Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 21835 keer)

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #20 Gepost op: 10-10-2014, 09:14:09 »
Ik vind het vrij mat allemaal.  :-\\

Offline Senorita88

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #21 Gepost op: 10-10-2014, 09:43:49 »
Weer een heerlijke lange aflevering, waarin we steeds meer zien van wat er in de kampen gaande is.

Nadia was dit keer een stuk sympathieker en grappiger vond ik dan in de andere afleveringen. Ik kon ze niet anders dan gelijk geven en ze had een paar rake opmerkingen, over Lobke bv. die zelf misschien ontkent kapitein van de groep te zijn, maar toch zeker een beslissende stem heeft, daar ze met een babbeltje Kay gelijk weer aan het twijfelen bracht.

Verder valt dat ‘verwennen’ in de hemel wel mee vind ik persoonlijk. Deze aflevering zag je duidelijk dat er weinig/geen eten is in het kamp. Van de kruiden die ze kregen kun je jezelf ook niet vol eten, hooguit je maaltijden wat smaakvoller maken. En het blijft tenslotte een spel, ik gun het geen van de kandidaten om net als Peggy Vrijens of Rita Berger zo extreem af te vallen dat ze te kampen krijgen met haaruitval, infecties, hallucinaties enz.

Op naar volgende week!

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 5
« Reactie #22 Gepost op: 10-10-2014, 14:08:25 »
Leukere aflevering dan vorige week.
Eindelijk een beetje ruzietjes en conflicten.

Remy en Loek's vete vond ik erg grappig, Remy kan het gewoon echt niet hebben dat er iemand is die zijn onbetwiste leiderschap ondermijnt en dat is hilarisch om te zien.

Sabrina vs de groep, was interessant en ik kon me wel vinden in Nadia's transparante PVDA partij ideetjes.
Lobke sprak ook wel erg politiek correct op de eilandraad vond ik.
Vond dat Nadia onterecht boos was op Kay, die haar eigenlijk niks beloofd had, en dan pissig worden omdat Lobke op het laatste moment de stemming omgooit. Niet Kay, maar Lobke.
Nadia heeft gelijk dat Lobke de baas is in team geel.

Verder vond ik het opvallen dat Ferry zich buiten de discussie om Sabrina hield.
Had verwacht dat hij het hardst zou roepen wat hij ervan vond.
Viel me mee van hem.

Kristel vind ik wel leuk trouwens, ze is vrij naief maar wel een leuke meid.
De proef was vermoeiend om te kijken en een tikje saai.
Geel weer verloren, tja maar goed ook voor Loek anders lag hij eruit.

Opvallen te zien dat ze in de hemel hun eten blijkbaar al opgemaakt hebben, ze hadden daar aardig veel rijst, meel enz.
Eerste keer dat ze zeuren om honger.
Manuel is te dun geworden door de hel en heeft denk ik minder reserves dan de rest.
Toch klagen de anderen meer.

Hopen op vuurwerk volgende week.
oh ja Leo in de hel, tja dat kon me niet boeien.
Vind heel Leo niet interessant en opvulling.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #23 Gepost op: 10-10-2014, 15:28:07 »
Ik ben echt helemaal voor de alliantie Freddy, Polska, Manuel en Remy  ;D bet helpt natuurlijk dat mijn favorieten er in zitten (Freddy  ::bravo::, Polska  ::joehoe::, Manuel  ::ok::) En tsja, Remy zullen ze wel een keer lossen  :P. Heel team Geel kan me echt bar weinig boeien.. tot zo ver echt niks aan. Nadia vond ik eerst niet echt leuk maar blijkt gewoon wel goed te zijn in het spel. Helaas werd ze in een onmogelijke positie geplaatst. Vond haar in deze aflevering leuker dan voorheen  ::ok:: Maar wat mij betreft wordt team Geel er compleet uitgewipt..

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #24 Gepost op: 10-10-2014, 19:20:01 »
Net pas kunnen kijken maar op zich een oke aflevering. Niet echt spectaculair maar wel fijn om te zien dat ze er toch op uit koeten om eten te vinden.

Lobke is inderdaad wel de leidende factor in dat team. Benieuwd of ze na de samenstelling dat ook vol kan houden. Heb er wel als winnares staan.

En Leo in de hel was meer iemand zien die het prima naar zijn zin had, eten in overvloed te vinden. Ben wel benieuwd hoe dat nu gaat nu hij gezelschap krijgt.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #25 Gepost op: 11-10-2014, 00:31:48 »
Wat ik eigenlijk niet begrijp dat er weer twijfel is over het aantal stemmen van iemand.
Eerst was er die on terechte twijfel over Juliette, nu is er de twijfel over Anouk.
Maar dat snap ik eigenlijk niet. De kandidaten konden kiezen tussen materiaal of stemmen,
waarom is er dan nog twijfel. Als iemand al het materiaal heeft, kan die toch geen stemmen gepakt hebben?of vergis ik mij?
klaar voor de strijd

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 5
« Reactie #26 Gepost op: 11-10-2014, 00:38:06 »
klopt, maar bij sommigen onderdelen kon je meerdere stemmen pakken. Bij het hengelen bijvoorbeeld kon je kiezen uit materiaal, 1 stem, 2 stemmen of 3 stemmen.
Als iemand daar geen materiaal heeft meegenomen weet je nog niet hoeveel stemmen diegene heeft.

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #27 Gepost op: 11-10-2014, 00:51:04 »
Dat klopt, maar ging team rood niet  helemaal voor materiaal.

Natuurlijk weet je het bij de meeste niet omdat er weinig beelden van gemaakt zijn.
klaar voor de strijd

Offline maaktnietuit

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #28 Gepost op: 11-10-2014, 15:09:19 »
ben ik nou de enige die een opmerking heeft over de cijfercombinatie van de proef?

De volgende cijfer combinaties zijn allemaal correct:

618   816   834   438   492   294   276   672
753   357   159   951   357   753   951   159
294   492   672   276   816   618   438   834

hoe kan je dan uberhaupt maar 1 cijferslot combinatie hebben?  ::zwaai::

Offline Else

  • Forumlid
  • Nothing more deceptive than an obvious fact.
Re: Aflevering 5
« Reactie #29 Gepost op: 11-10-2014, 16:56:32 »
ben ik nou de enige die een opmerking heeft over de cijfercombinatie van de proef?

De volgende cijfer combinaties zijn allemaal correct:

618   816   834   438   492   294   276   672
753   357   159   951   357   753   951   159
294   492   672   276   816   618   438   834

hoe kan je dan uberhaupt maar 1 cijferslot combinatie hebben?  ::zwaai::

Dat vroeg ik mezelf ook onmiddellijk af toen ik het zag, er zijn heel wat verschillende uitkomsten mogelijk voor die puzzel...  ???

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #30 Gepost op: 11-10-2014, 18:26:17 »
De horizontale 3 getallen waren rood omlijnd dus ik kan in elk geval de 5 verklaren ::hypocriet::

Mogelijk waren er extra hints als dit moet van hoog naar laag lopen en dit van laag naar hoog ofzo ??? Maar eruit gelaten omdat dat te ingewikkeld/saai voor de kijker was. Ik zeg maar wat :P

Over de aflevering, nu Nadia weg is, is voor mij eigenlijk nog alleen echt Sabrina iemand die iets verrassends kan brengen binnen team geel. Team geel komt bij eigenlijk ook niet echt over als een spel spelende groep maar inderdaad meer een politieke partij of een sekte geleid door Lobke :P Verder had ik gehoopt dat Kay wat meer ruggengraat had getoond, maar helaas volgde hij maar de hersenloze horde aan zombies genaamd team geel :-\\ Waarschijnlijk wel slim, maar... saai in mijn ogen ::ohno::

Team rood heeft ten minste wat conflict en daar wordt het spel veel meer als een spel gespeeld. Iets wat in mijn ogen leuker is om naar te kijken. En ik denk dat ze er ook wat minder serieus tegenaan kijken dan bij team geel (met uitzondering van Loek en Remy misschien :P).

Verder had de proef korter gekund en mogen de leden van Team geel weleens biechten wat ze nu echt denken van het spel. Ik weet alleen wat de vier willen, maar als je me vraagt wat bijv. Rick er nu persoonlijk van denkt? Geen idee. Enige wat we zagen was dat Kay in eerste instantie liever Nadia wilde houden...

Oh, en mijn favoriet in de hel is verreweg Nadia. Ik denk dat Leo in de voorstel aflevering wel leuk was, maar daarna heeft ie voor mij niet echt veel bijzonders gebracht :-\\

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #31 Gepost op: 12-10-2014, 02:58:03 »
Het is show. Als ze alle mogelijke combinaties hadden moeten doen zou de uitzending uitgelopen zijn (en dat kan natuurlijk niet) ;)
Ook toen Sabrina "direct" naar de groep ging om verhaal te halen dat er over haar gesproken was, en Rick plotseling ergens anders zat en Lobke iets anders aan had.
Die scene zal wel de volgende dag opgenomen zijn.
Is het iemand opgevallen dat bij het duel, behalve de teams en Nicolette, er nog twee mensen stonden op het platform?
 Zwart T-shirt aan.  Waarschijnlijk mensen die konden ingrijpen als het misging met de touwen,katrollen enz.   Zie je niet vaak.. :)
« Laatst bewerkt op: 12-10-2014, 06:11:50 door willy »

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #32 Gepost op: 12-10-2014, 16:06:23 »
ben ik nou de enige die een opmerking heeft over de cijfercombinatie van de proef?

De volgende cijfer combinaties zijn allemaal correct:

618   816   834   438   492   294   276   672
753   357   159   951   357   753   951   159
294   492   672   276   816   618   438   834

hoe kan je dan uberhaupt maar 1 cijferslot combinatie hebben?  ::zwaai::

Volgens mij stond de 7 er al en van alle combinaties is er maar 1 waarbij de 7 vooraan staat.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Else

  • Forumlid
  • Nothing more deceptive than an obvious fact.
Re: Aflevering 5
« Reactie #33 Gepost op: 12-10-2014, 18:30:04 »
Ik heb het nog even teruggekeken en het klopt inderdaad wat marvin zegt. Bij beide teams was er al één getal gegeven, de zeven. (Bij de het ene team stond de zeven vooraan en bij de ander achteraan, ze hadden dus niet dezelfde code.) Raadsel opgelost.  ;)
« Laatst bewerkt op: 12-10-2014, 18:31:43 door Else »

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #34 Gepost op: 13-10-2014, 18:09:27 »
Ook met twee cijfers bekend zijn er twee mogelijkheden

618   294
753   753
294   618

Waarschijnlijk kun je de sloten met beide oplossingen open maken. Als dat zo is werken er denk ik meer combinaties dan enkel deze twee om de sloten te openen, omdat op de eerste plek zowel de 2 als de 6 werkt, en op de tweede plek zowel de 1 als de 9. Als dat zo is zijn er 2x2x2x2=16 combinaties in plaats van 2.
« Laatst bewerkt op: 13-10-2014, 18:25:43 door Dannyboy »

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #35 Gepost op: 13-10-2014, 21:44:04 »
Ook met twee cijfers bekend zijn er twee mogelijkheden

618   294
753   753
294   618

Waarschijnlijk kun je de sloten met beide oplossingen open maken. Als dat zo is werken er denk ik meer combinaties dan enkel deze twee om de sloten te openen, omdat op de eerste plek zowel de 2 als de 6 werkt, en op de tweede plek zowel de 1 als de 9. Als dat zo is zijn er 2x2x2x2=16 combinaties in plaats van 2.



Je kon de sloten inderdaad met beide oplossingen openmaken, omdat het om de middelste rij ging en die is in beide gevallen hetzelfde.

eigenlijk realiseer ik mij nu hoe makkelijk het was de code op te lossen als je weet dat in het midden altijd een 5 moet. Je hebt dus al twee van de drie cijfers.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #36 Gepost op: 16-10-2014, 22:14:46 »
Paar uur geleden toegevoegd, voorstukje van morgen:



Manuel die zich kapot verveelt.

Dit stukje was het eerste van Manuel wat ik wel geinig vond.