Auteur Topic: Fajah Lourens [Kandidaat NL]  (gelezen 181428 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #160 Gepost op: 9-10-2012, 17:24:21 »
Sorry, ik had het topic niet goed doorgelezen maar in dat geval zou ik ook wel een bronvermelding willen zien Reaver.

Buiten dat vind ik ook dat je dat dan niet Fajah of wie er dan ook in de verliezersrol mag (komen te) zitten mag verwijten maar de regie.

Ik dacht het te hebben opgevangen via een interview of een videofragment.  Maar aangezien hier artikels en interviews mbt de interpretatie alsnog in twijfel worden getrokken vraag ik me af of het iets uithaalt?  Was het zo des te beter voor haar, was het uiteindelijk niet zo heeft ze toch kunnen mee-eten met rantsoen van het verliezende kamp.

Fajah zei in een interview dat ze enkel 2 lepels rijst per dag heeft gegeten maar over de extra's als die knakworst, bananen en kokos zegt ze niets ...  --> interview Ik ben dan van mening als je enkel maar 2 lepels rijst per dag hebt gegeten dan is dat je eigen schuld en is er nog veel werk aan de skills om te kunnen overleven en mag je blij zijn dat je rijst van de productie hebt gekregen (speelt geen rol of het via persoonlijk rantsoen of via het team is)

Ik verwijt niemand iets, enkel dat ze momenteel het geluk heeft gehad door een twist van de regie. Op zich niets mee maar vind persoonlijk de manier waarop (steeds hetzelfde duel, meeleven in het kamp en bijwonen van eilandraden) niet zo goed uitgewerkt.
« Laatst bewerkt op: 9-10-2012, 21:05:55 door reaver »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #161 Gepost op: 9-10-2012, 18:49:30 »
Ik verwijt niemand iets, enkel dat ze momenteel het geluk heeft gehad door een twist van de regie. Op zich niets mee maar vind persoonlijk de manier waarop (steeds hetzelfde duel, meeleven in het kamp en bijwonen van eilandraden) niet zo goed uitgewerkt.

Topic : Oneerlijke twists! 

Offline Vahnstad

  • Forumlid
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #162 Gepost op: 9-10-2012, 20:24:51 »
Sowieso gaat ze winnen tegen Zoe, maar dan lijkt het mij gedaan te zijn.

Fajah had gelijk over het complot van de Belgen, maar ze gaat er soms zelf over, en ze zou zelf ook wel durven een complot smeden. Want over het duel zegt ze ook dat je vuur moet maken tegen de anderen. Ze zegt alles wat ze denkt, maar om dan te zeggen dat ze eerlijk is. Neen, dat is ze totaal niet. Bitch, dat commentaar geeft op alles, waar ze beter zelf eerst eens aan moet werken. Maar het maakt televisie, en dan heb ik nog liever Fajah dan een Zoe, een Peggy of een Joke.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #163 Gepost op: 9-10-2012, 23:31:06 »
Reaver, ik snap niet helemaal wat je bedoelt met: 'ze nemen de wokken mee'. Naar mijn inzicht wordt door beide kampen in het eigen kamp gekookt. Daarbij wordt gebruik gemaakt van wat ze van de productie krijgen en wat ze zelf verzamelen. En volgens mij is Fajah gewoon één van de monden in het mangrovekamp, niet een extra mond. Ze werkt gewoon mee en ze eet dus ook gewoon mee. Ik zie het eten dat ze van de spelleiding krijgen ook niet als een soort beloning voor de proef ofzo, dus ik zie niet in waarom Fajah niet zou mogen mee-eten. Lijkt me ook allemaal heel onpraktisch als ze apart zou moeten koken en bij het verzamelen haar portie apart moet houden.

Kortom: naar mijn mening is Fajah gewoon onderdeel van het team dat op dat moment in de mangrove is, behalve als het gaat om proeven en stemmen. En volgens mij ziet de rest van de mensen dat ook zo. Maar als in een intervieuw iets anders staat, wil ik dat best geloven hoor  ;D
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #164 Gepost op: 9-10-2012, 23:49:49 »
Reaver, ik snap niet helemaal wat je bedoelt met: 'ze nemen de wokken mee'. Naar mijn inzicht wordt door beide kampen in het eigen kamp gekookt. Daarbij wordt gebruik gemaakt van wat ze van de productie krijgen en wat ze zelf verzamelen. En volgens mij is Fajah gewoon één van de monden in het mangrovekamp, niet een extra mond. Ze werkt gewoon mee en ze eet dus ook gewoon mee. Ik zie het eten dat ze van de spelleiding krijgen ook niet als een soort beloning voor de proef ofzo, dus ik zie niet in waarom Fajah niet zou mogen mee-eten. Lijkt me ook allemaal heel onpraktisch als ze apart zou moeten koken en bij het verzamelen haar portie apart moet houden.

Kortom: naar mijn mening is Fajah gewoon onderdeel van het team dat op dat moment in de mangrove is, behalve als het gaat om proeven en stemmen. En volgens mij ziet de rest van de mensen dat ook zo. Maar als in een intervieuw iets anders staat, wil ik dat best geloven hoor  ;D

Ze nemen de wokken niet mee, --> dus het kookmateriaal blijft in de kampen --> (afl 4) in afwachting van het verliezende kamp had ze het vuur gemaakt in de vuurwok dus ik veronderstel dat dit is om te koken of rook te maken tegen de muggen ::vergroot:: 
De kampen nemen tijdens de proeven wel hun eigen voorraad van rijst mee omdat ze op vaarhand niet weten of ze een proef gaan winnen of verliezen.

Ik vind eten krijgen van productie dan weer wel een beloning.  Als je echt mensen wil testen geef je ze niets van voedsel en moeten ze zelf hun plan zien te trekken. 

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #165 Gepost op: 10-10-2012, 00:11:40 »
Ze nemen de wokken niet mee, --> dus het kookmateriaal blijft in de kampen --> (afl 4) in afwachting van het verliezende kamp had ze het vuur gemaakt in de vuurwok dus ik veronderstel dat dit is om te koken of rook te maken tegen de muggen ::vergroot:: 
Oeps, slecht gelezen  ::schaam::

De kampen nemen tijdens de proeven wel hun eigen voorraad van rijst mee omdat ze op vaarhand niet weten of ze een proef gaan winnen of verliezen.
Op die manier. Nou dan lijkt het me dat Fajah inderdaad (net als de anderen) niet kan eten terwijl de anderen wegzijn voor de proeven. En dat aanmaken van het vuur was dan inderdaad waarschijnlijk tegen de muggen of gewoon om wat water te koken ofzo. Of ze was aan het oefenen met vuurmaken voor een eventuele proef natuurlijk  ::vergroot::

Ik vind eten krijgen van productie dan weer wel een beloning.  Als je echt mensen wil testen geef je ze niets van voedsel en moeten ze zelf hun plan zien te trekken. 
Het is inderdaad wel een (al dan niet nodig) extraatje, maar geen beloning. In de zin van dat ze wel krijgen als ze goed hun best hebben gedaan en niet als ze gelapzwanst hebben. En in die zin zie ik niet in waarom dit extraatje niet net zo goed voor Fajah bedoeld is als voor de anderen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Sicey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #166 Gepost op: 10-10-2012, 21:13:59 »
Hup Fajah, geef 'm van jetje morgen tegen Zoe!!   ::trots::

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #167 Gepost op: 11-10-2012, 16:48:13 »
Als ze van fitte Olivier kan winnen, zal ze van een verzwakte Zoe ook wel winnen.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #168 Gepost op: 11-10-2012, 18:48:40 »
Als ze van fitte Olivier kan winnen, zal ze van een verzwakte Zoe ook wel winnen.

De lichaamstaal hier zegt genoeg!


Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #169 Gepost op: 11-10-2012, 20:38:12 »
::bravo:: Fajah, weer een duel gewonnen ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #170 Gepost op: 11-10-2012, 20:41:55 »
 ::bravo:: En het kostte haar geen eens moeite :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #171 Gepost op: 11-10-2012, 20:43:09 »
Dat was de druppel die de emmer deed overlopen..  ::tandpastasmiley:: Fajah!  ::bravo::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #172 Gepost op: 11-10-2012, 21:02:48 »
ze gebruikt mijn uitspraak, onkruid vergaat niet ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline XDownOnYou

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #173 Gepost op: 11-10-2012, 23:15:33 »
Ik vind het wel goed van Fajah dat ze zei dat ze er niet zomaar er van uit moet gaan dat ze gaat winnen van Zoë. Sommige kandidaten zullen waarschijnlijk in haar plaats gedacht hebben van: "Oh, ik heb gewonnen van Willie en Olivier. En Olivier is fysiek de sterkste kandidaat hier. Dan win ik met gemak van zwakke Zoë."
« Laatst bewerkt op: 11-10-2012, 23:18:01 door XDownOnYou »

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #174 Gepost op: 18-10-2012, 21:43:31 »
Zo wat legde Fajah de vinger op de zere plek deze aflevering. Tess die door haar even op haar naïviteit in het spel gewezen werd.Wat Tess overigens niet inzag. Die dacht nog steeds dat ze erin zat omdat ze tactisch goede beslissingen genomen had, terwijl ze de speelbal van anderen was.

Fajah lijkt tactisch toch behoorlijk goed te kunnen nadenken, terwijl ik dit na de eerste aflevering niet dacht. Ze was toen te afwachtend en had meteen een verrassingsoffensief moeten inzetten tegen Gene of olivier om zichzelf te redden.

Ben benieuwd hoe het gaat, mocht ze terugkeren. Maar denk dat ze bovenaan het lijstje van het pokertrio staat.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #175 Gepost op: 18-10-2012, 21:46:01 »
Zo wat legde Fajah de vinger op de zere plek deze aflevering. Tess die door haar even op haar naïviteit in het spel gewezen werd.Wat Tess overigens niet inzag. Die dacht nog steeds dat ze erin zat omdat ze tactisch goede beslissingen genomen had, terwijl ze de speelbal van anderen was.

Fajah lijkt tactisch toch behoorlijk goed te kunnen nadenken, terwijl ik dit na de eerste aflevering niet dacht. Ze was toen te afwachtend en had meteen een verrassingsoffensief moeten inzetten tegen Gene of olivier om zichzelf te redden.

Ben benieuwd hoe het gaat, mocht ze terugkeren. Maar denk dat ze bovenaan het lijstje van het pokertrio staat.


Echt ongelooflijk he, hoe naief kan je zijn!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #176 Gepost op: 18-10-2012, 21:54:39 »
Fajah heeft beide teams goed kunnen observeren, en denkt veel beter na iig. Ze had Tess al eerder eens gewaarschuwd, maar Tess denkt gewoon niet verder. Hoop dan ook dat Fajah doorgaat, dat maakt het interessanter na de samensmelting.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #177 Gepost op: 18-10-2012, 22:26:59 »
Zo te horen gaat Fajah proberen om het pokertrio er zo snel mogelijk uit te werken ::ok:: Ik vind het wel mooi dat Fajah iemand is die het spel echt wil spelen en die ook niet zozeer denkt aan haar 'imago' wat ik de voorgaande 2 jaren wel een beetje zag bij de expeditieleden. Ze is gewoon haarzelf en speelt het spel goed en dat waardeer ik!

En inderdaad, tactisch is ze volgens mij heel slim!

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #178 Gepost op: 19-10-2012, 00:26:10 »
Goeie aflevering voor Fajah inderdaad.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #179 Gepost op: 19-10-2012, 02:08:05 »
Nu ben ik echt fan van Fajah ::bravo::. Die gaat er wel voor zorgen dat er leven komt in het spel ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human