Auteur Topic: Oneerlijke twists.  (gelezen 31021 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #60 Gepost op: 11-10-2012, 21:16:08 »
Vond ze zelf ook al, maar dat kwam ik bij Zoë weer niet zo goed over toen ze dat zei... ;D
::ok:: inderdaad ::rofl::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline TomB

  • Forumlid
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #61 Gepost op: 12-10-2012, 21:34:01 »
Haha ja klopt inderdaad.
Moet ook toegeven wel vaker erg blij te zijn met de twist, hoe oneerlijk die ook is.
Daarnaast vind ik de twist ook vaak erg leuk, en daarvan is de mangrove uit het jaar van Saar nog het beste voorbeeld.
Hoe Mick, Ernestien en Saar dagen en dagen op elkaars lip in de mangrove zaten, terwijl ze eigenlijk al weg gestemd waren. Heerlijke tv was dit, en ook meteen mijn favoriete seizoen van ER ooit.

Saar of bedoel je Klaar ?   ::zwaai::

Offline Carter

  • Forumlid
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #62 Gepost op: 23-10-2012, 15:05:10 »
Ik vind de grootste oneerlijke twist dit jaar dat gedoe met de afvallers. Dat afvallers een tweede kans krijgen is niet nieuw, maar de manier waarop vind ik nu erg slecht uitgevoerd. Eerdere jaren was het - in mijn ogen - veel zwaarder om als afvaller weer in de expeditie proberen te komen; met eenzaamheid, kou- en nattigheid, een hevig tekort aan voedsel en weinig bewegingsruimte. Dit jaar zit Fajah gewoon bij een groep, kan ze lopen over het hele eiland en heeft net zoveel eten als de andere expeditieleden. Bovendien kan ze haar krachten sparen doordat ze niet mee hoeft te doen aan opdrachten. Ook is de afvalproef steeds dezelfde, waardoor ze steeds meer voordeel krijgt ten opzichte van de 'nieuwe' afvaller. Ze kent de proef al, heeft haar krachten kunnen sparen en heeft niet net de emotionele klap van weggestemd worden ondergaan. Erg jammer!

Ik geef je helemaal gelijk Jolmolletje ::ok:: Al was het ook onterecht dat Tanja vorig jaar won ondanks dat ze dus in die grot zat...

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #63 Gepost op: 25-10-2012, 22:05:12 »
Onder het kopje oneerlijke wendingen: door middel van een stemming bepalen wie wel en wie niet mee mag doen aan de immuniteitsproef. Een waardeloze ondoordachte wending. Iedereen moet de kans krijgen om te vechten voor immuniteit. Het zwarte stemmen systeem is een ander voorbeeld. Sit soort inmenging van de productie heeft de potentie om een veel te grote stempel op de Expeditie te drukken. Wanneer beseft de productie nu eens dat de kandidaten het spel dienen te spelen en dat zij zoveel mogelijk aan de zijlijn moeten staan.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #64 Gepost op: 25-10-2012, 22:07:33 »
Ja dat vond ik ook niet eerlijk.
Maar ook de : je moet je ogen dicht doen bij de slaapproef, twist vond ik niet eerlijk. Dan val je tien keer zo snel in slaap. ::ohno::

Maar ja anders zat evi daar de hele nacht natuurlijk. En waarom krijgen ze zoveeel eten bij de samensmelting?? En prive koks? Sowieso hebben ze meer eten dan normaal volgens mij.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #65 Gepost op: 25-10-2012, 22:08:26 »
Ja dat vond ik ook niet eerlijk.
Maar ook de : je moet je ogen dicht doen bij de slaapproef, twist vond ik niet eerlijk. Dan val je tien keer zo snel in slaap. ::ohno::
voor iedereen gelijk dus in mijn ogen is dat dan weer niet oneerlijk

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #66 Gepost op: 25-10-2012, 22:08:56 »
Ja dat vond ik ook niet eerlijk.
Maar ook de : je moet je ogen dicht doen bij de slaapproef, twist vond ik niet eerlijk. Dan val je tien keer zo snel in slaap. ::ohno::

Maar ja anders zat evi daar de hele nacht natuurlijk. En waarom krijgen ze zoveeel eten bij de samensmelting?? En prive koks? Sowieso hebben ze meer eten dan normaal volgens mij.

Ik vond het juist wel leuk dat ze hun ogen dicht moesten doen. Het geeft gewoon extra spanning, het leek er echt op dat Peggy gewoon al in slaap was gevallen of zo. :P

Vorig jaar was wel het toppunt met elke keer voor de winnaar(s) een eiland vol eten en luxe-dingen.. ik weet niet. Dit is een eenmalige actie denk ik.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #67 Gepost op: 25-10-2012, 22:09:58 »
Ik vind het niet oneerlijk dat ze hun ogen dicht moesten doen.
Je valt inderdaad sneller is slaap, maar dat geld ook voor de andere 3 kandidaten,
gewoon eerlijk dus.

Edit: ennnn dit is al gezegd -_-
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Ali Kanarie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #68 Gepost op: 25-10-2012, 22:10:14 »
Ik vond het juist wel leuk dat ze hun ogen dicht moesten doen. Het geeft gewoon extra spanning, het leek er echt op dat Peggy gewoon al in slaap was gevallen of zo. :P

Vorig jaar was wel het toppunt met elke keer voor de winnaar(s) een eiland vol eten en luxe-dingen.. ik weet niet. Dit is een eenmalige actie denk ik.
Lol, mss was dat ook wel zo.. Leek wel zo ja.. Mss was ze zo verkrampt dat dat blokje gewoon vast zat XD

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #69 Gepost op: 25-10-2012, 22:10:49 »
Ik weet niet maar het lijkt alsof ze meer eten hebben dan normaal. Lekker stevig ontbijten, veel bananen. Veel rijst en bloem.
Zouden ze echt honger hebben? kan me nog herrinneren dat Fatima zwanger was op dat eiland en daar amper iets te eten had. Toen waren ze allemaal zoveel afgevallen. Of de strijd der titanen dat ze de eerste dagen amper iets hadden.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #70 Gepost op: 25-10-2012, 22:11:12 »
Ik vond het wel oneerlijk dat ze niet mochten blijven liggen in die heerlijke hangmatten :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #71 Gepost op: 26-10-2012, 00:19:06 »
Ik vond het wel oneerlijk dat ze niet mochten blijven liggen in die heerlijke hangmatten :P

+1

Ik zei ook al: nu zegt Evi "De boot komt jullie morgen ochtend weer halen" :D

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #72 Gepost op: 26-10-2012, 01:16:37 »
Saar of bedoel je Klaar ?   ::zwaai::
Ze zijn beide doorgekomen door een 'oneerlijke' twist.
Maar iemand sprak mij aan op mijn avatar, en daarop stond Saar.
In mijn mangrove verhaaltje had ik het inderdaad over Klaar, en niet Saar ;)

Maar het waren beide mijn favorieten uit hun jaar.
There's no show like a reality show ;)

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #73 Gepost op: 26-10-2012, 10:13:48 »
Het zou heel erg oneerlijk zijn mocht dit tafereel zich wekelijks voltrekken. Dat er eerst op je gestemd moet worden alvorens je aan de proef mag meedoen. Zo kan een eenling die slecht in de groep ligt nooit meer de finale halen. Terwijl dat juist je enige redding moet kunnen zijn ten aller tijden. Zoals in het verleden met Igor en Carl er mee weg konden komen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #74 Gepost op: 26-10-2012, 10:54:33 »
Ik vond het erg oneerlijk dat de mensen die niet mochten strijden om immuniteit meteen dubbel gestraft werden met de slaapproef. Dat je niet mag meestrijden voor immuniteit ok, maar om dan ook meteen kans te maken op twee zwarte stemmen vind ik een oneerlijke twist.

En ja, de kandidaten lijken meer te eten te hebben dan voorgaande jaren. Ze zien er allemaal nog heel goed uit en niet enorm vermagerd. Het eetfestijn bij de samensmelting leek ook meer een 'laten we met zijn allen veel gaan eten'-feest te zijn dan 'we hebben zo'n honger, eindelijk krijgen we eten'- feest. Het viel me op dat de kandidaten elkaar op zaten te fokken om veel te eten in plaats van dat het echt leek alsof ze het nodig hadden.

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #75 Gepost op: 26-10-2012, 15:45:49 »
Ik vond het wel oneerlijk dat ze niet mochten blijven liggen in die heerlijke hangmatten :P

Ik weet nog wel toen Maxime de slaapproef verloor. Hij lag in een diepe slaap en toen hij verloren had mocht iedereen lekker gaan slapen behalve hij  ::rofl::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #76 Gepost op: 26-10-2012, 18:04:09 »
Ik vond het erg oneerlijk dat de mensen die niet mochten strijden om immuniteit meteen dubbel gestraft werden met de slaapproef. Dat je niet mag meestrijden voor immuniteit ok, maar om dan ook meteen kans te maken op twee zwarte stemmen vind ik een oneerlijke twist.


Ben ik het mee eens. Ze hebben al het nadeel dat ze niet voor immuniteit kunnen gaan, maar met 2 zwarte stemmen zijn ze sowieso geschoten wild.  ::niet-ok::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #77 Gepost op: 26-10-2012, 18:20:56 »
Ik weet nog wel toen Maxime de slaapproef verloor. Hij lag in een diepe slaap en toen hij verloren had mocht iedereen lekker gaan slapen behalve hij  ::rofl::
En hij had ook maar half door dat hij eruit lag: 'Mag ik verder slapen?' ::rofl::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Aikaturbo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #78 Gepost op: 23-11-2012, 00:03:07 »
Het feit dat Fatima eerst het bamboeringetje aan de sleutel omver tikt, en iemand van productie het ongezien weer recht zet. Zodat Fatima alsnog de proef wint. Als ze het ringetje er aan de achterkant vanaf tikt, is het toch jammer maar helaas? Toch??
New England? How do you call your foot? New Hand?

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #79 Gepost op: 23-11-2012, 07:20:05 »
Joke tikte de hare er ook vanaf en die stond even later ook weer gewoon recht hoor  ::vergroot::
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.