Poll

Wie hoop jij dat de kandidaten zijn voor de volgende expeditie?

Bn'ers
Niet bekende mensen
Bn'er tegen niet bekende mensen
ex-deelnemers
Niet bekende mensen tegen ex-deelnemers

Auteur Topic: Expeditie Robinson 2014  (gelezen 163111 keer)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #40 Gepost op: 23-11-2013, 12:24:17 »
Die BN'ers zijn voor mij bij aanvang vaak net zo onbekend als gewone deelnemers trouwens.

voor mij ook.. maar voor elkaar en vooral voor de presentatie zijn ze geen onbekenden.. en dan krijg je kliekjes en ouwe jongens krentenbrood toestanden..
er was eens......

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #41 Gepost op: 23-11-2013, 12:36:29 »
Ja, dat is waar. Dan lijkt me BN'ers tegen niet BN'ers al helemaal geen leuke optie... Ik zou een keer niet BN'ers eigenlijk wel weer eens leuk vinden.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #42 Gepost op: 23-11-2013, 13:06:24 »
ik vind sowieso het BN-schap een overgewaardeerd iets. Mensen doen gewoon hun werk.
er was eens......

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #43 Gepost op: 23-11-2013, 13:16:59 »
De finale van dit jaar belooft een van de saaiste ooit te worden.. Je zou bijna willen dat de Belgen weer meedoen.. ;)

Ik zou zelfs willen pleiten, laat alstublieft de Belgen weer meedoen.
Dit geeft extra dimensies,zoals nationale gevoelens, die vervolgens tijdens het spel compleet oplossen uit respect voor de persoonlijke kwaliteiten van het individu en ook een cultureel sociale dimensie tussen 2 buurlanden, wat verrijkend werkt op de kijker.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #44 Gepost op: 23-11-2013, 13:46:26 »
Ja, dat is waar. Dan lijkt me BN'ers tegen niet BN'ers al helemaal geen leuke optie... Ik zou een keer niet BN'ers eigenlijk wel weer eens leuk vinden.
Lijkt mij juist wel heel erg interessant. Zet 8 BN'ers op kamp noord en 8 onbekende Nederlanders op kamp zuid en zoek de verschillen. Ik denk dat het hele interessante tv oplevert en het een beetje 'the best of both worlds' laat zien :).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #45 Gepost op: 25-11-2013, 03:57:50 »
Escha Tanihatu zou een leuke kandidate zijn.. (de barvrouw van Voetbal International)  ;)
« Laatst bewerkt op: 25-11-2013, 04:36:05 door willy »

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #46 Gepost op: 25-11-2013, 10:37:48 »
Hoi allemaal,

Zoals velen ben ik ook voor onbekende nederlanders. Altijd goed om wat argumenten te noemen:

1. voor onbekende deelnemers betekent een geldprijs veel meer dan voor bekende nederlanders. Onbekende Nederlanders zijn daardoor meer gemotiveerd.



Ik denk dat je het bestaan van BN-ers in Nederland een beetje overschat. Acteurs verdienen in Nederland echt heel erg weinig, vandaar dat ze zo vaak in reclames te zien zijn, want daar valt wel goud geld mee te verdienen. Topsporters in Nederland (mannelijke voetballers in de eredivisie uitgezonderd) die kunnen vaak niet eens leven van hun sport, die hebben er bijbaantjes naast of worden hevig gesubsidieerd. Terwijl er ook wel eens onbekende Nederlanders hebben meegedaan die het geld echt niet nodig hebben. In Nederland weet ik zo even geen voorbeeld, maar in Survivor heb ik toch wel miljonairs zien meedoen.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #47 Gepost op: 25-11-2013, 10:47:26 »
John, uit het jaar van Esther en Marnix.
Die was rentenier volgens eigen zeggen.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #48 Gepost op: 25-11-2013, 10:56:32 »
Hoi allemaal,

Zoals velen ben ik ook voor onbekende nederlanders. Altijd goed om wat argumenten te noemen:

1. voor onbekende deelnemers betekent een geldprijs veel meer dan voor bekende nederlanders. Onbekende Nederlanders zijn daardoor meer gemotiveerd.

Voor sommigen zal de geldprijs leuk  meegenomen zijn, maar die is niet zo hoog dat je daar nu eens rustig van kunt rentenieren. Ik denk, en vooral hoop dat mensen meedoen om het avontuur.
er was eens......

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #49 Gepost op: 25-11-2013, 11:08:52 »
Ik vind de behoefte aan het geldbedrag (en vooral het gebrek daaraan) bij een spel als Wie Is De Mol storender, omdat de pot daar een grotere rol speelt.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #50 Gepost op: 25-11-2013, 16:22:48 »
Hoi allemaal,

Zoals velen ben ik ook voor onbekende nederlanders. Altijd goed om wat argumenten te noemen:

1. voor onbekende deelnemers betekent een geldprijs veel meer dan voor bekende nederlanders. Onbekende Nederlanders zijn daardoor meer gemotiveerd.

2. De"bekende" mensen kennen elkaar soms al, zie fatima en de poker broers en Gezag en sef.dit is niet fair ten opzichte van andere kandidaten en geeft een oneerlijke spel situatie.

3. bekende nederlanders zien robinson meer als een vergroting van de naambekendheid. ik vind dar de laatste drie seizoenen het survival aspect minder belangrijk is geworden.je ziet vooral comoren in beeld.

Verder ben ik voor een finale eilandraad, desnoods mensen die thuis stemmen. Het zou dit jaar kunnen zijn dat Zimra wint, als ze niet wordt weggestemd voor de finale en in de finale onverwacht piekt.
En finale proef is in principe leuk maar wat je nu al een paar seizoenen ziet, is dat de sterke kandidaten snel worden weggestemd, meest beschamende voorbeeld is lodewijk.ook dit jaar zijn er veel mensen die de finale niet tegen sterke spelers willen of durven spelen...

Er zijn veel fans die weer terug willen naar het spel met onbekende kandidaten.misschien moeten we iets van een petitie starten of is er al zoiets?



Gaat niet gebeuren denk ik.
Bekende nederlands = meer kijkers = meer geld.
Dat is alles waar ze om geven en dat snap ik wel weer.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #51 Gepost op: 25-11-2013, 16:25:40 »
Escha Tanihatu zou een leuke kandidate zijn.. (de barvrouw van Voetbal International)  ;)

Het enige wat ik daarvan weet is dat ze heel knap is en ze me altijd afleid tijdens het programma als ze op de achtergrond in beeld komt.
Wist niet dat ze een naam had.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #52 Gepost op: 25-11-2013, 16:31:16 »
Goh... dat heb ik nou altijd als ik Ozzy Lusth zie  ::tandpastasmiley:: ik zou het wel weten met zo'n vent... Jezus Christus nog aan toe.
Nou ja, je weet in ieder geval wel dat die een naam heeft ;D

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #53 Gepost op: 25-11-2013, 17:44:20 »
Het enige wat ik daarvan weet is dat ze heel knap is en ze me altijd afleid tijdens het programma als ze op de achtergrond in beeld komt.
Wist niet dat ze een naam had.
Dat heb ik ook altijd..  ;)  Ze schijnt overigens ook nog model en actrice te zijn..

Offline Bladwijzer

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #54 Gepost op: 29-11-2013, 10:57:35 »
Een deel van de zogeheten BN's die dit jaar meededen kende ik voorheen helemaal niet. Volgens mij ben je in Nederland al een BN als je kop 1 keer in 8 uur journaal is geweest  ::jaja::

Dus wat mij betreft mogen het gewoon onbekende mensen zijn.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #55 Gepost op: 29-11-2013, 14:05:52 »
Een deel van de zogeheten BN's die dit jaar meededen kende ik voorheen helemaal niet. Volgens mij ben je in Nederland al een BN als je kop 1 keer in 8 uur journaal is geweest  ::jaja::

Dus wat mij betreft mogen het gewoon onbekende mensen zijn.

Als dat jouw definitie van BN'ers is, dan zijn deze mensen toch gewoon onbekende mensen, wat wil je dan?  ;)
(Is maar een grapje he)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Molletje500

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #56 Gepost op: 30-11-2013, 19:58:16 »
Ikzelf ben voor ex-deelnemers of bn'ers. Hoewel mensen die je niet kent nog grappiger zijn vind ik eht leuker als ik de mensen ken. Zo wil ik Britt dekker of Ymke wieringa ooit nog in ER zien.

Dit jaar kende ik:
- Edith
- Kees
- Sanne
- Anna Alicia
- Robert
- Sef
- Everon

Net de helft niet dus.

Leuke kandidaten voor volgend jaar:

Mannen:
- Bart Meijer (Presentator, o.a Klokhuis)
- Beau Schneider (Acteur uit o.a GTST)
- Brahim Fouradi (Rapper & Acteur, o.a Spijt!)
- Janice (Modeontwerper)
- Maarten van der Weijden (Ex-zwemmer, Schrijver)
- Manuel Venderbos (Presentator bij de EO)
- Paul Rabbering (DJ)
- Syb van der Ploeg (Zanger, componist & tekstschrijver)

Vrouwen:
- Britt Dekker (Presentatrice & Realityster)
- Christina Curry (Model)
- Inge de Bruijn (Zwemster)
- Laura Dekker (Zeilster)
- Leona Philippo (Zangeres)
- Loek Beernink (Presentatrice & Actrice)
- Soundos El Ahmadi (Actrice, Presentatrice en stand-up comedian)
- Talisia Misiedjan (Actrice o.a SpangaS)

Kamp Noord:
- Britt
- Inge
- Loek
- Soundos
- Syb
- Janice
- Bart
- Manuel

Kamp Zuid:
- Talisia
- Cristina
- Laura
- Leona
- Beau
- Brahim
- Paul
- Maarten

Afvalvolgorde:
- Christina
- Syb
- Paul
- Leona
- Manuel
Samensmelting valt er nog een af
- Laura
_________
- Maarten
- Talisia
- Beau
- Britt
- Brahim
- Inge
FINALE
- Bart
- Loek
- Janice
- Soundos = Winnaar


Offline Melatiputih

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #57 Gepost op: 30-11-2013, 20:10:02 »
Sinds Ernst-Paul Hasselbach gestorven is, daalt de kwaliteit van ER.
Het is nu totaal veranderd in grote leugens, toneelspel, achterbaks, bedriegen, liegen etc. het is in ieder geval géén Robinson meer, een betere naam is Expeditie Imposter. Alle potentiele Robinson zijn eruit en we krijgen tenslotte een finale van wat middelmatige grijze muizen, finale van de grootste bedrieger.
Als ze voortaan bij elke proef de 1e drie punten geven; de 2e 2 pnt en de 3e = 1 punt, dan kunnen ze de winnaar van elke proef wel een extra prijs geven, doch zo creëer je kandidaten met punten. Hopelijk lezen de mensen van RTL dit, daar anders ER dood bloedt. Ja, Ernst-Paul, je kindje hebben ze helemaal verminkt. Zonde, doodzonde.

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #58 Gepost op: 30-11-2013, 20:22:39 »

- Soundos = Winnaar



Ik zie in Soundos geen doorzetter en is niet zo soepel. Hoeft van mij dus niet  ::ohno::
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #59 Gepost op: 30-11-2013, 21:39:34 »
Sinds Ernst-Paul Hasselbach gestorven is, daalt de kwaliteit van ER.
Het is nu totaal veranderd in grote leugens, toneelspel, achterbaks, bedriegen, liegen etc. het is in ieder geval géén Robinson meer, een betere naam is Expeditie Imposter. Alle potentiele Robinson zijn eruit en we krijgen tenslotte een finale van wat middelmatige grijze muizen, finale van de grootste bedrieger.
Als ze voortaan bij elke proef de 1e drie punten geven; de 2e 2 pnt en de 3e = 1 punt, dan kunnen ze de winnaar van elke proef wel een extra prijs geven, doch zo creëer je kandidaten met punten. Hopelijk lezen de mensen van RTL dit, daar anders ER dood bloedt. Ja, Ernst-Paul, je kindje hebben ze helemaal verminkt. Zonde, doodzonde.

Hoewel ER zeker veel en veel minder is geworden zonder EP, daar zullen de meesten het hier wel mee eens zijn, heeft dat niet zoveel met wel of niet tactisch spelen te maken.  In survivor wordt als sinds seizoen 1 tactisch gespeeld en ook in de ER tijd tijdens EP waren er al complotten. Als ze jouw idee gaan uitvoeren, dan is het voor mij dan eindelijk afgelopen met kijken. Dan kunnen ze beter alleen nog maar mannen met heel veel spieren vragen, vrouwen en mannen met een slechte conditie kunnen dan net zo goed thuis blijven. En waarschijnlijk weet je dan vanaf week 4 al wie ER gaat winnen. Ik vind ER juist leuker geworden door middel van het tactische spel.