Auteur Topic: Aflevering 10  (gelezen 24707 keer)

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #60 Gepost op: 9-11-2012, 10:35:10 »
Ik heb gisteren volgens mij een stuk of 3/4x tegen de tv staan roepen "GA DAN VISSEN!!!" elke keer Min Hee en Ruud aan het discussiëren waren over het rijst/voedsel probleem...

Wat dafuq is er ooit met dat visnet gebeurd dat ze gewonnen hadden in aflevering 4? Hebben ze die niet meegenomen naar de samensmelting? Of weten ze zonder Lodewijk niet hoe ze die moeten gebruiken?

Offline anja69

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #61 Gepost op: 9-11-2012, 11:40:50 »
Ik heb gisteren volgens mij een stuk of 3/4x tegen de tv staan roepen "GA DAN VISSEN!!!" elke keer Min Hee en Ruud aan het discussiëren waren over het rijst/voedsel probleem...

Wat dafuq is er ooit met dat visnet gebeurd dat ze gewonnen hadden in aflevering 4? Hebben ze die niet meegenomen naar de samensmelting? Of weten ze zonder Lodewijk niet hoe ze die moeten gebruiken?

 ::rofl::

Offline Martin70

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #62 Gepost op: 9-11-2012, 12:56:14 »
Ik vind dit wel één van de slechtere series van Exp. Rob.. Alleen maar gekonkel over het stemmen en weinig Robinson. En allemaal tactisch gezeur. Ik geef Paul groot gelijk dat hij naar huis is gegaan. Wel jammer, was één van de weinige die zich buiten al dat tactische gedoe hield, en daar mee misschien ook nog wel een eind had kunnen komen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 10
« Reactie #63 Gepost op: 9-11-2012, 13:30:31 »
Qua tactisch spel en gekonkel is dit inderdaad niet de leukste ER, echter qua spellen is dit zeker een van de beteren, want tot nu toe zijn er maar heel weinig spellen geweest die niet of minder leuk waren. Ook dat memoryspel van gister was wat mij betreft heel erg leuk!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #64 Gepost op: 9-11-2012, 14:12:25 »
Nou, ik begrijp Min Hee wel een beetje, maar ze had het duidelijker aan Ruud uit moeten leggen. En hoewel ik Ruud zijn redenatie ook snap, had hij wat meer begripvol kunnen reageren.
Hij is net op winnaarseiland geweest en heeft daar gegeten, Min Hee niet en zal daarom meer honger hebben dan Ruud. Misschien was het wel zo sociaal geweest om dan niet van de rijst mee te eten?

Maar het is wel dom van haar dat zij verwacht dat de productie hen niet zal laten verhongeren. De productie zal het vast wel in de gaten houden, dat er geen nare dingen gebeuren, maar hebben ondertussen ook wel ervaring in hoeveel een persoon tijdens ER gemiddeld minimaal moet eten om te kunnen overleven/meespelen. En dat krijgen ze waarschijnlijk mee, met af en toe een extraatje als opkikker.

Offline Duco

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #65 Gepost op: 9-11-2012, 14:57:05 »
Alsof Ruud geen rijst wilt omdat hij zelf geen honger heeft, en daarom zichzelf zou moeten gaan overslaan. Ook Ruud heeft honger, en die honger zal je houden totdat je een aantal dagen achter elkaar weer de benodigde voedingsstoffen binnen hebt gekregen. Die voeding achterstand ga je nooit te boven komen tijdens de expeditie.
Min Hee heeft ook nog maar pas haar maag vol kunnen proppen tijdens de samensmelting, en nog heeft ze nu ergere honger dan ooit. Hetzelfde geldt voor Ruud. Alleen richt Ruud zich gedisciplineerd op wat beter is voor de langere termijn, en elke dag tenminste nog wat binnen krijgt.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 10
« Reactie #66 Gepost op: 9-11-2012, 15:02:34 »
Min Hee heeft ook nog maar pas haar maag vol kunnen proppen tijdens de samensmelting, en nog heeft ze nu ergere honger dan ooit. Hetzelfde geldt voor Ruud. Alleen richt Ruud zich gedisciplineerd op wat beter is voor de langere termijn, en elke dag tenminste nog wat binnen krijgt.
Het klonk ook meer dat zij gefrustreerd was omdat zij de eerste 2 keren niet gevraagd was mee tegaan naar het winnaarseiland.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Martin70

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #67 Gepost op: 9-11-2012, 15:56:18 »
Qua tactisch spel en gekonkel is dit inderdaad niet de leukste ER, echter qua spellen is dit zeker een van de beteren, want tot nu toe zijn er maar heel weinig spellen geweest die niet of minder leuk waren. Ook dat memoryspel van gister was wat mij betreft heel erg leuk!

Ja oké, dat was leuk, maar 1 spel in 75 minuten Expedite is toch wat weinig. De rest gaat over stemmen... .


Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #68 Gepost op: 9-11-2012, 16:37:22 »
Je moet op een gegeven moment toch ook wel gaan inzien dat het hele spel voor hen puur tactisch is en dat er bij hen niets persoonlijks aan te pas komt. Als je dat nu nog niet ziet dan ben je wel degelijk naïef, hoe goed Chris ook kan liegen.

Naïviteit trouwens :P

Dat is niet helemaal waar, zijn motieven om Fajah eruit te willen zijn wel degelijk persoonlijk. Chris is voor mij deze aflevering door de mand gevallen omdat het zo'n slechte verliezer is die het niet kan hebben dat andere mensen dezelfde tactieken gebruiken als hij.

Verder had ik niet verwacht dat ik het nog eens zou zeggen, maar ik ben dat constante gekonkel zowaar een beetje zat. In andere jaren werd er te weinig met tactiek gespeeld, maar met overkill van dit jaar heb ik het inmiddels wel een beetje gehad. Daarom blijf ik ook hopen dat Chris en Fatima er zo snel mogelijk uit vliegen, dan zal dat constante liegen en bedriegen vanzelf minder worden.

Offline Martin70

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #69 Gepost op: 9-11-2012, 16:50:22 »
Verder had ik niet verwacht dat ik het nog eens zou zeggen, maar ik ben dat constante gekonkel zowaar een beetje zat. In andere jaren werd er te weinig met tactiek gespeeld, maar met overkill van dit jaar heb ik het inmiddels wel een beetje gehad. Daarom blijf ik ook hopen dat Chris en Fatima er zo snel mogelijk uit vliegen, dan zal dat constante liegen en bedriegen vanzelf minder worden.

Helemaal mee eens Narya!

Groet,
Martin

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 10
« Reactie #70 Gepost op: 9-11-2012, 17:39:24 »
Ik heb gisteren volgens mij een stuk of 3/4x tegen de tv staan roepen "GA DAN VISSEN!!!" elke keer Min Hee en Ruud aan het discussiëren waren over het rijst/voedsel probleem...

ik dacht al dat ik ook iemand anders hoorde schreeuwen ::oink::

serieus ik heb dat ook geroepen. Ongelooflijk zeg.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 10
« Reactie #71 Gepost op: 9-11-2012, 18:20:49 »
Ik heb gisteren volgens mij een stuk of 3/4x tegen de tv staan roepen "GA DAN VISSEN!!!" elke keer Min Hee en Ruud aan het discussiëren waren over het rijst/voedsel probleem...

Wat dafuq is er ooit met dat visnet gebeurd dat ze gewonnen hadden in aflevering 4? Hebben ze die niet meegenomen naar de samensmelting? Of weten ze zonder Lodewijk niet hoe ze die moeten gebruiken?
::rofl:: inderdaad ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

I-love-paars

  • Gast
Re: Aflevering 10
« Reactie #72 Gepost op: 9-11-2012, 18:28:55 »
Ik hoop ook dat Gene/Min Hee/Joke eerst voor Chris en Peggy gaan. En dan pas voor de anderen.
Het is toch zo duidelijk als iets dat Chris het minst te vertrouwen is van iedereen.

Offline snippiesmar

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #73 Gepost op: 9-11-2012, 19:41:19 »
O ::niet-ok::ok ik ben dat gekonkel zat, er wordt over niks anders gesproken als over de volgend taktiek

Offline strela

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #74 Gepost op: 9-11-2012, 21:18:42 »
Kun je beter klagen over de regie bij ER, die beslissen wat er wordt uitgezonden...

Offline christien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #75 Gepost op: 10-11-2012, 00:53:14 »
Interview met het pokertrio:



Gaat oa over het wegstemmen van Lodewijk en dat ze wel degelijk honger hadden. Ze praatten blijkbaar constant over eten, maar dat werd dan niet gefilmd of het wordt niet uitgezonden.

Offline anja69

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #76 Gepost op: 10-11-2012, 09:48:04 »
Bedankt voor het delen van dit filmpje!

Jee, die fatima hoort zichzelf wel erg graag praten...ik kan die stem niet meer horen :-X

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #77 Gepost op: 10-11-2012, 10:29:01 »
Dat is niet helemaal waar, zijn motieven om Fajah eruit te willen zijn wel degelijk persoonlijk. Chris is voor mij deze aflevering door de mand gevallen omdat het zo'n slechte verliezer is die het niet kan hebben dat andere mensen dezelfde tactieken gebruiken als hij.

Verder had ik niet verwacht dat ik het nog eens zou zeggen, maar ik ben dat constante gekonkel zowaar een beetje zat. In andere jaren werd er te weinig met tactiek gespeeld, maar met overkill van dit jaar heb ik het inmiddels wel een beetje gehad. Daarom blijf ik ook hopen dat Chris en Fatima er zo snel mogelijk uit vliegen, dan zal dat constante liegen en bedriegen vanzelf minder worden.

+1   ::jaja::

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #78 Gepost op: 10-11-2012, 18:27:41 »
Dat is niet helemaal waar, zijn motieven om Fajah eruit te willen zijn wel degelijk persoonlijk. Chris is voor mij deze aflevering door de mand gevallen omdat het zo'n slechte verliezer is die het niet kan hebben dat andere mensen dezelfde tactieken gebruiken als hij.


Er zit toch een groot verschil qua opzet en uitvoering in deze tactieken hoor, Fajah heeft het voordeel gehad dat ze alle kampen goed heeft kunnen observeren en heeft zelfs getracht enkele mensen te sturen.  Ze weet ook hoe de verhoudingen lagen wie met wie een afspraak was en ze wist van beide kampen op wie ze gingen stemmen.

De broertjes geven ook toe dat ze steken hebben laten vallen door Fajah heel het plan uit te leggen. Om goed te doen hadden ze beter hun pijlen op haar gericht want swingvotes zijn meestal diegene die het meeste info hebben en dus het gevaarlijkste zijn.

Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #79 Gepost op: 10-11-2012, 23:37:02 »

Irriteer me weer mateloos aan Ruud en kan me voorstellen dan Min Hee en de rest het beu worden. Hij is zo onvolwassen en kan zich niet inleven in anderen. En waarom denkt ie dat ie een soort van autoriteit heeft mbt het verdelen van de rijst. Iedereen gaat daarover. Vind het belachelijk dat je drie dagen zou moeten verhongeren tot je duizelig wordt terwijl er op winaarseiland te eten is.. Daarnaast is een vrouwenlichaam minder sterk. Ik hoop dat Ruud geloosd wordt voor de finale.

Over het vissen... Er zijn gebieden waar je ondanks een visnet, gewoon geen vis kunt vangen. Misschien hebben ze het net niet meer of misschien is er niks te vangen. Maar ik kan het verkeerd hebben.

Door het filmpje over het pokertrio is veel duidelijk geworden. Toch vind ik nog steeds dat Chris niet moet zeuren. Hij is 24/7 met tactiek bezig. Dan gaan anderen je daarop afrekenen En alle vijf wilden ze de tweeling weghebben, niet alleen Fajah.

Ben benieuwd op wie het trio Min Hee gaat stemmen. Ik denk Fajah, die heeft geen munten.
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"