten en vatte alles erg onsportief op. Na deze aflevering mag hij wat mij betreft ER al verlaten (dus niet naar de grot), maar ook als eerste exit.


Ik ben het hier volledig mee eens!  ::ok::
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #51 Gepost op: 4-09-2011, 18:11:22 »
Vind het zonde dat de belgen al gelijk aan het buiten sluiten zijn.
Ze proberen het niet eens om contact te krijgen met Sipke of Lauretta!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #52 Gepost op: 4-09-2011, 18:21:39 »
Vind het zonde dat de belgen al gelijk aan het buiten sluiten zijn.
Ze proberen het niet eens om contact te krijgen met Sipke of Lauretta!
Het was inderdaad wel heel opvallend hoe ze hem tijdens het maken van het net negeerden. Het was toen al duidelijk hoe de vork in de steel stak...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #53 Gepost op: 4-09-2011, 21:11:01 »
Persoonlijk vond ik het eerder opmerkelijk hoe Sipke Jan op Freddy reageerde toen die zo druk zijn oefeningen aan het doen was. kwam op mij eerlijk gezegd wel een beetje laatdunkend over. Zo van: oh leuk dat je kan optrekken, maar wat heb je daar aan en kun of weet je ook nog iets nuttigs? Als hij die houding vaker heeft gehad tijdens de stormdagen, dan vind ik het niet vreemd dat hij minder populair is in de groep en als gevolg daarvan veel stemmen heeft gekregen. Ik ben nog lang niet overtuigd van een complot of zelfs een 'samenwerking'.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #54 Gepost op: 4-09-2011, 21:15:50 »
Alleen: waarom zou Anne dan specifiek tegen hem zeggen dat iedereen voor Lauretta zou gaan?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #55 Gepost op: 4-09-2011, 21:43:24 »
Ik ben er niet zo zeker van dat dat zo heel specifiek gebeurd is. Misschien heeft S J wel aan Anne gevraagd hoe zij dacht dat er gestemd ging worden. Ze vond het niet leuk om hem te melden dat hij niet erg goed ligt in de groep, dus draait zich er diplomatiek onderuit door te zeggen dat Lauretta wel eens de pineut kon zijn. Sipke Jan heeft zijn conclusie getrokken en besluit lekker tactisch mee te stemmen (oftewel: hij is zelf bepaald niet vies van tactisch stemmen en heeft ook niet echt het recht anderen daar op te bekritiseren).

Nog even over de reden dat men op SJ gestemd heeft:
Ook de opmerking van SJ dat hij liever naar de grot gaat dan bij de anderen te blijven, geeft wel aan dat het niet boterde tussen hem en de rest. Dat kán zijn omdat ze hem bewust vanaf het begin genegeerd hebben, maar het lijkt me waarschijnlijker dat er een soort antipathie tegen hem gegroeid is.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #56 Gepost op: 4-09-2011, 22:29:22 »
Vergeet ook even niet, dat wij lang niet alles te zien krijgen. Wij krijgen in 1,5 uur te zien wat er in 3 dagen is gebeurd.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #57 Gepost op: 5-09-2011, 00:08:55 »
Ik schrok eigenlijk wel een beetje toen ik gisteren (herhaling) zag dat Sipke Jan naar de grot moest. Het eerste wat in me opkwam: Belgisch Complotje? Ik ben benieuwd hoe Sipke Jan het gaat volhouden, volgens mij gaat hij zich niet laten kennen daar in die grot, maar dat kan natuurlijk ook heel anders zijn.
臥底 是 谁?

Offline popcorn

  • Forumlid
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #58 Gepost op: 5-09-2011, 11:17:53 »
Dat vile mij ook al op. Hij werd meteen al buiten de groep geplaatst, maar met dit soort programma's haal je meteen de onsportievelingen eruit.Overigens liet Sipke-Jan in RTL Boulevard al weten dat het in de grot niet eens zo slecht zou zijn. Dus dat kan nog spannend worden! ::jaja::


Tja, als hij tijdens het nettenmaken contact zoekt en de Belgen niet erop reageren? Kijk, dat is nou in mijn ogen a-sociaal...

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #59 Gepost op: 5-09-2011, 11:32:14 »
Ik ben er niet zo zeker van dat dat zo heel specifiek gebeurd is. Misschien heeft S J wel aan Anne gevraagd hoe zij dacht dat er gestemd ging worden. Ze vond het niet leuk om hem te melden dat hij niet erg goed ligt in de groep, dus draait zich er diplomatiek onderuit door te zeggen dat Lauretta wel eens de pineut kon zijn. Sipke Jan heeft zijn conclusie getrokken en besluit lekker tactisch mee te stemmen (oftewel: hij is zelf bepaald niet vies van tactisch stemmen en heeft ook niet echt het recht anderen daar op te bekritiseren).

Nog even over de reden dat men op SJ gestemd heeft:
Ook de opmerking van SJ dat hij liever naar de grot gaat dan bij de anderen te blijven, geeft wel aan dat het niet boterde tussen hem en de rest. Dat kán zijn omdat ze hem bewust vanaf het begin genegeerd hebben, maar het lijkt me waarschijnlijker dat er een soort antipathie tegen hem gegroeid is.
Sipke Jan zei dat Anne zei dat iedereen op Lauretta ging stemmen. Dat kwam over alsof ze er al zeker van was (als ze het echt op die manier heeft gezegd).

En ik denk eerder dat Sipke Jan verbitterd was omdat hij op zo'n smerige manier eruitgestemd was en dat hij daarom zei dat hij liever naar de grot ging dan bij die Belgen te blijven.