Auteur Topic: De glazen bol  (gelezen 32194 keer)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De glazen bol
« Reactie #20 Gepost op: 4-09-2014, 21:43:29 »
Ik denk juist wel dat Ferry ver gaat komen nu, geen idee waarom en hoop het eigenlijk niet ;D

Coosje Lone en Juliette liggen er snel uit ben ik bang
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De glazen bol
« Reactie #21 Gepost op: 7-09-2014, 18:28:35 »
Ik zie...Ik zie.... Dat een vrouw wint.   Mogelijk wordt het weer een vrouwen-finale.. ;D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De glazen bol
« Reactie #22 Gepost op: 7-09-2014, 18:29:07 »
is die beslagen misschien ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline xenopus

  • Forumlid
Re: De glazen bol
« Reactie #23 Gepost op: 8-09-2014, 00:19:02 »
Ferry zal erg onvoorspelbaar worden. Ofwel houden de andere kandidaten van zijn aanwezige karakter, ofwel vinden ze hem VERSCHRIKKELIJK.  ::tandpastasmiley:: Ergens denk ik dat die gast sowieso voor goeie TV zal zorgen!
Als Kay en Freddy kunnen verbergen dat ze elkaar al kennen, kunnen ze misschien ook wel nog ver komen (Kay misschien nog meer dan Freddy) - maar ja, we weten ook al uit de afgelopen seizoenen hoe dat scenario meestal afloopt  ::).
Ik zet mijn geld in op Lobke of Loek, beiden kandidaten die wel sterk lijken maar ook niet té aanwezig zijn qua complottenwerk enzo. Ik kan het echter ook compleet mis hebben, ik ken hier echt niémand van  ::rofl::. Ik kijk ook uit naar wat Krystl te bieden heeft!  ::ok::
Andere voorspellingen: Nadia zal al gauw mensen op de zenuwen werken, Lone wordt Pauline 2.0, Manuel wordt Geza 2.0 en Mr. Polska zal zorgen voor het meest citeerbare seizoen to-date.  ::rofl::

Offline jorge

  • Forumlid
Re: De glazen bol
« Reactie #24 Gepost op: 12-09-2014, 00:01:31 »
Hierbij mijn voorlopige inschatting voor dit jaar. Mijn uitgebreide voorspelling komt als elk jaar pas bij de samensmelting als ik de kandidaten beter ken. ( ja ik heb dus nog nooit gehoord van Juliette van Ardenne, Anouk Maas of Loek Peters... Ach t zal aan mij liggen)

1 Kay (tactisch als fysiek goed)
2 Nadia ( onsympathiek, maar heeel geslepen)
3 Anouk
4 Freddy ( slachtoffer van pact met Kay)
5 Ferry
6  Lobke (wel sterk, niet tactisch denk ik)
7 Remy ( te sterk en kan daardoor onmogelijk winnen)
8 Krystl ( kleurloos)
9 Loek ( te open)
10 Dominik/ Polska ( ?)
_____________
11 Manuel ( krijg inderdaad zo'n Geza-walm bij hem, zie hem zn hand overspelen)
12 Rick ( te enthousiast, niet tactisch genoeg)
13 Lone (fysiek te zwak)
14 Sabrina (klikte niet zo met haar team, introaflevering)
15  Leo ( geen teamspeler in mijn ogen)
16 Juliette ( oogt niet al te sterk en zie blauw wel meer verliezen toch)
17 Ancilla ( is al bekend, acht de kans op een twist 5%)
18 Coosje ( is al bekend)

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: De glazen bol
« Reactie #25 Gepost op: 12-09-2014, 06:24:03 »
Hm ik heb na 3 edities waar de vrouwen de bovenhand hadden het gevoel dat we nu weer eens een man als winnaar krijgen.
Dat mag van mij ook wel weer een keer.
Ook vind ik de vrouwen dit jaar tot nu toe minder leuk en minder indruk maken.
Vorige edities had je echt van die powerchicks zoals Saar, Regina, Edith, Kim, Fajah, Fatima, Min Hee enz.
Nu vind ik al die vrouwen nog wat nietszeggend, op Lobke en Sabrina na.

Ik voorspel dat Kay ver gaat komen, dat Remy er snel uit ligt als zijn team verliest, dat Polska een stuk verder komt dan we allemaal denken en dat Ferry, Kay of Manuel gaat winnen.
*zal wel weer niks van kloppen maar toch*
« Laatst bewerkt op: 12-09-2014, 06:44:09 door Rogue »
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: De glazen bol
« Reactie #26 Gepost op: 12-09-2014, 10:10:17 »
Ik voorspel dat als er een aantal kandidaten uit zijn er toch weer 2 teams komen  ::ok::
En daarna de samensmelting. Ik denk dat Lone het niet ver schopt, en denk dat Remy snel wordt weggestemd  ::niet-ok::

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: De glazen bol
« Reactie #27 Gepost op: 12-09-2014, 10:34:47 »
7 Remy ( te sterk en kan daardoor onmogelijk winnen)

Met Richard, Frank, Maurits, Ryan, Vinnie, Yin, Regina en Edith hebben we natuurlijk al vaak zat overduidelijke kanshebbers de titel zien pakken. Het moet je ook maar gegund worden en dat geldt voor iedere kandidaat. Als Remy mensen eruit kan krijgen die het hem nooit gaan gunnen is hij niet kansloos. Dit zijn wel voornamelijk winnaars uit het Hasselback tijdperk, dus ik schat zijn kansen wel aanzienlijk lager in dan 10 jaar geleden.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: De glazen bol
« Reactie #28 Gepost op: 12-09-2014, 12:33:22 »
Met Richard, Frank, Maurits, Ryan, Vinnie, Yin, Regina en Edith hebben we natuurlijk al vaak zat overduidelijke kanshebbers de titel zien pakken. Het moet je ook maar gegund worden en dat geldt voor iedere kandidaat. Als Remy mensen eruit kan krijgen die het hem nooit gaan gunnen is hij niet kansloos. Dit zijn wel voornamelijk winnaars uit het Hasselback tijdperk, dus ik schat zijn kansen wel aanzienlijk lager in dan 10 jaar geleden.

Richard en Frank heb je gelijk in. Waren erg goed in het 'survivallen' niet in proeven trouwens. MAar wat je zegt stuk minder tactische periode. wat betreft Vinnie en Marnix ( neem aan dat je die bedoeld) klopt helemaal.

Ryan daarentegen was wel een verrassing uit een geslagen positie terugkomen. Regina verdiende te winnen, maar vooral bij gebrek aan sterke kandidaten dat jaar. Verder vond ik Edith niet een overduidelijke kanshebber.

Hoe Yin heeft kunnen winnen, die serie 2008, is voor mij nog steeds onbegrijpelijk... één voor één lieten ze zich wegstemmen door Hans Yin en Geert. Moet kennelijk een straf geweest zijn daar te zitten aangezien ze niks er tegen deden.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: De glazen bol
« Reactie #29 Gepost op: 12-09-2014, 16:07:46 »
Marnix natuurlijk ja (na 9 jaar beginnen details toch te vervagen:)

Ryan plaatste ik in het rijtje omdat hij wat mij betreft in beide series bij aanvang van de expeditie een serieuze kandidaat voor de titel was. Voor Yin geldt hetzelfde, sterke vrouw in elk opzicht. Dat ze die titel uiteindelijk op die manier heeft weten te pakken vind ik inderdaad ook onbegrijpelijk. Hetzelfde goldt voor Fatima. Marcel ("die ouwe boef" - Jeroen) was de enige "komplotwinnaar" om het zo maar te noemen die won bij gratie van zijn capaciteiten als komplotmaker. Andere winnaars waren grotendeels ook niet vies van een komplotje hier en daar (volgens mij is Marnix de enige die zich er niet mee bezig gehouden heeft, al had hij het makkelijk met bliksemafleider Carl) maar ik zou ze niet als komplotmensen willen kenmerken.

We kunnen ook een rijtje maken van gedoodverfde kanshebber die het niet haalden (ff de namelijst erbij pakken) met mensen al Melvin, Pieter, Jennifer, Mohammed, Fatima, Robin, Geert, Gio, Ryan, Judge, Ilona (Die laatste 7 komen allemaal uit 2003, wat een jaar was dat. Temidden van al die kanshebbers verbaasde mij het dat Jutta ermee heen ging) Maxime (doodzonde was dat) Lenny (in zijn eigen mes gevallen) Farrah, Willem en Marcel in 2007, Kyra, Sebastiaan, Patrick en Fajah. Dit waren allemaal mensen waarbij ik al snel dacht dat ze het hadden kunnen halen. De grootste verassing voor mij was Matthias, en als hij niet met Frank in het jaar zat had hij waarschijnlijk op tactiek net als Marcel glansrijk gehaald. Ik had bij aanvang echter niet verwacht dat hij zo ver zou komen.

Ik moet zeggen dat ik dit jaar geen idee heb waar de kansen liggen. ER is zo veranderd dat het me ook niet echt bezig houdt.
« Laatst bewerkt op: 12-09-2014, 16:09:46 door Dannyboy »

Offline Gwendolen

  • Forumlid
Re: De glazen bol
« Reactie #30 Gepost op: 15-09-2014, 00:13:17 »
Ik vrees dat Remy het niet gaat redden, die gaat er voortijdig uitgestemd worden.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De glazen bol
« Reactie #31 Gepost op: 15-09-2014, 01:01:17 »
Freddy gaat winnen :)

Of Polska, maar ze halen allebei de finale en verder vind ik alles prima :)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Volgorde van afvallers
« Reactie #32 Gepost op: 21-09-2014, 22:32:15 »
Mijn voorspelling van de volgorde van afvallers..
Te beginnen bij afl.3 :)

3Krystl 4Loek 5Freddy 6Lone 7Manuel 8Sabrina 9Polska 10Nadia 11Remy 12Lobke 13Anouk  dan halve finale en finale..
« Laatst bewerkt op: 23-09-2014, 14:41:50 door willy »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De glazen bol
« Reactie #33 Gepost op: 21-09-2014, 22:32:58 »
kan prima in de glazen bol dit ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De glazen bol
« Reactie #34 Gepost op: 21-09-2014, 23:03:25 »
dat doen we toch al met de pool, de afvallers voorspellen :o
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De glazen bol
« Reactie #35 Gepost op: 23-09-2014, 00:03:55 »
Team Blauw lijkt me vrij hopeloos. Zou me verbazen als er iemand bij de samensmelting komt.. :)

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: De glazen bol
« Reactie #36 Gepost op: 23-09-2014, 00:08:04 »
Team Blauw lijkt me vrij hopeloos. Zou me verbazen als er iemand bij de samensmelting komt.. :)


Manuel haalt de samensmelting wel denk ik.
Over de rest ben ik het eens.




edit: quote gefikst
« Laatst bewerkt op: 27-09-2014, 15:15:05 door Stormpie »
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: De glazen bol
« Reactie #37 Gepost op: 4-10-2014, 22:30:43 »
Lobke gaat winnen is mijn voorspelling ::niet-ok:: hopen op Kay echter!

Ik hoop het niet! Vind Lobke eigenlijk zo nietszeggend

Offline Carter

  • Forumlid
Re: De glazen bol
« Reactie #38 Gepost op: 7-11-2014, 14:32:13 »
Ten eerste: Wat een topaflevering gister!!

Fredje... gewoon geweldig!

Ten tweede, mijn voorspelling:

Ik denk dat er dit jaar weer een finale van 4 personen wordt gespeeld.
Dit jaar zal de finale gaan tussen: Rick, Kay, Freddie en Krystl.

Krystl omdat zij voor niemand een bedreiging is. (niemand weet ook van haar extra stemmen)
Kay en Rick hebben geen extra stemmen en Kay krijgt geen stemmen van Freddie en Rick..
Kay zal tevens een goed woordje voor Freddie doen bij Rick en voor Rick bij Freddie, dus denk dat die 3 nu een pact gaan vormen.

Eerst zullen ze Lobke of Polska lozen, vervolgens Ferrie/Sabrina.

Wie de finale wint? Ik hoop Freddie.. Maar heb al vanaf dag 1 het gevoel dat Kay wint...
(Dan zal Kay wel wat beter in de finale proef moeten spelen als hij nu in de proeven presteerd)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: De glazen bol
« Reactie #39 Gepost op: 7-11-2014, 22:09:15 »
Ik denk dat je daar wel een punt hebt!