Auteur Topic: Geza Weisz [Kandidaat]  (gelezen 57645 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #40 Gepost op: 4-10-2013, 14:51:49 »
ik ben niet zo'n fan van de 'ja maar jij/jullie bla bla' verdediging.. Ook Geza vond het nodig om zich zo te verdedigen.. Niet doen.
Je smeedt een complot en dat mag gewoon in ER.
Helaas (of niet) mislukt het complot en dat kan om wat voor reden dan ook gebeuren.
Maar schuif de verantwoordelijkheid voor je complot niet af op een ander.. Da's gewoon zwak.

Oneens: als Geraldine en Anne-Alicia hypocriet gaan zitten doen door te stellen dat 'zij het zo niet zouden willen spelen', dan mag je ze er gerust op wijzen dat ze het zelf al gewoon zo speelden. Dat is helemaal niet de verantwoordelijkheid op een ander afschuiven: dat is anderen erop wijzen dat hun verwijten niet kloppen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #41 Gepost op: 4-10-2013, 14:52:28 »
Je moet er dus al rekening mee gaan houden dat de productie van alles uit de trukendoos kan halen?  ::)

Weet niet of ze het wel wisten van Edith..

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #42 Gepost op: 4-10-2013, 14:56:46 »
Je moet er dus al rekening mee gaan houden dat de productie van alles uit de trukendoos kan halen?  ::)

Weet niet of ze het wel wisten van Edith..

de productie kan alles naar eigen inzicht aanpassen..

de de enige reactie die eerlijk was, was die van Geraldine bij de eilandraad. Oprecht verdriet, oprechte acceptatie, oprechte boosheid op zichzelf. Zij heeft het niemand anders dan zichzelf kwalijk genomen.. En dat zouden Geza, Sef en Paulien ook moeten doen..
er was eens......

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #43 Gepost op: 4-10-2013, 15:02:42 »
Nou sorry hoor, maar dat ben ik echt niet met je eens. Op deze manier kunnen ze het hele spel toch niet meer spelen? Sef en Geza maken een move en worden gewoon gebitchslapped door de productie! Nogal moeilijk om het spel zo te spelen.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #44 Gepost op: 4-10-2013, 15:09:05 »
Nou sorry hoor, maar dat ben ik echt niet met je eens. Op deze manier kunnen ze het hele spel toch niet meer spelen? Sef en Geza maken een move en worden gewoon gebitchslapped door de productie! Nogal moeilijk om het spel zo te spelen.

:D ik zeg toch niet dat het goed is. Ik zeg ook niet dat ze het doen. Ik zeg alleen dat het kan..

Alle deelnemers kunnen uit het verleden weten dat als er iemand vrijwillig vertrekt, een ander (al dan niet met zwarte stem) mag blijven.
Als Veronica nu aankondigt dat ze pijn heeft en er zelf bij zit als besproken wordt dat zij wordt weggestemd, hoe dom ben je dan als complotclubje om toch iets anders te doen?? 
er was eens......

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #45 Gepost op: 5-10-2013, 03:46:24 »
Oneens: als Geraldine en Anne-Alicia hypocriet gaan zitten doen door te stellen dat 'zij het zo niet zouden willen spelen', dan mag je ze er gerust op wijzen dat ze het zelf al gewoon zo speelden. Dat is helemaal niet de verantwoordelijkheid op een ander afschuiven: dat is anderen erop wijzen dat hun verwijten niet kloppen.

Eigenlijk heb ik een hekel aan die  high and mighty "Zo zou ik het spel niet willen spelen" opmerkingen, omdat ze meestal nergens op slaan, maar nu voor één keer wil ik wel een uitzondering maken. De manier waarop ze Geraldine hebben willen lozen, was niet zomaar een complot of stemafspraak (in tegenstelling tot het plan van de dames om Paulien te elimineren). Om iedereen bij elkaar te roepen en een gentleman's agreement te maken om er iemand uit te stemmen die pijn heeft en naar huis wil, en daar vervolgens misbruik van te maken, dat is wel erg laag, hoor. Natuurlijk mag het, want alles is geoorloofd, maar ik zou het zelf ook nooit zo willen spelen en ik vind dat er moreel gezien ook een groot verschil zit tussen een regulier complot, om wat voor reden dan ook, en een actie als deze.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #46 Gepost op: 5-10-2013, 11:42:00 »
Ja, daar heb je wel een punt inderdaad. Ik nam eigenlijk aan dat ze het hadden over het complot tegen Geraldine op zich, maar het feit dat de mannen dan wel eerst oproepen tot zo'n gentlemen's agreement is inderdaad vrij laag.  ;)

Dat is eigenlijk wat ik na de vorige aflevering ook schreef: Geza en Sef liegen te vroeg en onnodig veel, waardoor ze hun kaarten te vroeg op tafel leggen en mensen onnodig tegen zich in het harnas jagen. Het is nu te veel 'liegen omdat het kan', terwijl je met een goed complot eigenlijk alleen moet 'liegen als het écht niet anders kan'.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #47 Gepost op: 5-10-2013, 13:09:27 »
Ja, daar heb je wel een punt inderdaad. Ik nam eigenlijk aan dat ze het hadden over het complot tegen Geraldine op zich, maar het feit dat de mannen dan wel eerst oproepen tot zo'n gentlemen's agreement is inderdaad vrij laag.  ;)

Dat is eigenlijk wat ik na de vorige aflevering ook schreef: Geza en Sef liegen te vroeg en onnodig veel, waardoor ze hun kaarten te vroeg op tafel leggen en mensen onnodig tegen zich in het harnas jagen. Het is nu te veel 'liegen omdat het kan', terwijl je met een goed complot eigenlijk alleen moet 'liegen als het écht niet anders kan'.

Dat deden ze omdat Geraldine en Anna hun erop aanspraken dat ze het idee hadden dat iedereen op hun ging stemmen.
Daarom logen ze van niet (want je gaat natuurlijk niet zeggen dat het klopt).
Ze riepen iedereen bij elkaar om die afspraak te maken omdat ze bang waren dat zij zelf met de nodige extra stemmen eruit lagen.

Dom vind ik het wel hoor, ze hadden hun kaarten nog niet moeten laten zien.
Maar dit was in ieder geval hun rede.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #48 Gepost op: 5-10-2013, 16:38:38 »
de de enige reactie die eerlijk was, was die van Geraldine bij de eilandraad. Oprecht verdriet, oprechte acceptatie, oprechte boosheid op zichzelf. Zij heeft het niemand anders dan zichzelf kwalijk genomen.. En dat zouden Geza, Sef en Paulien ook moeten doen..

Dat zeg je echt heel mooi :) Die drie zijn in hun eigen zwaard gevallen. Ik ben erg benieuwd naar de gevolgen. Bovendien hebben Geza en Sef natuurlijk nog een troefkaart in handen, namelijk Hans en Kees. Ik ben daarom ook erg benieuwd naar wat Jan gaat doen. Met zijn immuniteit maakt hij weinig kans op de titel op een eventuele finale eilandraad, als hij al zover komt. Als hij het sociale spelletje echter goed speelt kan daar denk ik verandering in komen. Ik denk dat hij om ver te komen in het spel nu heel snel het complot van de mannen bij de vrouwen uit de doeken moet doen (nu er nog dames zijn). Men moet afgeleid worden van het feit dat hij een freeride kreeg naar de samensmelting.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #49 Gepost op: 5-10-2013, 16:45:42 »
Een finale-eilandraad is er al 100 jaar niet meer.  :)

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #50 Gepost op: 5-10-2013, 16:55:52 »
Toch niet he? :) Ik heb de afgelopen weken wat oude seizoenen terug zitten kijken dus ik ben weer een gewend aan dat idee. Evengoed moet Jan natuurlijk iets verzinnen waardoor hij niet meteen hoeft te vertrekken na de samensmelting. Ik kan me niet herinneren dat spelers die op wat voor wijze dan ook een lift kregen het spel wonnen. De overlever ja, de sociale ja, de sporter ja, de neutrale ja, de tactische speler ja, de freerider volgens mij niet (en daar hebben er best wat van in de finales gestaan). Tenzij je Yin uit 2008 een freerider wilt noemen, maar dat zou ik zelf niet willen doen.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #51 Gepost op: 5-10-2013, 17:04:00 »
Ik hoor Sef nog zeggen "we moeten het subtiel aanpakken". Op de daaropvolgende eilandraad stemmen Sef, Geza en Paulien niet op de voordehandliggende kandidate Veronica, die gewoon zit te wachten dat ze eruit gestemd wordt. Nee, ze stemmen op de sterke Geraldine.
Ze hadden kunnen verwachten wat er dan zou gebeuren, nl dat Veronica er dan zelf uit zou stappen. Daarmee hebben ze zich lelijk in hun kaarten laten kijken. Lekker subtiel guys.. ;) (Fatima zal wel een facepalm gedaan hebben  ;D )
« Laatst bewerkt op: 5-10-2013, 17:05:53 door willy »

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #52 Gepost op: 5-10-2013, 17:21:35 »
Ik hoor Sef nog zeggen "we moeten het subtiel aanpakken". Op de daaropvolgende eilandraad stemmen Sef, Geza en Paulien niet op de voordehandliggende kandidate Veronica, die gewoon zit te wachten dat ze eruit gestemd wordt. Nee, ze stemmen op de sterke Geraldine.
Ze hadden kunnen verwachten wat er dan zou gebeuren, nl dat Veronica er dan zelf uit zou stappen. Daarmee hebben ze zich lelijk in hun kaarten laten kijken. Lekker subtiel guys.. ;) (Fatima zal wel een facepalm gedaan hebben  ;D )

Ja, want Fatima heeft nooit de sterkste eruit gestemd waardoor haar kaarten openlagen en iedereen tegen haar was.
(*kuch*lodewijk*kuch*)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #53 Gepost op: 5-10-2013, 17:36:40 »
Hehe. Fatima en kornuiten speelden het ook niet slim. Hun tegenstanders waren echter echter ontzettend dom ... ik heb me daar wekenlang over zitten verbazen.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #54 Gepost op: 5-10-2013, 17:38:38 »
Hehe. Fatima en kornuiten speelden het ook niet slim. Hun tegenstanders waren echter echter ontzettend dom ... ik heb me daar wekenlang over zitten verbazen.

Tjaa,  belgen heh  ;)

Maargoed, back on topic  ::jaja::
Ik denk nog altijd dat Geza en Sef te vroeg hun kaarten hebben laten,
en Geza zal eerder weggestemd worden dan Sef, waardoor Sef zich nog kan herstellen.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #55 Gepost op: 7-10-2013, 16:22:19 »
Ik hoor Sef nog zeggen "we moeten het subtiel aanpakken". Op de daaropvolgende eilandraad stemmen Sef, Geza en Paulien niet op de voordehandliggende kandidate Veronica, die gewoon zit te wachten dat ze eruit gestemd wordt. Nee, ze stemmen op de sterke Geraldine.
Ze hadden kunnen verwachten wat er dan zou gebeuren, nl dat Veronica er dan zelf uit zou stappen. Daarmee hebben ze zich lelijk in hun kaarten laten kijken. Lekker subtiel guys.. ;) (Fatima zal wel een facepalm gedaan hebben  ;D )

Waarom dan nog stemmen? Gewoon tegen de productie roepen dat Veronica weg wil. Dan hoef je ook niet in je kaart te laten kijken. Ik vind wel dat de productie hier een paar kandidaten heeft genaaid door het op deze manier te doen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #56 Gepost op: 8-10-2013, 06:42:33 »
Hehe. Fatima en kornuiten speelden het ook niet slim. Hun tegenstanders waren echter echter ontzettend dom ... ik heb me daar wekenlang over zitten verbazen.

Juist, hun tegenstanders waren gewoon echt oliedom. Joke die zich om laat praten door een beetje gefriemel in haar haren, je mag een nieuw kamp kiezen en een tweeling hou je in hetzelfde kamp.
Man wat waren ze dom, ook na het complot tegen Lodewijk liet iedereen zich snel weer inpakken.
Alleen Fajah vocht nog wat terug. Denk dat het dit jaar net zo gaat, dat dit complot zo weer vergeten is en Sef en Geza alsnog ver gaan komen. Fatima won uiteindelijk ook.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #57 Gepost op: 8-10-2013, 12:15:03 »
Ik wilde net zeggen. Joke heeft de hele boel opgeblazen vorig jaar. En daarmee het lot van haarzelf, Gene, Ruud en Min Hee bezegeld. Fajah had nog een kans in de finale maar slaagde hierin helaas niet.

Zo hadden na Mattias gewoon het rijtje kunnen afwerken Peggy, Chris, Fatima. Want ze waren in de meerderheid.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #58 Gepost op: 8-10-2013, 19:22:23 »
Jep. Fatima moet niet doen alsof zij zo het spel zo goed gespeeld heeft.  Naiviteit van de Belgen is haar redding geweest, anders had ze er gewoon na Matti uitgelegen.  Maar nu zijn er alleen Nederlanders! Die laten zich niet inpakken door een beetje geslijm. Dat houdt het ten minste spannend.  ::trots::

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #59 Gepost op: 8-10-2013, 23:40:29 »
Hoogtepunt van die expeditie was Paul die opstapte omdat ie vond dat men het spel zo flauw speelde ::jaja::