Auteur Topic: Aflevering 16 - de finale - 17 december  (gelezen 29758 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 16 - de finale - 17 december
« Reactie #40 Gepost op: 18-12-2015, 00:40:45 »
Proef was beter ja, nu was het geen geluksspel aan het eind en heeft de beste gewonnen.
Alhoewel ik het blokjes-bouwen nou ook geen geschikt eindonderdeel vond qua kijk-spanning ::)

Maargoed, een finale-eilandraad zou beter zijn dan een proef ja

Al met al vond ik het een erg langdradig en saai seizoen. 1,5 uur met zoveel reclameblokken is mij te lang.
Stemsysteem na samensmelting was wel leuk  ::ok::
You'll never walk alone

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 16 - de finale - 17 december
« Reactie #41 Gepost op: 18-12-2015, 07:01:53 »
Eigenlijk had ik kunnen weten dat het niet rechtstreeks kon zijn, maar in principe KAN het wel, zo'n live show.

in 2008 was het de zaterdagmiddag, waar zondag erop de uitzending was.

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: Aflevering 16 - de finale - 17 december
« Reactie #42 Gepost op: 18-12-2015, 08:31:05 »
Wat was dit saai!!!!

Dieptepunt was Dennis als een miezerig ventje zat ie half onder de tafel, naast hem zat Nicolette zowel letterlijk als figuurlijk ver boven hem te stralen. Het arme mennekke hoopt via popie jopie gedrag toch vriendjes te krijgen. Bij "so you think..." hebben de minderjarige dansmariekes wel ontzag voor zijn stoere tattoos, wij weten wel beter.....

Het programma had gelukkig ook 2 hoogtepunten en dat was Ryanne die wat leven in de brouwerij bracht, wat jammer dat zij niet de finale gehaald heeft in plaats van drie weliswaar leuke en correcte deelnemers, maar zo saai. Ander hoogtepunt was het einde van de proef, die was leuk om te zien en toch een verassende uitslag.


Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 16 - de finale - 17 december
« Reactie #43 Gepost op: 18-12-2015, 11:49:46 »
Leuke talkshow ::ok:: Ik heb echt genoten van het napraten :)

Alleen op het eind kon het me echt niet meer bommen wie er nou uiteindelijk gewonnen had. Ik vind Anna en Oscar net zulke Robinson als Amara. Wel of niet een paar seconden eerder een toren kunnen bouwen (of een R in  vlammen zetten, daar niet van) maakt verder weinig meer uit voor of je de titel 'verdiend' hebt. (Vorig jaar heb ik de ontknoping niet eens gezien. Ik las op twitter wie er gewonnen had en dat was niet veel bijzonderder dan een brandende R.)

Goeie Expeditie ::ok:: Maar het einddoel is me een beetje onduidelijk ??? De 'eer' van winnen is me onduidelijk als het zo'n momentopname is. In dat opzicht ben ik ineens van mening geworden dat de finale-eilandraad geen verkeerd idee is. ::regenboog:: Had ik al gezegd dat ik genoten had en het een leuk seizoen vond?
...óf niet!

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 16 - de finale - 17 december
« Reactie #44 Gepost op: 18-12-2015, 13:33:48 »
De finale eilandraad moet echt terugkomen. Maarja, de productieleden lezen hier niet mee, zelfs de kleinste dingetjes waar de kijkers zich aan ergeren gaan al jaren zo door
Zoals de slome montage en het eerste kwartier standaard gebiecht

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 16 - de finale - 17 december
« Reactie #45 Gepost op: 18-12-2015, 15:07:27 »
De laatste aflevering vond ik niet zo veel aan. De laatste tien minuten was het leukst.
Spijtig won degene die ik het juist niet zo gunde maargoed, ze was het snelst. Ben benieuwd of
het volgend jaar weer terugkomt.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 16 - de finale - 17 december
« Reactie #46 Gepost op: 18-12-2015, 18:32:51 »
De finale eilandraad moet echt terugkomen. Maarja, de productieleden lezen hier niet mee, zelfs de kleinste dingetjes waar de kijkers zich aan ergeren gaan al jaren zo door
Zoals de slome montage en het eerste kwartier standaard gebiecht

Ja, ik stel voor een brief/mail naar RTL op te maken, met daarin de veranderingen die D*N eerder al aangaf. Dit programma kan zo veel beter!

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 16 - de finale - 17 december
« Reactie #47 Gepost op: 18-12-2015, 20:06:21 »
De finale eilandraad moet echt terugkomen. Maarja, de productieleden lezen hier niet mee, zelfs de kleinste dingetjes waar de kijkers zich aan ergeren gaan al jaren zo door
Zoals de slome montage en het eerste kwartier standaard gebiecht

Aan de ene kant ben ik het ermee eens, spelers gaan eerder nadenken voordat ze iets doen. Aan de andere kant, de spanning rond een finaleproef is ook mooi (alleen door die talkshow voel je dat anders). Nadeel van een finale eilandraad is dat de winnaar soms al vaststaat terwijl dat bij zo'n proef niet zo is. Echter is het wel eerlijker en gaat het laffe complotten wellicht tegen.

Alles beter dan de winnaar te laten kiezen door de kijker. Dat is pas oneerlijk. Lenny in 2006 won alle proeven maar won niet omdat de kijker voor Olga koos. Maar gelukkig heeft de productie dat zelf al door (zo zouden bijvoorbeeld sportfans eerder op een Kim stemmen om maar wat te noemen).

Misschien maar een gecombineerde finale. Gedeeltelijk eilandraad, gedeeltelijk proef (zoals in 2005, alleen dan zonder belstemming). Stemming voor de proef, voorlezen van de stemmen na de proef of in de studio.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 16 - de finale - 17 december
« Reactie #48 Gepost op: 18-12-2015, 21:26:44 »
Ongelooflijk, HOE kun je als makers bedenken ( maakt niet uit of het commerciele omroep is of publieke, je maakt een ontknoping voor de fans van het programma) dat je een finale uitzending van 108!!!!! minuten hebt bijna 2 uur en daarvan was 95 min praten. Hoezo niet 20 min terugblikken met wat kandidaten. De finale ontknoping daarna, daar napraten met finalisten, winnares, reacties etc etc. De finale duurde 108 minuten en op minuut 107 wisten we wie de winnaar was.

Echt, ik hoop dat de makers meelezen. Ze maken een pracht programma maar er zijn echt dingen die beter moeten. En kunnen!! Commerciele omroep of niet, dit slaat echt nergens op.


Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Aflevering 16 - de finale - 17 december
« Reactie #49 Gepost op: 18-12-2015, 21:58:50 »
Hoewel ik het Oscar en zeker Anna meer had gegund: gefeliciteerd Amara! Je hebt sowieso een flinke prestatie neergezet.

En aaaaaaaah, al die tergend lange gesprekken en al die reclames tussendoor...  ::niet-ok::
Als ik iets wil weten over het leven van Ronnie Flex, dan kijk ik wel een ander programma. Ik bedoel, 't was wel leuk om te zien, maar wat had het met Robinson te maken? Ik vind nu ook niet echt dat Ronnie een enorm bijzondere speler was in deze expeditie.
En dan mogen Sharon en Marian twee zinnetjes zeggen en klaar.  ::ohno::
Ryanne was daarom wel weer grappig.  ;D

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 16 - de finale - 17 december
« Reactie #50 Gepost op: 19-12-2015, 10:37:26 »
Vroeger vond ik de finale eilandraad nooit zo leuk. De stemmingen tussendoor werden over het algemeen gebruikt om degenen die minder nuttig / sterk / sociaal waren eruit te wippen. Het was een soort afrekening en die was dus niet zo hard nodig als nu, nu de deelnemers niet meer de ballen hebben dat te doen terwijl ze zelf nog in het spel zitten. Tegenwoordig wordt het gebruikt als HET wapen voor juist die deelnemers om die afrekening te ontglippen. In zo'n speel is een finale eilandraad wat mij betreft inderdaad een must.

Rare uitzending met wat leuke stukjes. Geen idee waarom het leven van rapper Ronnie opeens belangrijk was (want er hebben al eerder rappers meegedaan .... sorry wat?) of waarom de buurman zo nodig muziek moest maken, maar de gesprekken met danny en op de bank met kamp noord vond ik erg leuk. Stukken leuker dan de uiteindelijke ontknoping.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 16 - de finale - 17 december
« Reactie #51 Gepost op: 19-12-2015, 13:41:26 »
Ik vond het echt een draak van een aflevering. Ellenlange terugblikken, interviews met kandidaten die mij vrij weinig konden schelen (Ronnie!) terwijl andere kandidaten amper spreektijd kregen en bizar lange reclameblokken. Tegen de tijd dat de uitslag kwam kon het mij bijna niet meer schelen wie er zou winnen, tja dan doe je toch iets verkeerd als programmamaker!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 16 - de finale - 17 december
« Reactie #52 Gepost op: 20-12-2015, 04:22:54 »
Denk dat de programmamakers even rond de tafel moeten gaan zitten en dit anders aanpakken. Ook al trek je kijkers, mensen gaan toch kijken omdat ze willen weten wie wint maar ik denk dat je als progrmama maker niet alleen bezig moet zijn met of er genoeg mensen kijken maar ook of er ieder jaar mensne blijven kijken. Als deze kritieken aanhouden houden ze geen kijkers over, tenzij ze met spectaculaire deelnemersvelden komen.

Wie is de mol daarin tegen luistert wel naar hun fans. De programmamakers. Daarom zijn deze 2 programma's niet te vergelijken. Mede daarom natuurlijk.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 16 - de finale - 17 december
« Reactie #53 Gepost op: 20-12-2015, 21:27:25 »
Ik keek net Teskes vlog en de finale is maandag 14 december opgenomen, voor degenen die het nog interessant vinden om te weten ;)

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 16 - de finale - 17 december
« Reactie #54 Gepost op: 21-12-2015, 11:55:25 »
Denk dat de programmamakers even rond de tafel moeten gaan zitten en dit anders aanpakken. Ook al trek je kijkers, mensen gaan toch kijken omdat ze willen weten wie wint maar ik denk dat je als progrmama maker niet alleen bezig moet zijn met of er genoeg mensen kijken maar ook of er ieder jaar mensne blijven kijken. Als deze kritieken aanhouden houden ze geen kijkers over, tenzij ze met spectaculaire deelnemersvelden komen.

Wie is de mol daarin tegen luistert wel naar hun fans. De programmamakers. Daarom zijn deze 2 programma's niet te vergelijken. Mede daarom natuurlijk.


De finaleaflevering van Wie is de Mol was afgelopen seizoen ook een drama, dus in die zin zit er niet heel veel verschil tussen hoe de programma's hun ontknoping kiezen. Het is zowat hetzelfde.
Hopelijk gaan ze daar terug naar de oude setting (enkel met kandidaten napraten) in plaats van de nadruk te leggen op de toeschouwers (kijk eens hoe geweldig we zijn). Maar ben bang van niet.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 16 - de finale - 17 december
« Reactie #55 Gepost op: 21-12-2015, 13:30:31 »
De finaleaflevering van Wie is de Mol was afgelopen seizoen ook een drama, dus in die zin zit er niet heel veel verschil tussen hoe de programma's hun ontknoping kiezen. Het is zowat hetzelfde.
Hopelijk gaan ze daar terug naar de oude setting (enkel met kandidaten napraten) in plaats van de nadruk te leggen op de toeschouwers (kijk eens hoe geweldig we zijn). Maar ben bang van niet.

Er zijn echt teveel benoems-waardige verschillen Kevin.

Wie is de mol trekt 3,6 miljoen kijkers en Robinson 1,1 miljoen.
Wie is de mol zijn ontknoping duurt 60 min waarvan er 10 minuten, wordt nagekletst met afgevallen kandidaten, en daarna wordt de ontknoping meteen laten zien. Dáár wordt dan de andere 40 min over nagepraat, met mol acties en kandidaten en mol onderling. Of je de opzet goed vindt of niet, er wordt nagepraat zoals het hoort in een laatste aflevering. De blamage van deze finale Robinson was dat er 100 minuten vooraf werd nagepraat (dit duurde gewoon veels te lang) en daarna 5 min de ontkoping en BAM aftiteling. We willena allemaal weten van de finalisten hoe het op dat moment was. Bijvoorbeeld van Oscar hoe frustrerend het was en of hij zenuwachtig was (blokje laten vallen 2 x ) en van Anna of ze er nog in geloofde etc. Gewoon reacties. Maar het was gewoon HIER IS DE WINNAAR en weg aftiteling.

Deze vorm van tv maken is uiterst commercieel, 3 reclame blokken van 5 minuten voor de kijker pas iets krijgt te weten. Bij wie is de mol is dit allesbehalve het geval.

Het gaat echt meer om de opzet van tijd indelen, dan de opzet van "Kijk nederland, hoe leuk wij zijn'
Ik vond de Live editie van Wie is de mol vorig jaar ook minder leuk dan alle 14 jaar ervoor, maar zij pakken het dan iig wel groots aan met een live publiek en een balkonscene (wat natuurlijk een beetje overdreven was) maar er stonden wel 5000 mensen buiten te gillen. Het had ook wel iets speciaals.
Of Wie is de mol nou teruggaat naar de oude basis met kandidaten bespreken aan een tafel zonder mensen of niet, ze hebben dit 14 jaar lang gedaan terwijl Robinson óf niet napraattte, of met een live publiek sinds het met Bn'ers is. Hier zijn veel verschillen in te vinden. Door het live gedeelte en publiek gedeelte krijg je teveel tijd besteed aan 'buitenaf' terwijl ik vind dat het gewoon om de 10 kandidaten moet gaan. Maar alsnog zit dat veel beter in elkaar dan wat voor Robinson finale dan ook.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 16 - de finale - 17 december
« Reactie #56 Gepost op: 21-12-2015, 22:55:00 »
Gepraat geskipt.

Eindigde dit nou met blokjes stapelen?  ::rofl::

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 16 - de finale - 17 december
« Reactie #57 Gepost op: 22-12-2015, 14:03:33 »
Er zijn echt teveel benoems-waardige verschillen Kevin.

Wie is de mol trekt 3,6 miljoen kijkers en Robinson 1,1 miljoen.
Wie is de mol zijn ontknoping duurt 60 min waarvan er 10 minuten, wordt nagekletst met afgevallen kandidaten, en daarna wordt de ontknoping meteen laten zien. Dáár wordt dan de andere 40 min over nagepraat, met mol acties en kandidaten en mol onderling. Of je de opzet goed vindt of niet, er wordt nagepraat zoals het hoort in een laatste aflevering. De blamage van deze finale Robinson was dat er 100 minuten vooraf werd nagepraat (dit duurde gewoon veels te lang) en daarna 5 min de ontkoping en BAM aftiteling. We willena allemaal weten van de finalisten hoe het op dat moment was. Bijvoorbeeld van Oscar hoe frustrerend het was en of hij zenuwachtig was (blokje laten vallen 2 x ) en van Anna of ze er nog in geloofde etc. Gewoon reacties. Maar het was gewoon HIER IS DE WINNAAR en weg aftiteling.

Deze vorm van tv maken is uiterst commercieel, 3 reclame blokken van 5 minuten voor de kijker pas iets krijgt te weten. Bij wie is de mol is dit allesbehalve het geval.

Het gaat echt meer om de opzet van tijd indelen, dan de opzet van "Kijk nederland, hoe leuk wij zijn'
Ik vond de Live editie van Wie is de mol vorig jaar ook minder leuk dan alle 14 jaar ervoor, maar zij pakken het dan iig wel groots aan met een live publiek en een balkonscene (wat natuurlijk een beetje overdreven was) maar er stonden wel 5000 mensen buiten te gillen. Het had ook wel iets speciaals.
Of Wie is de mol nou teruggaat naar de oude basis met kandidaten bespreken aan een tafel zonder mensen of niet, ze hebben dit 14 jaar lang gedaan terwijl Robinson óf niet napraattte, of met een live publiek sinds het met Bn'ers is. Hier zijn veel verschillen in te vinden. Door het live gedeelte en publiek gedeelte krijg je teveel tijd besteed aan 'buitenaf' terwijl ik vind dat het gewoon om de 10 kandidaten moet gaan. Maar alsnog zit dat veel beter in elkaar dan wat voor Robinson finale dan ook.

Daar ben ik het ook wel mee eens, de molacties enzo zijn altijd wel leuk om te zien en er is meer aandacht voor nabeschouwing, iets wat bij Robinson echt een enorm drama is. Maar het is jammer dat er tegenwoordig ook bij WIDM tijd 'verloren' gaat aan fans die een rol hebben gekregen bij de laatste aflevering, ik vrees dat dit alleen maar erger gaat worden (zeker nu het op een zaterdag zal zijn).

Ik hoop dat ze volgend jaar wat meer tijd pakken voor een nabeschouwing, al is het maar 10 minuten. Ik zou zeker ook graag reacties zien direct na de proef (op de eilanden).