Auteur Topic: Life after ER  (gelezen 7234 keer)

Offline findingnemo

  • Forumlid
Life after ER
« Gepost op: 1-11-2012, 22:26:25 »

Ik denk weleens na hoe het leven is voor de kandidaten na ER. Soms lees je hele heftige dingen. Zoals Ronald die zijn baan verloor als KLM piloot. Mijn neef is KLM piloot en vertelde dat hij nooit meer als piloot is teruggekomen bij KLM. Ook zijn verschillende mensen ziek geworden voor het leven. En het lijkt erop dat Fatima haar goede imago kwijt is. Ik vroeg me af of er meer forumleden zijn die iets weten over ex deelnemers waarvan ER veel impact heeft gehad op hun leven.
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Life after ER
« Reactie #1 Gepost op: 1-11-2012, 22:28:34 »
Vind het wel een interessant onderwerp maar ziek voor het leven??  ::)

Offline Augustus

  • Forumlid
  • leuk forum is
Re: Life after ER
« Reactie #2 Gepost op: 1-11-2012, 22:30:43 »
Grappig, het enige dat ik me van Ronald kan herinneren is dat ie steevast Roland genoemd werd door een van de anderen. ;D (Beetje offtopic, sorry.)
niet ziet jij wat, zie zie, ik ik!

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Life after ER
« Reactie #3 Gepost op: 1-11-2012, 22:30:47 »
Ik weet dat Fleur (2005) ziek was geworden waardoor ze haar haar (gedeeltelijk) kwijt was. Maar ziek voor het leven kan ik me niet herinneren...

Grappig, het enige dat ik me van Ronald kan herinneren is dat ie steevast Roland genoemd werd door een van de anderen. ;D (Beetje offtopic, sorry.)
En Mohammed die verontwaardigd was omdat Ronald zijn naam een keer fout schreef terwijl hij hem zelf nooit goed had genoemd volgensmij ;D

Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: Life after ER
« Reactie #4 Gepost op: 1-11-2012, 22:32:06 »
Ja, er was een keer een deelnemer in 2004, die moest er eerder uit vanwege ziekte en had jaren later nog steeds chronische problemen met zijn darmen geloof ik.
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Life after ER
« Reactie #5 Gepost op: 1-11-2012, 22:42:43 »
Ik weet dat Fleur (2005) ziek was geworden waardoor ze haar haar (gedeeltelijk) kwijt was. Maar ziek voor het leven kan ik me niet herinneren...

Inderdaad, door een gebrek aan vitamine E maar die bos haar is inmiddels vast al weer helemaal bijgegroeid.  ::rofl::

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Life after ER
« Reactie #6 Gepost op: 1-11-2012, 22:44:52 »
Ik weet dat Fleur (2005) ziek was geworden waardoor ze haar haar (gedeeltelijk) kwijt was. Maar ziek voor het leven kan ik me niet herinneren...
Oh, ik dacht altijd dat ze dat had kortgeknipt voor de SdT. :P
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Life after ER
« Reactie #7 Gepost op: 2-11-2012, 07:30:55 »
Citaat
Expeditie Robinson: Ronald terug aan de slag bij KLM?

zaterdag 27 november 2004

Ronald, één van de Nederlandse deelnemers aan ‘Expeditie Robinson 2004’, kan terug aan de slag bij KLM. De 42-jarige piloot kreeg vlak voor hij vertrok verschillende waarschuwingen van zijn werkgever. KLM had zijn verlof niet onmiddellijk toegestaan. Uiteindelijk meldde hij zich ziek en vertrok hij toch op survivaltocht. Vlak voor zijn terugkeer van het eiland kreeg hij te horen dat hij ontslagen was.
Vorige week deed de rechtbank uiteindelijk een uitspraak. De rechter oordeelde dat ondanks de niet vlekkeloos verlopen verlofprocedure, hij er niet van had mogen uitgaan dat hij verlof kreeg voor de deelname aan het programma. Hierdoor werd het vertrouwen van de werkgever in Ronald ernstig geschaad, echter niet onherstelbaar, aldus de rechtbank. De bal ligt nu in het kamp van Ronald zelf. Hij kan nu terugkeren naar zijn oude baan. Het vonnis sprak Ronald ook nog vrij van misbruik van de regels die gelden voor zieke werknemers.

bron: radiovisie.eu

Dit is een eerder nieuwsbericht:
Citaat
Het avontuur Expeditie Robinson heeft voor KLM-piloot Ronald Groenink een vervelend staartje gekregen. Hij werd op staande voet ontslagen door de luchtvaartmaatschappij. Groenink vocht zijn ontslag aan, maar de kort gedingrechter in Amsterdam stelde KLM donderdag in het gelijk.

Groenink vroeg twee maanden onbetaald verlof voor de opnamen van het SBS-programma Expeditie Robinson in Maleisië. Deelnemers aan het programma bivakkeren op een onbewoond eiland zonder moderne communicatiemiddelen en andere voorzieningen. Met opdrachten kunnen ze extra eten winnen of een telefoongesprek. De deelnemers stemmen elkaar weg, tot uiteindelijk een winnaar overblijft.

Tussen de KLM en Groenink bestaat verschil van mening over of hij nu wel of geen toestemming had voor het onbetaalde verlof. Het conflict is te ingewikkeld voor een kort geding, maar volgens de rechter lijkt het vooralsnog aannemelijk dat het ontslag in stand blijft. Groenink eiste in de spoedprocedure zijn baan terug en betaling van achterstallig loon, maar de kort gedingrechter weigert dit. De 43-jarige piloot uit Lelystad moet om zijn gelijk te halen een bodemprocedure starten.

Groenink werkte zich bij de KLM op van monteur tot technicus, tot piloot. Hij was ruim twintig jaar in dienst bij de KLM. Net als zijn vader en broers had hij er alles voor over bij de KLM te mogen vliegen, maar daaraan is door de deelname aan het televisieprogramma een einde gekomen.

De piloot verkeerde in de veronderstelling toestemming te hebben. Maar volgens de rechter had Groenink moeten begrijpen dat een administratief medewerkster van de personeelsafdeling hiervoor geen toestemming kan geven en zij ontkent dit bovendien. Ook aan een toezegging van KLM-woordvoerder H. Baas kent de rechter geen enkele waarde. De woordvoerder zelf trouwens ook niet, die zegt er niet over te gaan.

Groenink vertrok op 19 april van dit jaar naar Maleisië. Toen hij toch bleek te zijn ingeroosterd, meldde zijn vrouw hem ziek. Volgens de kort gedingrechter heeft Groenink zijn plicht als piloot in dienstbetrekking van KLM grovelijk verwaarloosd en is, gelet op zijn handelwijze, het vertrouwen in hem onherstelbaar geschaad

Niet echt slim lijkt me....
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: Life after ER
« Reactie #8 Gepost op: 2-11-2012, 07:41:31 »

Ja, maar hij mocht niet meer vliegen. Hij heeft nog een tijd gewerkt bij onderhoud. Maar is op een gegeven moment toch vertrokken. Ik schreef ook dat hij bij KLM niet meer als piloot aan de bak mocht. Op zich wel logisch als je zo slordig met zo'n verantwoordelijke baan omgaat. Ik snap ook niet dat mensen voor zo'n programma zo ver gaan, dat ze hun baan op de tocht zetten. Ik vond het wel terecht al is het wel een domper voor zijn inkomen geweest waarschijnlijk.
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Life after ER
« Reactie #9 Gepost op: 2-11-2012, 20:36:21 »
Zouden zulke toestanden aan de basis liggen van de keuze om Bv's en Bn'ers te laten meedoen?

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Life after ER
« Reactie #10 Gepost op: 2-11-2012, 20:50:16 »
Zouden zulke toestanden aan de basis liggen van de keuze om Bv's en Bn'ers te laten meedoen?

Kan, maar die hebben natuurlijk net zo goed met afspraken, contracten, optredens en/of opnames te maken, dat zullen ze toch ook allemaal zelf moeten regelen vooraf.

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Life after ER
« Reactie #11 Gepost op: 2-11-2012, 21:05:00 »
Kan, maar die hebben natuurlijk net zo goed met afspraken, contracten, optredens en/of opnames te maken, dat zullen ze toch ook allemaal zelf moeten regelen vooraf.

Het ligt mss aan mezelf maar ik zit zo met het idee dat bv's of bn's makkelijker terug de draad met het hun leven kunnen oppikken.

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Life after ER
« Reactie #12 Gepost op: 2-11-2012, 21:07:51 »
Zouden zulke toestanden aan de basis liggen van de keuze om Bv's en Bn'ers te laten meedoen?
Ik denk dat kijkcijfers aan de basis liggen voor de keuze van Bn'ers en Bv's.
There's no show like a reality show ;)