Auteur Topic: Aflevering 9 - 29 oktober  (gelezen 19836 keer)

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 29 oktober
« Reactie #40 Gepost op: 30-10-2015, 10:14:02 »
Het eerste gevoel m.b.t. de vele stemmen is, dat het superdom is, maar bedenk natuurlijk wel, dat de deelnemers niet de informatie hebben, die wij als kijker krijgen. En achteraf is alles gemakkelijk te beoordelen.

Wat men uiteraard bij Zuid niet wist was, dat Ryanne zich zou onthouden van stemmen. Als zij ook 4 stemmen had ingezet, dan was het een nipte uitslag geworden.

Ik had niet de indruk, dat Ryanne al zo intensief met Zuid was bevriend.
« Laatst bewerkt op: 30-10-2015, 11:46:20 door Lukie4, Reden: zie post hieronder »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 9 - 29 oktober
« Reactie #41 Gepost op: 30-10-2015, 11:45:35 »
Er verschijnen op dit forum steeds meer insinuaties over de voorkeuren in het liefdesleven van deelnemers aan het spel. Aangezien het in onze ogen totaal niet ter zake doet of iemand homoseksueel, lesbisch of heteroseksueel is en dat het in het spel ook niet van invloed is vinden we dat soort opmerkingen nodeloos kwetsend en zullen dus verwijderd worden.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 29 oktober
« Reactie #42 Gepost op: 30-10-2015, 12:01:28 »
Een niet-kwetsende opmerking kan niet kwetsen.
Alles wegstoppen & verbieden kan geen oplossing zijn.


Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 9 - 29 oktober
« Reactie #43 Gepost op: 30-10-2015, 12:46:13 »
wat kwetsend is of niet kan voor mensen verschillen. Uiteindelijk bepalen de moderators wat de grens is.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - 29 oktober
« Reactie #44 Gepost op: 30-10-2015, 22:57:08 »
Erg jammer dat Tim zo snel opgeeft, net nadat hij Sandra, een ijzersterke kandidate (mentaal dan) heeft weggestemd. Had haar die plek dan gegeven!

De rest van de aflevering vond ik weer als vanouds om te huilen.
De proef was niet goed doordacht, doordat ronde 2 simpelweg nooit heeft plaatsgevonden. Laat ze dan boven water naar de kist zwemmen.
Winnaarseiland: meh.
Eilandraad: meh.
Klaas: meh.

Ach en er zaten ook wel leuke stukken in hoor, maar dat heeft niet met Robinson te maken: zoals het haar van Sharon of het roepen van Anna naar winnaarseiland. Daardoor blijft het voor mij wel leuk om naar te kijken. (anders lijkt het net alsof ik alleen maar zit te zeiken  :P)
« Laatst bewerkt op: 30-10-2015, 23:00:38 door Mollenmania »

Offline Gwendolen

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 29 oktober
« Reactie #45 Gepost op: 31-10-2015, 23:46:31 »
Ik vind het stemsysteem leuk zo. Er zijn geen éxtra stemmen in het spel, als je nu meer inzet kan je dat later niet doen. En je kan nog eens een Douwe uithalen om je eigen hachje te redden. Het brengt wat onvoorspelbaarheid met zich mee en met deze twee groepen was dat wel nodig.

Verliezers eiland vind ik altijd wel lollig, zo kunnen er nog eens mensen verder komen die er op een nare manier zijn uitgeraakt. Mensen die zelf nog niet klaar waren en die mijns inziens ook nog wel even verder hadden gemogen. Kees, Jaap en Sandra bijvoorbeeld. Daarom had er wat mij betreft best weer een verliezers eiland mogen zijn vanaf het begin.
Ik had bijvoorbeeld ontzettende bewondering voor Zimra, die echt geen hout van overleven wist, maar toch doorzette! En Tim haakt gewoon na een dag of wat al af.
Ik ben heel benieuwd hoe deze groep het gaat redden op een verliezers eiland. Er lijken er ieder jaar minder te zijn die een vuurtje kunnen stoken, eten kunnen vinden en al dat soort overlevingsdingen. Vroeger werd er een hut gebouwd, met een slaapplek. Nu slapen ze in het zand en als het regent worden ze nat.

Winnaars eiland vind ik een aardig concept, maar ik vind dat de laatste jaren steeds uitgebreider worden. Het sobere winnaars eiland uit het jaar van Marnix, dat vond ik leuk. Apart eiland, klein extraatje, BOEKEN! Vraag me nog steeds af wat ik het meest zou missen... koffie of boeken  8)


Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - 29 oktober
« Reactie #46 Gepost op: 31-10-2015, 23:53:15 »
Wat men uiteraard bij Zuid niet wist was, dat Ryanne zich zou onthouden van stemmen. Als zij ook 4 stemmen had ingezet, dan was het een nipte uitslag geworden.
Hoezo?   Het verschil was 9 stemmen. Zelfs met al haar stemmen had ze Danny niet kunnen helpen..

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 9 - 29 oktober
« Reactie #47 Gepost op: 1-11-2015, 20:43:59 »
Kan hier wel in mee.
Met uitzondering van de indrukwekkendheid van Zimra.
Ondanks haar bij tijd en wijle vreemde, ook verrassende stemgedrag was ze een nietszeggende, niets-presterende en niets kunnende aanwezigheid. In de historie van ER zijn meerdere, 10 x betere solisten te bedenken.

Dat mensen er doorgaans instinken om bij de eiland hun motivaties en ziele-roerselen bloot te geven,verbaast mij elke keer. Daar zie je vaak de weinige tactici/politici naar boven komen drijven: als je al iets zegt, dan zo nietszeggend mogelijk.

Zimra is één van de beste dingen die ER de afgelopen jaren is overkomen hmm mmhh ::)

Ohjah de aflevering, wederom om te huilen :-X.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 9 - 29 oktober
« Reactie #48 Gepost op: 1-11-2015, 23:39:54 »
Maar ik erger me aan het einde van de eilandraad. Elke keer opnieuw die vraag waarom?
Dit werd vroeger niet gedaan, dat was weggestemd en bye bye.
dit is iets van de laatste jaren.

Waarom moet je daar op antwoorden?
[...]

Inderdaad, vind ik behoorlijk ergerlijk. Waarom zou je je direct moeten verantwoorden en daarmee je tactisch plan weggeven? En dan de beschuldigende manier waarop die vraag wordt gesteld: "Wil d'r iemand wat zeggen?", met een semi-strenge/boze blik van Nicolette. >:(

Alsof ze een schooljuf is die een groep kinderen confronteert met het feit dat ze een klasgenootje op een achterbakse manier hebben vernederd.

Contact tussen de weggestemde kandidaat en de rest moet gewoon direct afgelopen zijn na het bekendmaken van de uitslag. Nabeschouwen komt later wel, als het spel voor iedereen voorbij is.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 9 - 29 oktober
« Reactie #49 Gepost op: 2-11-2015, 00:23:44 »
Ik bedoelde het beantwoorden van die (zinloze) vraag in zijn algemeenheid, niet alleen specifiek in dit geval.

Je weet ook dat degene die zijn mond op dat moment opentrekt een groot risico loopt een doelwit te worden, omdat de anderen hem of haar als 'brein' of drijvende kracht kunnen gaan zien. Sharon, Oscar en Kim hebben hun pijlen nu bijvoorbeeld voornamelijk gericht op Sander en Kim.

Klaas of Amara zou dus een onnodig risico hebben genomen door zich openlijk uit te spreken na het wegstemmen van Danny en zich daarmee plotseling de aandacht op zichzelf te vestigen.

Edit: ik reageerde met dit bericht op een post die hier net nog stond, als reactie op mijn voorgaande bericht, en die nu blijkbaar verwijderd is.  ??? Willy schreef iets als: hoezo tactisch plan, ze wilden gewoon Danny wegstemmen
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - 29 oktober
« Reactie #50 Gepost op: 2-11-2015, 00:41:17 »
Inderdaad, dat schreef ik..
Ik denk dat Klaas met Argus-ogen zal kijken naar de band die tussen Kim en Ryanne is..

Offline Molsve

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 29 oktober
« Reactie #51 Gepost op: 2-11-2015, 11:45:37 »
Jammerlijk dat Danny eruit is gestemd. Zo blijkt maar weer dat als je het spel echt speelt je niet geliefd bent. Merkwaardig. Geef mij maar meer Danny types die continu aan het complotten zijn. Daar draait het voor mij om. Treurig dat er gewoon woorden zijn besteed aan het afscheid van Danny. Met name van Klaas had ik dit in ieder geval wel verwacht. Klaas en Sander zijn wat dat betreft behoorlijke demagogen (opteren dat Danny een rat is, terwijl ze het zelf eveneens zijn). Ik hoop dat Danny het volhoudt op het eiland, als is het alleen maar omdat hij een spraakmakend figuur is. Zou het geweldig vinden als Ellen Kim kan overhalen om tezamen met Oscar, Sharon en Anna Klaas eruit kan wippen.