Auteur Topic: Aflevering 2 10 september  (gelezen 32786 keer)

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #60 Gepost op: 11-09-2015, 21:36:22 »
maar dan klopt de in de afleveringen gebruikte naam van het eiland niet.

De namen kun je denk ik met een korreltje zout nemen, het zijn vaak fantasie-namen.. ;)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #61 Gepost op: 11-09-2015, 21:45:18 »
Kan heel goed, maar het eiland van Marian heeft werkelijk de naam die in ER gebruikt wordt. In vorige edities werd uiteraard de naam Hel en Hemel, en wat was het nog meer, gebruikt. Zo heetten ze dus niet echt.


Daarom vind ik het vreemd dat van de gebruikte eilanden wel de naam van het ene eiland gebruikt wordt, en van het andere eiland een fantasienaam.

Het verklaart mijns inziens waarom het niet makkelijk was de locatie te vinden.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #62 Gepost op: 11-09-2015, 22:18:56 »
Kun jij Tarak Island vinden dan..?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #63 Gepost op: 11-09-2015, 22:21:53 »
Tayak. Het is een van de eilanden dat vanaf Caramoan te bezoeken is. Dus die andere moet ook in de buurt te vinden zijn.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #64 Gepost op: 11-09-2015, 22:40:04 »
Eigenlijk horen deze berichten natuurlijk in het algemene ER-topic thuis. volgens mij is de locatie nu wel gevonden, al vraag ik me nog steeds af waarom wel de naam Tayak te vinden is, maar niet het grotere eiland Mantapayas.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #65 Gepost op: 11-09-2015, 23:08:25 »
eigenlijk bepalen de moderators of iets wel of niet ergens thuishoort.

maar leuk om te weten waar het eiland zich bevindt!!!

Natuurlijk hebben winnaars een voordeel. Dat hangt samen met winst. Ze kunnen niet weggestemd worden. En natuurlijk kan de extra stem die ze hebben nog een voordeel brengen, maar dat hoeft natuurlijk niet. Dat het deze eerste stemronde als voordeel wordt gezien lijkt me simpel. Ze konden een sterke speler naar huis sturen. Maar het spel is nog niet gespeeld. En niemand heeft de gevolgen van deze verdeling en stemming overzien. Volgende keer moeten er weer 2 groepen gemaakt worden. En die groepen zien er vast anders uit. Misschien wordt er gestemd over de samenstelling, dat is heel goed mogelijk. En dan kan het eerdere voordeel van de extra stem misschien wel een nadeel zijn.



Vind het een slechte ontwikkeling. De winnaars hebben al een voordeel, ze hoeven niet weg. Nee, ze mogen ook nog eens de doorslaggevende stem(men) uitbrengen. Op die toer is niemand veilig, niemand. Proeven winnen is dus nog belangrijker geworden.

Als ze al mee zouden mogen stemmen, zou ik ze 1 stem geven. Mogen ze zelf debateren wie ze die ene stem geven. Zo hebben ze toch een stem, maar zeker geen altijd beslissende stem.
De verliezers zijn 100% uitgeleverd aan de grillen van de winnaars nu, en dat vind ik niet fraai.

Trouwens ook jammer is het dat de afvaller niet naar het afvallers eiland mag. Lekker inconsequent, allemaal.

Hopelijk krijgen we wel weer 1 op 1 strijd op het afvallerseiland. Dat vind ik nou juist weer lekker. Ook zou ik het liever altijd zo zien, twee weggestemden die strijden om te blijven.
Zo kan je als minst populaire kandidaat, toch je positie verdedigen.




er was eens......

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #66 Gepost op: 12-09-2015, 11:16:01 »
Misschien is een van het verliezende team wel gaan praten met de winnaars over Ronnie, dat weten we niet. Kan best dat het wel gebeurd is maar dat de winnaars toch dachten dat dit een mooie kans was om Kees eruit te wippen. Ronnie konden ze altijd nog lozen.
Kan best zijn dat ze het gewoon genegeerd hebben dus.

Wietze was trouwens behoorlijk zwart gemaakt op Twitter na de eerste aflevering, zei hij op de radio de dag erna. Omdat hij toch wel een beetje het voortouw nam om Kees eruit te wippen. Maar vergeet niet dat Kees zelf die sleutel verstopt had. Denk echt dat het hem de kop gekost heeft. Als Tim uit de school had geklapt over Danny en zijn rijst/meel en zijn diefstal dan hadden de Danny eruit gegooid.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #67 Gepost op: 12-09-2015, 11:41:32 »
Als Tim uit de school had geklapt over Danny en zijn rijst/meel en zijn diefstal dan hadden de Danny eruit gegooid.


Is natuurlijk kennis om te bewaren voor een gunstig tijdstip
er was eens......

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #68 Gepost op: 12-09-2015, 18:26:29 »
*kijkt nu pas

Wat ziet de proef er geweldig uit zeg!
En ligt het aan mij of is Dennis meer Haags gaan praten?

zo'n grote proef en dan vuur. Is dat leuk ? Vind ik eigenlijk niet. andere groep deed het beter

Waarom niks geprobeerd, waarom is er niemand (behalve Danny) gaan praten met de andere groep ?
Waarom niet laten vallen dat Ronnie Flex naar huis wilde ? Zoals Ryanne zei?

Dag Kees ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 12-09-2015, 19:03:05 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #69 Gepost op: 13-09-2015, 12:38:05 »
En ligt het aan mij of is Dennis meer Haags gaan praten?
Nee, dat ligt niet aan jou. Hij praat inderdaad meer met een Haagse tongval.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #70 Gepost op: 13-09-2015, 17:06:54 »
Net deze aflevering gezien. Na een tijdje te hebben zitten denken over dit systeem lijkt het mij vooralsnog volslagen achterlijk. Er vanuit gaande dat deze 8 besluiten zo lang mogelijk met z'n allen door te willen dan gaat ze dat zeker lukken, want het maakt niet uit of ze winnen of verliezen. Ga maar na. Ze mogen altijd alle 8 stemmen, en omdat de teams steeds anders zijn, zal er altijd wel een expeditielid in het verliezende team zitten dat niet in hun clubje hoort.

Het komt dus nu al neer op het moeten doorbreken van een stemafspraak ... ik mis meer dan ooit de mentaliteit van de deelnemers van +- 10 jaar geleden. Daarmee wil ik niet zeggen dat er toen geen streken uitgehaald werden, maar goeie genade, wat wordt er alweer snel naar dit machtsmiddel gegrepen. Zelfs door mensen die al veilig zitten. Niks niet mensen leren kennen; gewoon een strategie inzetten en alleen maar naar het spelletje binnen het spelletje kijken.

Ik hoop echt dat er een wat invloedrijkere twist komt. Als we inderdaad in aflevering 6 op twee teams van 6 en 5 definitieve afvallers zitten, dan moeten die 8 ook in eigen vlees snijden. Ben benieuwd wat voor mentale dreun ze dat gaat geven, maar ondertussen zijn er 5 mensen de dupe van een stemsysteem dat meer open staat voor misbruik dan ooit.

Leuke proef trouwens.
« Laatst bewerkt op: 13-09-2015, 18:33:59 door Dannyboy »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #71 Gepost op: 14-09-2015, 00:10:30 »
Ik vind het echt heel apart dat iedereen er vanuit gaat dat zo'n afspraak van de eerste week afleveringen lang blijft bestaan. Dat is toch echt nooit zo? Er komen altijd problemen, irritaties, andere vriendschappen, etc. Niet bij voorbaat al zo miepen, in het verleden is ook zo vaak de Eilandraad lang niet zo voorspelbaar geweest als wij voor de aflevering dachten!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Rikkeltje

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #72 Gepost op: 14-09-2015, 00:27:43 »
Ik vind het echt heel apart dat iedereen er vanuit gaat dat zo'n afspraak van de eerste week afleveringen lang blijft bestaan. Dat is toch echt nooit zo? Er komen altijd problemen, irritaties, andere vriendschappen, etc. Niet bij voorbaat al zo miepen, in het verleden is ook zo vaak de Eilandraad lang niet zo voorspelbaar geweest als wij voor de aflevering dachten!

100% mee eens. Eerst maar eens rustig afwachten.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #73 Gepost op: 14-09-2015, 00:29:18 »
Ja maar zo vastomlijnd is het allemaal niet he. Het is een tijdelijk team van 8. In de volgende proef zal er al 1 van moeten achterblijven of met het andere team mee moeten doen. En als er nog wat onderlinge wrevel gaat komen (en die kans is groot, met zoveel mensen op een eiland) dan is zo'n groep snel gebroken.

Wrevel of niet, teamafspraak is teamafspraak. Uiteindelijk hebben ze allemaal hetzelfde doel: veilig zitten op de eilandraad. En dus zal de teamafspraak bijna altijd voorrang krijgen. Ik hoop met jou dat dit niet zo rechtlijnig zal gaan maar ik vrees met grote vrezen.

Citaat
Ik vind het heel erg dom van de 8 verliezers dat er niet 1 een lijntje heeft gezocht met iemand uit het andere team. Er zit vast iemand tussen die al een irritatie heeft of zo, en alleen die ene persoon hoef je dan maar over te halen om met jouw groep mee te stemmen...

Ik vind dat niet dom. Als je dat doet wordt je meteen als stoker gezien, iemand die gevaarlijk is. Daarbij is de kans dat je iemand uit het andere team over weet te halen erg klein. Want wat heeft iemand er aan om over te lopen als je goed zit? Diegene verraadt dan zijn eigen team zonder dat het nodig is.
« Laatst bewerkt op: 14-09-2015, 00:45:37 door Mollenmania »

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #74 Gepost op: 14-09-2015, 21:16:02 »
Ik vind het echt heel apart dat iedereen er vanuit gaat dat zo'n afspraak van de eerste week afleveringen lang blijft bestaan. Dat is toch echt nooit zo?

Klopt. Het is alleen jammer dat het enige spannende dat we voorlopig in het vooruitzicht hebben het uiteenvallen van die afspraak is. Wat natuurlijk gaat gebeuren op het moment dat ze zich beseffen dat hooguit 6 van de 8 het op die manier gaan redden (speculatie). Dat kan ff duren.

Ik denk dat het idee achter dit systeem is de groep als geheel sterk moet blijven, omdat je nooit weet bij welke mensen je komt, zeker nu ze elkaar nog maar amper kennen. Mooie gedachte, maar door de manier waarop meerderheid werkt dit jaar is die noodzaak er eigenlijk niet.

Het is dus wachten op de grillen van de deelnemers ... of een twist in het spel.

Offline Lachebekje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #75 Gepost op: 24-10-2015, 17:28:24 »
Eigenlijk horen deze berichten natuurlijk in het algemene ER-topic thuis. volgens mij is de locatie nu wel gevonden, al vraag ik me nog steeds af waarom wel de naam Tayak te vinden is, maar niet het grotere eiland Mantapayas.

Zou dit het kunnen zijn: http://www.openstreetmap.org/search?query=Tayak%20Lake#map=16/13.8768/123.8580