Auteur Topic: Aflevering 10 - Stairway to heaven  (gelezen 34281 keer)

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #100 Gepost op: 12-11-2013, 08:41:08 »
Overgewicht?  ::)


Voor een jonge meid van 21 jr. met een lengte van 1,60 m. en een slanke lichaamsbouw, is 50 kg een redelijk gewicht. 10 kg erbij, is dus 20% extra! 

Voor iemand, die haar lichaam als allesbepalende asset inzet, is er dus inderdaad sprake van overgewicht. Ze is behoorlijk uit vorm; tenminste als je een carrière als model serieus neemt. Het is i.i.g. geen reclame.
Ze ziet er uit als een jonge moeder van 30, na haar derde kind.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #101 Gepost op: 12-11-2013, 13:36:46 »
Geen idee wat Zimra weegt, maar 60 kg is een prima gewicht voor iemand van 1,60. Natuurlijk, als we modellen als maatstaf nemen dan hebben we met z'n allen flink wat overgewicht. Vandaar ook eigenlijk mijn roll eyes eerder, want we lijken (in het westen) soms het gevoel voor wat een gezond gewicht is kwijt te zijn. Is Zimra de meeste slanke deelnemer, nee. Is ze te dik voor het meeste modellenwerk, ja dat wel. Heeft ze daarentegen ook overgewicht, nee.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #102 Gepost op: 12-11-2013, 13:58:09 »

Voor een jonge meid van 21 jr. met een lengte van 1,60 m. en een slanke lichaamsbouw, is 50 kg een redelijk gewicht. 10 kg erbij, is dus 20% extra! 

Voor iemand, die haar lichaam als allesbepalende asset inzet, is er dus inderdaad sprake van overgewicht. Ze is behoorlijk uit vorm; tenminste als je een carrière als model serieus neemt. Het is i.i.g. geen reclame.
Ze ziet er uit als een jonge moeder van 30, na haar derde kind.
Volgens de bmi-meter van het voedingscentrum heb je als 21-jarige vrouw van 1.60 vanaf 47 kilo ondergewicht. Pas vanaf 65 kilo heb je overgewicht. 50 kilo zit dus aan de onderkant van de schaal en 60 kilo is ook nog een prima gewicht, en daarbij zegt bmi niet alles maar heeft gewicht met nog heel veel andere factoren te maken. Jammer dat je idee over gewicht en lichaamsbouw zo beïnvloed is door wat de modeindustrie je probeert wijs te maken, dat is alleen niet hoe de gemiddelde vrouw eruit ziet. Zimra heeft absoluut geen overgewicht. Dat het voor haar carrière handiger zou zijn om minder te wegen is een ander verhaal.

Sorry trouwens dat ik zo offtopic ga over gewicht, maar ik heb eerder ook al verschillende opmerkingen over het gewicht van Sanne gezien en word echt niet vrolijk van de ideeën die sommige mensen hier over gewicht hebben ::ohno::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #103 Gepost op: 12-11-2013, 14:26:19 »
Volgens de bmi-meter van het voedingscentrum heb je als 21-jarige vrouw van 1.60 vanaf 47 kilo ondergewicht. Pas vanaf 65 kilo heb je overgewicht. 50 kilo zit dus aan de onderkant van de schaal en 60 kilo is ook nog een prima gewicht, en daarbij zegt bmi niet alles maar heeft gewicht met nog heel veel andere factoren te maken. Jammer dat je idee over gewicht en lichaamsbouw zo beïnvloed is door wat de modeindustrie je probeert wijs te maken, dat is alleen niet hoe de gemiddelde vrouw eruit ziet. Zimra heeft absoluut geen overgewicht. Dat het voor haar carrière handiger zou zijn om minder te wegen is een ander verhaal.

Sorry trouwens dat ik zo offtopic ga over gewicht, maar ik heb eerder ook al verschillende opmerkingen over het gewicht van Sanne gezien en word echt niet vrolijk van de ideeën die sommige mensen hier over gewicht hebben ::ohno::

Starlight, ik kamp mn hele leven al met overgewicht, noem een dieet, ik heb het gedaan maar ben nu eindelijk na een maagverkleining 2 jaar terug door 40 kilo af te vallen, (dit even ter illustratie dat ik weet waar ik over praat)  Jij wil mij nu toch hoop ik niet doen laten geloven dat die gigantische pudding dijen van Sanne normaal zijn voor een meid van haar leeftijd????  ::)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #104 Gepost op: 12-11-2013, 14:53:10 »
hmmm.. bij gigantische puddingdijen denk ik meer aan van die amerikaanse toestanden dan aan Sanne.. maar goed..

ik denk dat als we onszelf konden maken we allemaal perfect zouden zijn..
er was eens......

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #105 Gepost op: 12-11-2013, 14:55:03 »
Zullen we alsjeblieft weer on-topic gaan? Het is absoluut niet aan ons om een oordeel te geven over het gewicht / overgewicht van één van de deelnemers. Het gaat om de kandidaten als persoon en niet om de kandidaten als lichaam. Ik ervaar de discussie als erg kwetsend voor de kandidaten in kwestie.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #106 Gepost op: 12-11-2013, 15:03:03 »
Zullen we alsjeblieft weer on-topic gaan? Het is absoluut niet aan ons om een oordeel te geven over het gewicht / overgewicht van één van de deelnemers. Het gaat om de kandidaten als persoon en niet om de kandidaten als lichaam. Ik ervaar de discussie als erg kwetsend voor de kandidaten in kwestie.

Je hebt helemaal gelijk!  ::schaam::

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #107 Gepost op: 12-11-2013, 15:10:59 »
weet niet zo heel veel meer te zeggen over de Stairway to heaven :)
hoop dat er as donderdag weer flink onverwachte actie komt :D

(btw top Miek!)
er was eens......

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #108 Gepost op: 12-11-2013, 15:25:06 »
Zullen we alsjeblieft weer on-topic gaan? Het is absoluut niet aan ons om een oordeel te geven over het gewicht / overgewicht van één van de deelnemers. Het gaat om de kandidaten als persoon en niet om de kandidaten als lichaam. Ik ervaar de discussie als erg kwetsend voor de kandidaten in kwestie.
Dat was dus eigenlijk ook wat ik wilde zeggen met mijn bericht, wees voorzichtig met oordelen over iemands gewicht, het was niet mijn bedoeling een discussie over gewicht te starten.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #109 Gepost op: 12-11-2013, 15:33:54 »
Je hebt helemaal gelijk!  ::schaam::

 ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::

Voordat dit verkeerd opgevat wordt: echt top van je! (Al was mijn reactie helemaal niet specifiek naar jou bedoeld, maar meer in het algemeen)
« Laatst bewerkt op: 12-11-2013, 15:35:31 door jolmolletje »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #110 Gepost op: 12-11-2013, 18:22:12 »
jaaaaa bericht verwijderd die nu toch nog over overgewicht ging.  Klaar ermee :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #111 Gepost op: 12-11-2013, 22:55:29 »
jaaaaa bericht verwijderd die nu toch nog over overgewicht ging.  Klaar ermee :D

Ehh waarom? Het was juist om aan te geven dat het niet zo letterlijk bedoeld werd. Waarom juist de post die alles in een lichtere context plaatst verwijderen? Het verzoek van jolmolletje was om de kwetsende discussie te staken, en daar heb ik mij aan gehouden, dus  ???

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #112 Gepost op: 12-11-2013, 22:56:21 »
nope het verzoek was om ontopic te gaan van de medeforummers en daar was ik het mee eens.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #113 Gepost op: 12-11-2013, 23:00:08 »
Waarom juist de post die alles in een lichtere context plaatst verwijderen?

Dat deed die post trouwens inderdaad, bedankt :)

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #114 Gepost op: 13-11-2013, 20:53:39 »
Robert zal met enige trots gezien hebben wie er in de boomhut zaten.. ;)

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #115 Gepost op: 13-11-2013, 21:22:07 »
Naar degene die eruit gaat... allemaal zaten ze op dezelfde plaats!

uh, maar, en ...

Tof opgemerkt :)
« Laatst bewerkt op: 13-11-2013, 21:43:22 door Lukie4, Reden: youtube direct ingeplaatst »

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #116 Gepost op: 14-11-2013, 06:45:36 »
Weet ook niet echt waar het vandaan kwam :) eerst de muziek denk ik toen ik me bedacht dat die stoel waarschijnlijk vervloekt is, en toen de herinnering aan dat filmpje.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #117 Gepost op: 14-11-2013, 13:32:25 »
Ik wil je droom niet in duigen gooien maar volgens mij is het puur toeval. De kandidaten van winnaarseiland komen vooraan te zitten en de rest achteraan. Als er dus iemand van winnaarseiland weggestemd zou worden klopt je theorie niet meer  ::vergroot::