Auteur Topic: Aflevering 6 13 oktober  (gelezen 16015 keer)

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 6 13 oktober
« Reactie #40 Gepost op: 14-10-2016, 15:39:15 »
Zo eindelijk weer een aflevering waarin wat gebeurde. Mooie proef, maar het leek mij overduidelijk dat ze express aan het verliezen waren. Het straalde ervan af. Dio deed het echt top trouwens. Die wordt met de week leuker. Ook Dave blijft in mijn ogen echt een topper. Zeurt amper, werkt hard en geeft zichzelf constant bloot.

Maar Alex, zo die had ik echt nooit aan zien komen. Echt ik was half verbijsterd. Ik vind echt dat hij Jay heeft laten vallen met die actie. Dat je naar huis wil omdat je wispelturig in elkaar zit begrijp ik als wispelturig persoon beter dan wie dan ook, en als je dan die keuze gemaakt hebt kan je in je hoofd niet meer terug. Dat snap ik echt en ik weet hoe sterk heimwee kan wegen als je er al doorheen zit. Maar ik heb toch echt het gevoel dat het bij hem mede kwam door de slechte sfeer in het kamp.

Dat hij gewoon geen zin had om bij die mensen te zijn, en van wat ik van ze gezien heb kan ik dat echt goed begrijpen. Ze komen allemaal zo hypocriet en achterbaks over, zeker Koos, maar ook Suzanne en Jalou. Ik zou voor geen goud met die mensen op een eiland zitten.
Jay had wat dat betreft helemaal gelijk, zij zijn net zo hypocriet en fake. Dat gelul van Koos over dat liegen, wat doet hij dan zelf constant? Elk woord wat hij zegt neem ik met een korrel zout.

Ik had gedacht toen Alex alsnog wegging ( wat ik ook wel vond dat hij zou moeten doen, als je het zegt moet je ook gaan ), dat Jay nog zou mogen blijven. Dat hebben ze in andere jaren wel gedaan toch? Dat had ik wel hard gevonden voor de rest van het kamp. Dat ze zoveel extra stemmen ingezet hadden en dat Jay gered zou worden door Alex en ze dus nog niet van hem af waren.
Jammer dat Jay er niet achterkwam dat ze opzettelijk verloren, dat had mooie TV opgeleverd.

Zijn reactie bij de eilandraad was trouwens echt top. Alle respect.  ::ok::
De antipathie die ik voor hem voelde is bij mij allang weg. Ik vind hem een bikkel en op bepaalde opzichten zeker een echte robinson. 
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 6 13 oktober
« Reactie #41 Gepost op: 14-10-2016, 15:54:51 »
Hij heeft wel een hoge eigendunk he, die JayJay, Ze hebben met elkaar 10 punten verloren, maar dankzij dat ene verlies van hem hebben ze de proef verloren ::)

Dat was toch ook zo? als hij die ronde had gewonnen had zijn team de proef gewonnen. Hij verliest het beslissende matchpoint waardoor het spel ineens weer draait. Ik vond dat geen hoge eigendunk maar gewoon realisme.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 6 13 oktober
« Reactie #42 Gepost op: 14-10-2016, 16:53:48 »
Hilarisch dat een proef verliezen best moeilijk was

Heerlijk dat JJ weg is, en dan dat geforceerde 'goed gespeeld' 1000 keer herhalen maakte echt niets goed

Dit seizoen wordt steeds leuker  ::ok::

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 6 13 oktober
« Reactie #43 Gepost op: 14-10-2016, 19:37:37 »
Ik heb het sterke gevoel dat we nog lang niet van Jay af zijn hoor. Die komt vast terug in de halve finale.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 13 oktober
« Reactie #44 Gepost op: 14-10-2016, 19:47:40 »
Ik denk dat JayJay het niet zo heel lang volhoudt op afvallerseiland, zonder proeven is het nog een heel lang einde naar de halve finale...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 13 oktober
« Reactie #45 Gepost op: 15-10-2016, 01:14:49 »
Eens met Rämon. Wij weten niet wat er gebeurd is op het eiland, slechts 1 uurtje van 2 a 3 dagen en nachten krijgen wij te zien, en dan ook nog eens gemonteerd. Jayjay was te aanwezig en sfeerbepalend, daar is iedereen op het eiland het over eens, en dan zie ik ook geen reden daar aan te twijfelen (plus eigen waarneming). En daarom terecht dat hij naar huis gestuurd wordt, ookal geeft Alex aan weg te willen. Sportieve reactie van JayJay, of zich niet willen laten kennen? Ik weet het niet.

De reactie van Koos is natuurlijk bijzonder hypocriet en ik snap ook niet waarom je zoiets zou zeggen. Zijn extra stem is een rare sprong van een kat die niet in het nauw zit. Net zoals hij eerder in de serie ook paniekerig overkwam.

Dat eten trouwens..... Ben ik nou de enige die meteen zoiets had van, ja duh, dat eten lag er pas na de tweede aanwijzing. Zo makkelijk als het gevonden werd en het zou toch niet leuk zijn als de tweede aanwijzing niet meer nodig was? Dat de eerste groep het al zo snel zou vinden?
« Laatst bewerkt op: 15-10-2016, 01:47:53 door Mollenmania »

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Aflevering 6 13 oktober
« Reactie #46 Gepost op: 15-10-2016, 12:16:56 »
Ik ben het ook eens met Mollenmania en Rämon. Zwak en niet heel doordacht van Koos en nog iemand, ik weet niet meer wie, dat ze een extra stem inzetten. Koos doorbrak de stilte wel en wilde tenminste nog reageren op de uitslag van de stemming. Misschien verwoordde hij het niet allemaal heel slim, maar hij zei in ieder geval nog iets. En JayJay pakte dat goed op. ::ok:: Pfff, ben blij dat Alex weg is. Wat een zwakke, zielige speler. Hij kwam in de eerste afleveringen veel beter uit de verf. Ik denk dat zijn grootste motivatie om op te geven zijn kampgenoten waren. Sneu als je dat dan niet openlijk wil toegeven en het verbergt onder het mom van 'ik vind het gewoon niet meer leuk, ik wil naar huis'.

Ik ben echt benieuwd naar wie volgende week de proef wint, naar hoe JayJay zich gaat gedragen op het nu nog zo gezellige afvallerseiland (ik kan het moeilijk inschatten, het kan goed of minder goed uitpakken) en naar wanneer de samensmelting begint.

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6 13 oktober
« Reactie #47 Gepost op: 16-10-2016, 16:03:47 »
Sportieve reactie van JayJay  ::ok::
Het viel mij alleszins mee inderdaad zijn reactie. Ik ben wel heel benieuwd hoe hij het zo zonder proeven gaat uithouden op het afvallerseiland. Voor mijn gevoel leek het alsof hij zich (zeker na de eerste paar dagen) alleen nog maar kon oppompen voor de opdrachten.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 13 oktober
« Reactie #48 Gepost op: 19-10-2016, 21:20:39 »
Het blijkt weer een herhaling van vorige ER-edities:
de 'samenleving', gebaseerd op consensus en gebrek aan conflicten, kan alleen maar winnen als de tegenstanders "meehelpen". Het ontbreekt kamp Zuid simpelweg aan vitaliteit en competitieve kwaliteit.

Kamp Noord daarentegen heeft meer interne conflicten, maar is scherp en heeft veel meer willpower om te winnen.

Interessant hierbij is de vergelijking te trekken met onze naaste familie uit het oerwoud: de chimpansee vs de bonobo.
Chimps zijn agressiever, groter en sterker en onderlinge conflicten worden uitgevochten via dominantie.
Bonobo's zijn kleiner, sociaal gericht op een vreedzame samenleving en conflicten worden vooral dmv sex "gladgestreken".
Opmerkelijk hierbij is, dat chimps een veel hogere intelligentie hebben en veelvuldig ook gebruik maken van gereedschappen om bijv. aan voedsel te komen. Iets wat bij Bonobo's in de vrije natuur niet voorkomt.
Als beide groepen elkaar zouden ontmoeten, dan hadden de Bonobo's geen schijn van kans.
Echter, de Bonobo-samenleving kan alleen overleven, doordat ze wordt beschermd door de brede Kongo-rivier. 

Helaas, nu de twee motoren bij Noord er in één keer uit zijn, vrees ik dat de algehele gezapigheid zal toeslaan.
Noord zal helemaal inkakken en eenzelfde consensus-structuur aannemen. Wellicht zullen zelfs beide groepen in elkaar opgaan.
Het gezamenlijk delen van het extra eten is al zoiets. Zeer slecht voor de competitie en in ER-termen gesproken ronduit bespottelijk!
Alle denkbare goden verhoede zo'n voortijdige symbiose!

Het wordt wellicht tijd om over te stappen naar een verhuizing op een andere locatie, waarbij geldt "ieder voor zich".

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 13 oktober
« Reactie #49 Gepost op: 20-10-2016, 11:57:25 »
gezapigheid, dat klinkt een beetje alsof het leven om is. Zelf spreek ik liever van rust in de tent en dat is minder leuk voor de kijker, maar de doorsnee mens voelt zich daar blijkbaar toch het best bij. En eigenlijk is er maar één motor verdwenen. Bij die ander was de accu al leeg.
er was eens......

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 13 oktober
« Reactie #50 Gepost op: 20-10-2016, 12:53:08 »
Die 'motor' was eerder de stoorzender van de groep. Dat constante commentaar op als je iets aan het doen bent terwijl hij zelf geen klap uitvoert... brrr

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: Aflevering 6 13 oktober
« Reactie #51 Gepost op: 20-10-2016, 13:05:13 »
Die 'motor' was eerder de stoorzender van de groep. Dat constante commentaar op als je iets aan het doen bent terwijl hij zelf geen klap uitvoert... brrr

Klopt, maar zonder hem had Kamp Zuid (en later Kamp Noord) veel minder proeven gewonnen.

Ik ben wel benieuwd hoe hij het op afvallerseiland gaat doen. Sluit hij zich aan bij Bartho, Lex en Bertie, of gaat hij voor zichzelf overleven?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 13 oktober
« Reactie #52 Gepost op: 20-10-2016, 13:25:47 »
Klopt, maar zonder hem had Kamp Zuid (en later Kamp Noord) veel minder proeven gewonnen.

Hij was absoluut een zeer sterke factor in proeven maar niet in het groepsgevoel. Ik probeerde alleen wat nuance aan te brengen ;).

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 13 oktober
« Reactie #53 Gepost op: 20-10-2016, 17:27:14 »
motor en stoorzender :D toch goed voor leuke televisie ;D
er was eens......

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 6 13 oktober
« Reactie #54 Gepost op: 20-10-2016, 18:32:53 »
ja daar kijken we voor ::ok:
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.