Auteur Topic: Aflevering 12  (gelezen 16256 keer)

Offline Vinkje

  • Forumlid
Re: Aflevering 12
« Reactie #40 Gepost op: 25-11-2012, 20:27:35 »
Nee ik geloof niet dat Gene en Joke op Peggy gaan stemmen, zoals hier iemand eerder schrijft.
IK denk eerder dat Gene en Joke op Fajah gaan stemmen.
Maar als Fatima, Chris Peggy en Fajah samen blijven spannen staan ze sterk tegenover Gene en Joke.
Als Gene zijn gouden munt in zet is hij hem ook kwijt en kan hem niet meer door geven, want voordat de stemmen geteld worden moet hij dan zijn GM inleveren.
Die kan toch ook maar een keer gebruikt worden.
Heeft Joke nog munten, ik dacht het niet hé.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: expeditie Macciavelli
« Reactie #41 Gepost op: 25-11-2012, 20:32:07 »
Ze kunnen het beter Expeditie Macciavelli noemen. Heeft weinig meer te maken met Robinson. Zou tijd worden dat ze de formule eens veranderen en niet alles afhankelijk maken van dat stemmen en veel meer van proeven of wat iemand uitvoert op dat eiland.
Hoor in elk geval datdat akelige hockeymeisje en haar pokervriendje eruit gegooid worden

Dan zouden de kijkcijfers flink dalen  ::niet-ok::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: Aflevering 12
« Reactie #42 Gepost op: 26-11-2012, 23:18:45 »
Wat is het eerlijkste? Is gevoel het eerlijkste? Vind ik niet helemaal. Want op wat is dat gevoel gebaseerd? Vele Belgen trekken het directe niet van een Nederlander. Anderen willen liever niet geconfronteerd worden met het lelijke hypocriete, subjectieve kantje van zichzelf. Of het is gebaseerd op heeft die ene wel genoeg flatterende aandacht gegeven aan hem/haar. Joke's verhaal en deels dat van Minhee toont hoe hypocriet het 'stemmen op gevoel' is. Zonder Ruud en Fajah had Minhee er de eerste stemming na de samensmelting er uit gelegen. Natuurlijk is Fajah woest: Joke en Gene wilden haar er uit van bij het begin, gebaseerd op een gevoel van directheid niet te trekken, en daarna viseerden ze Ruud en Tess. Zowel Ruud en Fajah hebben zich over de vervelende gevoelens gezet, en Joke en Gene een kans gegeven, een gunfactor, terwijl Joke haar eigenlijk nooit eens een kans gegeven heeft. Waarom is Joke eigenlijk zo gekwetst? Als iemand je iets zegt dat bij de haren is getrokken, onwaar, dan kan het je toch niet schelen? Dan kan je daar toch niet door geraakt zijn? Iemand kan je enkel kwetsen als ze de vinger op de wonde leggen: als je weet dat je niet fair bent naar mensen, maar ondertussen je unfairness rationaliseert met 'mijn gevoel'. En om nou te zeggen dat Fajah geen emoties en geen empathie heeft? Is Joke blind of zo?

Ik ben geen fan van Fatima en Chris die de gevoelens strategisch bespelen van anderen, maar het is wel onpersoonlijk (behalve de rancuneuze keuze van Chris). Hoop ik dat één van die twee het winnen: nope.

Uiteindelijk vind ik Fajah nog het meest oprecht en meest objectief, en ze heeft ten minste iedereen een kans gegeven.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12
« Reactie #43 Gepost op: 26-11-2012, 23:23:07 »
Wat is het eerlijkste? Is gevoel het eerlijkste? Vind ik niet helemaal. Want op wat is dat gevoel gebaseerd? Vele Belgen trekken het directe niet van een Nederlander. Anderen willen liever niet geconfronteerd worden met het lelijke hypocriete, subjectieve kantje van zichzelf. Of het is gebaseerd op heeft die ene wel genoeg flatterende aandacht gegeven aan hem/haar. Joke's verhaal en deels dat van Minhee toont hoe hypocriet het 'stemmen op gevoel' is. Zonder Ruud en Fajah had Minhee er de eerste stemming na de samensmelting er uit gelegen. Natuurlijk is Fajah woest: Joke en Gene wilden haar er uit van bij het begin, gebaseerd op een gevoel van directheid niet te trekken, en daarna viseerden ze Ruud en Tess. Zowel Ruud en Fajah hebben zich over de vervelende gevoelens gezet, en Joke en Gene een kans gegeven, een gunfactor, terwijl Joke haar eigenlijk nooit eens een kans gegeven heeft. Waarom is Joke eigenlijk zo gekwetst? Als iemand je iets zegt dat bij de haren is getrokken, onwaar, dan kan het je toch niet schelen? Dan kan je daar toch niet door geraakt zijn? Iemand kan je enkel kwetsen als ze de vinger op de wonde leggen: als je weet dat je niet fair bent naar mensen, maar ondertussen je unfairness rationaliseert met 'mijn gevoel'. En om nou te zeggen dat Fajah geen emoties en geen empathie heeft? Is Joke blind of zo?

Ik ben geen fan van Fatima en Chris die de gevoelens strategisch bespelen van anderen, maar het is wel onpersoonlijk (behalve de rancuneuze keuze van Chris). Hoop ik dat één van die twee het winnen: nope.

Uiteindelijk vind ik Fajah nog het meest oprecht en meest objectief, en ze heeft ten minste iedereen een kans gegeven.


 ::bravo::

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12
« Reactie #44 Gepost op: 26-11-2012, 23:38:58 »
Ik vond Gene wel zwak in de laatste aflevering. Terwijl zijn 'maatje' Joke na de eilandraad werd aangevallen door Fajah, zat hij alleen maar een beetje schaapachtig te lachen.
 Hij lijkt me iemand die het liefste conflicten vermijdt..

Offline Ali Kanarie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12
« Reactie #45 Gepost op: 26-11-2012, 23:44:59 »
Lijkt je dat? ;p

Nee, ik denk dat ie dat sowieso al het hele spel probeert. En probeert met iedereen vriendjes te blijven. Zoals ie het ook formuleerde tegen Ruud, dat er weinig kans is dat ze een complot vormen XD Vreeemd. Zeg dan gewoon dat je geen complot meer met 'm wilt ;p Maargoed, was mss tactisch ook niet slim geweest om dat toe te geven, want dan had Ruud wss doorgehad dat ze 'm eruit wilden stemmen en dan had ie wel munten ingezet.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12
« Reactie #46 Gepost op: 27-11-2012, 00:00:34 »
Het was eigenlijk vanaf het begin duidelijk, toen Olivier in het ootje werd genomen door Fajah en Willie (Johnny Bravo), hield hij zich ook zo afzijdig.. :)

Offline christien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12
« Reactie #47 Gepost op: 27-11-2012, 00:44:02 »
Wat is het eerlijkste? Is gevoel het eerlijkste? Vind ik niet helemaal. Want op wat is dat gevoel gebaseerd? Vele Belgen trekken het directe niet van een Nederlander. Anderen willen liever niet geconfronteerd worden met het lelijke hypocriete, subjectieve kantje van zichzelf. Of het is gebaseerd op heeft die ene wel genoeg flatterende aandacht gegeven aan hem/haar. Joke's verhaal en deels dat van Minhee toont hoe hypocriet het 'stemmen op gevoel' is. Zonder Ruud en Fajah had Minhee er de eerste stemming na de samensmelting er uit gelegen. Natuurlijk is Fajah woest: Joke en Gene wilden haar er uit van bij het begin, gebaseerd op een gevoel van directheid niet te trekken, en daarna viseerden ze Ruud en Tess. Zowel Ruud en Fajah hebben zich over de vervelende gevoelens gezet, en Joke en Gene een kans gegeven, een gunfactor, terwijl Joke haar eigenlijk nooit eens een kans gegeven heeft. Waarom is Joke eigenlijk zo gekwetst? Als iemand je iets zegt dat bij de haren is getrokken, onwaar, dan kan het je toch niet schelen? Dan kan je daar toch niet door geraakt zijn? Iemand kan je enkel kwetsen als ze de vinger op de wonde leggen: als je weet dat je niet fair bent naar mensen, maar ondertussen je unfairness rationaliseert met 'mijn gevoel'. En om nou te zeggen dat Fajah geen emoties en geen empathie heeft? Is Joke blind of zo?

Ik ben geen fan van Fatima en Chris die de gevoelens strategisch bespelen van anderen, maar het is wel onpersoonlijk (behalve de rancuneuze keuze van Chris). Hoop ik dat één van die twee het winnen: nope.

Uiteindelijk vind ik Fajah nog het meest oprecht en meest objectief, en ze heeft ten minste iedereen een kans gegeven.

Helemaal mee eens! ::jaja::  Dat hele 'stemmen op gevoel' gebazel komt me echt m'n neus uit.
En blijkbaar hebben ze ook allemaal constant hetzelfde 'gevoel'.

Fajah is inmiddels ook mijn favo, dan een tijd lang niemand en dan Fatima, Chris of Peggy.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: Aflevering 12
« Reactie #48 Gepost op: 27-11-2012, 01:06:15 »
Ze is ook mijn overblijvende favoriet, ondanks haar lelijke kantje 'natrappen': er niet onder te krijgen, vechtertje, eerljk recht voor z'n raap (en ik ben een Belg ;, met Zeeuwse en Friese roots  ::rofl::)), heeft het tactische spel door, maar ook in de basis een gevoelsmens.


Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12
« Reactie #49 Gepost op: 28-11-2012, 18:19:06 »
Morgen krijgen de kandidaten te horen hoeveel ze zijn afgevallen... Wat denken jullie? Precies de helft van hun huidige gewicht moeten ze vervolgens omhoog heffen in de proef..

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 12
« Reactie #50 Gepost op: 29-11-2012, 00:36:17 »

Fajah is inmiddels ook mijn favo, dan een tijd lang niemand en dan Fatima, Chris of Peggy.
Fajah was en is vanaf het eerste uur mijn favo, go Fajah  ::bravo::

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12
« Reactie #51 Gepost op: 29-11-2012, 15:49:09 »
Ik vond Gene wel zwak in de laatste aflevering. Terwijl zijn 'maatje' Joke na de eilandraad werd aangevallen door Fajah, zat hij alleen maar een beetje schaapachtig te lachen.
 Hij lijkt me iemand die het liefste conflicten vermijdt..
Hij heeft toch ook toegegeven dat hij er expliciet voor zorgde dat hij niet slecht neergezet zou kunnen worden? Hij denkt te veel om zijn 'reputatie' daar op het eiland en daardoor gaat hij alle vormen van discussie uit de weg ::niet-ok::