Auteur Topic: Oneerlijke twists.  (gelezen 30968 keer)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #40 Gepost op: 5-10-2012, 22:36:01 »
De rede van de crew om een pokertweeling mee te laten doen is waarschijnlijk geweest om te zorgen dat er meer complotten en tactisch spelen kwam in het nieuwe seizoen.
Dat is ook de rede geweest dat de teams op voorhand waren gekozen.
Het is misschien oneerlijk maar het verhoogt ons kijkplezier.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #41 Gepost op: 5-10-2012, 22:39:22 »
Voor mij is dat nog steeds het duel dat steeds hetzelfde is.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #42 Gepost op: 5-10-2012, 22:53:50 »
Helemaal mee eens.
Fajah heeft het duel nu al 2x gedaan.
Het maakt dus niet uit hoe sterk haar tegenstander is, ze zal blijven winnen.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #43 Gepost op: 5-10-2012, 22:59:13 »
Normaalgesproken wel, maar ze kan natuurlijk uitglijden en in het water vallen..(afkloppen..;) )

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #44 Gepost op: 5-10-2012, 23:50:11 »
of zodanig afzwakken in de mangroven dat ze het nauwelijks meer volhoud.

maarja op zich heeft ER laatste paar jaar elke keer dezelfde eliminatieproef. Het blokken stapelen in 2009, de evenwichtsplankjes in 2010 en nu deze proef.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline klimmer

  • Forumlid
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #45 Gepost op: 6-10-2012, 09:49:25 »
Ik denk dat elke eliminatieproef zo zn voor en nadelen heeft.
2009 was vooral geluk, dus iedereen had een kans ook als je fysiek superzwak was
2010 Was kracht en evenwicht, dus had je last van je arm of been, jammer
2011 de grot, ging puur over wilskracht en doorzettingsvermogen, allees de eindproef weer niet was daar strijd geweest
2012 Het is niet alleen fysiek, maar techniek dus je hoeft niet per se supersportief te zijn om te winnen, maar heb je het al gedaan heb je wel een enorme voorsprong

Ik denk zouden ze elke aflevering een ander duel doen, dan zou het kunnen lijken alsof ze een bepaalde kandidaat ten faveure zouden kunnen spelen, maar niet iemand kan heel goed in alles worden aangezien elke keer weer wat anders was.

___
Wat ik niet zo eerlijk vond was bij de eetproef.
Er werd gezegd dat als je het niet binnen kon houden, dan geen punten. Nou stond op de site een foto van Lodewijk die zijn hapje er weer uitkotste, later tijdens de proef. Hadden ze dan eigelijk niet de punten die lodewijk had gewonnen  moeten terugnemen?

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #46 Gepost op: 6-10-2012, 09:55:12 »
Tja dat zou kunnen,
maar ik denk dat ze gwn kijken of je het helemaal hebt doorgeslikt
en hebt laten zien dat je dat hebt, het goed is  ::ok::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #47 Gepost op: 6-10-2012, 14:59:02 »
Dat is altijd zo geweest hoor klimmer, je moet het doorgeslikt hebben en dat ook laten zien en waar en wanneer het er dan weer uitkomt doet verder niets meer af aan de prestatie.

Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #48 Gepost op: 6-10-2012, 16:08:50 »
Ik kan er wel een paar noemen.

Met stipt op nummer 1
* De proef vorig jaar met Nico en Tanja, waarmee Nico ontzettend werd benadeeld. Tevens mocht ze haar munten houden bij de samensmelting en zo waren er nog meer. Tanja heeft gewonnen dankzij de produktie. Ik denk dat ze graag een vrouw als winnaar wilden. Ik was toen van plan om nooit meer ER te kijken

En dan dit jaar:
* W.b.t de kampen. 3 (ex)topsportvrouwen in 1 team doen. En de drie pokermaatjes in hetzelfde team doen. Kamp Zuid was ontzettend in het voordeel. De 2 teams geen gelijke kansen geven, door de ene steeds in in de mangrove te sturen. Laat beide teams op een strand zitten en in ieder geval die robinson ervaring hebben. Willie en Zoe en tevens Ollie hebben geen echte ervaring gehad aan het strand. Tevens als je in de mangrove zit, zou het natuurlijke instinct zijn om naar het strand te gaan en daar te bouwen. Ik heb verschillende keren op het strand geslapen in de tropen en dat is echt veel prettiger dan in de bush bush.

* De proef tussen de afvallers...is steeds hetzelfde. Fajah is enorm in het voordeel. Ook Willie had toen moeten winnen als hij links had gestaan op de balk, hij had tevens niks om de stik in te doen en Fajah gebruikt haar bikini. Dat scheelt weer. Ze zouden daar regels voor moeten hebben.  ::ohno::
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline klimmer

  • Forumlid
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #49 Gepost op: 6-10-2012, 16:59:44 »
Tja dat zou kunnen,
maar ik denk dat ze gwn kijken of je het helemaal hebt doorgeslikt
en hebt laten zien dat je dat hebt, het goed is  ::ok::
Dat is altijd zo geweest hoor klimmer, je moet het doorgeslikt hebben en dat ook laten zien en waar en wanneer het er dan weer uitkomt doet verder niets meer af aan de prestatie.

ik dacht dat ze het ''eten'' dan gedurende de hele proef moest binnenhouden, maar dat heb ik dus verkeerd begrepen

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #50 Gepost op: 6-10-2012, 17:08:51 »
ik dacht dat ze het ''eten'' dan gedurende de hele proef moest binnenhouden, maar dat heb ik dus verkeerd begrepen

Dus je bedoeld dat ze het binnen moesten houden tot alle deelnemers waren geweest, dat zou dan een "oneerlijke twist" zijn t.o.v. degene die begint, toch? 

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #51 Gepost op: 6-10-2012, 17:27:23 »
Precies miek.
Ik denk dat we ervanuit kunnen gaan dat doorslikken en laten zien dat je doorgeslikt hebt genoeg is.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #52 Gepost op: 8-10-2012, 17:15:26 »
Gered voor mij, als kijker, niet in de ~algemene zin~ van het woord "redden", lol. Ik haatte Ilona en WAARSCHIJNLIJK had ze de expeditie gewonnen als Franca er die avond niet weggestemd was.

Ondanks alles WAS het wel een oneerlijke twist (en ik mocht Franca)

Beetje een oude reactie. Maar kan je mij uitleggen waardoor je denkt dat Ilona dan waarschijnlijk gewonnen had?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #53 Gepost op: 10-10-2012, 12:22:31 »
Ik vind de grootste oneerlijke twist dit jaar dat gedoe met de afvallers. Dat afvallers een tweede kans krijgen is niet nieuw, maar de manier waarop vind ik nu erg slecht uitgevoerd. Eerdere jaren was het - in mijn ogen - veel zwaarder om als afvaller weer in de expeditie proberen te komen; met eenzaamheid, kou- en nattigheid, een hevig tekort aan voedsel en weinig bewegingsruimte. Dit jaar zit Fajah gewoon bij een groep, kan ze lopen over het hele eiland en heeft net zoveel eten als de andere expeditieleden. Bovendien kan ze haar krachten sparen doordat ze niet mee hoeft te doen aan opdrachten. Ook is de afvalproef steeds dezelfde, waardoor ze steeds meer voordeel krijgt ten opzichte van de 'nieuwe' afvaller. Ze kent de proef al, heeft haar krachten kunnen sparen en heeft niet net de emotionele klap van weggestemd worden ondergaan. Erg jammer!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #54 Gepost op: 10-10-2012, 12:43:40 »
Ik vind de grootste oneerlijke twist dit jaar dat gedoe met de afvallers. Dat afvallers een tweede kans krijgen is niet nieuw, maar de manier waarop vind ik nu erg slecht uitgevoerd. Eerdere jaren was het - in mijn ogen - veel zwaarder om als afvaller weer in de expeditie proberen te komen; met eenzaamheid, kou- en nattigheid, een hevig tekort aan voedsel en weinig bewegingsruimte. Dit jaar zit Fajah gewoon bij een groep, kan ze lopen over het hele eiland en heeft net zoveel eten als de andere expeditieleden. Bovendien kan ze haar krachten sparen doordat ze niet mee hoeft te doen aan opdrachten. Ook is de afvalproef steeds dezelfde, waardoor ze steeds meer voordeel krijgt ten opzichte van de 'nieuwe' afvaller. Ze kent de proef al, heeft haar krachten kunnen sparen en heeft niet net de emotionele klap van weggestemd worden ondergaan. Erg jammer!

+1
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #55 Gepost op: 11-10-2012, 03:12:05 »
En het toeval dat je Avatar daar een mooi voorbeeld van was  ;)
Haha ja klopt inderdaad.
Moet ook toegeven wel vaker erg blij te zijn met de twist, hoe oneerlijk die ook is.
Daarnaast vind ik de twist ook vaak erg leuk, en daarvan is de mangrove uit het jaar van Saar nog het beste voorbeeld.
Hoe Mick, Ernestien en Saar dagen en dagen op elkaars lip in de mangrove zaten, terwijl ze eigenlijk al weg gestemd waren. Heerlijke tv was dit, en ook meteen mijn favoriete seizoen van ER ooit.
There's no show like a reality show ;)

Offline Vahnstad

  • Forumlid
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #56 Gepost op: 11-10-2012, 20:19:53 »
- Die twists maken het juist zo leuk. ...

Waarom altijd zagen hierover

In 2007 dat Kristien door geluk een plekje bij de laatste 10 verkreeg
In 2009 dat Marina een finaleplaats verdiende
Alle edities zonder afvallerseiland dat echt een afvallerseiland is.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #57 Gepost op: 11-10-2012, 21:12:23 »
Bovendien kan ze haar krachten sparen doordat ze niet mee hoeft te doen aan opdrachten.

Ze moet wel haar eigen proef doen uiteraard. ::vergroot::
Geniet nooit met mate...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #58 Gepost op: 11-10-2012, 21:13:26 »
Ze moet wel haar eigen proef doen uiteraard. ::vergroot::
dat was vandaag niet zo heel zwaar ::)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Oneerlijke twists.
« Reactie #59 Gepost op: 11-10-2012, 21:14:54 »
dat was vandaag niet zo heel zwaar ::)

Vond ze zelf ook al, maar dat kwam ik bij Zoë weer niet zo goed over toen ze dat zei... ;D
Geniet nooit met mate...