Auteur Topic: Aflevering 4. Wrecking ball  (gelezen 40568 keer)

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #80 Gepost op: 27-09-2013, 04:50:17 »
Zijn 'de mannen' nu de nieuwe Belgen geworden ?   ;)

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #81 Gepost op: 27-09-2013, 06:39:06 »
Nee die zijn het nieuwe pokertrio geworden ::jaja::
ik heb trouwens het idee dat Geza hem en Sef er wel weer uit kan lullen bij Geraldine en Anna.
Denk dat hij wel weer een mooi verhaal weet te verzinnen waar ze vervolgens weer in gaan stinken.
Op de een of andere manier denk ik toch dat ze beide de samensmelting halen, omdat Geza het vermogen heeft om overal een draai aan te geven en Sef heel slim op de achtergrond blijft.
Mochten ze er een wegstemmen zal het denk ik ook eerder Geza zijn dan Sef.
Ben benieuwd naar volgende week, naar wat ze gaan verzinnen om zich eruit te lullen.

Ik snapte het duel met Everon en Zimra trouwens niet helemaal, ik dacht dat ze 8 blokjes moesten halen, maar Zimra had er maar 6 en ineens ging dat kistje open.  ???
Zal ik wel verkeerd begrepen hebben.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Martin70

  • Forumlid
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #82 Gepost op: 27-09-2013, 07:51:51 »
Dit is toch geen Expeditie Robinson meer. Tegenwoordig is het verworden tot een vuil psychologisch spelletje dat net zo goed hier in Nederland in twee groepen had gespeeld kunnen worden. Eigenlijk ben ik er helemaal klaar mee. De eerste uitzendingen daar ging het nog om de Robinson, de overlever. Daar ging het toen ook veel meer om. Tegenwoordig zie je één spel en verder is het alleen maar gekonkel en gezever over wie er moet worden uitgestemd en heeft het niets meer met overleven op een onbewoond eiland te maken. Komt volgens mij ook omdat tegenwoordig overal zogenaamde bekende personen in mee moeten doen in plaats van de onbekende Nederlander of Belg

Groet,
Martin

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #83 Gepost op: 27-09-2013, 08:25:37 »
Ik snapte het duel met Everon en Zimra trouwens niet helemaal, ik dacht dat ze 8 blokjes moesten halen, maar Zimra had er maar 6 en ineens ging dat kistje open.  ???
Zal ik wel verkeerd begrepen hebben.
Nee ze hadden er toen beide 6 tot dat Zimra haar laatste 2 blokjes erbij legde. Ze had er wel degelijk 8 ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #84 Gepost op: 27-09-2013, 09:04:19 »
Hé daar is de 'Wat is een echte Robinson?'discussie toch ineens weer opgedoken.  ;D

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #85 Gepost op: 27-09-2013, 09:07:40 »

Stel, de productie grijpt in en Veronica gaat ipv Geraldine, zou een prachtige move zijn van de regie, totaal onverwacht voor de complotsmeders, die dan dus ook een boomerang voor hun snufferd kunnen krijgen. Daarmee is niets meer zeker, voor niemand. Dat is toch prachtig!

ook geweldig move van de productie zou zijn, en echt geheel onverwacht dus kan je je voorstellen wat een spektakel: Fatima die bij de finale ineens weer mee mag doen om haar titel te verdedigen.  ::jaja::

Maar iets anders: jan heeft dus niet meegestemd op Geraldine; maar hij wist toch wel van die stemafspraak.

Oh ja, misschien apart topic waar iedereen terecht kan over 'wat is een echte robinson'. En daarin ook de discussies van afgelopen tig jaren neerzetten. En doe daar maar meteen ook de discussie of het een complot is of een stemafspraak  ;D
oh ja, en dat Dennis niet deugt als presentator ook erbij  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 27-09-2013, 09:23:19 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #86 Gepost op: 27-09-2013, 09:14:55 »
Dit is toch geen Expeditie Robinson meer. Tegenwoordig is het verworden tot een vuil psychologisch spelletje dat net zo goed hier in Nederland in twee groepen had gespeeld kunnen worden. Eigenlijk ben ik er helemaal klaar mee. De eerste uitzendingen daar ging het nog om de Robinson, de overlever. Daar ging het toen ook veel meer om. Tegenwoordig zie je één spel en verder is het alleen maar gekonkel en gezever over wie er moet worden uitgestemd en heeft het niets meer met overleven op een onbewoond eiland te maken. Komt volgens mij ook omdat tegenwoordig overal zogenaamde bekende personen in mee moeten doen in plaats van de onbekende Nederlander of Belg

Groet,
Martin


Nou Martin, vroeger werd er ook al gemanipuleerd door de productie. Kregen sommige kandidaten heimelijk vissen aan een houten speer toegestopt om daarmee goede sier te maken bij hun kampgenoten; gewoon om te voorkomen dat de kleurrijke figuren er het eerst uitvlogen. Als je ooit dacht dat het een eerlijk spel was dan is dat naief. Het is een show.

 ;D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #87 Gepost op: 27-09-2013, 09:37:51 »
An sich een mooie aflevering met een zeer interessante proef. Met bovenal zeer onverwachte winnaars. Alleen die eilandraad. Sommige complotten gaan echt veel te ver.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #88 Gepost op: 27-09-2013, 09:39:41 »
An sich een mooie aflevering met een zeer interessante proef. Met bovenal zeer onverwachte winnaars. Alleen die eilandraad. Sommige complotten gaan echt veel te ver.
wat vind jij dan een complot wat niet te ver gaat en een complot wat wel te ver gaat?
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #89 Gepost op: 27-09-2013, 09:44:36 »
wat vind jij dan een complot wat niet te ver gaat en een complot wat wel te ver gaat?

 ;D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #90 Gepost op: 27-09-2013, 09:54:54 »
wat vind jij dan een complot wat niet te ver gaat en een complot wat wel te ver gaat?
Daar heb ik in het verleden al genoeg over gediscussieerd. Complotten horen bij dit spel, tuurlijk, maar je kunt complotten ook 'eerlijk' doen, en niet door glashard het toekomstige 'slachtoffer' erbij te halen, en te zeggen dat iemand anders eruit gaat. Zeg dan helemaal niks tegen die persoon.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #91 Gepost op: 27-09-2013, 09:58:55 »
Daar heb ik in het verleden al genoeg over gediscussieerd. Complotten horen bij dit spel, tuurlijk, maar je kunt complotten ook 'eerlijk' doen, en niet door glashard het toekomstige 'slachtoffer' erbij te halen, en te zeggen dat iemand anders eruit gaat. Zeg dan helemaal niks tegen die persoon.

Het is logisch met zo'n berg aan extra stemmen dat je tegenstanders op het verkeerde been moet zetten. Het is een hard spel, niet voor gevoelige zieltjes.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #92 Gepost op: 27-09-2013, 10:01:52 »
Het is logisch met zo'n berg aan extra stemmen dat je tegenstanders op het verkeerde been moet zetten. Het is een hard spel, niet voor gevoelige zieltjes.
Op het verkeerde been zetten kan op veel manieren. Je had ook helemaal niks kunnen zeggen... En op deze manier gaat mij eigenlijk te ver, maar dat moge al bekend zijn van eerdere edities.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #93 Gepost op: 27-09-2013, 10:04:07 »
Daar heb ik in het verleden al genoeg over gediscussieerd. Complotten horen bij dit spel, tuurlijk, maar je kunt complotten ook 'eerlijk' doen, en niet door glashard het toekomstige 'slachtoffer' erbij te halen, en te zeggen dat iemand anders eruit gaat. Zeg dan helemaal niks tegen die persoon.
niet om flauw te doen, maar ik vind niet dat als ik iets vraag over wat jij zegt, dat je dan kan stellen: daar heb ik in het verleden al genoeg over gediscussieerd.

Ik wil toch graag dit verder verkennen, want ik vind dit wel interessant.
Maak jij dan bezwaar tegen het feit dat ze liegen? En als dat zo is, hoe werkt dat dan in de praktijk? Stel A en B willen C eruit stemmen, maar C vraagt aan A op wie ga jij stemmen? Moet dan A antwoorden 'dat vertel ik je niet'. En als dat zo is benadeelt A zichzelf dan niet in het context van het spel?
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #94 Gepost op: 27-09-2013, 10:11:29 »
Ik maak zeker geen bezwaar tegen liegen, dat hoort inderdaad bij dit spel. Maar in jouw geval: C vraagt zelf aan A wie die eruit wil hebben. Dan is het logisch dat je niet gaat melden dat C het slachtoffer wordt. Echter, zodra A contact met C gaat opnemen, dat D eruitgestemd zal gaan worden, en vervolgens wordt C er toch uitgestemd, dan gaat mij dat te ver.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #95 Gepost op: 27-09-2013, 10:19:37 »
Ik maak zeker geen bezwaar tegen liegen, dat hoort inderdaad bij dit spel. Maar in jouw geval: C vraagt zelf aan A wie die eruit wil hebben. Dan is het logisch dat je niet gaat melden dat C het slachtoffer wordt. Echter, zodra A contact met C gaat opnemen, dat D eruitgestemd zal gaan worden, en vervolgens wordt C er toch uitgestemd, dan gaat mij dat te ver.
pro-actief liegen, zeg maar, is waar jij bezwaar tegen maakt. Begrijp ik dat goed?

Maar gister was dat toch niet zo, of heb ik dat verkeerd gezien. Ik dacht dat gister Geraldine het vroeg aan Geza en Sef. En dat ze toen kwamen met het verhaal over Veronica.

Maar even terugkomen op pro-actief liegen.
Er zijn situaties dat het de kansen van de speler vergroot. Waar zit dan de scheidslaan, of vind jij dat je dat nooit mag doen?

Want was het niet zo dat Geza door wat fabeltjes te vertellen bij Kees wat stemmen wegspeelt.
Het is wel een slim spel, tegen C zeggen dat B heel veel stemmen op je in gaat zetten, terwijl je weet dat het niet zo is. Dat is ook pro-actief liegen. Vind je dat ook 'not done'?
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #96 Gepost op: 27-09-2013, 11:30:03 »
Liegen is liegen. Een beetje liegen is niet beter dan proactief liegen. Dus een grens trekken tussen acceptabele complotten en niet-acceptabele complotten is echt onzin.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #97 Gepost op: 27-09-2013, 11:37:57 »
Mwoah, weet ik niet. Ik trek zelf die grens niet, maar wat complotten betreft vond ik dit ook best ver gaan. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zullen vinden dat dit onder de gordel is.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #98 Gepost op: 27-09-2013, 11:41:42 »
Yes! Het spel wordt gespeeld! Ben echt blij om dat te zien. Nee, Expeditie Robinson gaat niet meer om het "overleven", accepteer dat nou maar. Het is een SPEL, en zo moet het ook gespeeld worden!

Helaas komt de productie dit jaar met het prachtige idee om er EXTRA stemmen in te stoppen. En dan ook nog in overvloed..  ::)

Ik heb het idee dat de meeste ER kijkers hier het niet met me eens zijn, maar ach. Ben weer ietsje positiever over ER  ;D

Oh ja, nog even over de mensen die het wel leuk vinden dat het spel gespeeld wordt, maar die het weer niet acceptabel vinden dat er gelogen wordt: ... HUH?!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #99 Gepost op: 27-09-2013, 12:14:05 »
Ik weet ook dat het een spel is, tuurlijk, maar hoe je het wendt of keert, een spel is toch ook een weergave van de werkelijke wereld, en ook in die werkelijke wereld heb ik het niet op dat pro-actief liegen.

Maar, het kan natuurlijk ook aan de productie liggen, want er wordt de laatste paar jaar bijna alleen maar aandacht aan de complotten besteed, en niet aan het spel zelf. Ik bedoel: de opdrachten worden even in beeld gebracht, en de rest is allemaal complot. Althans, zo komt het op mij over.
Ich bin ein Bärliner!