Auteur Topic: Aflevering 14 - Duel  (gelezen 32165 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #40 Gepost op: 8-12-2013, 14:01:25 »
Ik kon het helaas niet zien, maar ik zie dat ik dus niet zoveel heb gemist...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #41 Gepost op: 8-12-2013, 22:20:09 »
Zijn we een beetje ER-beu, omdat we nu nog tegen, om het oneerbiedig te zeggen, "tweede garde"-finalisten zitten te kijken?
Dus deelnemers, die er in de aanloop er volstrekt niet aan te pas kwamen. De beste spelers zijn elkaar naar de strot & uit het spel gevlogen.
Hans werd niet voor niets overmoedig: er was gewoon nauwelijks tegenstand.

Als de dames sterk (fysiek & mentaal en ook qua intelligentie)genoeg zijn heb ik er geen moeite mee. Hoe speciaal sommigen een vrouwen-finale ook mogen vinden, ik heb een beetje genoeg van ER.
Er wordt door de programma-makers teveel emo-t.v. gemaaakt. Veel gezemel, over hoe je je voelt, enz. Het is suf & saai geworden.

Ik vraag me zo af, zouden de mannen stennis zijn gaan schoppen als een bende chimpansees, omdat ze zich op het eiland stierlijk verveelden? (niets te doen, omdat ze teveel eten krijgen toegeschoven, te weinig uitdagingen, geen proeven tussen door, om dingen te winnen, die het leven op het eiland dragelijker maken)
Met als gevolg, dat de besten voortijdig naar huis zijn vertrokken. 

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #42 Gepost op: 9-12-2013, 11:15:33 »
"de besten"?  ::)

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #43 Gepost op: 9-12-2013, 11:43:08 »
"de besten"?  ::)

Laten we niet struikelen over een kiezelsteentje.... ;)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #44 Gepost op: 9-12-2013, 12:48:21 »
Zijn we een beetje ER-beu, omdat we nu nog tegen, om het oneerbiedig te zeggen, "tweede garde"-finalisten zitten te kijken?
Nee hoor, maar soms heb je gewoon wat anders te doen. Maar goed, tweede garde? Dat gaat wel erg ver. Zeker Geraldine heeft de laatste weken laten zien dat ze echt wat in haar mars heeft gezien haar recente overwinningen. En uiteindelijk, hoewel ik naast Geraldine graag 2 anderen had gezien, hebben de 3 finalisten het gewoonweg verdiend om daar te staan.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #45 Gepost op: 9-12-2013, 16:11:53 »
Laten we niet struikelen over een kiezelsteentje.... ;)

Hoezo kiezelsteen, het is je hele betoog... Wie zegt dat de afvallers "de besten" waren? Waarin waren ze dan precies de besten? In de proeven misschien, maar niet in het spel Expeditie Robinson, want anders hadden ze er nu vast niet uit gelegen.

Ik ben er zelf trouwens ook wel een beetje klaar mee dit jaar. Omdat de winnares al bekend is (ik geloof die spoiler gewoon, zo'n Maxim Hartman is misselijk genoeg om zoiets rond te bazuinen en de vermeende winnares acht ik ook wel tot zoiets stoms in staat), en omdat de drie overgebleven kandidaten me niet (meer) boeien, waardoor ik ook geen favoriet heb voor wie ik (al dan niet tegen beter weten in) blijf rooten. Edith is om zeep geholpen door de productie en het feit dat ze zelf zo eendimensionaal is/doet in ER: topsporter wordt vrouw. Op een gegeven moment is het riedeltje meer dan bekend, maar meer lijkt er in ER niet in het vat te zitten. Anna Alicia vind ik op de een of andere manier niet zo heel sympathiek en wat hautain. Haar hele houding en manier van praten roepen bij mij in elk geval een zekere irritatie op (best wel ongefundeerde irritatie, maar dat heb je soms) en ik heb haar nog nooit iets interessants horen zeggen. Dat laatste geldt in nog grotere mate voor Geraldine. Mooie meid, volgens mij ook best wel sympathiek, die het goed doet in de proeven en sociaal, maar ik denk steeds als ik haar hoor praten: Wat een dommig wicht. Niks te melden.

Dit komt nogal elitair over, daar ben ik me van bewust. Maar het zij zo. Ik verkondig het niet als de absolute waarheid, het is gewoon hoe ik er zelf tegenaan kijk.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #46 Gepost op: 9-12-2013, 16:25:51 »
vreemd is dat toch dat een Geraldine als 'dommig' wordt gezien terwijl het een hele slimme meid met een gezond stel hersens is.
er was eens......

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #47 Gepost op: 9-12-2013, 16:50:42 »
Wat jammer dat zoveel mensen ER-beu zijn: ik kan me niet voorstellen dat dat puur aan de kandidaten ligt, maar misschien is het format dan voor velen gewoon uitgewerkt?

Zelf ben ik nog helemaal niet ER-moe, hoewel ik wel wat meer overleven had willen zien en de complotten op een gegeven moment wel een beetje zat was. Maar al met al vond ik het een mooie expeditie, met hopelijk een goede winnares!

Over de finalisten: Edith was ik eerlijk gezegd al beu voordat de expeditie begon. Voor mij kwam Robinson te snel  na Sabotage (al had ik daar gaandeweg minder last van), plus ze is enorm eendimensionaal neergezet, jammer! (En haar blogs doen helaas weinig goeds.)

Geraldine: vanaf het begin mijn favoriete, spontaan en leuk. Tijdens de expeditie was ze me soms een tikkeltje naïef, vooral toen ze meehielp Jan weg te stemmen, maar ik denk dat ze zeker niet 'dommig' is.

Anna: ik heb haar leren kennen als een enorm leuk mens, enthousiast en slim. Ik vond haar al sympathiek in SYTYCD en dat is zo gebleven. Haar reacties tov Paulien worden haar door veel mensen kwalijk genomen, nou daar had ik geen last van. Zelden heb ik me zo aan iemand geërgerd dan aan Paulien.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #48 Gepost op: 9-12-2013, 18:40:34 »
Hoezo kiezelsteen, het is je hele betoog... Wie zegt dat de afvallers "de besten" waren? Waarin waren ze dan precies de besten? In de proeven misschien, maar niet in het spel Expeditie Robinson, want anders hadden ze er nu vast niet uit gelegen.


Met name Jan en Hans waren veruit de sterksten op vrijwel alle type proeven, en Geza en Sef waren zeker geduchte tegenstanders. Dan komt er een hele tijd niets en vervolgens Kees en de rest.
Sterk zijn is altijd een relatief begrip. Onder 3 zwakkeren is er altijd een sterkste en dat is in dit geval Geraldine.
Er is zeker competitie, maar op welk niveau?! Net zoals vrijwel elke dames-topsport zich op het niveau van 2e en 3e klas heren-amateurs bevindt, terwijl de concurrentie onderling marginaal is.

Wat ik wil aanstippen is, dat er simpelweg de laatste jaren te weinig te doen is, waardoor de heren, wellicht uit verveling, elkaar vroegtijdig naar het leven zijn gaan staan (toch maar weer onderstrepen, opdat men niet over de essentie heen leze  ;)) ,zodat we nu tegen een saaie micky-mouse strijd zitten te kijken.

Heeft iemand ook een idee, waarom men überhaupt heeft gekozen om het format te wijzigen en alleen nog maar een eliminatieproef hanteert. Kostenoverwegingen? Toeschouwer is zo ook wel tevreden? (onder het mom, een kinderhand is snel gevuld). Men wil meer emo-tv?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #49 Gepost op: 9-12-2013, 19:11:25 »

Wat ik wil aanstippen is, dat er simpelweg de laatste jaren te weinig te doen is, waardoor de heren, wellicht uit verveling, elkaar vroegtijdig naar het leven zijn gaan staan (toch maar weer onderstrepen, opdat men niet over de essentie heen leze  ;)) ,zodat we nu tegen een saaie micky-mouse strijd zitten te kijken.

Dit is compleet uit de spreekwoordelijke duim gezogen. Is de waarheid soms te hard om aan te zien? De vrouwen hebben het spel beter gespeeld dan de mannen. Sef en Geza stemden juist op een vrouw (jeweetwel wie ;-)) waarmee ze zelf kansloos werden, Jan verraadde Sef en Geza, Hans is er uitgestemd door 3 vrouwen en is Kees in een duel verslagen door een vrouw.  En zo zijn er wel meer dingen op te noemen die jou verzinsel weerleggen.
« Laatst bewerkt op: 9-12-2013, 19:19:14 door Mollenmania »

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #50 Gepost op: 9-12-2013, 19:28:54 »
Kennelijk kunnen alleen mannen zich vervelen of uitdaging nodig hebben. Weer wat geleerd.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #51 Gepost op: 9-12-2013, 19:43:29 »
Dit is compleet uit de spreekwoordelijke duim gezogen. Is de waarheid soms te hard om aan te zien? De vrouwen hebben het spel beter gespeeld dan de mannen. Sef en Geza stemden juist op een vrouw (jeweetwel wie ;-)) waarmee ze zelf kansloos werden, Jan verraadde Sef en Geza, Hans is er uitgestemd door 3 vrouwen en is Kees in een duel verslagen door een vrouw.  En zo zijn er wel meer dingen op te noemen die jou verzinsel weerleggen.

Hierboven staat iets in de verkeerde volgorde.
Sef en Geza stemden juist op een vrouw (jeweetwel wie ;-)) waarmee ze zelf kansloos werden....Dit is compleet uit de spreekwoordelijke duim gezogen.

Wellicht heb jij naar iets anders zitten te kijken. Wel hebben Sef en Geza de knuppel in het hoenderhok gesmeten.

De mannen zijn de strijd veel te vroeg aangegaan. Kunnen we het daar wel over eens zijn?

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #52 Gepost op: 9-12-2013, 19:45:56 »
Kennelijk kunnen alleen mannen zich vervelen of uitdaging nodig hebben. Weer wat geleerd.

Je kunt het veralgemeniseren naar:
Competitief ingestelde mensen willen strijd, en kunnen moeilijk zitten af te wachten en duimen draaien.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #53 Gepost op: 9-12-2013, 20:00:29 »
Hierboven staat iets in de verkeerde volgorde.
Sef en Geza stemden juist op een vrouw (jeweetwel wie ;-)) waarmee ze zelf kansloos werden....Dit is compleet uit de spreekwoordelijke duim gezogen.

Wellicht heb jij naar iets anders zitten te kijken. Wel hebben Sef en Geza de knuppel in het hoenderhok gesmeten.

Oh ja gaan we het op deze manier proberen te winnen? Sef en Geza hebben wel degelijk in hun eigen vingers gesneden door zo vroeg op Geraldine te stemmen, of ze nou was gebleven of niet. Het hele ding is dat Sef en Geza smerig spel speelden tegenover Iedereen, niet alleen tegenover de mannen. En inderdaad wat Narya zegt.

Je kunt het veralgemeniseren naar:
Competitief ingestelde mensen willen strijd, en kunnen moeilijk zitten af te wachten en duimen draaien.

Vrouwen zijn niet competitief?

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #54 Gepost op: 9-12-2013, 23:43:46 »

Vrouwen zijn niet competitief?


Heb je mij nergens horen zeggen. Dit zijn speculatieve en suggestieve interpretaties.

Voorbeelden van niet-competitieve mensen zijn Nigga (die na de eerste aflevering al op de vlucht slaat), Everon (die moet wennen en acclimatiseren en klaagt over haantjesgedrag) en Kees (die de stress van strijd niet aan kan en rust in het kamp wil en vervolgens gaat lopen slapen en in vertwijfeling alleen achterblijft) Zimra (die niets probeert te winnen) Paulien (die weg wil vluchten, als de spanning te groot voor haar wordt)
Dit zijn allemaal toeristen op vakantie op Mallorca ne die het leuk vinden om af en toe op het strand 'sport & spel' te doen onder het motto "we dronken een glas, we deden een plas en alles bleef zoals het was".

De drie mensen, die er uit zien als vrouwen, en die nu in de finale staan, zijn daar aangekomen, omdat ze in de schaduw van de strijd tussen de 4 andere mensen, die eruit zien als mannen,(S, G, J en H) en die er vanaf het begin(te vroeg) zijn ingeknald. Met als gevolg, dat 3 freeriders (ook Edith en Geraldine, ondanks, dat ze in het begin op de wipstoel hebben gezeten) al die tijd hier & daar hebben aangeklampt, maar nergens competitief hebben kunnen zijn in vergelijking met de 4.
Edith horen we wel steeds over haar sportieve achtergrond, maar ze heeft nergens voor de prijzen mee kunnen doen, AA is vooral een in een gestaag tempo voorthobbelend boemeltreintje en Geraldine is de beste van deze drie, omdat je bij haar de meeste honger voor de overwinning ziet.

In plaats van een climax, zitten we nu dus te kijken naar een slaapverwekkend wedstrijdje 3-de klas amateurvoetbal...
« Laatst bewerkt op: 9-12-2013, 23:45:34 door Brinta »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #55 Gepost op: 9-12-2013, 23:59:26 »
Ben ik het niet helemaal mee eens. Edith, Anna en Geraldine mogen wel niet heel veel proeven hebben gewonnen. Maar ze zijn wel competitief ingesteld, deden het vaak goed in de proeven en deden er alles aan om deze te winnen. Het lag nu vooral aan de productie dat de proeven nogal eenzijdig waren dat vaak dezelfde personen wonnen. Het was erg fysiek ingesteld en daar zijn meestal de mannen ook gewoon beter in. Stel ze zouden er een paalhang proef ingooien, meer puzzels, mentale opdrachten. Dan durf ik te wedden dat deze drie vrouwen meer zouden hebben gewonnen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #56 Gepost op: 10-12-2013, 02:51:39 »
Bij de puzzelmomenten hebben de dames ook niet uitgeblonken.

Tussen schildpadden kun je ook een competitie opzetten, maar spannend is anders.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #57 Gepost op: 11-12-2013, 16:35:46 »
Bij de puzzelmomenten hebben de dames ook niet uitgeblonken.

Tussen schildpadden kun je ook een competitie opzetten, maar spannend is anders.

Toch hadden deze proeven altijd nog een fysiek onderdeel. Ik misde echt proeven zoals paalhangen, geheugenproef, de koekjesproef, de eetproef (een echte!), een onderdeel met evenwicht en meer proeven gericht op alleen puzzelen of vuur maken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #58 Gepost op: 11-12-2013, 16:38:20 »
Ja, we hadden geen slaapproef en geen eetproef dit jaar :(
You'll never walk alone

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #59 Gepost op: 11-12-2013, 16:42:09 »
Toch hadden deze proeven altijd nog een fysiek onderdeel. Ik misde echt proeven zoals paalhangen, geheugenproef, de koekjesproef, de eetproef (een echte!), een onderdeel met evenwicht en meer proeven gericht op alleen puzzelen of vuur maken.

Klopt, zo waren er wel meer proeven die ontbraken, wat vooral ontbrak waren de dilemma's 'ga ik eten en verlies ik daardoor de kans op immuniteit?', eten versus contact met het thuisfront etc. Ook het kopen van eten met geld dat verdiend kon worden tijdens de proef miste ik. (Als ik dit zo lees, miste er vooral vanalles op eetgebied realiseer ik me nu.)