Auteur Topic: Sander Janson [ kandidaat ]  (gelezen 23644 keer)

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Sander Janson [ kandidaat ]
« Reactie #20 Gepost op: 9-10-2015, 07:34:58 »
Alle intelligentie even daar gelaten: ik vind Sander gewoon een vervelend haantje.
Iedere keer als ik hem zie word ik chagrijnig.

Ik hou niet van dat soort mensen. Die vinden zichzelf heel wat.

Ik vind kamp Noord gewoon leuker omdat daar minder haantjes zitten en iedereen zich veel socialer opstelt. Het is ook een echt team dat veel meer voor elkaar doet. Heeft niks met zwak of sterk te maken.
Ze doen helemaal niet onder voor zuid qua kracht.

Ze wonnen gisteren niet voor niks bijna en haalden ze keer op keer in, puur op karakter. 
« Laatst bewerkt op: 9-10-2015, 08:49:46 door Rogue »
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Sander Janson [ kandidaat ]
« Reactie #21 Gepost op: 9-10-2015, 12:21:15 »
Ik vind hem ook niet zo leuk, maar dat met die Rog was wel stoer  ::jaja::
Beetje ouderwets Robinson
You'll never walk alone

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Sander Janson [ kandidaat ]
« Reactie #22 Gepost op: 9-10-2015, 12:52:28 »
Ik bedoel ook niet dat de 'sterke' mensen ook intelligent zijn, of kunnen zijn, want ik heb geen idee hoe slim ze zijn, maar waar haal je vandaan dat de mensen die we nu bestempelen als de 'zwakkeren' ook minder intelligent zijn? Kan toch best zijn dat Danny of Anna of zo superslim is?

De geringe intelligentie is vooral gebleken in deze laatste aflevering. Danny heeft het volledig verkloot voor de volle 100%. Waarom stemmen ze hem er niet uit? In plaats van Jaap.

Het argument van Ryanne is nogal simpel (lees: 'minder intelligent')
Na de samensmelting worden de onderlinge verhoudingen volledig door elkaar gehutseld al naar gelang de waan van het moment. Vandaag je vriend = morgen je vijand.
Dus, dat Jaap gelijk naar 'Geel' zal overlopen is nogal overdreven. Waarschijnlijk heeft zij SAMEN met Danny al teveel schepen verbrand door over-emotioneel gedrag in de vorige afleveringen. (één van hun allergrootste stommiteiten is emotioneel worden; doorgaans een garantie voor minder intelligente acties)

Sowieso is Danny al geen kandidaat meer om bij je te hebben, omdat hij niet kan zwemmen, dat in zo ongeveer elke proef voorkomt. Dus met Danny in je team ben je gedoemd om te verliezen.

Daarnaast heeft Danny al elke aflevering getoond een valse rat te zijn. Dus, die wil je niet mee naar de samensmelting hebben.

Niemand in het team beseft, dat zodra je een toffe, 'feel-good' atmosfeer in je groep hebt, dit het eerste signaal is van verval. Namelijk, dat rationele beslissingen uit de weg gegaan worden voor het vasthouden van een collectief gevoel, dat sowieso bedreigd wordt door de aard van het spel.

De groep heeft het ook te gemakkelijk. Met eten, sociaal, enz. Een gevaar, dat niet onderkend wordt.
Er zou meer strijd moeten zijn. Dan blijft iedereen scherp.

Tot slot, psychologisch gezien is dit een groep van de underdogs, de verstotenen, de 'we-tellen-niet-mee'-klasse, die vooral hangt aan door-de-anderen/de groep geaccepteerd worden.
Individueel zullen ze eventueel mogelijk een hoge intelligentie hebben.
Maar, als groep, die moet overleven tegen kamp Noord, en als individu, die wil overleven naar de samensmelting / finale, hebben ze al op diverse kardinale punten gefaald.

« Laatst bewerkt op: 9-10-2015, 12:54:35 door Brinta »

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Sander Janson [ kandidaat ]
« Reactie #23 Gepost op: 9-10-2015, 22:39:57 »
Dus als je emotioneel bent, kun je niet intelligent zijn? ???
Ik denk dat het een slimme zet was om Jaap eruit te stemmen. Danny kan misschien niet zwemmen, maar het is niet alsof ze bij alle proeven moeten zwemmen. Jaap is gewoon een te groot risico om mee te nemen naar de samensmelting. Die was echt wel teruggegaan naar geel.

ik ben het ook niet met je eens dat de 'feel-good'-sfeer negatief is voor ze. Het is net zo belangrijk in Robinson dat je mensen om je heen hebt die je kunt vertrouwen, zo niet belangrijker, dan dat je mensen om je heen hebt die supergoed zijn in proeven. Dat blijkt ook uit de positie van Marian. Die hoeft maar 1 proef te verliezen of ze ligt eruit.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Sander Janson [ kandidaat ]
« Reactie #24 Gepost op: 10-10-2015, 20:47:10 »
Dus als je emotioneel bent, kun je niet intelligent zijn? ???
Ik denk dat het een slimme zet was om Jaap eruit te stemmen. Danny kan misschien niet zwemmen, maar het is niet alsof ze bij alle proeven moeten zwemmen. Jaap is gewoon een te groot risico om mee te nemen naar de samensmelting. Die was echt wel teruggegaan naar geel.

ik ben het ook niet met je eens dat de 'feel-good'-sfeer negatief is voor ze. Het is net zo belangrijk in Robinson dat je mensen om je heen hebt die je kunt vertrouwen, zo niet belangrijker, dan dat je mensen om je heen hebt die supergoed zijn in proeven. Dat blijkt ook uit de positie van Marian. Die hoeft maar 1 proef te verliezen of ze ligt eruit.

Danny is slecht in proeven, dus verliezen ze en dus ziten ze inmiddels al 2 maal op de eilandraad om één iemand uit hun groep weg te stemmen. En worden ze 1 voor 1 opgeruimd.
Inderdaad, heeeel slim.  ::ohno::

Marian is wel het allerslechtste voorbeeld, dat je kunt nemen om jouw standpunt te ondersteunen.
Want juist Marian heeft supersterke groepsleden nodig om de proeven te winnen. Had ze die niet, dan had ze geen enkele kans.

Als zij in kamp Zuid zou zitten, wie zou er het eerst uitvliegen? Juist....Marian.
Ondanks die 'geweldige groeps-sfeer'.
Marian kan niets, en Marian doet niets. Binnen het ER-spel een volstrekt nutteloos organisme.
Dus, ook kamp Zuid zou haar direkt op het vliegtuig zetten.

Weet je hoe ik dat zo zeker weet?
Omdat ze dat nl. vorige week met Teske hebben gedaan. Zo'n lief meisje, maar droeg niets bij, dus 'bye, bye, zwaai, zwaai Teske.

ER gaat over proeven winnen, over proeven winnen en over proeven winnen, links-om of rechts-om.
En vertrouwen duurt doorgaans alleen maar tot het einde van de volgende proef.
Vaak zelfs wordt er met vertrouwen het achterwerk mee afgeveegd.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sander Janson [ kandidaat ]
« Reactie #25 Gepost op: 12-10-2015, 16:16:54 »
Als zij in kamp Zuid zou zitten, wie zou er het eerst uitvliegen? Juist....Marian.
Ehh..Marian zit in kamp Zuid. Je bedoelt waarschijnlijk als ze in kamp Noord zou zitten.. ;)
« Laatst bewerkt op: 12-10-2015, 19:02:22 door willy »

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Sander Janson [ kandidaat ]
« Reactie #26 Gepost op: 12-10-2015, 20:44:17 »
Ehh..Marian zit in kamp Zuid. Je bedoelt waarschijnlijk als ze in kamp Noord zou zitten.. ;)

Bedankt voor de correctie, Willy.  ::ok::

Noord = rood, Zuid = geel    ::zweet::


Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sander Janson [ kandidaat ]
« Reactie #27 Gepost op: 1-11-2015, 12:01:32 »
In de eerste instantie vond ik het dom van Sander dat hij Klaas, Amara en Kim meenam naar winnaarseiland. Was het niet veel handiger geweest om Danny één van de drie te laten zijn? Iedereen wist dat hij het meesterbrein achter de meeste complotten was en door hem van de rest van 'zijn' team weg te houden hadden ze zo al een voordeel kunnen hebben.

Maar goed, hun berg stemmen werkte nu ook gewoon, dus wie ben ik ook om kritisch te zijn. ;D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Sander Janson [ kandidaat ]
« Reactie #28 Gepost op: 1-11-2015, 20:54:23 »
In de eerste instantie vond ik het dom van Sander dat hij Klaas, Amara en Kim meenam naar winnaarseiland. Was het niet veel handiger geweest om Danny één van de drie te laten zijn? Iedereen wist dat hij het meesterbrein achter de meeste complotten was en door hem van de rest van 'zijn' team weg te houden hadden ze zo al een voordeel kunnen hebben.

Maar goed, hun berg stemmen werkte nu ook gewoon, dus wie ben ik ook om kritisch te zijn. ;D
Ik denk dat het meest tactische was geweest om Ryanne of Sharon of beide mee te nemen. Die zou je kunnen flippen naar hun zijde.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Sander Janson [ kandidaat ]
« Reactie #29 Gepost op: 2-11-2015, 00:07:44 »
Ja precies, in eerste instantie dacht ik ook (met Survivor in mijn hoofd): wat dom dat hij al zijn maatjes meeneemt en niet eens probeert om iemand te laten flippen. ???

Aan de andere kant: door de 10 stemmen per persoon is dit nu gewoon een heel ander spel. Ze hadden nu misschien meer behoefte aan de afwezigheid van de anderen, om in alle rust het ideale stemmenaantal te bepalen. Het meenemen van Ryanne en/of Sharon was dus misschien juist nadelig geweest. Ten eerste had dat de afstemming met de eigen bondgenoten bemoeilijkt (de twee groepen werden pas op de eilandraad herenigd, dus er was anders geen kans meer geweest om de boel af te stemmen!). Ten tweede had hij Ryanne of Sharon op die manier inzicht gegeven in hun geplande stemmenaantallen, met het risico dat ze dat zouden dwarsbomen.

Dus gezien de huidige situatie met de stemmen, was het toch geen gekke beslissing, denk ik. :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sander Janson [ kandidaat ]
« Reactie #30 Gepost op: 5-11-2015, 22:03:52 »
Waarom zou Oscar minder op het eiland thuishoren dan hij? Wat een arrogantie zeg.  ::niet-ok::

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sander Janson [ kandidaat ]
« Reactie #31 Gepost op: 5-11-2015, 22:07:01 »
Je hebt helemaal gelijk! Ik heb echt een hekel aan mensen die zich verheven voelen boven anderen bah  ::ohno::

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Sander Janson [ kandidaat ]
« Reactie #32 Gepost op: 5-11-2015, 22:08:15 »
Waarom zou Oscar minder op het eiland thuishoren dan hij? Wat een arrogantie zeg.  ::niet-ok::

Ja omdat hij elke proef wint natuurlijk. Sander is de koning van het eiland.  ::ohno::
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sander Janson [ kandidaat ]
« Reactie #33 Gepost op: 5-11-2015, 22:09:41 »
Waarom zou Oscar minder op het eiland thuishoren dan hij? Wat een arrogantie zeg.  ::niet-ok::

Sander wint elke proef of bijna elke proef. Hij is een complete Robinson. Meestal winnen die het programma niet en heel sympathiek is het ook niet maar hij is wel eerlijk.
When life knocks you down, fight back!

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Sander Janson [ kandidaat ]
« Reactie #34 Gepost op: 5-11-2015, 22:12:43 »
Sander wint elke proef of bijna elke proef. Hij is een complete Robinson. Meestal winnen die het programma niet en heel sympathiek is het ook niet maar hij is wel eerlijk.

Hoezo dat? Oscar kan alles wat Sander ook kan. Hij kan ook vis vangen, vuur maken, bananen uit bomen hakken enz. Hij heeft ook een proef gewonnen en zijn team ook. Ja Sander meer, maar daar draait het spel niet alleen maar om.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sander Janson [ kandidaat ]
« Reactie #35 Gepost op: 5-11-2015, 22:12:56 »
Sander wint elke proef of bijna elke proef. Hij is een complete Robinson. Meestal winnen die het programma niet en heel sympathiek is het ook niet maar hij is wel eerlijk.
Nee hoor. De proeven zijn een onderdeel van Robinson. Op dat vlak was hij inderdaad de beste van het team, maar op de andere vlakken (tactiek en sociaal) schoot hij dan tekort, wat verklaart dat hij er uit is gestemd. Naar mijn mening geen 'complete Robinson' dus.

En erg onsportief, die uithaal op het eind ::niet-ok::

edit: Vergelijk Frank uit 2004 maar eens. Hij was in de proeven niet heel goed, in tegenstelling tot tegenstander in de finale Matthias. Hij won toch de finale met overduidelijke meerderheid omdat Frank in andere vlakken een echte robinson bleek.
« Laatst bewerkt op: 5-11-2015, 22:16:29 door Quirino »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sander Janson [ kandidaat ]
« Reactie #36 Gepost op: 5-11-2015, 22:14:25 »
Sander wint elke proef of bijna elke proef. Hij is een complete Robinson. Meestal winnen die het programma niet en heel sympathiek is het ook niet maar hij is wel eerlijk.
Een complete Robinson beheerst ook het sociale spel. Sander is absoluut geen complete Robinson. Hij is geen Marnix bijvoorbeeld, die ook sociaal gewoon erg goed lag.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Sander Janson [ kandidaat ]
« Reactie #37 Gepost op: 5-11-2015, 22:28:13 »
Een complete Robinson beheerst ook het sociale spel. Sander is absoluut geen complete Robinson. Hij is geen Marnix bijvoorbeeld, die ook sociaal gewoon erg goed lag.

Dat komt door zijn superioriteit complex. Het is niet makkelijk om hem leuk te vinden.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Sander Janson [ kandidaat ]
« Reactie #38 Gepost op: 5-11-2015, 22:32:44 »
gelukkig vindt hij zichzelf erg goed..
er was eens......

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Sander Janson [ kandidaat ]
« Reactie #39 Gepost op: 5-11-2015, 22:41:33 »
Ja ach, dat is ook belangrijk he. Zolang je maar blij met jezelf bent. Dat is hij in elk geval wel.
Mag hopen dat hij volgende week zo van die balk af lazert.

Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.