Auteur Topic: Aflevering 12  (gelezen 16271 keer)

Offline Vinkje

  • Forumlid
Re: Aflevering 12
« Reactie #20 Gepost op: 22-11-2012, 23:31:09 »
Heerlijke aflevering.
Wie een kuil graaft voor een ander, dondert er zelf in.
Goed dat Min Hee eruit is, nou volgende week Joke eruit, misschien dat Gene dan zijn gouden munt in zet, want die vermoed natuurlijk al dat er volgende week op hem gestemt gaat worden, zijn we ook weer van die gouden munt af.
Want het is nu vier tegen die twee belgen, de rollen zijn mooi om gedraait.  ::ok::
Zoals in het begin de  Belgen de nederlanders weg stemden zo stemmen nu de drie nederlanders en een belg, de belgen eruit.
Van hetzelfde laken een pak, mooi toch.
Heeft die Joke nog munten, weet iemand dat??
« Laatst bewerkt op: 22-11-2012, 23:33:44 door Vinkje »

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12
« Reactie #21 Gepost op: 23-11-2012, 02:30:36 »
Ik moest zo lachen om het moment dat Dennis de opdracht ging uitleggen en begon met: "Welkom op de eliminatieproef". Waarop je Christophe op de achtergrond hoort mompelen: "Eliminatieproef, hij bedoelt immuniteitsproef toch?"

Dennis snapt het spel nog niet helemaal ;D

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 12
« Reactie #22 Gepost op: 23-11-2012, 06:57:53 »
Begin Fatima met de week leuker te vinden. Goede zet. Fajah's hachje gered.
Mijn moeder zat ook aan Fatima's woord te twijfelen maar ik niet. Waarom zou ze zich er niet aan houden, ze heeft Fajah nodig. Anders ligt ze er zelf uit, dus Fatima zou sowieso dit complot niet verbreken. Ze hadden op Joke moeten stemmen, die ben ik meer dan beu.
Of  op Gene, waarom niet gene? die had zijn munt nu nooit ingezet. Fatima zal zich wel voor haar kop slaan als ze nu ziet dat hij die munt heeft en dat ze hem dus gisteren mooi weg hadden kunnen krijgen.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12
« Reactie #23 Gepost op: 23-11-2012, 11:27:51 »
Kan me er toch wel aan ergeren dat Gene, Min Hee en Joke na alles wat er al gebeurd is nog steeds niet één stapje vooruit kunnen of willen denken. Je hoeft toch geen raketgeleerde te zijn om in te zien dat er duidelijk twee blokken van drie zijn en dat Fajah weleens de swing vote zou kunnen zijn? Ze zouden er op z'n minst bij stil hebben kunnen staan dat Chris en Fatima een poging zouden kunnen doen om Fajah in te lijven. Maar nee, hoor. Niets van dat alles. Dan verdien je het ook niet om te winnen, als je zo naïef bent.

Mijn voorspelling: volgende week denken Gene en Joke op de valreep alsnog slim te zijn door volle bak al hun munten in te zetten, maar Chris en Fatima zijn ze opnieuw een stap voor en stemmen doodleuk Fajah eruit.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12
« Reactie #24 Gepost op: 23-11-2012, 13:53:22 »
Mijn voorspelling: volgende week denken Gene en Joke op de valreep alsnog slim te zijn door volle bak al hun munten in te zetten, maar Chris en Fatima zijn ze opnieuw een stap voor en stemmen doodleuk Fajah eruit.

Dat zou ook het meest logisch zijn... Gene heeft de gouden munt nog...
Als ze op Joke stemmen en Gene geeft Joke de munt omdat hij zelf nog 1 munt heeft, is het iemand van Peggy/Fatima/Chris 3 stemmen en Gene 4, maar -1 munt is 3. Dan is het gelijkspel als ze voor Gene gaan.

En Chris mag Fajah volgens mij nog niet, dus hij zal haar er ook wel uit willen. Dus het logisch als ze nú Fajah eruit stemmen... Zeker als ze Gene en Joke in de waan laten dat ze op een van hen gaan stemmen.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 12
« Reactie #25 Gepost op: 23-11-2012, 13:57:21 »
Dan moeten we maar hopen dat Fajah de proef wint..

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12
« Reactie #26 Gepost op: 23-11-2012, 14:03:49 »
Ze zijn nog met zessen, dus 4-3 zal het sowieso niet worden.

Offline klimmer

  • Forumlid
Re: Aflevering 12
« Reactie #27 Gepost op: 23-11-2012, 14:21:16 »
Ik von het weer een hele leuke aflevering. Heel slim van kamp Peggy, Chris en Fatima om samen met fajah Min Hee eruit te stemmen. Vooral slim dat ze fajah niet meenamen naar het winnaarseiland, want nu zag Min Hee de stemming helemaal niet aankomen. ::ok::
Wat ik nou leuk vond deze afleveringen, en de laatste paar afleveringen, is dat je ziet dat ze bezig zijn met eten zoeken/vangen. Dat ze rijst kregen begreep helemaal, alleen denk ik dat leuker was als ze of rijst óf meel kregen, en dat de personen van winnaarseiland iets van hun prijs moesten opgeven zodat het basiskamp Kador wat rijst kreeg.
k vind het ook een hele leuke proef, ik geoof niet dat ik die eerder heb gezien, orgineel! Wat ik echt grappig vond was het moment st fajah heel sloom was, en net zo snel was als Gene en Chris op een bepaald moment ::rofl::

Ik ben heel benieuwd naar volgende aflevering, het zou mij niks verbazen als peggy net niet een familiebezoekje wint en daarom in tranen is.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 12
« Reactie #28 Gepost op: 23-11-2012, 14:29:52 »
Mijn voorspelling: volgende week denken Gene en Joke op de valreep alsnog slim te zijn door volle bak al hun munten in te zetten, maar Chris en Fatima zijn ze opnieuw een stap voor en stemmen doodleuk Fajah eruit.

Of dit inderdaad, of ze nemen Fajah nog één rondje mee ten koste van Gene. Met 4 stemmen ligt Gene er sowieso uit ( in hun optiek, hij heeft natuurlijk nog wel de gouden munt). Volgens mij heeft niemand echt een klik met hem en Fajah blijft zwak staan door haar gebrek aan munten.

ik verwacht dat de pokerclub de volgorde Gene- Fajah- Joke wil gaan spelen.

Blijf het jammer vinden dat door Ruuds bezoekje Peggy nog steeds in de expeditie zit. Die hobbelt telkens maar mee en is straks gewoon nog finalist ook!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 12
« Reactie #29 Gepost op: 23-11-2012, 15:33:12 »
Het was weer een mooie aflevering, met een leuke opdracht. Verrassend de keuze voor Min Hee, maar dat maakt het leuk!

Maar wat nu te doen volgende week? Mocht het pokertrio te weten zijn gekomen dat Gene de gouden munt heeft, zouden ze kunnen doen voorkomen dat men vol voor een van hen zou gaan, maar dan gaan voor Fajah; gevolg zou dan kunnen zijn dat jokermunten en gouden munt kwijtgespeeld kunnen worden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline BMS

  • Forumlid
Re: Aflevering 12
« Reactie #30 Gepost op: 23-11-2012, 15:44:04 »
Het is nu toch een pokerduo?

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12
« Reactie #31 Gepost op: 23-11-2012, 15:57:30 »
Ik zou ze voor het gemak pokeraars ofzo blijven noemen.
Als je steeds pokerduo en Peggy moet blijven typen is dat zo vermoeiend.

Ik denk dat de pokeraars en fajah op Gene gaan stemmen.
Fajah staat aan hun kant dus haar wegstemmen is gewoon dom.
Gene en joke stemmen op Peggy.
Dan word het misschien nog wel een spektakel met de gouden munt.

De pokeraars weten niet dat de gouden munt al is gevonden,
En houden daar dus nauwelijks rekening mee.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12
« Reactie #32 Gepost op: 23-11-2012, 17:29:50 »
Dom van het pokerblok dat ze er geen rekening mee houden dat de gouden munt al gevonden is. Alhoewel, nu ik dit aan het typen ben denk ik, hoe kunnen ze daar rekening mee houden? Het belgische blok zal ze nu nooit meer vertrouwen en dus ook niets zeggen over de gouden munt. En aangezien dit aan een ander gegeven kan worden zal de gok van beide kanten fifty/fifty zijn.

Vond het een spannende aflevering. Vooral omdat je Fajah tijdens de proef hoort vertellen dat ze alles op haar gemakje deed. Toen dacht ik, stom! Straks valt het het belgische blok op dat je niet zo fanatiek bent als bij eerdere proeven en hebben ze het complot door. Ze had makkelijk fanatieker over kunnen komen en toch de proef verliezen. Veel vloeken, touwtjes niet goed genoeg vastmaken, enz.

Ben benieuwd wie er de volgende week uit gaat. Ik vrees toch voor Fajah. Omdat Chris nog een appeltje met haar te schillen heeft en ze nu ook zonder haar sterk staan tegenover het belgische blok. Ook omdat je in de preview van volgende week Peggy heel erg zag huilen.

Offline Duco

  • Forumlid
Re: Aflevering 12
« Reactie #33 Gepost op: 23-11-2012, 17:57:41 »
Mooie aflevering.

Leuk feit is dat Joke door haar eigen naïviteit in een zwaar benadeelde situatie terecht is gekomen.
Stel dat ze niet in de slijm actie van Fatima en co was getrapt, dan hadden Min-Hee en Ruud er nog ingezeten aan haar kant haha. Nu hoop ik maar dat Fatima erachter komt dat Joke hun tip gewoon heeft doorverteld zodat ze vervolgens Joke naar huis sturen!

I-love-paars

  • Gast
Re: Aflevering 12
« Reactie #34 Gepost op: 23-11-2012, 18:17:41 »
Echt jammer dat Min Hee eruit is.
Ik kan al een aantal afleveringen Christophe, Peggy en Fatima echt niet meer luchten.

En sinds 2 afleveringen terug ook Fajah.
Ze zegt dat ze haar woord niet verbreekt. Jaja, daarmee dat ze Matti er heeft uitgestemd.
Heb zitten vloeken dat Min Hee, Gene en Joke dit niet zagen aankomen. Dit was echt wel zo klaar als een klontje.


Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: Aflevering 12
« Reactie #35 Gepost op: 23-11-2012, 20:59:55 »

Fajah is zelf schijnheilig. Eerst een huilie huilie verhaal ophangen tegen Joke over Lodewijk die weggestemd is door het pokertrio en dan dezelfde dag nog overlopen naar hetzelfde pokertrio en dan tegen ze zeggen de de leukste mensen moeten overblijven. Dan tegen Joke lopen katten dat ze een wolf is. Dan heb je echt een bord voor je kop. Ik hoop dat Chris alsnog revanche neemt volgende week en Fajah wegsluist.

Verder denk ik dat Chris en Fatima het goed hebben gespeeld. Het trio Gene is als een blok, dat werd vorige week meer dan duidelijk en gaan nooit op elkaar stemmen. Die kun je dan beter maar uit elkaar halen. Tevens heeft Joke de aanwijzing doorgegeven waardoor Gene de munt heeft kunnen vinden. Ben benieuwd of ze daar achter komen.

Ik denk dat volgende week of Peggy opgeeft of Joke of Fajah er uit gaat.
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 12
« Reactie #36 Gepost op: 23-11-2012, 21:02:17 »
Fajah is zelf schijnheilig. Eerst een huilie huilie verhaal ophangen tegen Joke over Lodewijk die weggestemd is door het pokertrio en dan dezelfde dag nog overlopen naar hetzelfde pokertrio en dan tegen ze zeggen de de leukste mensen moeten overblijven. Dan tegen Joke lopen katten dat ze een wolf is. Dan heb je echt een bord voor je kop. Ik hoop dat Chris alsnog revanche neemt volgende week en Fajah wegsluist.

Verder denk ik dat Chris en Fatima het goed hebben gespeeld. Het trio Gene is als een blok, dat werd vorige week meer dan duidelijk en gaan nooit op elkaar stemmen. Die kun je dan beter maar uit elkaar halen. Tevens heeft Joke de aanwijzing doorgegeven waardoor Gene de munt heeft kunnen vinden. Ben benieuwd of ze daar achter komen.

Ik denk dat volgende week of Peggy opgeeft of Joke of Fajah er uit gaat.
wat had fajah dan moeten doen? Zichzelf laten wegstemmen? ::) Ze had geen keus. Joke daarentegen is gewoon overgelopen terwijl als ze zich aan het plan had gehouden het nu een heel stuk makkelijker had gehad.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: Aflevering 12
« Reactie #37 Gepost op: 23-11-2012, 21:10:50 »
Ja maar niet iedereen is 100% tactisch. Sommige personen liggen je gewoon niet. Ik zou me ook gaan irriteren aan Fajah of Ruud, dan heb je toch eerder de neiging om die persoon weg te stemmen. Gene en Joke spelen het het niet volledig tactisch in tegenstelling tot het pokertrio. Chris zet zich over zijn irritaties heen, omdat hij ziet dat hij zo verder komt. Joke en Gene stemmen meer op hun gevoel.

Dat Fajah overloopt en zichzelf redt is prima, maar ga dan niet je vinger wijzen naar iemand anders. Waarom is ze zo boos op Joke? Er worden nou eenmaal mensen weggestemd, dat is het spel. Dan gaat ze een persoonlijke aanval doen naar Joke omdat deze het slimmer speelt. Dat vind ik erg zwak. Hou dan gewoon je mond en kijk een keer naar jezelf en neem het niet zo persoonlijk.

"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 12
« Reactie #38 Gepost op: 23-11-2012, 22:56:14 »
Mwoah ik weet niet of Joke het slimmer speelt, ik denk zelf eigenlijk het tegenovergestelde  ;)
Al vind ik Joke ook wel leuk eigenlijk, maar Fajah heeft mijn voorkeur  ::bravo::

Offline blah

  • Forumlid
expeditie Macciavelli
« Reactie #39 Gepost op: 25-11-2012, 20:11:44 »
Ze kunnen het beter Expeditie Macciavelli noemen. Heeft weinig meer te maken met Robinson. Zou tijd worden dat ze de formule eens veranderen en niet alles afhankelijk maken van dat stemmen en veel meer van proeven of wat iemand uitvoert op dat eiland.
Hoor in elk geval datdat akelige hockeymeisje en haar pokervriendje eruit gegooid worden