Auteur Topic: Tanja Dexters [Kandidaat BE]  (gelezen 116156 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #260 Gepost op: 22-11-2011, 23:24:27 »
Waarom zou je er voor moeten uitkomen als het je de winst kan kosten? Dat vind ik dan weer een slechte tactiek... 
Kijk naar de openbaring van Niko tegenover Sascha -->  3 mensen tegen hem en slechts 1 zieltje gewonnen.

Achteraf kan je ervoor uitkomen maar tijdens het spel niet teveel in je kaarten laten zien is toch een van de sleutels om ver te komen en zelfs het spel te winnen.   

Tanja speelt ook toch geen open kaart over haar munten, daar geef ik haar zeker gelijk in... alhoewel bij Poker moet je wel vertellen hoeveel chips je in het bezit hebt  ;)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #261 Gepost op: 22-11-2011, 23:36:22 »
Allemaal leuk en wel Lexxan maar de afgevallen kandidaten kiezen de winnaar.

Maar je zal dus wel eerst in de finale moeten komen om uberhaupt tot winnaar te worden gekozen. Dus zal zij het spel eerst moeten spelen. Jij bent duidelijk niet gecharmeerd van de wijze waarop zij dat doet. Ik ben minder gecharmeerd van de wijze waarop Niko dat doet. Dat lijkt me een kwestie van smaak.
Geniet nooit met mate...

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #262 Gepost op: 23-11-2011, 10:00:28 »
Waarom zou je er voor moeten uitkomen als het je de winst kan kosten? Dat vind ik dan weer een slechte tactiek... 
Kijk naar de openbaring van Niko tegenover Sascha -->  3 mensen tegen hem en slechts 1 zieltje gewonnen.

Er is een verschil tussen anderen laten weten wat je strategie is en hen laten weten wat je tactiek is.

Strategie is de manier waarop je het spel speelt. Tactisch, Fysiek, Mentaal, door hard te werken, sociaal, etc. Als je aan anderen meedeelt dat je -zoals Tanja dat deed- tactisch speelt voor een finale die je kan winnen, weten ze waaraan ze zich kunnen verwachten, en schept dat een soort vertrouwensband. Dat is, wat je strategie ook is, altijd een goede zet en creëert een idee bij de anderen dat je eerlijk en te goeder trouw bent.

(Dit doet me denken aan BBUS2 waar één van de kandidaten er in week 1 openlijk voor uitkwam dat hij de hele dag door ging liegen en bedriegen... en ondanks alles vertrouwden zijn mede-kandidaten hem (omdat al de anderen helemaal niet open waren over hun strategie en dus elkaar niet vertrouwden omdat ze paranoïde werden over wat de anderen achter hun rug bekokstoofden), waarna onze leugenaar hen één voor één en mes in de rug stak  ::rofl::)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Hetzelfde is van toepassing bij spelen zoals ER.

Er is een verschil met je TACTIEK (aka de "spelletjes") aan anderen te vertellen. Dat is gewoon dom en zelf-destructief. Toelichten dat je voor de winst gaat en daarvoor bereid bent ver te gaan is voldoende. Niet meer, niet minder.

FOUT: "Hé Sascha, ik ben van plan jouw weg te stemmen want je bent mijn grootste bedreiging. Doei!"
GOED: "Luister Sascha, ik wil een finale die ik kan winnen, want ik WIL het spel echt winnen. Ik kan de anderen op fysiek vlak niet verslaan, dus MOET ik het mentaal spelen, snap je?"

De tweede methode bevat voldoende nuances (en geen echte feiten) en mensen zullen effectief erkennen dat je er openlijk voor uitkomt en je gemakkelijker vetrouwen (en minder rap bitter zijn omdat ze, wel, beter hadden moeten weten, nietwaar?  ::rofl::.)

Je moet er gewoon voor zorgen dat je altijd de daad bij het woord voegt. Niet als Niko die zogezegd uit de lucht komt vallen "omg ik heb nu pas door dat dit een tactisch spel is O_O" yeah right, daar geloof nu echt NIETS van, want zijn acties in de voorgaande aflevering spreken dat zondermeer tegen. Of zoals hij wispelturig anderen verwittigd van zijn EIGEN complotten. Dat is dom en te vermijden.
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #263 Gepost op: 23-11-2011, 10:02:55 »
Waarom zou je er voor moeten uitkomen als het je de winst kan kosten? Dat vind ik dan weer een slechte tactiek... 
Kijk naar de openbaring van Niko tegenover Sascha -->  3 mensen tegen hem en slechts 1 zieltje gewonnen.

Achteraf kan je ervoor uitkomen maar tijdens het spel niet teveel in je kaarten laten zien is toch een van de sleutels om ver te komen en zelfs het spel te winnen.   

Tanja speelt ook toch geen open kaart over haar munten, daar geef ik haar zeker gelijk in... alhoewel bij Poker moet je wel vertellen hoeveel chips je in het bezit hebt  ;)

Volgens mij snap je niet wat Lexxan bedoelt met "ervoor uitkomen". Het betekent niet dat je je tactiek moet verraden, maar simpelweg dat je ervoor uitkomt dát je tactisch speelt. Niko doet dat niet en veinst "eerlijkheid" terwijl hij de meeste snode plannetjes smeedt van allemaal. Tanja doet dat wél, zij doet zich niet heiliger voor dan ze is.

edit: Lexxan was me net voor, zie ik. Gelukkig had ik maar twee regels.
« Laatst bewerkt op: 23-11-2011, 10:05:34 door Narya »

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #264 Gepost op: 23-11-2011, 10:04:34 »
Wel ja... zo kun jet het ook zeggen, natuurlijk.  ::rofl::
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #265 Gepost op: 23-11-2011, 10:06:14 »
Less is more.  ::hypocriet::

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #266 Gepost op: 23-11-2011, 11:12:24 »
Hey Reaver, Lukie4 en Dolfie en alle anderen! Glad to be back! ;-) Ja, ik kon niet anders dan reageren, en die eerste keer moest ik misschien een beetje 'ventileren', want ik ergerde me gewoon blauw aan Tanja, mea culpa, sorry daarvoor.
::hypocriet:: ;)
Tanja's 'sneaky attitude' gaat haar misschien de kop kosten. Spijtig voor haar, en ook een klein beetje voor mij, want ik heb haar sinds het begin van het spel als winnaar aangeduid, dat wil zeggen: na de eerste stemming in de pool gemist te hebben en zo mijn eventuele winstkansen overboord gegooid te hebben... grr Niet dat het er veel toe doet hoor, ik sta 30ste of zo...
>:(
ER is -dat weten we ondertussen- een geregisseerd TV-programma in spelvorm, kandidaten worden getypecast, beelden worden gemonteerd, gemanipuleerd, en de kijker wordt regelmatig en bewust op het verkeerde been gezet, karakters worden uitvergroot al dan niet door een 'slimme' montage. Zelfs met dit in het achterhoofd vind ik Tanja toch een kandidate die mij absoluut niet ligt. Ze heeft wel veel doorzettingsvermogen, wat ik wel kan appreciëren, maar van het moment dat ze in de uitzending met mensen in contact komt was het voor mij om zeep. Ze geeft me de indruk dat ze zich beter voelt dan de rest, een soort godin met touwtjes, en eigenlijk IS ze dat op dit moment ook: zij heeft de touwtjes in handen, en stuurt de poppetjes naar waar ze ze hebben wil. Misschien heb ik het dààr vooral moeilijk mee, ikzelf zou daar niet zo met open ogen inlopen denk ik.
???
Mijn vraag is: komt er een opstand tegen haar? Kan ze dit volhouden? Zullen haar eilandgenoten deze laatste stoot pikken, of gaan ze beseffen dat ook zij wel eens de volgende kunnen zijn die eraan gaan ten koste van de ... euh, blond (?) widow...
;D
Ik hou niet van de manier waarop ze de misschien meest integere mens van ER dit jaar eruit heeft gebonjourd, ik hou niet van haar manier van spelen, ik hou niet van die 'trek' op haar gezicht, ik hou niet van de wijze waarop haar borsten quasi 'toevallig' uit haar bloese 'floepen'... als je gaat strijden doe dan een deftige T-shirt en een bikini aan hé! (allé, da's mijn gedacht...)
Bij leven en welzijn,
::bravo::
« Laatst bewerkt op: 23-11-2011, 20:20:46 door Lukas »
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #267 Gepost op: 23-11-2011, 17:04:02 »

Strategie is de manier waarop je het spel speelt. Tactisch, Fysiek, Mentaal, door hard te werken, sociaal, etc. Als je aan anderen meedeelt dat je -zoals Tanja dat deed- tactisch speelt voor een finale die je kan winnen, weten ze waaraan ze zich kunnen verwachten, en schept dat een soort vertrouwensband. Dat is, wat je strategie ook is, altijd een goede zet en creëert een idee bij de anderen dat je eerlijk en te goeder trouw bent.


Daar verschillen we dan van mening.

ik vind het niet logisch dat je anderen een handleiding geeft welke richting je uit wil gaan met het spel, want als je van richtig wil veranderen moet je dit nog harder gaan verantwoorden. Daar gaat je geloofwaardigheid, vertrouwen en mogelijk de eindwinst indien je het einde haalt...

Een harde werker gaat niet hele dagen met zijn luie reet in de zee liggen, net zoals iemand die een vollere lichaamsbouw heeft zal sociaal meer een tandje moeten bijsteken, ...
Daar worden mensen tenslotte ook op geselecteerd en eens je dat een beetje in rekening brengt mag je veronderstellen dat de anderen genoeg over je weten, is dit niet zo is dit je voordeel en moet je dat ook niet weggeven.

Een bescheiden attitude en daadkracht zegt meer dan op voorhand gaan zeggen wat je gaat doen of hoe dingen gaan gebeuren: als je dan toch in een netelige situatie terecht komt, bv een harde werker die plots geen energie meer kan opbrengen of zoals Niko heeft gedaan, is het veel moeilijker om je eruit te lullen. 

Vertrouwen creëer je volgens mij grotendeels door iets te doen: bv je daad bij je woord houden bij een bepaalde afspraak, bepaalde info geven die ook correct is (zonder jezelf hierbij in de voet te schieten)... 

Dit is enkel hoe ik erover denk eh  ;)
(ben de laatste tijd redelijk Poker-minded dus dat kan ook een invloed zijn).


Offline pepim

  • Forumlid
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #268 Gepost op: 24-11-2011, 00:57:48 »
Hey Reaver, Lukie4 en Dolfie en alle anderen! Glad to be back! ;-) Ja, ik kon niet anders dan reageren, en die eerste keer moest ik misschien een beetje 'ventileren', want ik ergerde me gewoon blauw aan Tanja, mea culpa, sorry daarvoor.
::hypocriet:: ;)
Tanja's 'sneaky attitude' gaat haar misschien de kop kosten. Spijtig voor haar, en ook een klein beetje voor mij, want ik heb haar sinds het begin van het spel als winnaar aangeduid, dat wil zeggen: na de eerste stemming in de pool gemist te hebben en zo mijn eventuele winstkansen overboord gegooid te hebben... grr Niet dat het er veel toe doet hoor, ik sta 30ste of zo...
>:(
ER is -dat weten we ondertussen- een geregisseerd TV-programma in spelvorm, kandidaten worden getypecast, beelden worden gemonteerd, gemanipuleerd, en de kijker wordt regelmatig en bewust op het verkeerde been gezet, karakters worden uitvergroot al dan niet door een 'slimme' montage. Zelfs met dit in het achterhoofd vind ik Tanja toch een kandidate die mij absoluut niet ligt. Ze heeft wel veel doorzettingsvermogen, wat ik wel kan appreciëren, maar van het moment dat ze in de uitzending met mensen in contact komt was het voor mij om zeep. Ze geeft me de indruk dat ze zich beter voelt dan de rest, een soort godin met touwtjes, en eigenlijk IS ze dat op dit moment ook: zij heeft de touwtjes in handen, en stuurt de poppetjes naar waar ze ze hebben wil. Misschien heb ik het dààr vooral moeilijk mee, ikzelf zou daar niet zo met open ogen inlopen denk ik.
???
Mijn vraag is: komt er een opstand tegen haar? Kan ze dit volhouden? Zullen haar eilandgenoten deze laatste stoot pikken, of gaan ze beseffen dat ook zij wel eens de volgende kunnen zijn die eraan gaan ten koste van de ... euh, blond (?) widow...
;D
Ik hou niet van de manier waarop ze de misschien meest integere mens van ER dit jaar eruit heeft gebonjourd, ik hou niet van haar manier van spelen, ik hou niet van die 'trek' op haar gezicht, ik hou niet van de wijze waarop haar borsten quasi 'toevallig' uit haar bloese 'floepen'... als je gaat strijden doe dan een deftige T-shirt en een bikini aan hé! (allé, da's mijn gedacht...)
Bij leven en welzijn,
::bravo::


Dank voor je samenvatting, helemaal mee eens  ::ok::

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #269 Gepost op: 24-11-2011, 20:42:31 »
Waarom zou je er voor moeten uitkomen als het je de winst kan kosten? Dat vind ik dan weer een slechte tactiek... 
Kijk naar de openbaring van Niko tegenover Sascha -->  3 mensen tegen hem en slechts 1 zieltje gewonnen.

Achteraf kan je ervoor uitkomen maar tijdens het spel niet teveel in je kaarten laten zien is toch een van de sleutels om ver te komen en zelfs het spel te winnen.   

Tanja speelt ook toch geen open kaart over haar munten, daar geef ik haar zeker gelijk in... alhoewel bij Poker moet je wel vertellen hoeveel chips je in het bezit hebt  ;)

Snap je vergelijking wel met poker maar ik zie die immuniteitsmunten eerder als kaarten, niet als chips.

Het slechtste wat je in deze fase van het spel kan doen is open kaart spelen, dat is zoiets als al je kaarten bij een pokerspel laten zien aan je medespelers. Geef toe, dat zou nogal dom zijn. Dit zijn haar troeven en die moet ze te allen tijde beschermen.

Tanja heeft dat goed gezien. Een leugentje om bestwil hier en daar is best toegestaan om je doel "Robinson worden" te bereiken.

Offline popcorn

  • Forumlid
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #270 Gepost op: 25-11-2011, 11:19:34 »
Inderdaad, van de ene persoon kun je dit nu eenmaal beter verdragen dan van de ander. Zo heb ik een hekel aan die gordijnring en hoop dat Tanja gaat winnen. Hoewel gordijnring de oefeningen goed heeft gedaan, mag hij van mij nu wel ophoepelen. Wat strategie betreft is gordijnring niet erg best. Daarom is het Tanja meer gegund, het is n.l. puur een kwestie van gunnen en wat zij in de grot gepresteerd heeft zal niemand ooit vergeten.   ::ok::
Zagen jullie trouwens dat Tanja bijna de bijl in haar benen kreeg toen ze deze weggooide> Schrok me rot.  :o
Wat ik niet zo slim van haar vond is dat zij tijd stak in het drinken van de cocosnotenmelk, die secondes had ze beter in het hakken van de noten kunnen steken. Maar wat mij betreft: TANJA ROOLS!  ::bravo::

Maar je zal dus wel eerst in de finale moeten komen om uberhaupt tot winnaar te worden gekozen. Dus zal zij het spel eerst moeten spelen. Jij bent duidelijk niet gecharmeerd van de wijze waarop zij dat doet. Ik ben minder gecharmeerd van de wijze waarop Niko dat doet. Dat lijkt me een kwestie van smaak.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #271 Gepost op: 25-11-2011, 14:28:25 »
Rools ja?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #272 Gepost op: 25-11-2011, 14:43:39 »
gordijnring? En waarom zal iedereen nooit vergeten wat Tanja in de grot heeft gedaan? Dat is echt niet zoveel meer als de anderen op het eiland...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #273 Gepost op: 25-11-2011, 15:22:03 »
gordijnring? En waarom zal iedereen nooit vergeten wat Tanja in de grot heeft gedaan? Dat is echt niet zoveel meer als de anderen op het eiland...
Ik gok dat hij met gordijnring op de oorbellen van Niko doelt,
maar ik kan het mis hebben ;)
There's no show like a reality show ;)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #274 Gepost op: 25-11-2011, 15:25:02 »
Ik was daar inderdaad ook achtergekomen, maar ik vind het een beetje vreemde associatie...
Ich bin ein Bärliner!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #275 Gepost op: 25-11-2011, 15:52:54 »
Snap je vergelijking wel met poker maar ik zie die immuniteitsmunten eerder als kaarten, niet als chips.


Met poker krijgt iedereen kaarten die chips op de tafel heeft liggen.

Bij Robinson ben je altijd met je laatste chip aan het spelen als je geen reservemunten hebt dus krijg je alsnog kaarten in handen...  ::vergroot:: 

Meer munten betekend toch niet dat je meer kaarten krijgt en betere kaarten krijgen is gewoon factor geluk...

Offline Brown

  • Forumlid
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #276 Gepost op: 25-11-2011, 16:03:58 »
Niko Slechte strategie ? Oja Hij speelt alle munten van de anderen weg dor tactisch stemmen en houdt zelf 3 munten over en Tanja ook. Dus das best wel goed gespeeld.

Tanja Mag winnen maar ik hoop dat Sascha wint omdat dat de kers op de taart is van het mislukken van de Kobe en Nike complots

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #277 Gepost op: 26-11-2011, 00:15:17 »
Rools ja?
::rofl:: Dat is een hele grote fail hea ::) ::rofl::
Ik was daar inderdaad ook achtergekomen, maar ik vind het een beetje vreemde associatie...
ik moest er stiekem wel om lachen :P ::schaam::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #278 Gepost op: 1-12-2011, 21:28:20 »
Dat het geluk aan de zijde van Tanja mag zijn! Ik blijf hopen dat die pijl er een keertje in vliegt. Haar gun ik het duizend keer meer dan haar twee tegenstanders. En in mijn ogen verdient ze het zeker ook evenveel keer meer!

Ik duim ervoor dat haar winnaarsmentaliteit genoeg mag zijn om die pijl erin te schieten! ::ok:: Niko heeft nu wel genoeg kansen gehad om dat bord te raken. Dat hij nog maar wat gaat oefenen op zijn spelconsole. ::rofl::

Go Tanja! ::boogie::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #279 Gepost op: 1-12-2011, 21:29:28 »
Doen we samen de Tanja wave ::boogie:: ::boogie:: ::boogie::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human