Auteur Topic: Zimra Geurts [Kandidaat]  (gelezen 143929 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #140 Gepost op: 15-10-2013, 14:52:55 »
Het lijkt me meer een geënsceneerd stukje.
Dat zij vuur heeft gemaakt was in het filmpje niet te zien. Sterker nog, voor het opstarten van een vuur zal dat met die grove stukken hout nooit lukken.
Het meisje is met 2 linker handen ter wereld gekomen. (kookkunst is niet overerfbaar  :-[
Alleen door 2 compenserende ballonnen weet ze zich overeind te houden.
Benieuwd wat ze ervan terecht brengt als ze na de samensmelting weer in de normale ER-competitie terugkomt.
 

Tja dit vind ik dan weer een typisch vooroordeel eerlijk gezegd. Ja, ze is een Playmate, ja ze heeft haar borsten laten vergroten (daar is ze heel open over). Maar dat heeft geen enkel voordeel in de competitie. Ik vind dat ze veel in haar mars heeft. In de eerste aflevering hebben we kunnen zien dat ze er echt voor gaat, ze weet al 12 dagen alleen op een eiland te overleven, het lukt haar om de proeven te winnen en ze blijft sympathiek! Ik vind haar een toppertje, ik hoop dat ze ver komt in de samensmelting.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #141 Gepost op: 15-10-2013, 15:49:23 »
Inderdaad, het stukje van brinta slaat helemaal nergens op. Opgeblazen borsten heb je niets aan in de expeditie. Misschien kan je er wat mannen mee verleiden maarja dat gaat zo moeilijk als je al 12 dagen alleen op een eiland zit ::).

Voor iemand die niet zoveel weet en kan op het gebied van survivallen vind ik dat ze het prima doet en ze idd erg positief blijft ::ok::. Ze probeert het in ieder geval wel en ze doet het wel allemaal eventjes.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #142 Gepost op: 15-10-2013, 16:07:09 »
In de eerste aflevering hebben we kunnen zien dat ze er echt voor gaat...

Ja, maar daarom snap ik niet dat ze in de eerste aflevering gelijk kansloos laatste werd in die proef. Had toch iets anders verwacht van zo'n jonge fitte meid.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #143 Gepost op: 15-10-2013, 16:16:21 »
Ja, maar daarom snap ik niet dat ze in de eerste aflevering gelijk kansloos laatste werd in die proef. Had toch iets anders verwacht van zo'n jonge fitte meid.

Ze was 8 kilo aangekomen vlak voor de expeditie dus fit zal ze wel niet geweest zijn. Dat ze bij de touwen bleef en een ei opat vind ik veel vreemder.

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #144 Gepost op: 15-10-2013, 16:39:11 »
Ze heeft bij de eerste proef alleen de foute keus gemaakt om bij die touwen te blijven proberen ze in de fik te steken. Degenen die dat deden waren allemaal de laatsten volgens mij. En toen ze ook nog alles ging eten, tja, toen was het voorbij.

Hopelijk voor haar redt ze het om de samensmelting in te komen én heeft ze dan nog wat aan haar stembriefjes. Want anders was het helemaal voor niets geweest.

Ik vind haar verder een leuke meid, ze valt me reuze mee. En over dat vuur maken, je hebt de andere kampen ook nog niet zo heel veel vuur zien maken. En koken en eten zoeken, enz.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #145 Gepost op: 15-10-2013, 19:46:15 »
Tja dit vind ik dan weer een typisch vooroordeel eerlijk gezegd. Ja, ze is een Playmate, ja ze heeft haar borsten laten vergroten (daar is ze heel open over). Maar dat heeft geen enkel voordeel in de competitie. Ik vind dat ze veel in haar mars heeft. In de eerste aflevering hebben we kunnen zien dat ze er echt voor gaat, ze weet al 12 dagen alleen op een eiland te overleven, het lukt haar om de proeven te winnen en ze blijft sympathiek! Ik vind haar een toppertje, ik hoop dat ze ver komt in de samensmelting.

Inderdaad, het stukje van brinta slaat helemaal nergens op. Opgeblazen borsten heb je niets aan in de expeditie. Misschien kan je er wat mannen mee verleiden maarja dat gaat zo moeilijk als je al 12 dagen alleen op een eiland zit ::).

Voor iemand die niet zoveel weet en kan op het gebied van survivallen vind ik dat ze het prima doet en ze idd erg positief blijft ::ok::. Ze probeert het in ieder geval wel en ze doet het wel allemaal eventjes.


Maar net, waar je het accent op legt in mijn post.
Ik wil alleen maar aangeven, dat ze, meiner Meinung nach, er tot nu toe niets van bakt. In de eerste proef was ze 10 x pet.
Haar tegenstanders op Duivelseiland waren óf zacht ei, óf invaliden (2x). Haar overlevingskunsten zijn dramatisch. Nu blijkt dat ze, zonder hulp, nog geen kannetje water kan koken...... Ze heeft niets te zoeken in ER.
Er staan honderden te trappelen om haar plek in te nemen.

Ik vind het beklagenswaardig, dat je als programma, niet in staat bent om 16 gelijkwaardige, qua fysiek én IQ, tegenstanders bij elkaar te vinden, die in niets voor elkaar onderdoen.


Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #146 Gepost op: 15-10-2013, 23:22:33 »
Er is vanaf het begin van de Robinsonserie nooit een seizoen geweest waarbij alle kandidaten een gelijk fysiek en IQ hadden. En zeker nu het met bekenden Nederlanders (en/of Belgen) is, is dat al bijna een onmogelijke opgave.

Het is naar mijn idee ook nooit het uitgangspunt van Robinson geweest. Ook het verschil in overleven per persoon maakt het voor mij interessant om naar Robinson te kijken. De een is sterk in proeven, de ander op sociaal gebied en de volgende maakt zich onmisbaar door goed te kunnen survivallen (veel eten regelen, koken, vuur maken, enz).

Ik vind Zimra wel grappig, hoe ze het doet op duivelseiland. Ook al klungelt ze de hele tijd, ze redt het toch maar. En daarbij denk ik ook dat de productie juist dat nog eens accentueert. Kijk naar het laatste filmpje van haar, daar kookt ze toch. Met zelf gemaakt vuur. En dat zie je niet tijdens de reguliere uitzendingen.
Ik ben benieuwd of ze de samensmelting haalt en hoe ze het dan in de groep gaat doen.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #147 Gepost op: 15-10-2013, 23:41:49 »
Ik vind het beklagenswaardig, dat je als programma, niet in staat bent om 16 gelijkwaardige, qua fysiek én IQ, tegenstanders bij elkaar te vinden, die in niets voor elkaar onderdoen.

Diversiteit maakt ER leuker. Dus niet allemaal mensen met hetzelfde IQ en dezelfde fysieke capaciteiten, maar een leuke mix van verschillende eigenschappen. Uiteraard vind ik wél dat de productie DOORZETTERS moet selecteren, dus geen Negativs of Veronica's.

Zimra is vooralsnog een doorzetter, dus heb ik helemaal niets aan te merken op haar selectie als kandidate. Ik kan me daarentegen niet vinden in de totale hosanna-stemming van sommigen ('topper', 'diep respect', 'erg slim', etc.), want zulke bijzondere dingen heeft ze nu ook weer niet laten zien: een bar slechte openingsproef en sindsdien hangt ze op een strandje. Maar ach, ze heeft af en toe een grappige opmerking, dus prima dat ze er is.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #148 Gepost op: 15-10-2013, 23:48:00 »
Haar tegenstanders op Duivelseiland waren óf zacht eit, óf invaliden (2x) [......] Ze heeft niets te zoeken in ER

Ze heeft dan iig meer te zoeken in ER dan haar tegenstanders (en dat geldt al helemaal voor de opgevers) en wint ze dus verdiend de duels.

Citaat
Haar overlevingskunsten zijn dramatisch. Nu blijkt dat ze, zonder hulp, nog geen kannetje water kan koken....


Je neemt hier aan dat ze dat vuur niet zelf heeft gemaakt terwijl je dat niet eens hebt kunnen verifiëren, onzinnige aanname dus.

Citaat
Ik vind het beklagenswaardig, dat je als programma, niet in staat bent om 16 gelijkwaardige, qua fysiek én IQ, tegenstanders bij elkaar te vinden, die in niets voor elkaar onderdoen.

Ik weet niet of je hiermee insinueert dat Zimra een laag IQ heeft maar ze heeft gymnasium gedaan.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #149 Gepost op: 16-10-2013, 00:11:59 »
Ze heeft dan iig meer te zoeken in ER dan haar tegenstanders (en dat geldt al helemaal voor de opgevers) en wint ze dus verdiend de duels.


Je neemt hier aan dat ze dat vuur niet zelf heeft gemaakt terwijl je dat niet eens hebt kunnen verifiëren, onzinnige aanname dus.

Ik weet niet of je hiermee insinueert dat Zimra een laag IQ heeft maar ze heeft gymnasium gedaan.

Dat ze beter is dan haar tegenstanders, daar heb je gelijk. Dus verdiend.  ::ok::

De houtjes in haar aan te steken kampvuur zijn te dik om met een firesteel aan te krijgen. Vandaar mijn, ik geef het toe, enigszins premature conclusie.  ;D.

Intellect (bepalend voor het opleidingsniveau) betekent nog niet intelligentie. De intelligentie haal je uit de effectiviteit, waarmee een persoon een nieuw probleem, c.q. de proef, aanpakt.
« Laatst bewerkt op: 16-10-2013, 00:15:01 door Brinta »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #150 Gepost op: 16-10-2013, 00:25:00 »
Met het risico in een hopeloze discussie te verzanden waarin mensen straks weer gaan claimen dat opleidingsniveau 'niets met intelligentie heeft te maken': ik vind dit echt klinkklare onzin. Zoals gezegd ben ik nog niet overtuigd van de survivor-kwaliteiten van Zimra. Maar als ze het gymnasium heeft voltooid, maar je er toch echt wel vanuit gaan dat ze meer dan gemiddeld intelligent is. Er is wel degelijk een sterke samenhang tussen IQ en middelbare schoolniveau.

En voor we nu allerlei anekdotes krijgen van mensen die 'ook heel slimme mensen kennen op VMBO-basis' of 'hele domme mensen op het Gymnasium': natuurlijk zijn er overal uitzonderingen, maar met een IQ onder de 100 had Zimra het heus niet gered op het gymnasium.

Edit: zie bijvoorbeeld de tabellen op pagina 14 en 15 van dit rapport.
« Laatst bewerkt op: 16-10-2013, 00:33:23 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #151 Gepost op: 16-10-2013, 01:15:40 »
Wat mensen bedoelen als ze zeggen dat er geen link is tussen IQ en opleiding is dat je je IQ nou eenmaal hebt, aan je IQ valt weinig te cultiveren. Het gebruik van dat IQ daarentegen en dus het rendement, daar valt natuurlijk alles in te sturen.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #152 Gepost op: 16-10-2013, 10:40:38 »
Laat ik het dan nuanceren:
Als de intelligentie ontbreekt om de 'meer dan aanwezige intelligentie' te gebruiken, is dat niet zo slim.....

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #153 Gepost op: 16-10-2013, 10:57:58 »
Ik blijf het erg vervelend vinden als kandidaten zo weggezet worden. Denk eraan dat we slechts een montage zien en daardoor niet altijd een volledig beeld van iemand krijgen. Of Zimra slim is of niet, kunnen we echt niet beoordelen aan de hand van de fragmenten die we gezien hebben.

Om terug te komen op de eerste proef: Zimra heeft te lang gewacht bij het touw, dat lijkt me duidelijk. Maar verder kunnen we niet echt zien hoe ver Zimra achter de kandidaten lag. In de montage lijkt het of ze net achter Veronica ligt, maar dat kunnen we totaal niet inschatten. Als ze na het touwen branden zag dat ze zover achter lag dat ze toch laatste zou zijn, dan snap ik dat ze juist doorgaat met stemmen verzamelen. Niet per sé voor de stemmen, maar puur om nog zoveel mogelijk onderdelen van ER te beleven (zoals ze ook vertelt in de eerste aflevering). Dit getuigt zeker niet van domheid.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #154 Gepost op: 16-10-2013, 11:31:32 »
Volgens mij was het enige, dat ze wist, het feit, dat de laatste onherroepelijk zou vertrekken. Er bestond op dat moment nog geen Duivelseiland. Ze paste haar aanvankelijke strategie dus niet aan om vóór Veronica te eindigen.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #155 Gepost op: 16-10-2013, 18:57:14 »

Maar net, waar je het accent op legt in mijn post.
Ik wil alleen maar aangeven, dat ze, meiner Meinung nach, er tot nu toe niets van bakt. In de eerste proef was ze 10 x pet.
Haar tegenstanders op Duivelseiland waren óf zacht ei, óf invaliden (2x). Haar overlevingskunsten zijn dramatisch. Nu blijkt dat ze, zonder hulp, nog geen kannetje water kan koken...... Ze heeft niets te zoeken in ER.
Er staan honderden te trappelen om haar plek in te nemen.

Ik vind het beklagenswaardig, dat je als programma, niet in staat bent om 16 gelijkwaardige, qua fysiek én IQ, tegenstanders bij elkaar te vinden, die in niets voor elkaar onderdoen.



Je kunt alleen maar verslaan wie er tegenover je staat. Die tegenstanders kan ze niet kiezen. Ik denk overigens dat er niets mis is met haar overlevingskunsten. Ze redt zich prima.

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #156 Gepost op: 17-10-2013, 22:04:08 »
slimme meid om door het leren van het alfabet haar winstkansen te vergroten. Je moet er maar bij op komen..
er was eens......

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #157 Gepost op: 17-10-2013, 22:06:44 »
Vond het ook wel slim van Zimra dat ze gaat zeggen dat ze minder stembriefjes heeft.  ::ok:: Ze is wel sluw, ik ben benieuwd hoe ze het spel gaat spelen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #158 Gepost op: 17-10-2013, 22:10:34 »
het is gevaarlijk haar te onderschatten en ik heb zomaar het gevoel dat ze dat wel doen..
er was eens......

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Zimra Geurts [Kandidaat]
« Reactie #159 Gepost op: 17-10-2013, 22:21:34 »
Ik gun het haar  ::ok::