Auteur Topic: Expeditie Robinson 2013  (gelezen 54220 keer)

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2013
« Reactie #80 Gepost op: 12-10-2013, 19:15:15 »
Ik besefte nu pas hoe ze soms van die mooie vogelvlucht-opnamen maken, nl. met een videocopter. (je kon de schaduw ervan zien bij de eerste shot van Duivelseiland in de vorige aflevering)
Mischien doen ze het al jaren zo, maar ik besef het nu pas..  :)
« Laatst bewerkt op: 12-10-2013, 20:28:28 door willy »

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2013
« Reactie #81 Gepost op: 13-10-2013, 01:18:04 »
Ik besefte nu pas hoe ze soms van die mooie vogelvlucht-opnamen maken, nl. met een videocopter. (je kon de schaduw ervan zien bij de eerste shot van Duivelseiland in de vorige aflevering)
Mischien doen ze het al jaren zo, maar ik besef het nu pas..  :)

Hoe dacht je dan dat ze dat deden? Die drones worden voor zulke dingen toch al jarenlang ingezet?

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2013
« Reactie #82 Gepost op: 16-11-2013, 13:30:19 »
Ik weet niet of dit het juiste topic is maar ik zou graag de laatste aflevering bekijken.
Maar rtl Xl werkt niet en  rtl.ksya.net bestaat precies niet meer.
Weet er iemand waar ik als Belg deze aflevering toch nog kan bekijken?


klaar voor de strijd

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2013
« Reactie #83 Gepost op: 16-11-2013, 13:50:49 »
Ik kijk ze hier: http://www.expeditierobinson.nl/ maar dan wordt je doorgestuurd naar rtl XL. Voor mij werkt dat gewoon maar misschien kun je de site enkel via Nederland bezoeken? Arme troef :(

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2013
« Reactie #84 Gepost op: 24-11-2013, 11:56:46 »
Van de week viel mij de gedachte in, dat met een grote mate van waarschijnlijkheid grenzende zekerheid te stellen is, dat bij de 3 finalisten in elk geval 2 deelnemers zitten, die weggestemd werden, maar door discutabel ingrijpen van de productie in het spel zijn gehouden.

Zouden wij naar een vooropgezet script zitten kijken, waarin het al van tevoren de bedoeling is, dat er een meisjesfinale gehouden wordt. Om zo vrouwelijk Nederland meer voor de Expeditie te interesseren, misschien?
Ook de absurde uittocht-scene van Sanne kan alleen maar in een script voor-geschreven zijn.

Het feit, dat deze mensen al betaald krijgen voor hun deelname, pleit ook niet voor hun geloofwaardigheid. Omdat wie betaalt, bepaalt.

Wat zijn zo jullie ideeën hierover?

I-love-paars

  • Gast
Re: Expeditie Robinson 2013
« Reactie #85 Gepost op: 24-11-2013, 12:31:18 »
Ik dacht deze week ook wel even het volgende: Zimra, Edith en Geraldine zitten er nu nog alle 3 in. Zonder de opgevers zat er nog maar 1 van die 3 in het spel.
Dat vind ik best een speciale gedachte. :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Expeditie Robinson 2013
« Reactie #86 Gepost op: 24-11-2013, 12:57:18 »
Waarom moet er toch steeds terug gegrepen worden naar die opgevers? Dat vraag ik mij toch iedere keer weer af.
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2013
« Reactie #87 Gepost op: 24-11-2013, 14:09:53 »
Hoewel, ik heb net het seizoen van 2003 terug gekeken en daar deden ze opgevers op dezelfde manier als bij Edith. De persoon gaf op, kon weg. En er werd alsnog gestemd alleen dan voor een zwarte stem. Verschil is alleen dat dit wel voor het stemmen bekend gemaakt werd, wat ik wel beter vind. Maar opzich is de situatie van Edith dus niet zo heel raar.

Van Geraldine blijft het vaag ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Expeditie Robinson 2013
« Reactie #88 Gepost op: 24-11-2013, 17:48:58 »
Hoewel, ik heb net het seizoen van 2003 terug gekeken en daar deden ze opgevers op dezelfde manier als bij Edith. De persoon gaf op, kon weg. En er werd alsnog gestemd alleen dan voor een zwarte stem. Verschil is alleen dat dit wel voor het stemmen bekend gemaakt werd, wat ik wel beter vind. Maar opzich is de situatie van Edith dus niet zo heel raar.

Van Geraldine blijft het vaag ::).

Ja precies. Zoals bij Edith doen ze het al jaren
You'll never walk alone

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2013
« Reactie #89 Gepost op: 27-11-2013, 03:48:58 »
Welke (financiële) consequenties heeft het als een kandidaat, al of niet vrijwillig, uit de Expeditie stapt?

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2013
« Reactie #90 Gepost op: 27-11-2013, 15:55:34 »
Welke (financiële) consequenties heeft het als een kandidaat, al of niet vrijwillig, uit de Expeditie stapt?

Er zijn daar verschillende dingen over te vinden op internet:
- De bekende kandidaten uit Expeditie Robinson krijgen altijd geld mee naar huis, zelfs als ze vroegtijdig opstappen. Dat zegt Patrick Martens, deelnemer in de vorige serie, in Weekend. Hoeveel wordt betaald, mag Martens niet zeggen. “Hoe verder je komt, hoe meer je verdient. Als je de samensmelting haalt krijg je een zeker bedrag, en daarnaast krijg je per uitzending een bedrag. Die bedragen zijn geheim. Als je er eerder uit gaat of zelf opstapt, krijg je startgeld. Je krijgt altijd betaald.“ (ging over ER 2011, geloof ik)
- Glamora over deze ER: Voor deelname aan de expeditie krijgt iedere deelnemer 10.000 euro startgeld. Zit je er de laatste twee afleveringen nog in, dan krijg je per aflevering 1.000 euro extra, 1.000 of 2.000 euro's dus. De winnaar beurt zoals bekend 50.000 euro. Vrijwillige opstappers krijgen een boete van Sixt, die moeten 1.000 euro aftikken per (finale)aflevering dat ze niet meedoen. Even rekenen: rapper Negativ, de man die na 3 dagen vrijwillig vertrok zou zomaar eens de slimste deelnemer kunnen zijn. Hij mist weliswaar 3 afleveringen (kosten: 3.000 euro) en houdt dus 7.000 euro van zijn startgeld over. Omgerekend 2.333 euro per dag.

Er worden ook wel startbedragen genoemd van tussen de 10.000-25.000 en €2.000 per week dat je in de expeditie zit. Ik neem aan dat ze dan de echte weken dat je daar zit bedoelen en niet de weken dat het op tv komt.
Hoeveel weken is het? 6 ofzo? Dan heb je dus 10.000 als start, 12.000 als je tot en met de finale meedoet en als je dan wint nog eens €50.000. €72.000 in totaal. Waarschijnlijk vergeet ik nog iets maar toch nu al een leuk bedrag. En zelfs als je opgeeft verdien je bovenmodaal. Maar dit is alleen voor Vips, niet voor onbekenden.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2013
« Reactie #91 Gepost op: 27-11-2013, 17:15:15 »
Douwe kreeg 5000 euro voor zijn deelname.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2013
« Reactie #92 Gepost op: 28-11-2013, 02:22:55 »
De deelnemers krijgen nog te maken met de Kansspelbelasting.  Die is momenteel 29%.. ;)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2013
« Reactie #93 Gepost op: 28-11-2013, 12:14:44 »
Oke, ik kop hem in.

Het is natuurlijk geen kansspel.
 ;D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2013
« Reactie #94 Gepost op: 1-12-2013, 05:37:20 »
Ik geniet steeds van die mooie 'vliegende camera'  beelden die we af en toe zien.. :)
Waarschijnlijk gebruiken ze dan zoiets:

« Laatst bewerkt op: 1-12-2013, 10:00:35 door Lukie4, Reden: plaatje iets kleiner gemaakt »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2013
« Reactie #95 Gepost op: 1-12-2013, 11:45:34 »
Aaaah een spin :o


of

Aaaah voedsel! Sla hem neer! >:D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bladwijzer

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2013
« Reactie #96 Gepost op: 7-12-2013, 11:44:51 »
Ik vraag me al een tijdje iets af. Waarschijnlijk is het hier op het forum al ooit besproken maar pfffffff, probeer dat maar eens terug te vinden tussen al die posts. In ER zie je de deelnemers wel eten maar je ziet ze nooit drinken. Hoe zit dat nu? Mogen ze niet drinken als er gefilmd wordt of zo?

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2013
« Reactie #97 Gepost op: 8-12-2013, 11:59:47 »
Geen idee, heel af en toe zie je ze wel met een veldfles lopen.

Ik geloof dat ik ooit ergens gelezen heb dat ze per persoon een veldfles hebben en een bepaalde hoeveelheid water per dag ter beschikking krijgen per persoon. Maar weet dat niet zeker.

Offline Bladwijzer

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2013
« Reactie #98 Gepost op: 9-12-2013, 09:47:57 »
Grappig dat er zoveel Die Hard fans van ER hier op het forum zitten maar dat deze eenvoudige vraag blijkbaar toch moeilijk te beantwoorden is  ???

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2013
« Reactie #99 Gepost op: 9-12-2013, 10:13:23 »
Geen idee, heel af en toe zie je ze wel met een veldfles lopen.

Ik geloof dat ik ooit ergens gelezen heb dat ze per persoon een veldfles hebben en een bepaalde hoeveelheid water per dag ter beschikking krijgen per persoon. Maar weet dat niet zeker.

Zoiets staat mij ook bij. Ze krijgen gewoon genoeg water om te drinken (sowieso kunnen ze dat niet limiteren, want uitdroging is erg gevaarlijk), maar mogen / kunnen zich hier niet van wassen. Volgens mij zien we trouwens vaak genoeg kandidaten drinken hoor, alleen hoeft hier minder de aandacht op te worden gevestigd omdat het er gewoon altijd is en de kandidaten hier niet voor hoeven te strijden.