Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 36246 keer)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #60 Gepost op: 1-11-2012, 23:34:34 »
Ik vind dit seizoen echt geweldig, maar wel heel jammer dat 'Robinson-waardigheid' echt totaal geen rol meer speelt! :(

Is ook zo maar eigenlijk is dat al wel een gepasseerd stadium, als je dat nog verlangd zou je je alleen maar zitten ergeren, ik heb me er dus vorig jaar al min of meer bij neergelegd dat het hele spel draait om complotten en dan wordt het ineens weer een stuk leuker om naar te kijken waar het toch per slot van rekening allemaal om gaat!  ::jaja::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 9
« Reactie #61 Gepost op: 1-11-2012, 23:52:56 »
Het viel mij ook op hoe zwak het pokertrio eigenlijk is. Matthias en Fatima gaven super snel op bij die proef :o
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vinkje

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #62 Gepost op: 2-11-2012, 00:14:45 »
Na de eilandraad kon mijn avond niet meer stuk, ja want wie een kuil graaft voor een ander, dondert er zelf in.
Wat was ik blij dat die Matti een fout antwoordt gaf.
En van de week schreef ik al zou Peggy nou echt zo dom zijn om zich bij het pokertrio aan te sluiten,
iemand schreef hier toen, nee hoor zo dom is Peggy niet, hahaha dus wel hé, ze is nog veel dommer dan ik dacht.
Nou volgende week Fatima eruit en de week daarna Peggy, want ook die verdient de finale niet, en dan mag complotten maker Chris ook nog weg, opgeruimt staat netjes.
Min Hee zal na deze eilandraad ook wel wakker geworden zijn, en weten hoe een koe een haas vangt.
Fajah is een toppertje en een hele slimme meid, goed gedaan Fajah dat je het pokertrio op het verkeerde been hebt gezet, wat een geweldige aflevering.  ;D ::ok::
« Laatst bewerkt op: 2-11-2012, 00:16:30 door Vinkje »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 9
« Reactie #63 Gepost op: 2-11-2012, 00:19:02 »
Volgens mij zien we in de volgende preview dat Peggy wel eens op Fatima kan gaan stemmen ::vergroot::. Ik denk dus dat de mensen heel goed hebben ingeschat dat Peggy niet zo dom is.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #64 Gepost op: 2-11-2012, 00:29:27 »
Volgens mij zien we in de volgende preview dat Peggy wel eens op Fatima kan gaan stemmen ::vergroot::. Ik denk dus dat de mensen heel goed hebben ingeschat dat Peggy niet zo dom is.
Ik denk dat mensen dat wel goed hadden ingeschat. Peggy heeft nu geen andere keuze meer, bij Fatima en Christophe blijven zou meteen een eliminatie betekenen hoogst waarschijnlijk. Maar deze aflevering zat ze er nog helemaal in, in het pokerclubje. Op de lange baan dacht ze niet echt, want de broertjes en Fatima zouden haar lozen zo snel het nodig was. Hopelijk heeft haar gekonkel volgende week geen zin en wordt ze er uit gestemd.
There's no show like a reality show ;)

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #65 Gepost op: 2-11-2012, 00:35:57 »
Wel jammer dat zo'n belangrijke wending uiteindelijk neerkomt op zo'n lullige, nogal willekeurige proef. Ik had als ik Joke was desnoods op de eilandraad zelf nog even tegen Min Hee gefluisterd: "Matti!" Ze zat naast haar, had best gekund.

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #66 Gepost op: 2-11-2012, 00:38:50 »
Volgens mij zien we in de volgende preview dat Peggy wel eens op Fatima kan gaan stemmen ::vergroot::. Ik denk dus dat de mensen heel goed hebben ingeschat dat Peggy niet zo dom is.

Peggy heeft heel veel mazzel dat Matthias er nu is uit gestemd.
Fajah heeft nu gedaan wat Peggy eigenlijk had moeten doen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 9
« Reactie #67 Gepost op: 2-11-2012, 00:51:05 »
Wel jammer dat zo'n belangrijke wending uiteindelijk neerkomt op zo'n lullige, nogal willekeurige proef. Ik had als ik Joke was desnoods op de eilandraad zelf nog even tegen Min Hee gefluisterd: "Matti!" Ze zat naast haar, had best gekund.
Dat zat ik ook de hele tijd te denken ::jaja::

Peggy heeft heel veel mazzel dat Matthias er nu is uit gestemd.
Fajah heeft nu gedaan wat Peggy eigenlijk had moeten doen.
Ik denk dat mensen dat wel goed hadden ingeschat. Peggy heeft nu geen andere keuze meer, bij Fatima en Christophe blijven zou meteen een eliminatie betekenen hoogst waarschijnlijk. Maar deze aflevering zat ze er nog helemaal in, in het pokerclubje. Op de lange baan dacht ze niet echt, want de broertjes en Fatima zouden haar lozen zo snel het nodig was. Hopelijk heeft haar gekonkel volgende week geen zin en wordt ze er uit gestemd.

Maar zij wist niet wat Fajah dacht. Stel Fajah had wel mee gestemd op Minhee. Dan zou ze goed zitten. Nu zit ze niet goed maar zoals voor de samensmelting ook door velen werd gezegd: Peggy word niet geassocieerd met het pokertrio of als een bedreiging gezien. Het is de broertjes en Fatima die weg moeten en Peggy is slechts een handlanger. Ze was dus slim om nu nog mee te stemmen en te kijken hoe de stemmen zouden vallen. Nu ze weet dat het pokertrio verloren is stapt ze over en dat word haar redding.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 9
« Reactie #68 Gepost op: 2-11-2012, 07:06:27 »
Ik moest wel lachen om Fajah die in de preview zei tegen Chris: dit is weer de echte Chris he.
Met zijn sjagrijnige porem erbij. Gaan we nu eindelijk eens zijn echte duistere zijde ontdekken.  >:D
Hopelijk Fatima eruit volgende keer.
Daarna mag Chris weg.
Dan Peggy. Die ik nog steeds de meeste saaie kandidaat dit jaar vind. Zelfs Joke en Gene vind ik nu best leuke kandidaten.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #69 Gepost op: 2-11-2012, 07:47:06 »
Na de eilandraad kon mijn avond niet meer stuk, ja want wie een kuil graaft voor een ander, dondert er zelf in.
Wat was ik blij dat die Matti een fout antwoordt gaf.
En van de week schreef ik al zou Peggy nou echt zo dom zijn om zich bij het pokertrio aan te sluiten,
iemand schreef hier toen, nee hoor zo dom is Peggy niet, hahaha dus wel hé, ze is nog veel dommer dan ik dacht.
Nou volgende week Fatima eruit en de week daarna Peggy, want ook die verdient de finale niet, en dan mag complotten maker Chris ook nog weg, opgeruimt staat netjes.
Min Hee zal na deze eilandraad ook wel wakker geworden zijn, en weten hoe een koe een haas vangt.
Fajah is een toppertje en een hele slimme meid, goed gedaan Fajah dat je het pokertrio op het verkeerde been hebt gezet, wat een geweldige aflevering.  ;D ::ok::

Ik was degene die zij dat Peggy niet zo dom was.
En aan de preview gezien heb ik gelijk, en heb jij het fout.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #70 Gepost op: 2-11-2012, 08:37:04 »
Leuke tactische aflevering weer hoor, en vond de proef ook OK, maar ik erger me er echt kapot aan dat er weer gewoon allemaal planken en balken voor het nieuwe kamp klaar liggen...

Echt belachelijk. Er zal in de voorraad kist vast dan ook wel weer spijkers en een hamer hebben gelegen, waarschijnlijk naast weer een overvloed van rijst en meel. Niemand wordt uitgedaagd tot het survival aspect, en niemand hoor je over honger.

ER 2012 mag wat mij betreft wel de boeken in als "Resort Robinson 2012"

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 9
« Reactie #71 Gepost op: 2-11-2012, 09:28:22 »
Ik snap dat mensen denken dat het dom van Peggy was om zich bij het pokertrio aan te sluiten, maar wat had ze anders kunnen doen?
Ze had zich aan kunnen sluiten bij Fajah, Ruud, Gene en Joke, maar dan was ze waarschijnlijk meteen na het pokertrio afgevallen, ze heeft nooit in Kamp Noord gezeten en niemand kende haar. Nu had ze nog een kans om bij de laatste vier te komen. (als ze niet zo dom waren geweest om Fajah te vertrouwen)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Maan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #72 Gepost op: 2-11-2012, 09:58:10 »
Wat heeft die Chris weer een mazzel zeg !
Hij glipt er steeds tussendoor.
Ik vindt het een gladjanus, maar de manier hoe hij elke keer de dans ontspringt is eigenlijk wel knap.(of eigenlijk slecht van de anderen).

Zou me niet verbazen als hij nog wint ook.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #73 Gepost op: 2-11-2012, 10:19:23 »
Ik snap niet waarom het pokertrio voor Min Hee heeft gekozen. Paul hadden ze er door zijn zwarte stemmen veel gemakkelijker uit kunnen gooien. Tactisch gezien hadden ze beter voor Fajah kunnen kiezen omdat zij een erg slimme en tactische speelster is. Het is erg opzichtig om elke keer de 'sterkste' eruit te gooien (aanhalingstekens omdat sterkste natuurlijk een rekbaar begrip is, al vind ik Min Hee zeker een sterke Robinson). Daarnaast wisten ze dat Fajah erg slim is en dat het totaal niet in Fajahs belang is om mee te stemmen met het pokertrio. Ze hadden Paul (die toch onzeker was over zijn eigen positie) er gemakkelijker bij kunnen betrekken dan Fajah. Voor mij bleek deze aflevering duidelijk dat het pokertrio Fajah enorm heeft onderschat en dat ze misschien tactisch toch wat minder slim speelden dan ze zelf dachten. 

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #74 Gepost op: 2-11-2012, 10:46:27 »
Ik snap niet waarom het pokertrio voor Min Hee heeft gekozen. Paul hadden ze er door zijn zwarte stemmen veel gemakkelijker uit kunnen gooien. Tactisch gezien hadden ze beter voor Fajah kunnen kiezen omdat zij een erg slimme en tactische speelster is. Het is erg opzichtig om elke keer de 'sterkste' eruit te gooien (aanhalingstekens omdat sterkste natuurlijk een rekbaar begrip is, al vind ik Min Hee zeker een sterke Robinson). Daarnaast wisten ze dat Fajah erg slim is en dat het totaal niet in Fajahs belang is om mee te stemmen met het pokertrio. Ze hadden Paul (die toch onzeker was over zijn eigen positie) er gemakkelijker bij kunnen betrekken dan Fajah. Voor mij bleek deze aflevering duidelijk dat het pokertrio Fajah enorm heeft onderschat en dat ze misschien tactisch toch wat minder slim speelden dan ze zelf dachten. 

Mee eens, de keuze voor Min Hee was een erg ongelukkige keuze (hetgeen ik overigens al verkondigde voor de aflevering van gisteren, dus het is geen wijsheid achteraf). Het pokertrio had naar survival modus moeten switchen vanwege de doorzichtigheid van hun alliantie en bijbehorende tactieken. Het getuigd van zelfoverschatting en tevens onderschatting van anderen dat ze hebben nagelaten hun koers te wijzigen. Er waren zoveel opties, én uit al die opties hebben ze uitgerekend gekozen voor het proberen te recruteren van Fajah (die zich absoluut niet laat leiden door de plannen van anderen).
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #75 Gepost op: 2-11-2012, 10:48:44 »
Leuke tactische aflevering weer hoor, en vond de proef ook OK, maar ik erger me er echt kapot aan dat er weer gewoon allemaal planken en balken voor het nieuwe kamp klaar liggen...
ja, dat was zo suf. Hé, wat een apart bos zeg, wat een aparte takken liggen er hier op het eiland... ::rofl::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #76 Gepost op: 2-11-2012, 11:12:35 »
Eens met califax en jolmolletje.

Vooral jammer dat het lijkt alsof ze in de watten worden gelegd. Dat was vroeger wel anders. Heel jammer dat je nooit meer iemand hoort klagen over honger. Toch een interessant en wat mij betreft belangrijk onderdeel van ER dat verloren is gegaan.

Offline Carter

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #77 Gepost op: 2-11-2012, 11:23:00 »
Helemaal mee eens Jolmolletje !

Dit keer kwam echt de aap uit de mouw dat het Pokertrio helemaal niet zo slim is als iedereen dacht..
Inderdaad erg dom om Fajah erbij te betrekken, ik dacht nog zo toen ik gister naar de TV keek: Dat is wel de laatste die ik erbij zou betrekken ::rofl:: Erg goed gedaan van Fajah, heeft ze ook wraak genomen voor Lodewijk. Vond het nog steeds zielig voor hem toen gister dat beeld nog een keer kwam dat Lo de Bouwer naar huis moest ::niet-ok::

Min Hee deze aflevering ook tegenvallend.. met de proef en met het tactische, verdiend het niet om te winnen, erg saai ook, mag ook weg.

Peggy, de allerstomste kandidaat ooit! (en saai) kan niet zwemmen, had moeite met de eetproef, zie haar geen een individuele proef winnen, ze is veruit de zwakste vrouwelijke kandidaat nog in het spel. Tevens is ze een meeloper, er is niets dat ik erger vind dan dat! Eerst is ze dikke maatjes met Lodewijk, daarna stapt ze doodleuk over naar degene die hem elimineren, veel meer respect voor Fajah die wraak neemt namens Lo. Dat peggy geen keus had is onzin! Nadat Tess eruit was gestemd had ze wel degelijk bij andere kunnen polsen en mee kunnen werken aan het wegwerken van het pokertrio, als ze enig tactisch inzicht heeft had ze net als Fajah veel eerder al moeten inzien dat zij puur als hefboom gebruikt wordt door het pokertrio.. dat wil zeggen, als het moment daar is zou zij de volgende zijn.

Nu gaat ze misschien tegen Fatima stemmen, maar steeds overstappen naar de winnaars vind ik erg zwak.. Ieder persoon heeft zijn principes en waardigheid, Peggy duidelijk niet.. Liever met opgeheven hoofd weg gaan dan een meeloper zijn! ::niet-ok::

Ruud en Joke staan er erg goed voor, Joke is door niemand gehaat, net als Paul. Ruud heeft er goed aan gedaan Joke en Gene mee te nemen om die band ook een beetje te versterken. Joke had het zoiezo verdiend na een sterke proef van haar, het beste wat we tot nu toe van Joke gezien hebben! ::ok::

Als mijn voorspelling klopt zal Fatima inderdaad de volgende zijn, Fajah heeft goed gespeeld, maar is tevens ook een gevaar, zij zal de finale niet halen. Het is misschien voor de hand liggend, maar ik denk nog altijd dat Ruud en MinHee de finale halen, Joke kan misschien nog als lachende derde mee. Stiekem hoop ik dat Christophe nog lang in de expeditie blijft voor wat vuurwerk.

« Laatst bewerkt op: 2-11-2012, 11:24:42 door Carter »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #78 Gepost op: 2-11-2012, 11:44:30 »
Eens met califax en jolmolletje.

Vooral jammer dat het lijkt alsof ze in de watten worden gelegd. Dat was vroeger wel anders. Heel jammer dat je nooit meer iemand hoort klagen over honger. Toch een interessant en wat mij betreft belangrijk onderdeel van ER dat verloren is gegaan.

Ja klopt, dat valt mij ook op. De expeditie is veel minder zwaar dan vroeger. Er lijkt voldoende voedsel te zijn (niemand is echt vermagerd), de proeven zijn minder zwaar (de hangproef van deze aflevering werd vroeger gedaan met gewichten) en de kampen zijn goed voorzien (zelfs op het verliezerseiland liggen planken klaar om een hut van te bouwen). Aan de ene kant vind ik dat jammer, want het echte survivallen is minder (al doe ik het de kandidaten nog steeds niet na). Maar aan de andere kant is deze serie daardoor ook spectaculairder, aangezien de kandidaten meer energie hebben om de proeven te spelen en complotten te smeden.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #79 Gepost op: 2-11-2012, 11:53:35 »
Ja klopt, dat valt mij ook op. De expeditie is veel minder zwaar dan vroeger. Er lijkt voldoende voedsel te zijn (niemand is echt vermagerd), de proeven zijn minder zwaar (de hangproef van deze aflevering werd vroeger gedaan met gewichten) en de kampen zijn goed voorzien (zelfs op het verliezerseiland liggen planken klaar om een hut van te bouwen). Aan de ene kant vind ik dat jammer, want het echte survivallen is minder (al doe ik het de kandidaten nog steeds niet na). Maar aan de andere kant is deze serie daardoor ook spectaculairder, aangezien de kandidaten meer energie hebben om de proeven te spelen en complotten te smeden.

Precies, ik ben er ook wel klaar mee hoor, met dat gehannes met zo'n vuurstickje en mensen die de hele dag lusteloos gaan zitten hangen en klagen omdat ze zo'n honger hebben, dan toch liever mindf*cking games.  ::jaja::