Auteur Topic: Kees Boot [Kandidaat]  (gelezen 42107 keer)

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #40 Gepost op: 1-11-2013, 10:20:20 »
Dat was dus juist helemaal niet mijn indruk. Kees speelt het spel nog steeds redelijk naïef, waarmee ik bedoel dat hij gelooft wat mensen zeggen en daar ook vanuit gaat. Kees geloofde dat Paulien weg wilde en tegelijkertijd vertrouwde hij Hans en Geraldine. Nu blijkt opeens dat allemaal mensen zich niet houden aan wat ze afspreken (dit was eerder ook het geval, maar niet bij hem persoonlijk).
het ging me niet zo om die boosheid; maar om het morele toontje van hem en dat kinderlijke verongelijkte.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #41 Gepost op: 1-11-2013, 10:53:27 »
Ja mee eens, ik vond Kees zijn reactie ook best wel kinderachtig, overtrokken en onnodig ::niet-ok::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #42 Gepost op: 1-11-2013, 11:23:16 »
Nou ik snap hem wel want er wordt dit jaar duidelijk een grens overschreden.

Bij mijn weten is het nog nooit voorgekomen dat iemand aangeeft weg te willen en vervolgens de halve groep een plan maakt om hier niet akkoord mee te gaan.

Dit gebeurd nu dus al 2x, de laatste keer zelfs met met de bijna opgever erbij. Aangeven dat je weg wilt betekent eigenlijk dat het spel als het ware geneutraliseerd word en iedereen zijn tactische spelletjes voor zich houdt. Tot dit seizoen tenminste.

Je kan Kees naief en moreel vinden, maar ik zou hetzelfde reageren en ook liever op zo'n manier verliezen dan winnen op een valse manier. Dat met Geraldine was al zwaar genaaid voor haar, hoewel zij met mazzel in het spel mocht blijven. En ook dit is weer zwaar genaaid voor Jan.

Je vraagt je af waar de grens dan ligt he. Misschien kan je dan ook wel mensen omkopen voor stemmen, of mensen die willen opgeven zo hard pesten dat ze per direct willen stoppen.

Nee zulke moves maken het spel er voor mij niet leuker op. Fanatiek zijn en complotjes maken vind ik prima, graag zelfs. Maar een bijna opgever tot 2 maal toe in het spel houden om zo iemand anders weg te kegelen is voor mij een stap te ver. Voor sommige misschien niet, ook dat snap ik.

Ik hoop op een overwinning voor Kees, Anna of Edith. Voor mij zijn zij het meest integer.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #43 Gepost op: 1-11-2013, 11:25:04 »
Nou ik snap hem wel want er wordt dit jaar duidelijk een grens overschreden.

Bij mijn weten is het nog nooit voorgekomen dat iemand aangeeft weg te willen en vervolgens de halve groep een plan maakt om hier niet akkoord mee te gaan.

Dit gebeurd nu dus al 2x, de laatste keer zelfs met met de bijna opgever erbij. Aangeven dat je weg wilt betekent eigenlijk dat het spel als het ware geneutraliseerd word en iedereen zijn tactische spelletjes voor zich houdt. Tot dit seizoen tenminste.

Je kan Kees naief en moreel vinden, maar ik zou hetzelfde reageren en ook liever op zo'n manier verliezen dan winnen op een valse manier. Dat met Geraldine was al zwaar genaaid voor haar, hoewel zij met mazzel in het spel mocht blijven. En ook dit is weer zwaar genaaid voor Jan.

Je vraagt je af waar de grens dan ligt he. Misschien kan je dan ook wel mensen omkopen voor stemmen, of mensen die willen opgeven zo hard pesten dat ze per direct willen stoppen.

Nee zulke moves maken het spel er voor mij niet leuker op. Fanatiek zijn en complotjes maken vind ik prima, graag zelfs. Maar een bijna opgever tot 2 maal toe in het spel houden om zo iemand anders weg te kegelen is voor mij een stap te ver. Voor sommige misschien niet, ook dat snap ik.

Ik hoop op een overwinning voor Kees, Anna of Edith. Voor mij zijn zij het meest integer.

Helemaal mee eens. Dit bedoelde ik ook, maar kreeg het niet zo mooi op papier.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #44 Gepost op: 1-11-2013, 11:36:20 »
Nou ik snap hem wel want er wordt dit jaar duidelijk een grens overschreden.

Bij mijn weten is het nog nooit voorgekomen dat iemand aangeeft weg te willen en vervolgens de halve groep een plan maakt om hier niet akkoord mee te gaan.

Dit gebeurd nu dus al 2x

en 2 keer wordt afgesproken dat het ook zo zal gebeuren en 2 keer is dezelfde persoon bezig om hier misbruik van te maken.. Het is dè manier om iemand zonder tegenstand er uit te kegelen.
er was eens......

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #45 Gepost op: 1-11-2013, 12:23:15 »
Ik kan de oprechtheid en bezieling van Kees wel waarderen maar in dit geval was relativering meer op zijn plaats. Het is kinderlijk naïef om er van uit te gaan dat iedereen op Paulien gaat stemmen enkel omdat ze heeft aangegeven het niet meer te trekken. De paralellen met de eilandraad waar Geraldine werd weggestemd zijn evident: wederom gaan bepaalde personen ervan uit dat er een ongeschreven regel in werking treedt op het moment dat iemand aangeeft te willen stoppen. Die regel bestaat echter alleen in de gedachtewereld van mensen die daarin een makkelijke stemronde op de eilandraad zien. Als kandidaten écht weg willen dan zijn ze op ieder moment vrij om zichzelf aan het spel te ontrekken, zo lang dat niet gebeurt kun je er maar beter vanuit gaan dat de potentiële opgever van gedachten kan veranderen en dat de andere kandidaten het spel hoe dan ook blijven doorspelen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #46 Gepost op: 1-11-2013, 12:27:19 »
Ik kan de oprechtheid en bezieling van Kees wel waarderen maar in dit geval was relativering meer op zijn plaats. Het is kinderlijk naïef om er van uit te gaan dat iedereen op Paulien gaat stemmen enkel omdat ze heeft aangegeven het niet meer te trekken. De paralellen met de eilandraad waar Geraldine werd weggestemd zijn evident: wederom gaan bepaalde personen ervan uit dat er een ongeschreven regel in werking treedt op het moment dat iemand aangeeft te willen stoppen. Die regel bestaat echter alleen in de gedachtewereld van mensen die daarin een makkelijke stemronde op de eilandraad zien. Als kandidaten écht weg willen dan zijn ze op ieder moment vrij om zichzelf aan het spel te ontrekken, zo lang dat niet gebeurt kun je er maar beter vanuit gaan dat de potentiële opgever van gedachten kan veranderen en dat de andere kandidaten het spel hoe dan ook blijven doorspelen.

Het is dit, iemands morele waarden ( dit verschilt enorm per kandidaat) en ook een beetje het stemsysteem en het bestaan van een winnaarseiland wat dit in de hand werkt. Bij een normaal stemsysteem dus 1 per kandidaat was Paulien vertrokken en ook met zijn alle op het eiland had het een ander verhaal geworden. Je zou bijna denken dat je dit seizoen pas echt in gevaar zit als je denkt volkomen veilig te zijn.  ::rofl::

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #47 Gepost op: 1-11-2013, 15:05:55 »
Ik kan de oprechtheid en bezieling van Kees wel waarderen maar in dit geval was relativering meer op zijn plaats. Het is kinderlijk naïef om er van uit te gaan dat iedereen op Paulien gaat stemmen enkel omdat ze heeft aangegeven het niet meer te trekken. De paralellen met de eilandraad waar Geraldine werd weggestemd zijn evident: wederom gaan bepaalde personen ervan uit dat er een ongeschreven regel in werking treedt op het moment dat iemand aangeeft te willen stoppen. Die regel bestaat echter alleen in de gedachtewereld van mensen die daarin een makkelijke stemronde op de eilandraad zien. Als kandidaten écht weg willen dan zijn ze op ieder moment vrij om zichzelf aan het spel te ontrekken, zo lang dat niet gebeurt kun je er maar beter vanuit gaan dat de potentiële opgever van gedachten kan veranderen en dat de andere kandidaten het spel hoe dan ook blijven doorspelen.

Ik snap je punt, ik ben het er alleen helemaal niet mee eens. Ik sluit me aan bij:

Nou ik snap hem wel want er wordt dit jaar duidelijk een grens overschreden.

Bij mijn weten is het nog nooit voorgekomen dat iemand aangeeft weg te willen en vervolgens de halve groep een plan maakt om hier niet akkoord mee te gaan.

Dit gebeurd nu dus al 2x, de laatste keer zelfs met met de bijna opgever erbij. Aangeven dat je weg wilt betekent eigenlijk dat het spel als het ware geneutraliseerd word en iedereen zijn tactische spelletjes voor zich houdt. Tot dit seizoen tenminste.

Je kan Kees naief en moreel vinden, maar ik zou hetzelfde reageren en ook liever op zo'n manier verliezen dan winnen op een valse manier. Dat met Geraldine was al zwaar genaaid voor haar, hoewel zij met mazzel in het spel mocht blijven. En ook dit is weer zwaar genaaid voor Jan.

Je vraagt je af waar de grens dan ligt he. Misschien kan je dan ook wel mensen omkopen voor stemmen, of mensen die willen opgeven zo hard pesten dat ze per direct willen stoppen.

Nee zulke moves maken het spel er voor mij niet leuker op. Fanatiek zijn en complotjes maken vind ik prima, graag zelfs. Maar een bijna opgever tot 2 maal toe in het spel houden om zo iemand anders weg te kegelen is voor mij een stap te ver. Voor sommige misschien niet, ook dat snap ik.

Ik hoop op een overwinning voor Kees, Anna of Edith. Voor mij zijn zij het meest integer.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #48 Gepost op: 1-11-2013, 15:23:48 »
Hè, schrijft er niemand in dit topic naar aanleiding van gisteravond?

Ik vond hem in de loop der weken minder arrogant dan ik dacht. Liet hij zich gister ontzettend kennen, zeg. Vond ik. Meneer Moraal. Wat kwam hij over op mij als een verwende kleuter wiens speeltje (Jan) afgepakt werd.

Ik vond hem ook nogal irritant gisteren ja.
Dat hij even boos is mag best, en dat snap ik ook wel want dit was niet de afspraak.
MAar om zo door het lint te gaan vond ik ook weer onnodig.
Kees is idd naief geweest en heeft gegokt en verloren.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #49 Gepost op: 1-11-2013, 15:31:51 »
Nouja verloren, Jan heeft verloren. Kees niet.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #50 Gepost op: 1-11-2013, 15:35:15 »
Nou ja Kees heeft Jan verloren, laten we het zo zeggen dan.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #51 Gepost op: 1-11-2013, 16:42:31 »
Ik vond hem ook nogal irritant gisteren ja.
Dat hij even boos is mag best, en dat snap ik ook wel want dit was niet de afspraak.
MAar om zo door het lint te gaan vond ik ook weer onnodig.
Kees is idd naief geweest en heeft gegokt en verloren.

Maar even eerlijk he ( wij zijn het over ongeveer alles oneens maar goed  ::rofl::). Er zijn toch weinig daden laffer dan om 5 mensen te sturen door te zeggen dat weg wilt. En vervolgens dit intrekt en met de andere 3 een plan bekokstoofd. Deze 5 zijn op dat moment gewoon weerloos. Ze kozen Jan, maar hadden ook Edith, kees anna of zimra kunnen kiezen.

Je kan deze 5 naief noemen, ik noem die andere 4 gewoon oneerlijk. Natuurlijk regeltechnisch mag dit. Zo mag je regeltechnisch ook snachts al het voedsel opeten, iemand dagenlang pesten of de machete in zee gooien. Er is echter wel een essentieel verschil tussen een complot maken/ doorbreken etc. of melden dat je opgeeft en de rest zich dus geen zorgen hoeft te maken.

Van Geza had ik dit nog wel verwacht ( lijkt wel een beetje op de Geraldine move). Geza wilde kosten wat het kost Jan weghebben. Desnoods zelf hierna eruit als Jan maar weg was. Ondanks dat ik dit een zielig idee vind ( ik bedoel je kan het ook te persoonlijk nemen), kan ik me er nog wel in plaatsen.

Hans is gewoon sluw en zag hier een kans om Jan te lozen. Hans denkt zelf al aan de finale en met wie hij deze wilt spelen. Dat is wel duidelijk.

Geraldine snap ik totaal niet. Jan heeft niet op haar gestemd, ze kon het goed met hem vinden, ze heeft weinig met Paulien, Geza sef en paulien hebben haar weggestemd, Jan nam haar vorige week nog mee naar winnaarseiland. En nu besluit ze hem weg te stemmen waardoor haar relatie met Anna ook op de tocht komt te staan. Ben je dan zo beinvloedbaar?

Paulien pffffff laat ik maar zwijgen

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #52 Gepost op: 1-11-2013, 16:44:01 »
Maar even eerlijk he ( wij zijn het over ongeveer alles oneens maar goed  ::rofl::). Er zijn toch weinig daden laffer dan om 5 mensen te sturen door te zeggen dat weg wilt. En vervolgens dit intrekt en met de andere 3 een plan bekokstoofd. Deze 5 zijn op dat moment gewoon weerloos. Ze kozen Jan, maar hadden ook Edith, kees anna of zimra kunnen kiezen.

Je kan deze 5 naief noemen, ik noem die andere 4 gewoon oneerlijk. Natuurlijk regeltechnisch mag dit. Zo mag je regeltechnisch ook snachts al het voedsel opeten, iemand dagenlang pesten of de machete in zee gooien. Er is echter wel een essentieel verschil tussen een complot maken/ doorbreken etc. of melden dat je opgeeft en de rest zich dus geen zorgen hoeft te maken.

Van Geza had ik dit nog wel verwacht ( lijkt wel een beetje op de Geraldine move). Geza wilde kosten wat het kost Jan weghebben. Desnoods zelf hierna eruit als Jan maar weg was. Ondanks dat ik dit een zielig idee vind ( ik bedoel je kan het ook te persoonlijk nemen), kan ik me er nog wel in plaatsen.

Hans is gewoon sluw en zag hier een kans om Jan te lozen. Hans denkt zelf al aan de finale en met wie hij deze wilt spelen. Dat is wel duidelijk.

Geraldine snap ik totaal niet. Jan heeft niet op haar gestemd, ze kon het goed met hem vinden, ze heeft weinig met Paulien, Geza sef en paulien hebben haar weggestemd, Jan nam haar vorige week nog mee naar winnaarseiland. En nu besluit ze hem weg te stemmen waardoor haar relatie met Anna ook op de tocht komt te staan. Ben je dan zo beinvloedbaar?

Paulien pffffff laat ik maar zwijgen

 ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #53 Gepost op: 1-11-2013, 17:28:06 »
Het ging mij om Kees zijn toontje: Oh wee als je van gedachte bent veranderd.
Wat een woede zat er achter die toon toen hij zijn stem uitbracht.
Een mens kan toch van gedachte veranderen?
Door dat winnaarseiland wisten die andere 5 dat dus niet.

Kees zijn woede vind ik zwaar overtrokken en naar naar de anderen.
Neem je verlies en laat het vervolgens gaan. Kees neemt alles veel te persoonlijk op, het is maar een spel.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #54 Gepost op: 1-11-2013, 17:30:18 »
Het ging mij om Kees zijn toontje: Oh wee als je van gedachte bent veranderd.
Wat een woede zat er achter die toon toen hij zijn stem uitbracht.
Een mens kan toch van gedachte veranderen?
Door dat winnaarseiland wisten die andere 5 dat dus niet.

Kees zijn woede vind ik zwaar overtrokken en naar naar de anderen.
Neem je verlies en laat het vervolgens gaan. Kees neemt alles veel te persoonlijk op, het is maar een spel.

::ok:: ::ok:: ::ok::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline grupetto

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #55 Gepost op: 1-11-2013, 17:39:24 »
Kees neemt alles veel te persoonlijk op, het is maar een spel.


Ik heb het gevoel dat iedereen dit seizoen alles te persoonlijk neemt.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #56 Gepost op: 1-11-2013, 17:42:53 »
Het ging mij om Kees zijn toontje: Oh wee als je van gedachte bent veranderd.
Wat een woede zat er achter die toon toen hij zijn stem uitbracht.
Een mens kan toch van gedachte veranderen?
Door dat winnaarseiland wisten die andere 5 dat dus niet.

Kees zijn woede vind ik zwaar overtrokken en naar naar de anderen.
Neem je verlies en laat het vervolgens gaan. Kees neemt alles veel te persoonlijk op, het is maar een spel.


Maar als het je puur om woede gaat, dan volg ik je even niet hoezo dit bij Geza dan kennelijk geen probleem is. Geza had gisteren meerdere momenten van woede terwijl Jan zijn beheersing hield.

het is een spel. En Kees beleefd het nogal intens klopt. Maar als je in je eigen ogen onrecht aangedaan wordt door iemand die de boel belazerd heeft dan is woede niet onlogisch.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #57 Gepost op: 1-11-2013, 17:49:03 »
Geza was pissig ja maar die ging niet half zo door het lint op de eilandraad of op het eiland als Kees gisteren wel deed.
Geza voelde zich terecht genaaid door jan, Kees voelt zich terecht genaaid door Paulien. Mag allemaal best maar om daar nou zo over door te draaien vind ik een beetje onnodig.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #58 Gepost op: 1-11-2013, 17:58:26 »
Geza was pissig ja maar die ging niet half zo door het lint op de eilandraad of op het eiland als Kees gisteren wel deed.
Geza voelde zich terecht genaaid door jan, Kees voelt zich terecht genaaid door Paulien. Mag allemaal best maar om daar nou zo over door te draaien vind ik een beetje onnodig.

Ach ik denk dat het wel sensatie gaat brengen volgende week. Het heeft weinig meer met overleven van doen, maar spannend is het wel elke week ::hypocriet::

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kees Boot [Kandidaat]
« Reactie #59 Gepost op: 1-11-2013, 18:22:59 »
Ik denk dat Kees vooral door het lint ging omdat hij zich schuldig voelde naar Jan toe. Blijkbaar had hij Jan er steeds van overtuigd dat Hans en Geraldine op Paulien zouden blijven stemmen, ook al zaten ze nu op winnaarseiland.

Ik begrijp het wel maar het was niet slim van hem. Zo drijft hij Hans en Geraldine naar Geza toe en dan is Geza zijn groep net zo groot als die van Kees. Als Zimra tenminste bij die groep blijft. En Anna natuurlijk, aangezien die bevriend is met Geraldine.