Auteur Topic: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]  (gelezen 102710 keer)

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #160 Gepost op: 10-11-2012, 15:29:20 »
Het klinkt waarschijnlijk gestoord. Maar ik zou denk ik liever de finale verliezen van bijv. een Frank/ Ryan of Lodewijk. Dan dat ik bijvoorbeeld de finale zou winnen van bijv. een Patrick Martens ( die vorig jaar bijna finalist was) en de hele expeditie maar heeft lopen klagen en in de hut heeft liggen slapen. Wetende dat hij in de finale zit omdat we samen alle sterke spelers hebben weggestemd.

Natuurlijk heeft iedereen zoals ze zeggen een andere drijfveer. Maar wat ik jammer vind is dat met deze afgevlakte VIP versies van Robinson het mogelijk is om alles puur tactisch te doen. Ze hebben een kortere expeditie met veel meer luxe. Dus het volhouden is niet zo'n kunst meer. Vroeger kon je ook tactisch spelen, maar moest je ook fysiek en mentaal wat in je mars hebben om de expeditie te voltooien.

Dit is natuurlijk niet de schuld van het trio. Maar als die Chris de finale zal halen, dan betreur ik dat omdat ik werkelijk niks Robinsonwaardigs in hem zie. ( al schijnt dat bij hun een verboden woord te zijn).Het is een hun goed recht om het zo te spelen, maar ze moeten wel inzien dat het bepaalde emoties bij mensen oproept. Om deze mensen dan weg te zetten als emokijkers en dom is behoorlijk onbeschoft.
Mwah, ik kan me er wel iets bij voorstellen dus gestoord zou ik het niet noemen. ;) Voor mij gaat het eigenlijk puur en alleen om het spel te winnen. Op welke manier dat gebeurt en tegen wie interesseert me verder niet. Sowieso zie ik degenen die het verst komen als de sterkste kandidaten. Wat dat betreft vind ik Lodewijk eigenlijk maar een zwakke kandidaat. ER is immers voornamelijk een tactisch spel. Het gaat niet om wie bv. het beste een hut kan bouwen; daar win je het spel niet mee.

Ik heb er dan ook geen enkel probleem mee als Christophe de finale zou halen. Tactiek/strategie komt bij mij op de eerste plaats, gevolgd door het sociale en het mentale aspect en dan zou ik pas kijken naar Robinson-waardigheid of hoe goed iemand kan overleven op een eiland.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #161 Gepost op: 10-11-2012, 16:17:20 »
Een vervelend persoon. Niet zozeer om zijn tactische manier van spelen, al word ik al dat gekonkel nu een beetje zat, maar door de manier waarop hij op tegenslagen reageert.
In de vorige aflevering zagen we hem met Matthias in het water staan, en een beetje lacherig te bespreken dat er de kans was dat Fajah niet zou doen wat ze had gezegd ("dan zijn we dik de lul"). Als het dan gebeurt is het buitengewoon flauw om op de eilandraad op huilerige en rancuneuze toon te klagen wat Fajah gedaan heeft. Zelf hebben ze hetzelfde spel gespeeld.
Hij kreeg nu een koekje van eigen deeg. Mooi zo!
Nee, dan vind ik dat Lodewijk zich veel beter gedroeg na zijn uitstemming/uitschakeling, en hij had het niet eens zien aankomen.
Graag nu hij en Fatima eruit, krijgen we misschien eindelijk een beetje 'normale' expeditie..
« Laatst bewerkt op: 10-11-2012, 16:22:36 door bertje51 »

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #162 Gepost op: 10-11-2012, 16:32:46 »
krijgen we misschien eindelijk een beetje 'normale' expeditie..
???
normale, in de betekenis van 'zoals altijd', want ik ben daaraan gewend en alsjeblieft niet iets anders?
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #163 Gepost op: 10-11-2012, 16:37:24 »
Ik zou namelijk ook liever verliezen tegen iemand die het waard is,dan winnen van iemand die het niet waard is...

Een aantal mensen vergeten (denk ik) dat de winnaar 50000 euro krijgt.
Ik heb dat niet, dus ik win denk ik liever dan dat ik verlies in zn situatie :)
Maar dat is mijn mening.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #164 Gepost op: 10-11-2012, 17:04:06 »
???
normale, in de betekenis van 'zoals altijd', want ik ben daaraan gewend en alsjeblieft niet iets anders?

Ik vind dat de hele Expeditie dit jaar veel te veel in het teken staat van complotten en tactieken. Niet echt mijn ding.. ;)

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #165 Gepost op: 10-11-2012, 17:04:46 »
Ik vind dat de hele Expeditie dit jaar veel te veel in het teken staat van complotten en tactieken. Niet echt mijn ding.. ;)
okay, duidelijk.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #166 Gepost op: 10-11-2012, 17:17:56 »
Ik vind dat de hele Expeditie dit jaar veel te veel in het teken staat van complotten en tactieken. Niet echt mijn ding.. ;)

Dat is juist wel mijn ding,
dus ik ben blij zoals het dit jaar verloopt.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

I-love-paars

  • Gast
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #167 Gepost op: 10-11-2012, 17:28:49 »
Dus je zou liever tweede worden en verliezen van een sterke speler dan eerste en winnen van een zwakke speler (even los van om wat voor spel het gaat en wat sterk precies inhoudt)? Over hoe eerlijk het is dat ze met zijn drieën zijn vind ik verder niet zo relevant in deze discussie.

Klinkt misschien raar, maar ja dat zou ik liever. Ik zou me daar beter bij voelen. Als de concurrentie niet zo sterk is zou ik het minder goed van mezelf vinden. Al zou ik uiteraard wel blij zijn dat ik zou gewonnen heb.
  

Maar het verschil in ons mening is er inderdaad door de volgorde van belangrijkheid van de verschillende aspecten.
Ik vind tactiek ook goed, maar niet allesbepalend.
Op de eerste plaats staat bij mij het robinson zijn.Dat betekent voor mij sterk zijn in de verschillende proeven: cognitief, evenwicht, snelheid, spierkracht, uithouding, ... En bovendien kunnen overleven op je eentje: zelf eten zoeken (vruchten, vissen,...) vuur kunnen maken en het eten kunnen bereiden.
Daarna volgt het sociale en menselijke bij me en dan pas tactiek.

En dat ze met 3 zijn gebruik ik als argument om aan te tonen dat het in hun geval niet moeilijk is om een sterke weg te  stemmen. Als je als individu in het spel een sterke kunt wegstemmen is het een heel ander geval voor me en vind ik het wel sterk gepeeld. Ok de anderen kunnen ook allianties vormen, maar zullen elkaar nooit voor de volle 100% kunnen vertrouwen zoals bij hen wel het geval is. Maar ik weet uiteraard dat dat dat een 'fout' is van de productie.
« Laatst bewerkt op: 10-11-2012, 17:30:28 door I-love-paars »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #168 Gepost op: 10-11-2012, 17:52:43 »
Ik snap het niet zo goed eerlijk gezegd. Als je van jezelf weet dat je niet zo sterk bent, dan moet je slim zijn om te winnen. En dat betekent mensen die wel sterk zijn tactisch eruit spelen. Je bent een mens, doet mee aan een spel en iedereen (ik in ieder geval wel) doet mee aan een spel om te winnen.

Als je niet sterk bent en je wint vind ik dat een hele prestatie.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #169 Gepost op: 10-11-2012, 17:55:58 »
Ik snap het niet zo goed eerlijk gezegd. Als je van jezelf weet dat je niet zo sterk bent, dan moet je slim zijn om te winnen. En dat betekent mensen die wel sterk zijn tactisch eruit spelen. Je bent een mens, doet mee aan een spel en iedereen (ik in ieder geval wel) doet mee aan een spel om te winnen.

Als je niet sterk bent en je wint vind ik dat een hele prestatie.

+1
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

I-love-paars

  • Gast
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #170 Gepost op: 10-11-2012, 18:01:24 »
Ik snap het niet zo goed eerlijk gezegd. Als je van jezelf weet dat je niet zo sterk bent, dan moet je slim zijn om te winnen. En dat betekent mensen die wel sterk zijn tactisch eruit spelen. Je bent een mens, doet mee aan een spel en iedereen (ik in ieder geval wel) doet mee aan een spel om te winnen.

Als je niet sterk bent en je wint vind ik dat een hele prestatie.

Ik moet je wel gelijk geven in wat je hier zegt. Ik ben akkoord met je uitspraak.
Tanja heeft het vorig jaar ook mooi tactisch gespeeld (denk aan de uitschakeling van Jochem) en dat vond ik tof en sterk!

Alleen vind ik het bij hen anders overkomen omdat ik hen minder mens vind.(Ik weet dat dit niet altijd even correct van me is :P)Maar de manier waarop hij reageerde bij de uitschakeling van zijn broer, vond ik er over. Hij moet het kunnen verdragen dat anderen ook tactisch spelen.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #171 Gepost op: 10-11-2012, 18:19:07 »
'Zelfde manier als bij Lodewijk'....niet echt, Lodewijk kreeg nog een herkansing (of die proef eerlijk was doet er niet toe)  maar Lodewijk werd deels ook gekozen om het tegen Fajah op te nemen.

'Geen eer als je wint van een zwakkere'...
 als dan een Lodewijk dit spel wint is er voor hem dan ook niets eervols aan dan... ::vergroot::

Het is een overlevingsspel met een survival aspect in verschillende onderverdelingen, geen populariteitswedstrijd gecombineerd met een talentenjacht.



Mooie Engelse quotes dat ook wel betrekking heeft op dit spel

"    It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change.

    In the struggle for survival, the fittest win out at the expense of their rivals because they succeed in adapting themselves best to their environment.
"





Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #172 Gepost op: 10-11-2012, 19:14:53 »
Een aantal mensen vergeten (denk ik) dat de winnaar 50000 euro krijgt.
Daar gaat volgens mij 1/3 kansspelbelasting vanaf, maar het blijft natuurlijk een mooi bedrag.. ;D

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #173 Gepost op: 10-11-2012, 19:17:05 »
Daar gaat volgens mij 1/3 kansspelbelasting vanaf, maar het blijft natuurlijk een mooi bedrag.. ;D

Oww daar weet ik niks van, maar het blijft inderdaad leuk om te winnen dacht ik zo :)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Duco

  • Forumlid
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #174 Gepost op: 10-11-2012, 19:36:36 »
Ach, vind die mooie verhalen hier van, ja het is een spel dus het is tactisch echt wel mooi maar een beetje onzin allemaal.
Ik vind het ook helemaal niet knap. Iedereen kan zulke strategieën uitvoeren, het is gewoon een kwestie van, hoe erg daal ik in normen en waarden om te kunnen winnen.

Er is in mijn ogen niks mooi en tactisch aan als je in Lodewijk's gezicht zegt dat je nooit zal vergeten dat hij de twee broertjes weer samen had uitgekozen tijdens de herindeling, er is niks mooi aan om iemand een idee te geven dat je die persoon zo erg mag en met deze persoon naar de samensmelting te willen gaan, er is niks mooi aan om iemand te belazeren, er is niks mooi om in iemand gezicht te liegen (tegen Tess over stemmen op Lodewijk: dit is je enige redding).

Heel de "tactiek" (gewoon belazeren) bij Chris en Fatima draait gewoon om mensen in de maling te nemen en te manipuleren.
Joke zeggen dat de keuze niks met tactiek te maken heeft, dat het draait om dat ze haar persoonlijk gewoon mogen, om dat nog is aan te vullen springt Fatima er ook nog is gelijk bij met der borsteltje haha ik zie er echt helemaal niks knaps aan. En ik kan ook niet begrijpen wat andere mensen er mooi aan vinden.

In mijn ogen hebben Chris en Fatima dus een talent in het verlagen van hun eigen niveau, waar zij toch nog de voordelen uit hebben weten te halen omdat andere hun daar niet in hebben kunnen volgen.

Mooie troef, wees er maar trots op.

En toch zeg ik dat het vast wel aardige mensen zullen zijn buiten de competitie om.

« Laatst bewerkt op: 10-11-2012, 19:39:52 door Duco »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #175 Gepost op: 10-11-2012, 19:56:59 »
Ik zeg niet dat het mooi spel is wat ze doen, maar dat "ik wil liever verliezen van een sterke kandidaat dan winnen van een zwakkere" een beetje onzin.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #176 Gepost op: 10-11-2012, 19:58:27 »
Ik zeg niet dat het mooi spel is wat ze doen, maar dat "ik wil liever verliezen van een sterke kandidaat dan winnen van een zwakkere" een beetje onzin.

Eens ::ok::

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #177 Gepost op: 10-11-2012, 19:59:58 »
Ik zeg niet dat het mooi spel is wat ze doen, maar dat "ik wil liever verliezen van een sterke kandidaat dan winnen van een zwakkere" een beetje onzin.

Ook eens  ::jaja::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #178 Gepost op: 10-11-2012, 21:15:42 »
Dus  "Ik wil liever winnen van een sterke kandidaat dan verliezen van een sterke kandidaat" kunnen we uit het raam gooien..
Daarvoor in de plaats komt: "Ik win liever van de zwakste kandidaat"..
« Laatst bewerkt op: 10-11-2012, 21:43:19 door bertje51 »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Christophe de Meulder [Kandidaat BE]
« Reactie #179 Gepost op: 10-11-2012, 22:29:41 »
Dus  "Ik wil liever winnen van een sterke kandidaat dan verliezen van een sterke kandidaat" kunnen we uit het raam gooien..
Daarvoor in de plaats komt: "Ik win liever van de zwakste kandidaat"..

Nee, dat zeg ik niet.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48