Poll

Hoe zou jij deze expeditie waarderen?

1    zeer slecht
4 (6.3%)
2
5 (7.9%)
3
9 (14.3%)
4
4 (6.3%)
5   matig
11 (17.5%)
6
11 (17.5%)
7
10 (15.9%)
8
5 (7.9%)
9
1 (1.6%)
10   heel goed
3 (4.8%)

Totaal aantal stemmen: 51

Auteur Topic: Waardering ER 2014  (gelezen 31271 keer)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #40 Gepost op: 10-12-2014, 10:45:03 »
ik denk dat het woord 'klootzakken' niet direct als scheldwoord is gebruikt maar eerder een uiting van genegenheid is. Vooral met dit soort woorden is het de toon die de muziek maakt. Een andere discussie is of je het woord überhaupt moet gebruiken.

Waar ik zelf veel moeite mee heb is het gevloek van Ferry. Dat vind ik echt aanstootgevend. Het laat zijn complete gebrek aan zelfbeheersing zien in situaties die hij niet de baas is.
er was eens......

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #41 Gepost op: 10-12-2014, 12:33:46 »
Dat ''klootzakken'' zei freddy overduidelijk voor de grap, aangezien hij die volgens mij gewoon heel erg mag, lobke misschien niet, maar krystal mag hij sowieso.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #42 Gepost op: 10-12-2014, 12:34:50 »
ik denk dat het woord 'klootzakken' niet direct als scheldwoord is gebruikt maar eerder een uiting van genegenheid is. Vooral met dit soort woorden is het de toon die de muziek maakt. [...]

Ooooh... dus dit kan ik gerust gebruiken over mijn collega's etc in mijn speech op de nieuwjaarsborrel (in een goede toonzetting) ;D

[...] Een andere discussie is of je het woord überhaupt moet gebruiken. [...]

Ah oke :)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #43 Gepost op: 10-12-2014, 20:06:48 »
Een andere discussie is of je het woord überhaupt moet gebruiken.

Best een discussie waard idd. In dit geval was het (voor mij) duidelijk bedoeld als synoniem voor sufferds of iets dergelijks, omdat zij toch maar in die helikopter zitten en de rest een beetje sullig op dat strand. Maar goed, er zijn mensen die het obsceen vinden om "jeetje" te zeggen, dus wat fatsoenlijk is voor de een...

Ooooh... dus dit kan ik gerust gebruiken over mijn collega's etc in mijn speech op de nieuwjaarsborrel (in een goede toonzetting) ;D

Afhankelijk van hoe goed je iemand kent (of belangrijker, hoe goed diegene jou kent) hoeft dat inderdaad niet aanstootgevend te zijn. Dat is het mooie van de gesproken taal ten opzichte van de geschreven. Eén op één is intentie veel beter over te brengen en in veel gevallen belangrijker dan de letterlijke betekenis van het woord. Op zo'n manier kan klootzakken inderdaad liefkozend gebruikt worden, dat ben ik wel met Stormpie eens. Andersom kan het ook. Vroeger was een buitenlander iemand die op bezoek is in een ander land. Tegenwoordig is het de hoogste oorzaak van alle ellende in dit land (volgens bepaalde mensen althans).
« Laatst bewerkt op: 10-12-2014, 20:14:36 door Dannyboy »

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #44 Gepost op: 10-12-2014, 22:23:46 »
Haha, nou, ik waag het er toch maar niet op :)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #45 Gepost op: 10-12-2014, 22:37:53 »
Ik heb het programma een 1 gegeven. En dan gaat het me nog niet eens om de kandidaten maar echt om het aantal proeven dat ik mis.
Er worden zoveel dialogen vertoond, dat ze het programma volgens mij net zo goed in een half uurtje zouden kunnen uitzenden.
Ik kijk af en toe nog eens een stukje (meestal zodra ik de tip krijg dat er een proef aankomt) en dan zap ik weer naar iets anders.
Ik weet dat het programma niet om de presentatoren drsait, maar ook die 2 vind ik er absoluut niet in thuis horen. En als dan ook nog eens blijkt dat er een paar vriendjes van Dennis meedoen..... ::kots::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #46 Gepost op: 11-12-2014, 11:48:10 »
Ik heb afgelopen dagen Atlas-2014 - Suriname bekeken.
Enorm vooruit gegaan t.ov. het jaar daarvoor. Ernstig ondergewaardeerd in de kijkcijfers.

In eerste instantie denk je, de team-captain heeft te teveel beslissingsmacht.
Maar bij nader inzien is het de afspiegeling van onze maatschappij. Wij geven als burger ook veel te veel macht uit handen aan de overheden en (onder)steunen hen daar ook nog eens bij. Zodat zij uiteindelijk min of meer kunnen beslissen wat er met ons gebeurt. Wel even een eye-opener, dat je dus naar jezelf zit te kijken.
Atlas 2014: Ik heb er van genoten.
Waarom: Heel veel proeven en blijft tot het laatste moment spannend.

En daarmee is gelijk de vergelijking gemaakt met ER, dat teveel gezeur & gezever is, en te weinig actie. Met een schat aan ervaring (ook internationaal) had men toch wel veel beter moeten en kunnen weten.
ER is een zwaar overgewaardeerd, vies en vadsig mormel geworden!!!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #47 Gepost op: 11-12-2014, 16:52:32 »
atlas suriname was inderdaad erg goed ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #48 Gepost op: 12-12-2014, 19:59:22 »
Nog nooit van gehoord. Ben benieuwd, klinkt alsof het het checken waard is :)