Auteur Topic: Aflevering 6. The battle  (gelezen 11897 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 6.
« Reactie #20 Gepost op: 11-10-2013, 12:55:24 »
Ja klopt, 2007 ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 6.
« Reactie #21 Gepost op: 11-10-2013, 12:59:07 »
Respect voor Zuid voor het winnen van de proef, had ik niet verwacht.
Denk dat ze beter Geza eruit konden laten dan Sef, Geza is sterker lichamelijk.
En hij heeft een winnaarsmentaliteit.

Denk dat Sef en Jan ook echt wel een winnaarsmentaliteit hebben hoor.  ;) En hij is weliswaar gespierd, maar ook heel klein. Volgens mij was het dus wel een goede keuze van Kamp Noord om Sef en Jan aan de kant te zetten.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 6.
« Reactie #22 Gepost op: 11-10-2013, 15:35:21 »
Ja natuurlijk hebben Jan en Sef ook een winnaarsmentaliteit, ik bedoelde alleen dat Geza mij in de voorstelronde al opviel toen hij aan het sporten was.
Die vechtersblik in zijn ogen viel me toen op.
En die zag ik gisteren weer.
Denk dat lengte weinig uitmaakt bij die proef, denk dat het meer om gewicht en spieren gaat.
Valentijn is immers ook lang en daar heb je ook niet veel aan.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 6.
« Reactie #23 Gepost op: 12-10-2013, 02:04:13 »

Zo, de samensmelting, als de rest slim is gooien ze nu nog Sef of Géza eruit want die gaan samenspannen met Geraldine en Anna, dan heb je een blok van 4 waar je niet tegenop kan. Maar zag dat Jan Hans eruit wilde gooien.



Waar baseer je dit op? Ik dacht toch echt te horen dat ze dachten over te blijven met Hans, Kees, Jan, Paulien en Sanne. En dan eerst de mannen eruit te stemmen om tegen Sanne en Paulien de finale te spelen/

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6.
« Reactie #24 Gepost op: 12-10-2013, 11:22:50 »
Waarom trouwens die proef in dat voorstukje, wie in de samensmelting komt? Want alle kandidaten die er nu inzitten komen toch al in samensmelting? Of zal er op het laatste moment nog iemand uit moeten gebaseerd op wie het laatste aankomt in die proef? Of het was uiteraard gewoon een immuniteits-proef maar lijkt me niet want Jan zat al te eten en Evi zei 'en wie kan zich daarbij bijvoegen?' als iedereen zich al daaraan bijvoegd zeg je zoiets niet.

Ik denk dat er nog 1 of 2 mensen af gaan vallen, anders zou de proef natuurlijk niet veel nut hebben.
I will follow my inner gold

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6.
« Reactie #25 Gepost op: 12-10-2013, 12:56:47 »
Dan heb je niet goed in het voorstukje van volgende week gekeken, daar zag je Jan immers tegen Géza en Sef zeggen 'we moeten Hans eruit krijgen want die is tactisch heel slim' de rest wat ik zei was nergens op gebaseerd, eerder bedoeld als persoonlijke voorspelling.

Ik denk dat Géza en Sef Geraldine en Anna (of één van de andere vrouwen) gaan gebruiken om complotten te smeden (want je hoort Géza toch zeggen 'we moeten zowiezo vrouwen erin houden, tegen mannen winnen we minder snel in de finale' daardoor denk ik dat ze niet met de mannen zullen complotten smeden (misschien een paar afleveringen) maar erna gaan ze vrouwen er proberen in te houden. Let maar op, watch my words!

Ik denk dat Anna en Geraldine wel de laatste zijn waarmee geza en sef zouden samenwerken,
dus ik vraag me af hoe je hierbij komt.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6.
« Reactie #26 Gepost op: 12-10-2013, 13:04:51 »
Ik denk ook dat ze andere vrouwen bedoelden. Zoals Sanne en Valentijn. Ze wisten op dat moment namelijk nog niet dat Valentijn eruit ging. Ze willen met die vrouwen over blijven, want die zijn in hun ogen zwak genoeg om, met twee vingers in de neus, van te kunnen winnen.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6.
« Reactie #27 Gepost op: 12-10-2013, 13:55:47 »
Ze willen met die vrouwen over blijven, want die zijn in hun ogen zwak genoeg om, met twee vingers in de neus, van te kunnen winnen.

Het is echt raar dat ze dat denken, want de afgelopen 3 jaar hebben er alleen maar vrouwen gewonnen.
I will follow my inner gold

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 6.
« Reactie #28 Gepost op: 12-10-2013, 13:59:27 »
Het is echt raar dat ze dat denken, want de afgelopen 3 jaar hebben er alleen maar vrouwen gewonnen.

Volgens mij hebben ze het specifiek over Sanne en Valentijn en niet over vrouwen in het algemeen. Ik denk namelijk ook dat Edith, Anne-Alicia en Geraldine in een 'ultieme finale-proef' veel sterkere tegenstanders zijn dan Sanne, Valentijn en Zimra.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6.
« Reactie #29 Gepost op: 12-10-2013, 14:08:43 »
Volgens mij hebben ze het specifiek over Sanne en Valentijn en niet over vrouwen in het algemeen. Ik denk namelijk ook dat Edith, Anne-Alicia en Geraldine in een 'ultieme finale-proef' veel sterkere tegenstanders zijn dan Sanne, Valentijn en Zimra.

Ja dat is waar, maar toch vind ik wel dat ze er niet zomaar vanuit kunnen gaan dat ze van hun kunnen winnen, want bijv. in 2010 is Tatiana in de finale gekomen terwijl ze fysiek niet sterk was.
I will follow my inner gold

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 6.
« Reactie #30 Gepost op: 12-10-2013, 14:24:46 »
Klopt, er is altijd kans op een verrassing. Maar dat neemt niet weg dat je als kandidaat je kansen op de overwinning zo groot mogelijk wil maken. Ik zou zo'n proef ook liever tegen pakweg Sanne spelen dan tegen Jan.

Overigens vind ik het ergens wél opvallend dat Valentijn nu als een heel zwakke kandidate wordt gezien, terwijl ze in de openingsproef de snelste vrouw was. Ze is natuurlijk wel wat verzwakt, maar ik sluit niet uit dat ze het in een vergelijkbare proef weer best goed zou kunnen doen.

Trouwens: het feit dat Tatiana in 2010 won, betekent nog niet dat het een BETERE keuze zou zijn geweest om in plaats van haar bijv. Jochem mee te nemen naar de finale.

Edit: ik haal Tanja (2011) en Tatiana door elkaar... :-[
« Laatst bewerkt op: 12-10-2013, 14:27:22 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6.
« Reactie #31 Gepost op: 12-10-2013, 15:16:08 »
Klopt, er is altijd kans op een verrassing. Maar dat neemt niet weg dat je als kandidaat je kansen op de overwinning zo groot mogelijk wil maken. Ik zou zo'n proef ook liever tegen pakweg Sanne spelen dan tegen Jan.

Overigens vind ik het ergens wél opvallend dat Valentijn nu als een heel zwakke kandidate wordt gezien, terwijl ze in de openingsproef de snelste vrouw was. Ze is natuurlijk wel wat verzwakt, maar ik sluit niet uit dat ze het in een vergelijkbare proef weer best goed zou kunnen doen.


Mee eens!
I will follow my inner gold

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 6.
« Reactie #32 Gepost op: 13-10-2013, 00:56:13 »
Aflevering 6, en pas de 2e keer dat iemand uit de expeditie gaat die er zelf eigenlijk niet uit wilde.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 6.
« Reactie #33 Gepost op: 13-10-2013, 10:56:34 »
Aflevering 6, en pas de 2e keer dat iemand uit de expeditie gaat die er zelf eigenlijk niet uit wilde.

Zou dat een record zijn in Expeditie Robinson? We hebben iemand nodig die dit soort trivia inzichtelijk maakt!
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6.
« Reactie #34 Gepost op: 13-10-2013, 10:57:30 »
Zou dat een record zijn in Expeditie Robinson? We hebben iemand nodig die dit soort trivia inzichtelijk maakt!

Zou het kunnen dat dit in 2009 ook was?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6.
« Reactie #35 Gepost op: 13-10-2013, 11:33:13 »
Zou het kunnen dat dit in 2009 ook was?
Eerder 2011: 4 afvallers na aflevering 6, waarvan 3 vrijwillig en 1 vanwege blessure.
🜃

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6.
« Reactie #36 Gepost op: 13-10-2013, 12:39:53 »
Eerder 2011: 4 afvallers na aflevering 6, waarvan 3 vrijwillig en 1 vanwege blessure.

Ohja das waar, maar dat is toch een beetje anders.
In 2009 meen ik dat er iemand in aflevering afviel, waarna er vervolgens alleen maar opgevers waren.
Vond ik toen zielig voor die eerste afvaller, die echt graag door wilde.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 6.
« Reactie #37 Gepost op: 13-10-2013, 12:44:41 »
2006 was volgens mij nog erger: die vuilnisvrouw, Patricia, Saron, Matthijs (vergeet je gitaar niet), Frederik...en volgens mij allemaal in de eerste week.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 6.
« Reactie #38 Gepost op: 15-10-2013, 00:05:49 »
Toch een beetje jammer dat het in de proef alleen draaide om brute kracht. Dan kun je wel verwachten welk team verliest..

Dat is dus niet helemaal waar.
Het was evident, dat Noord ging verliezen op basis van kracht, omdat er 2 voor Jan-met-de korte-achternaam meededen (Valentijn + Sanne). Als je niet sterk bent, moet je dus handig / slim zijn...en dus even eerst gaan nadenken over, waar gaat het om. In deze proef is dat niet kracht, maar momentum.
Dat betekent, dat je alle kracht zoveel mogelijk op het uiteinde van de balk moet concentreren, dus spelers dichter op elkaar zetten, want hoe meer iemand dichter bij het middelpunt staat, hoe in-effectiever zijn duwkracht wordt.
Daarnaast hadden ze ook bijv. plots een stap naar achteren kunnen doen, dat de andere kant, door het wegvallen van de druk gaat struikelen, enz.
Of, als groep je in het zand vastzetten, verder niets doen en de tegenpartij moe laten worden.

Dit is allemaal niet bij Zuid bedacht, dus verdiend verloren.