Auteur Topic: Aflevering 8 - 22 oktober  (gelezen 40201 keer)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - 22 oktober
« Reactie #80 Gepost op: 22-10-2015, 22:03:41 »
Zet hem op Tim  ::jaja:: Laat de haters een poepie ruiken haha

haters is een groot woord.. Tim mag gewoon wieberen
er was eens......

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 8 - 22 oktober
« Reactie #81 Gepost op: 22-10-2015, 22:04:59 »
Toch weer een twist dus.  ::rofl::
Geheim eiland, nou ja goed nieuws als je favoriet eruit gewipt word, dan zijn ze in elk geval nog niet weg.

Ik mag Tim niet, maar wel sterk dat hij toch de knop om zet om toch te gaan. Terwijl hij eigenlijk niet kan tegen alleen zijn, en alweer thuis was met zijn koppie. Toont wel karakter. Of het is gewoon zijn ego, dat hij niet af wilde gaan door op te geven als hij door kon
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 8 - 22 oktober
« Reactie #82 Gepost op: 22-10-2015, 22:06:01 »
Jeej, afvallerseiland is terug  ::ohno::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - 22 oktober
« Reactie #83 Gepost op: 22-10-2015, 22:09:52 »
Ik vind het afvallerseiland wel leuk voor een keer, ik hoop vooral dat ze dat winnaarseiland dit jaar (en alle komende jaren) niet meer doen.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 8 - 22 oktober
« Reactie #84 Gepost op: 22-10-2015, 22:09:59 »
Ik blijf maar constant in conflict met mezelf over Tim. Ik kan hem nog steeds niet peilen, zelfs na al die weken niet.
Of hij nou oprecht is of niet, dat weet ik nooit. Soms vind ik hem heel erg oké maar hij is zo wispelturig, lijkt wel. Ik haat hem absoluut niet, maar ik krijg geen grip op hem.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - 22 oktober
« Reactie #85 Gepost op: 22-10-2015, 22:39:45 »
Leuke aflevering. Grappig dat Marian verloor in een yoga-achtige proef, maar ze heeft in ieder geval het samensmeltings-etentje kunnen meemaken ;)
Het wordt interessant met al die extra stemmen in omloop. Ben ook benieuwd hoe Tim het doet op zijn solo-eiland.. :)
« Laatst bewerkt op: 22-10-2015, 22:43:18 door willy »

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - 22 oktober
« Reactie #86 Gepost op: 22-10-2015, 23:22:00 »
Ik blijf maar constant in conflict met mezelf over Tim. Ik kan hem nog steeds niet peilen, zelfs na al die weken niet.

Tim is een splijtzwam. Hij wil tegelijkertijd keihard het spel spelen én onvervalst overkomen. Die twee elementen gaan erg moeilijk samen, de interne strijd die Sharon voert getuigt daarvan. Vorige week wist Tim met een tactische zet Sandra te elimineren maar daarna poogde hij met behulp van liefkozende woorden en lichaamstaal zijn ´harde´ spel te verzachten. Deze week bestormde hij Oscar op onzachtzinnige wijze en toonde zich daarna edelmoedig jegens Anna en Sharon. Zijn gedragingen zijn inconsistent. Danny is wat dat betreft veel stelliger en ook begrijpelijker, de grens tussen spel en realiteit is voor hem duidelijk.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - 22 oktober
« Reactie #87 Gepost op: 23-10-2015, 00:05:51 »
Nou, eindelijk eens een onverwachte stemming.
(okay, het was Tim of Anna maar het is de eerste maal dat we tot op het einde bijna onzeker bleven wie het precies werd)

Het eerste deel werd wel saai, tot de proef begon eigenlijk. Toen werd het interessanter.

Ik ga niet akkoord met het feit dat dit als extra stemmen wordt beschouwd.
Vorige keer kon je al je stemmen inzetten, maar elke stemronde had je nog eens kans.
Dit is zoals in 2005: stemmen op= stemmen op én kans voorbij.

Dit maakt het in mijn ogen ook minder voorspelbaar,
want
a) je weet nooit of iemand een douwetje gaat doen
b) er is nu al discussie omdat iemand (klaas) niet gestemd zou hebben.

Het afvallerseiland na de samensmelting is geleden van 2004.
(2005 was er heel de expeditie één, in 2007 was er ook één, maar toen was iedereen welkom. Nu is het echt individueel)

Dit lijkt me ook beter dan voor, want iets zoals in 2011 (de grot) wil ik liever niet
(leuk concept, maar behalve Tania ging er niemand voor)

Nu hoop ik nog op elke keer een nieuw duel,want Fajah en Zimra hadden altijd een enorm voordeel doordat het altijd dezelfde proef was.

Ik ben benieuwd naar volgende week... (mss ben ik de enige)
klaar voor de strijd

Offline Rikkeltje

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - 22 oktober
« Reactie #88 Gepost op: 23-10-2015, 01:34:53 »
Mag ik zeggen dat ik het een hele mooie aflevering vond ? Er gebeurde van alles. Wat een negativiteit in de eerste posts. En wat Tim nou zo verkeerd heeft gedaan begrijp ik ook niet. Hij speelde het spel en verloor. Klaar.

Vind het ook wel een mooi stemsysteem. Je merkt dat iedereen er nog aan moet wennen. Je ziet dat de kampen nog teveel hechten aan een overtal aan mensen, terwijl een overtal aan stemmen minstens zo belangrijk is. In dat opzicht had het oude kamp geel er verstandig aan gedaan om helemaal niet te stemmen. In personen wordt het dan 4 tegen 5, maar in stemmen 40 tegen 36. Maar misschien is dat wel teveel wijsheid achteraf.

Denk dat in dit systeem het ook een valkuil wordt om te zuinig met je stemmen om te gaan. Als je veel stemmen over hebt wordt je gezien als gevaarlijk en wordt je geheid een doelwit.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - 22 oktober
« Reactie #89 Gepost op: 23-10-2015, 10:23:12 »
bij het terugkijken is goed te zien dat Marian veel verder op de voorvoet op de balk staat dan Tim. Voor haar is deze proef duidelijk zwaarder. Nicolette had hier iets van moeten zeggen voordat de proef begon. Ik denk ook dat Tim voordeel had door zijn schoenen.
er was eens......

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - 22 oktober
« Reactie #90 Gepost op: 23-10-2015, 10:29:05 »
Langdradige aflevering. Wel leuk die twist met geheim eiland. Ben benieuwd of Tim ;D het daar volhoudt.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - 22 oktober
« Reactie #91 Gepost op: 23-10-2015, 10:50:48 »
bedenk me net hoe intens gemeen het zou zijn om een anders stemkoker mee te nemen als je gaat stemmen  ;D
er was eens......

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - 22 oktober
« Reactie #92 Gepost op: 23-10-2015, 10:59:41 »
bedenk me net hoe intens gemeen het zou zijn om een anders stemkoker mee te nemen als je gaat stemmen  ;D
::rofl:: ::rofl::
En dan achteraf zeggen van oeps foutje bedankt :D

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Aflevering 8 - 22 oktober
« Reactie #93 Gepost op: 23-10-2015, 11:37:40 »
Ik vond het tot nu toe een heel leuk seizoen, maar dit was echt een drama. Zogenaamde wendingen en spelregelveranderingen die nergens op slaan.


Samensmelting zonder proef, beetje jammer. Echt een dikke anticlimax, zelfs de aankleding van het diner straalde teleurstelling en treurnis uit.

Proef die twee keer moet, om twee winnaars en twee verliezers aan te wijzen - verzin dan gewoon een goede proef die niet neerkomt op kokosnoten zoeken in het hoge gras. Beetje jammer. Het hele systeem van man/vrouw-immuniteit sloeg ook nergens op. Ryanne maakte daar een goed punt: "En nu tel ik ineens wel mee als vrouw?'

Casting van Tim Douwsma in de expeditie, beetje jammer. Hij was zo doorzichtig bezig, je kon bijna door hem heen kijken.  ::zwaai::

De twist met de stemmen was leuk geweest als er niet drie extra stemmen bijzaten, maar gewoon 7 stemmen voor 7 eilandraden. Je stemt nu en nooit of niet en later.
 
En waarom doen ze alsof een afvallersdepot een twist is? Dat doen ze ook elk jaar, maar noemen ze het telkens anders.



En tot nu toe vond ik het zo'n goed seizoen  :(



Offline Winegum

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - 22 oktober
« Reactie #94 Gepost op: 23-10-2015, 11:48:49 »
Ik blijf maar constant in conflict met mezelf over Tim. Ik kan hem nog steeds niet peilen, zelfs na al die weken niet.
Of hij nou oprecht is of niet, dat weet ik nooit. Soms vind ik hem heel erg oké maar hij is zo wispelturig, lijkt wel. Ik haat hem absoluut niet, maar ik krijg geen grip op hem.
Echt helemaal mee eens! Het ene moment denk ik: leuke kandidaat en het andere moment vind ik hem vreselijk. Maar bij de eilandraad vond ik hem leuk, dus wat dat betreft positief qua verliezerseiland. Ik ben benieuwd hoe het hem afgaat, hij is wel een mensenmens en niet iemand die heel erg op zichzelf is.

Jammer dat het duel tussen Tim en Marian niet helemaal eerlijk was. Ik zag wel dat die balk bij Marian al hoger stond, maar een centimeter kan veel verschil maken. Hopen op steeds een ander duel bij het verliezerseiland, want het voordeel wat Fajah en Zimra hadden was niet echt fair. Ik vond het in tegenstelling tot veel andere mensen hier eigenlijk wel een leuke aflevering. Ik vond afgelopen twee afgelopen niet zo boeiend, en deze wel.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - 22 oktober
« Reactie #95 Gepost op: 23-10-2015, 12:16:25 »
Jammer dat het duel tussen Tim en Marian niet helemaal eerlijk was. Ik zag wel dat die balk bij Marian al hoger stond, maar een centimeter kan veel verschil maken.

Had dat niet gewoon te maken met het verschil in lengte?
I will follow my inner gold

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - 22 oktober
« Reactie #96 Gepost op: 23-10-2015, 13:12:23 »
Tim is een splijtzwam..... Zijn gedragingen zijn inconsistent. Danny is wat dat betreft veel stelliger en ook begrijpelijker, de grens tussen spel en realiteit is voor hem duidelijk.

Het maakt Tim inderdaad erg onevenwichtig.
Ik verwacht dan ook niet veel van zijn solo-verblijf: dat loopt waarschijnlijk uit op een hoop gejammer.

Aan het eind van ER gaat hij aangeven, dat hij in de eenzaamheid zichzelf is tegengekomen.
« Laatst bewerkt op: 23-10-2015, 16:43:34 door Stormpie, Reden: opmerking verwijderd. »

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - 22 oktober
« Reactie #97 Gepost op: 23-10-2015, 13:20:03 »
Had dat niet gewoon te maken met het verschil in lengte?

Uiteraard was de balk ingesteld op het lengteverschil. Dus relatief geeft dat geen verschil.
Maar Marjan had de druk onder het blok constant moeten houden door haar lichaam iets uit te strekken. En minder de druk via de tenen opvangen. Ze had direct kunnen weten, dat dat niet vol te houden is.

Gewoon een beetje boerenslim zijn.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - 22 oktober
« Reactie #98 Gepost op: 23-10-2015, 14:29:54 »
Als ze gewonnen had zat ze nu mischien weer in haar eentje op een eiland.. ;D
« Laatst bewerkt op: 23-10-2015, 15:03:02 door willy »

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - 22 oktober
« Reactie #99 Gepost op: 23-10-2015, 16:27:04 »
Nou, eindelijk eens een onverwachte stemming.
(okay, het was Tim of Anna maar het is de eerste maal dat we tot op het einde bijna onzeker bleven wie het precies werd)

Het eerste deel werd wel saai, tot de proef begon eigenlijk. Toen werd het interessanter.

Ik ga niet akkoord met het feit dat dit als extra stemmen wordt beschouwd.
Vorige keer kon je al je stemmen inzetten, maar elke stemronde had je nog eens kans.
Dit is zoals in 2005: stemmen op= stemmen op én kans voorbij.

Dit maakt het in mijn ogen ook minder voorspelbaar,
want
a) je weet nooit of iemand een douwetje gaat doen
b) er is nu al discussie omdat iemand (klaas) niet gestemd zou hebben.

Het afvallerseiland na de samensmelting is geleden van 2004.
(2005 was er heel de expeditie één, in 2007 was er ook één, maar toen was iedereen welkom. Nu is het echt individueel)

Dit lijkt me ook beter dan voor, want iets zoals in 2011 (de grot) wil ik liever niet
(leuk concept, maar behalve Tania ging er niemand voor)

Nu hoop ik nog op elke keer een nieuw duel,want Fajah en Zimra hadden altijd een enorm voordeel doordat het altijd dezelfde proef was.

Ik ben benieuwd naar volgende week... (mss ben ik de enige)

2005 was het jaar met Douwe, Maxime, Marnix, Carl en dit stemsysteem. De combinatie met winnaarseiland zorgde ervoor dat iemand in de finale kon komen door maar één proef te winnen (Emma). Marnix won alle proeven en stemde pas voor het eerst tijdens de finale.

Dat jaar was er geen afvallerseiland, denk dat je 2004 bedoelt toen o.a. Ernestine en Mick legendarisch werden (de moerasketiers).
Niet in 2007, maar in 2006 was er een afvallerseiland voor iedereen (toen Olga won, ondanks dat Lenny bijna alle proeven won).
Duivelseiland met o.a. Bjorn, Ryan en uiteindelijk Ilona die terugkwam was in 2003.

Vind het idee wel leuk, vooral omdat er nu geen winnaarseiland is (waar toen telkens twee mensen niet op de eilandraad verschenen). Ben benieuwd hoelang Tim het volhoudt en wie er als volgende gaat. Want dat is door dit systeem niet te voorspellen.