Auteur Topic: Geza Weisz [Kandidaat]  (gelezen 57782 keer)

Offline Fiefje

  • Forumlid
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #220 Gepost op: 9-11-2013, 06:00:39 »
Ik heb genoten van het sappige spel van Geza, toch een jongen met personality en durf, maar die seksistische opmerkingen de hele tijd komen me mijn strot uit. Hij denkt echt dat vrouwen een minderwaardig ras zijn (compensatie voor zijn geringe lengte???). Net goed dat of all people Zimra hem buiten spel heeft gezet!

Offline DonJon

  • Forumlid
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #221 Gepost op: 9-11-2013, 13:59:41 »
Stellen dat Zimra en Paulien nou niet bepaald verdiende Robinson winnaars zouden zijn is toch niet seksistisch??

Zimra heeft de isolatie-eiland proeven alleen gewonnen omdat ze de alfabet-nummer combinaties uit haar hoofd kon leren. Verder is ze volgens mij bij werkelijk waar elke proef laatste geworden (zelfs bij de allereerste). Als Geza Kees erop wijst dat er kandidaten rondlopen die minder Robinswaardig dan hem zijn is dat niet niet seksistisch maar strategisch verstandig en bovendien gewoon een eerlijke uiteenzetting van de feitelijke situatie. Casus Paulien spreekt ook voor zich.
« Laatst bewerkt op: 9-11-2013, 14:03:42 door DonJon »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #222 Gepost op: 9-11-2013, 14:24:07 »
Stellen dat Zimra en Paulien nou niet bepaald verdiende Robinson winnaars zouden zijn is toch niet seksistisch??

Zimra heeft de isolatie-eiland proeven alleen gewonnen omdat ze de alfabet-nummer combinaties uit haar hoofd kon leren. Verder is ze volgens mij bij werkelijk waar elke proef laatste geworden (zelfs bij de allereerste). Als Geza Kees erop wijst dat er kandidaten rondlopen die minder Robinswaardig dan hem zijn is dat niet niet seksistisch maar strategisch verstandig en bovendien gewoon een eerlijke uiteenzetting van de feitelijke situatie. Casus Paulien spreekt ook voor zich.

Niet alleen vanwege het alfabet, ze ging ook wel sneller over het water dan de anderen. En dat Robinsonwaardig is natuurlijk arbitrair. Twaalf dagen alleen op een eiland zitten is ook "Robinsonwaardig", misschien nog wel meer dan proeven doen en een kist met eten cadeau krijgen, of een 3 sterrenkok op je eiland zien aanspoelen. Zimra is sociaal sterker en vaardiger dan Geza, die inlevingsvermogen en zelfkennis miste. Wat is dan Robinsonwaardig? En specifieker... wat was er nou zo Robinsonwaardig aan Geza?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #223 Gepost op: 9-11-2013, 14:31:09 »
Geza zei ook na afloop dat hij van de expeditie had geleerd  ::ok::

Precies. Als je maar vaak genoeg een mispunt genoemd wordt gaat er vanzelf wel een belletje rinkelen.

Offline Maan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #224 Gepost op: 9-11-2013, 20:32:22 »
Ach, Geza moet maar zo denken, er zijn ergere dingen dan genaaid te worden door Zimra.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #225 Gepost op: 12-11-2013, 18:47:59 »
http://www.expeditierobinson.nl/video/bb126703-f602-46a4-a055-9c54767d3587

Sef en Geza vertellen hun eerlijke verhaal. Leuk om te horen :D

Hans is hun favoriet :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #226 Gepost op: 12-11-2013, 19:00:43 »
:) ze waren bereid heel ver te gaan, heel sneaky te spelen.. incasseren was met name voor Geza wat lastiger :D
er was eens......

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #227 Gepost op: 12-11-2013, 19:23:45 »
'Hans haalt mango's uit de bomen' ... waarom laten ze dat soort dingen niet zien?  :\'(

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #228 Gepost op: 12-11-2013, 20:09:47 »
« Laatst bewerkt op: 12-11-2013, 20:17:31 door willy »

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #229 Gepost op: 12-11-2013, 20:37:54 »
d'r is wel meer wat ze alleen op robinson.nl laten zien en niet op televisie :( en als je wilt kijken krijg je eerst nog weer eens zo'n irritant reclamefilmpje. Uiteindelijk gaat het niet om het programma maar om de commercie..
er was eens......

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #230 Gepost op: 12-11-2013, 22:05:53 »
Doodzonde dat dit niet in de reguliere uitzending zit. Het laat Geza ook van een veel aangenamere kant zien. Die volledige focus op het spelletje binnen het spelletje begint me extra hard de keel uit te hangen bij het zien van dit soort losse video's.

Oh, bedankt voor de link (ff positief sluiten). Echt leuk om dit te zien.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #231 Gepost op: 12-11-2013, 22:10:13 »
Het laat zien dat hij kijkt hoe anderen het werk doen.. Ik kan er niet om treuren dat hij eruit is..
Wel ironisch dat juist degene van wie hij niet wou verliezen (Zimra) hem eruitgeknikkerd heeft..  ;)

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #232 Gepost op: 12-11-2013, 22:13:41 »
Het laat ook zien hoe hij er oprecht van geniet daar naar te kijken. Ik mis hem ook niet, maar die kinderlijke verwondering kan ik wel waarderen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #233 Gepost op: 15-11-2013, 10:16:47 »
Nu ook op de site: Het echte verhaal van Sef en Geza. Hierin vertellen ze dat ze al ver voor Robinson vrienden waren, maar dat ze net deden alsof dat niet zo was. Zo stelden ze elkaar vragen over hun leven, terwijl ze de antwoorden al wisten. Ook hielden ze een soort toneelstukjes om de andere kandidaten te beïnvloeden. Geza zegt dat eigenlijk alleen Kees dat echt goed doorhad. Ik vind het van lef en durf getuigen om het spel zo te spelen, maar het lijkt me wel heel erg moeilijk. Dan moet je dus constant acteren!

Mooi trouwens hoe hun echte vriendschap ze geholpen heeft. 'Dan kun je gewoon even zeggen dat je naar huis wil, zonder dat ze je dan meteen wegstemmen. Het is heel fijn om iemand te kunnen vertrouwen.' (Dit schrijf ik uit mijn hoofd op, dus het echte citaat kan iets afwijken.)

Offline bartkr

  • Forumlid
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #234 Gepost op: 19-11-2013, 19:56:44 »
 hypocriet mannetje. sinds wanneer zeggen spelers bij hun vertrek over zichzelf dat ze een sterke kandidaat zijn? ::ohno::

Zorgt wel voor leuke tv, maar niet mijn speler dus...
« Laatst bewerkt op: 19-11-2013, 20:35:10 door Lukie4, Reden: graag respectvol t.o.v. kandidaten »

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #235 Gepost op: 19-11-2013, 20:43:29 »
Hans uit 2008 zei ook zoiets toch? ::rofl::

Wat zei hij ook alweer: "als ik een spel speel win ik, want ik win namelijk altijd".

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Geza Weisz [Kandidaat]
« Reactie #236 Gepost op: 19-11-2013, 21:01:04 »
Hans uit 2008 zei ook zoiets toch? ::rofl::

Wat zei hij ook alweer: "als ik een spel speel win ik, want ik win namelijk altijd".
Maarja Hans is nou niet bepaald het voorbeeld van een leuke kandidaat ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human